اطلاعات سفر به ترکیه | چرا اکنون زمان رفتن به ترکیه می باشد!

ترکیه نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه در دسترس تر است. همچون پلی طبیعی بخشی از اروپا را به قفقاز و ساحل دریای سیاه را به شبه جزیره عرب متصل می کند. خطوط هوایی مثل "امارات" یا "اتیهاد" و یا سایر خطوط هوایی اصلی هر روزه به استانبول پرواز دارند،شما می توانید از هر نقطه ای از اروپا، ایالات متحده و آسیا به اسانی به این کشور بیایید.با این حال به دلیل نزدیکی این کشور به سوریه و جنگی که در ان وجود دارد، در حال حاضر مردم از سفر به این کشور خودداری می کنند.با این حال سعی کنید که برای سفر به ترکیه از مجموعه اطلاعات سفر به ترکیه حتما از این کشور بی نظیر و باور نکردنی در ترکیه گردی خود دیدن نمایید.

سفر به ترکیه

چرا الان باید به این کشور برویم؟

حقیقت این است که برخی از سخنان رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، به شهرت جهانی این کشور کمکی نمی کند.اما دقیقا این همان دلیلی است که بیان می کند چرا شما باید سفر به ترکیه داشته باشید و بازدید کنید: اردوغان نمایانگر ترکیه نمی باشد،مردم ان نشانگر ترکیه می باشند. در حال حاضر شما می توانید با سفر به این کشور مهمان نوازی باور نکردنی ترک ها را تجربه نمایید-در واقع ترکیه فضایی کاملا متفاوت با انچه که در روزنامه ها شرح داده شده است،دارد.شما می توانید برای سفر به ترکیه و در کل ترکیه گردی ، با قطار از استانبول به "ارض روم" (شهری در شمال شرقی ترکیه)،دروازه ای به بخش اسیایی کشور ترکیه، بروید و یا با هواپیما از استانبول به شهر "قیصری" بروید، مردم ترکیه با شما با خوشرویی برخورد می کنند ،تاریخ، سنت های آشپزی غنی و حس مهمان نوازی مواردی هستند که باعث جذب شما به این کشور خواهند شد.

ترکیه 1

آیا سفر به ترکیه امن است؟

در اکثر موارد، بله ،این گونه است. اما در سفر به ترکیه مناطق کردی در گوشه جنوب شرقی کشور - به معنای واقعی کلمه شرایط مانند جنگ در سوریه می باشد- می تواند غیر قابل پیش بینی باشد. در حالی که گزارش های مسافرتی نشان می دهند که به طور کلی این کشور مانند شهرهای دیگر امن می باشند، اما پایتخت غیر رسمی کردستان ترکیه،"دیاربکر"، هنوز شاهد ناآرامی های گاه به گاه است. اما در سفر به ترکیه و ترکیه گردی خود ، به یاد داشته باشید -اهالی افرادی فریبنده و پرحرف هستند که از گفتن هیچ حرفی خجالت نمی کشند.حتی اگر یک فرد انگلیسی زبان نیز به این کشور برود، زبان غیر مشترک مانعی برای مهمان نوازی ترک ها نمی باشد و این حقیقت در همه ی شرایط صادق می باشد.اگر شما از یکی از کشور های خاورمیانه به این کشور نمی آیید معمولا ممکن است در حدود یک روز در راه باشید و باید مسافتی 800 کیلومتری را طی نمایید، ترکیه یکی از ساده ترین کشورهای جهان است که مجذوب آن خواهید شد. با این حال، مسافران خانمی که به تنهایی سفر به ترکیه را تجربه میکنند، باید بدانند که اداب و رسوم و سنت های این کشور دید خوبی نسبت به سفر به ترکیه و بصورت انفرادی بانوان ندارد.

ترکیه 2

شهر های با ارزش ترکیه کدامند؟

معمولا افراد به جز استانبول و انکارا ،شهر های کم دیگری از ترکیه را می شناسند. در مجموعه اطلاعات سفر به ترکیه بدانید که در میان شهرهای با ارزش ترکیه شهر "ترابزون" از همه برجسته تر می باشد، زیرا در ساحل شرقی دریای سیاه، بین کوه ها و دریا قرار گرفته است.دیوار های شهر "ترابزون" در قسمت بالایی این شهر قدیمی قرار گرفته است،مانند یک ارگ در مقابل کوهستان است.مرکز "هاگیا سوفسا" را از دست ندهید: این یک کلیسای ارتدکس یونانی است که به مسجد تبدیل شده است.در حدود 50 کیلومتر دورتر عبادتگاه "سوملا هانگینگ" در اطراف صخره ها واقع شده است که یکی از مهمترین و جذاب ترین منظره های خاورمیانه در ترکیه گردی است. شما می توانید در هتل "تی اس پارک" که یک ساختمان متعلق به قرن 18 است و به عنوان یک هتل بازسازی شده است و در فاصله ی چند دقیقه ای از بهترین مناظر "ترابزون" قرار گرفته،اقامت کنید.از مجموعه اطلاعات سفر به ترکیه بدانید که یکی دیگر از شهر های ارزشمند این کشور ، شهر "ازمیر" است که در کنار دریای "اژه" واقع شده است و یکی از بنادر مهم کشتیرانی به سمت آتن و جزایر یونانی می باشد.این منطقه توسط یونانی ها کشف شد،سپس توسط رومیان گرفته شد و در اخر قبل از تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری عثمانی در قرن پانزدهم توسط الکساندر بزرگ دوباره بازسازی شد.این شهر دارای مکان های باستان شناسی،اسکله ای زیبا به نام "کوردان پرومناد" و اثار تاریخی "کیدیفکیل" می باشد."ازمیر" همچنین دروازه ای عالی برای کشف ساحل اقیانوس آرام است که به شهر باستانی قرون وسطایی "افسس" نیز راه دارد، همچنین از سمت شرق به "پامیوکل" منتهی می شود. در سفر به ترکیه و ترکیه گردی خود ، اگر می خواهید از تمام جاذبه های اینجا دیدن نمایید بهتر است در هتل "رنسانس ازمیر" که در مرکز این شهر قرار گرفته است، اقامت کنید.

ترکیه 3

از کدام مناطق بهتر است دیدن کنیم؟

به طور کلی، در هر کجایی خارج از استانبول و ساحل اقیانوس، تعداد بسیار کمی از بازدیدکنندگان وجود دارد.یکی از مناطق برجسته ی بخش اسیایی کشور ترکیه شهر "وان" است که در کنار بزرگترین دریاچه با همین نام قرار گرفته است.اگر وضعیت و موقعیت مکانی انکارا در نظر نگیریم بازدیدکنندگان کمی از ان دیدن می نمایند.در ترکیه گردی خود، یک روز را به پیاده روی در بالای ارگ این منطقه که قدمت ان به قرن نهم میلادی بازمی گردد اختصاص دهید،پلکان مخروطی شکل ان شما را به ارتفاعات بالا هدایت می کند،جایی که می توانید زیباترین مناظر را مشاهده نمایید.به سمت سراشیبی این منطقه حرکت کنید و جمعیت دانشجویان را که در میخانه های کوچکی که اخیرا در اطراف تپه ها ایجاد شده اند،مشاهده کنید.دوستداران طبیعت و مسافران می توانند تمام یا بخشی از مسیر "لوسین وی" را امتحان کنند،مسیری509 کیلومتری که "فتیه" را به جنوب غربی آنتالیا متصل می کند.این مسیر نزولی به سمت جنوب غربی ترکیه دارای جاده های متنوعی است که شما از طریق ان می توانید به قله ی 1800 متری "تاهتالی" که به عنوان "المپیوس" نیز شناخته می شود، صعود کنید،این مسیر همچنین دارای خانه های مدرن و مکان هایی خوب برای کمپینگ نیز می باشد.سرانجام، "آرام بیرسا"، که در شمال غربی ترکیه و در طرف دیگری از دریای "مرمره" قرار گرفته است دارای مناظری است که نشان دهنده ی تاریخ غنی و فرهنگ امپراطوری عثمانی می باشد.این منطقه بسیار امن و تقریبا بدون تورم است و فرصتی عالی برای نمونه برداری از زندگی شهری ترکیه است.

ترکیه 4

در مورد غذا چطور؟

انواع پیش غذاهای معروف اینجا عبارتند از:یک غذای ترکیبی از طعم های مدیترانه ای و آسیایی،یک غذای ترکیه ای که شامل از پنیر های تازه و شور با نعناع، نان پخته شده در کوره، زیتون، خیار، گوجه فرنگی و خربزه.سپس یک نوع کباب بی نظیر با برنجی خاورمیانه ای سرو می شود.در همه ی جای این کشور شما می توانید تنوع غذاهای ترکی را که با مواد طبیعی و محصولات تازه تهیه می شود، مشاهده نمایید. هر چند وقت یکبار مردم کشور ترکیه از یکدیگر دعوت می کنند و غذاهای خود را با هم اشتراک می گذارند. نپذیرفتن این دعوت نه تنها کاری بی ادبانه می باشد، بلکه باعث می شود شما فرصت دیدن خانه های افراد مختلف و آشنایی با فرهنگ انها را در ترکیه گردی خود از دست بدهید.

ترکیه 5

آیا می توانیم هنر و فرهنگ معاصر را مشاهده نماییم؟

بهتر است در اطلاعات سفر به ترکیه بدانید که در خارج از منطقه ی اسیایی این کشور می توانید اثاری از فرهنگ ترکی را در ساحل اقیانوس مشاهده نمایید. شما ممکن است بخواهید وقت خود را در نمایشگاه کتاب استانبول، بزرگترین رویداد ادبی ترکیه که از سال 1982 هر سال در حال برگزاری است،بگذرانید. اگر شما خوش شانس باشید،می توانید "اورهان پاموک"، برنده جایزه نوبل و یکی از رایج ترین جلوه های تفکر ترکیه را ببینید.
منطقه اطراف استانبول،"استقلال کادیسی" ، یک گذرگاه عابر پیاده است که از میدان "تونل" به میدان مرکزی "تکسیم" می آید،پر از کوچه های کوچک است که در آن صدها رستوران، کافه و باشگاه های کوچک وجود دارد،در آخر هفته ها 24 ساعته باز می باشد.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به کره جنوبی | چرا اکنون زمان رفتن به کره جنوبی است؟

سعید حسنی ، پنج شنبه 28 تیر 1397

اینجا یک کشور زیبا، فرهنگی، اقتصادی و ثروتمند است که بازدید از ان ارزش بسیار زیادی دارد، اما کره جنوبی به دلیل همسایگان سرکشی مانند کره شمالی...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :