معرفی روستاهای همدان | خوشگذرانی در سفر به همدان

شاید مانند خیلی از مردم تصور کنید که دیدنی ها و جاذبه های گردشگری این استان فقط گنج نامه یا غار علی صدر و آرامگاه ابن سینا یا بابا طاهر باشد. اما مطمنا در اشتباه هستید چرا که استان زیبای همدان علاوه بر این مکان های معروف و مشهور دارای روستاهای دیدنی و منحصر به فردی است که طبیعتی جذاب و دوست داشتنی دارند و آب و هوای مطلوب و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت وتعطیلات مخصوصا در تابستان می باشند. در ادامه همراه ما باشید تا با چند تا از این روستاهای همدان در سفر به همدان که دارای طبیعتی و معماری خاص و ویژه می باشند و به عنوان روستاهای هدف گردشگری از نمونه جاهای دیدنی همدان انتخاب شده اند آشنا شویم .

همدان

1. روستای ملحمدره همدان

این روستا از روستاهای همدان که تاریخی هم می باشد، خانه های روستایی به سبک ماسوله استان گیلان پله کانی ساخته شده اند، و به عنوان ماسوله غرب کشور شناخته می شود . این روستا از نمونه جاهای دیدنی همدان یکی از روستاهای بی نظیر و زیبای شهرستان اسدآباد به شمار می رود و در هفت کیلومتری این شهرستان و در قسمت شمالی آن واقع شده و دارای جمعیتی در حدود 420 نفر می باشد. سنگ و گچ شالوه اصلی ساخت ساختمان های این روستا می باشند و مانند پنجره های این خانه ها از طبیعت اطراف امانت گرفته شده اند ، پنجرهه ایی که از جنس چوب می باشند و درختان آلو و گل های پیچک این روستا سبب شده اند که عطری دلنشین و خوشبو تمام فضای منطقه را پر کند و بیشتر از هر چیز باغ های میوه و تاکستان های انگور در این روستا خودنمایی می کند. روستای ملحمدره که از نمونه جاهای دیدنی همدان میباشد، از چهار طرفش در داخل کوه ها و دره قرار گرفته و در هر فصلی از سال که به روستای ملحمدره همدان سفر کنید زیبایی ویژه ی همان فصل را شاهد خواهید بود . معادن و سنگ های متنوع ساختمانی و سنگ های تزینتی مرمر در دره های این روستا در سفر به همدان یافت می شود که می تواند یکی دیگر از جاهای دیدنی همدان گردشگری این روستا به شمار آید و همچنین رودخانه ی زیبایی در روستای ملحمدره همدان جریان دارد که آب مورد نیاز برای کشاورزی و باغداری در روستا را تامین می کند.

روستای ملحمدره همدان

2. روستای حبشی استان همدان

در سفر به همدان ، روستای دیدنی و تاریخی حبشی یکی دیگر از روستاهای همدان می باشد که در پیرسلمیان شهرستان اسد آباد همدان قرار دارد و گفته می شود این روستا قدمتش به دوران مادها باز می گردد. روستایی که گردشگران زیادی به خاطر طبیعت بی نظیر و بکرش و دیدن گلهای رنگارنگ و مناظر زیبای طبیعی ، چمنزار ها و باغ های وسیع و تفرجگاه های رویایی به آن سفر می کنند . روستای حبشی از جاهای دیدنی همدان دارای جمعیتی در حدود 379 نفر می باشد این روستا نیز در ردیف روستاهای پلکانی ایران قرار می گیرد و در دامنه کوه زریله واقع شده است . فاصله ای این روستا با شهرستان اسد آباد چیزی در حدود 26 کیلومتر است.در روستای حبشی گیاهان دارویی زیادی می روید. این روستا می تواند برای کوهنوردان و کسانی که ورزش های کوهستانی انجام می دهند مکان مناسبی باشد . بهترین زمان برای سفر به همدان و دیدن جاهای دیدنی همدان و دیگر مناطق بی نظیرش در فصل بهار و تابستان است. که آب و هوایی معتدل دارد و می توان شاهد گونه های متنوعی از گیاهان خودرو در کوه های اطراف روستا بود. همچنین در این روستا غاری زیبا نیز وجود دارد که بازدید از ان نیز می تواند جالب باشد. زبان مردم روستا کردی است و شغل بیشترشان دامداری ، زراعت و باغداری می باشد و محصولاتی مانند نخود ، گندم و جو ، بادام ، گردو ، زردآلو و سیب و گیلاس توسط باغداران این منطقه پرورش داده می شود.خانه های روستایی دارای پنجره های کوچک و چوبی می باشند و بعضی از خانه ها در دو طبقه بنا شده اند که طبقه ی زیرین به عنوان انباری و طبقه ی بالایی برای سکونت استفاده می شود .

روستای حبشی استان همدان

3. روستای سیمین ابرو همدان

از دیگر روستاهای همدان و نمونه جاهای دیدنی همدان، این روستا نیز مانند دو روستای دیگر که مورد بررسی قرار دادیم سبک معماریش پله کانی بوده و در ساخت خانه های روستایی از مصالحی چون سنگ و گل استفاده شده است خانه هایی که قدمتشان به بیش از 300 سال پیش می رسد . این روستا از نمونه جاهای دیدنی همدان در قسمت جنوب شرقی استان زیبای همدان و در 12 کیلومتری این استان واقع شده است. یکی از این روستاهای همدان دارای قبرستان قدیمی و سنگ قبرهای قدیمی میباشد. و مانند دیگر هر روستاییان شغل مردم این روستا دامداری باغداری و زراعت بوده و از جمله معروف ترین محصول این روستا می توان به گردو های تازه اش اشاره کرد که واقعا از کیفیت عالی و مطلوبی برخوردار هستند.

روستای سیمین ابرو همدان

4.روستای ورکانه استان همدان

این روستا دارای جذابیت خارق العاده ای است جنس مصالح به کار گرفته شده دراین روستا سنگ بوده و دارای خیابان های سنگ فرش شده می باشد .به دلیل بافت سنگی و جالب روستا روستای ورکانه را به عنوان روستای رنسانسی ایران نیز می شناسند . این روستا به دلیل بافت ویژه ای که دارد سبب شده سینماگران به آن توجه ی بیشتری داشته باشند و سریال و فیلم هایی نیز در این روستا فیلم برداری شده است من جمله سریال علی البدل .یکی از کارهای جالبی که در روستای رنسانسی ورکانه می توانید انجام دهید اسب سواری در اسطبل تاریخی روستا می باشد که می تواند هیجان انگیز و جذاب باشد.

روستای ورکانه استان همدان

5. روستای گشانی همدان

گشانی از جمله روستاهای است که قدمتش به 500 سال پیش می رسد این روستا از روستاهای تویسرکان است و دارای خانه های با پنجره های چوبی و ایوان دار می باشد آب و هوای این روزها سرد و کوهستانی است و بهترین مکان برای سفرهای تابستانی به همدان به شمار می رود. از دیدنی های این روستا از نمونه روستاهای همدان می توان به باغ های گردو زردآلو بادام و گیلاس شهرکرد که در اطراف روستا وجود دارند هنوز هم در این روزها می توان کودکانی را دید که مشغول بازی هایی چون الک دولک و گردوبازی و کمربند بازی که از بازی های سنتی قدیمی و اصیل ایرانی هستند. از جمله مکان های تاریخی از نمونه جاهای دیدنی همدان در سفر به همدان می توان به امامزاده ابراهیم اشاره کرده که عمری به اندازه عمر روستای گشانی دارد

روستای گشانی همدان

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به هامبورگ | معرفی 10 مکان برای خوشگذرانی در هامبورگ

پگاه فراهانی ، شنبه 23 دی 1396

آیا قصد سفر به هامبورگ را دارید؟ با ما همراه شوید تا در این مطلب با بهترین مکان های تفریحی و رستوران های این شهر زیبا و دوست داشتنی آشنا شویم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :