معرفی 9 دانشگاه برتر کشور اسکاتلند در سال 2017!

hb چهارشنبه 23 خرداد 1397

اسکاتلند سرزمین مراسم و آیین های سنتی می باشد. این کشور در کنار کشورهایی دیگر همچون ولز، انگلستان و ایرلند شمالی سرزمین بریتانیا کبیر را تشکیل می دهند. در اسکاتلند جاذبه های جذاب متعددی در زمینه های گردشگری و تفریحی توام با فضاهای رنگین، طبیعت بکر و فستیوال های معروف از جمله فستیوال سالانه هنری جهان وجود دارد و می توان آن را یک مقصد ایده آل با اینکه از مساحت چندان زیادی هم برخوردار نیست، قلمداد کرد! فارغ از این ها؛ در این مطلب از همگردی قصد داریم تا برایتان کمی از دانشگاه های برتر کشور اسکاتلند و کالج های دانشجویی بزرگ، بهترین دانشگاه های اسکاتلند صحبت کنیم و 9 تا مراکز علمی و آموزشی این کشور را که در ابعاد جهانی از اعتبار مناسبی نیز برخوردار می باشند را به شما عزیزان معرفی نماییم..

معرفی 9 دانشگاه برتر کشور اسکاتلند در سال 2017

9) دانشگاه رابرت گوردون - Robert Gordon University

رابرت گوردون نام دانشگاهی است در اسکاتلند که در سال 2014 میلادی تمام عناوین افتخارآمیز موجود برای یک کالج علمی و آموزشی را به دست آورده است! این دانشگاه در قرن 18 میلادی ساخته شده است اما باید فعالیت های آموزشی و دانشگاهی مکان آن را به سال 1992 محدود نماییم چرا که امسال خود را به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور اسکاتلند معرفی نموده است. این دانشگاه در رتبه 701 جهانی جای دارد و مطابق نظرسنجی انجام گرفته در خصوص آن، باید آن را مدرن ترین دانشگاه بریتانیا تلقی نماییم. در سال 2014 میلادی که دانشگاه رابرت گوردون بسیار بر سر زبان افتاده بود، طبق آمار HESA موفق به ثبت آمار 97 درصدی در خصوص اشتغال دانشجویان خود و یا ادامه تحصیل آنان بعد از گذشت 6 ماه از فارغ التحصیلی آن ها بود که این یعنی بُرد قاطع این مرکز علمی در امر ایجاد اشتیاق به مطالعه در بین سنین مختلف دانشجویی و سبب شد تا آن یک پله بالاتر از سایر دانشگاه های کشور اسکاتلند جای بگیرد! دو ساختمان از این دانشگاه در دل شهر قرار گرفته است از جمله ساختمان اتحادیه دانشجویی که نشان از فعالیت پویای دانشجویان در امور مربوط به زندگی شهری و اجتماعی آن ها می باشد. البته ناگفته نماند پردیس دانشگاه رابرت گوردون نیز در قسمت های کناری جنوی شهر اَبِردین در گارثدی واقع شده است.

دانشگاه رابرت گوردون - Robert Gordon University

8) دانشگاه استرلینگ - University of Stirling

دانشگاه شهر استرلینگ از بهترین دانشگاه های اسکاتلند دارای رتبه علمی خوبی در میان دانشگاه های مختلف جهانی می باشد و در جایگاه 385 جهان قرار گرفته است. این دانشگاه از جمله مراکز علمی و آموزشی جوان کشور اسکاتلند می باشد که از سال 1967 میلادی بنا به صادر شدن منشور سلطنتی تاسیس و پایه گذاری شده است. دانشگاه استرلینگ در حدفاصل دو مایلی از مرکز شهر واقع شده است. مرکز شهر استرلینگِ اسکاتلند را قلعه ای با نام مشابه تشکیل می دهد و جمعیت شهری به دور آن دایر شده است؛ قلعه استرلینگ بر بلندای یک مجرای آتشفشانی غیر فعال قرار گرفته و دارای مناظر و چشم اندازهای فوق العاده جذابی نیز می باشد. قسمت های بالانشین شهر استرلینگ در خاک اسکاتلند از معماری گوتیک ویکتوریایی برخوردار شده و قسمت های پایین دست آن نیز از معماری مدرن و بیشتر تجاری مملو شده است و در کل، سبب ایجاد شهری مناسب برای سپری کردن سال های تحصیلی یک دانشجو را بوجود آورده اند!

دانشگاه استرلینگ - University of Stirling

7) دانشگاه هریوت وات - Heriot-Watt University

هریوت وات نام یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه های اسکاتلند در میان علاقه مندان به بورسیه شدن به سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی می باشد. طبق آمار نزدیک به 30 درصد از جمعیت فعلی این دانشگاه را که در حدود 9 هزار و 100 نفر می باشند را دانشجویانی با ملیت هایی غیر از اسکاتلند تشکیل داده اند. دانشگاه هریوت وات در سال 1821 در داخل شهر ادینبرو تاسیس شد و در سال 1990 نیز با رای زنی های مختلفی که صورت گرفت، سرانجام به قسمت خارج از شهر و به منطقه ای انبوه از پوشش درختی و گیاهی به نام ریکارتن (Riccarton) که تنها 6 مایل از مرکز شهر ادینبرو فاصله دارد، منتقل شد. این دانشگاه در حال حاضر صاحب رتبه مشترک 327 در رده دانشگاه های برتر جهانی می باشد! پردیس دانشگاه هریوت وات از مساحت 1.5 کیلومتر مربع برخوردار است و از فضای بسیار سرسبزی نیز در این مساحت بهره برده است. لازم به ذکر است که در کنار این پردیس دانشگاهی، تعدادی از برجسته ترین مراکز و ساختمان های ورزشی شهر نیز قرار گرفته است که می تواند گزینه خوبی برای دانشجویان اکتیو و سرحال باشد.

دانشگاه هریوت وات - Heriot-Watt University

6) دانشگاه استرثکلاید - University of Strathclyde

گلاسگو شهری است در کشور اسکاتلند که دارای مراکز علمی و آموزشی کوچک و بزرگ بسیاری است. از این شهر در فهرست 9 تایی دانشگاه های برتر کشور اسکاتلند، دو دانشگاه قرار گرفته است که دانشگاه استرثکلاید آن، دومین دانشگاه آن می باشد. این دانشگاه در سال 1796 تاسیس شده است و از قدمت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این کالج علمی و آموزشی که از نظر تعداد دانشجویان در حال تحصیل در جایگاه سوم کشوری قرار داده می شود (تنها در مقطع کارشناسی دارای 15 هزار دانشجو می باشد)، دارای رتبه 172 جهانی است؛ این دانشگاه در خیلی از اقصی نقاط دنیا تنها به دلیل ایجاد فرصت های شغلی و نوآوری در کارآفرینی شهرت دارد و در تمامی سال های فعالیتی خود نیز، در جهت پیشرفت در مسیر این مهم، گام برداشته است. در حال حاضر دانشگاه استرثکلاید از یک مرکز مجهز نوآوری و فناوری بهره می برد که تاکنون موفق به ایجاد تحولات عظیمی در ارتباط تنگاتنگ زمینه های دانشگاهی و صنعتی شده است. جلب است بدانید طبق پیش بینی های صورت گرفته این کالج دانشجویی می تواند وضع کمبود اشتغال و فرصت های شغلی را تا چند سال آینده به همت جمعیت دانشجویی خود در شهر گلاسگو به شدت بهبود ببخشد!

دانشگاه استرثکلاید - University of Strathclyde

5) دانشگاه داندی - University of Dundee

داندی نام شهری است در کرانه شرقی قسمت جنوبی کشور اسکاتلند که با شروع عصر توسعه صنعتی در قرن 19 میلادی، به شدت رشد کرد و توانست القاب متفاوتی همچون jam (مربا)، journalism (ژورنالیسم) و jute (نوعی گیاه است به نام جوت) را به خود بگیرد. شهر داندی آفتابی ترین شهر اسکاتلند می باشد و از شرایط آب و هوایی بسیار مطلوبی نیز برخوردار است. دانشگاه این شهر یعنی دانشگاه داندی از بهترین دانشگاه های اسکاتلند در رتبه 244 جهانی قرار گرفته است و بسیاری از فارغ التحصیلان آن، این دانشگاه را دوستانه ترین پردیس کل اسکاتلند قلمداد می کنند. این کالج دانشجویی درست در وسط شهر داندی و در میان دنیایی از موسیقی، هنر، نمایش و تاریخ واقع شده است. این دانشگاه به تازگی نیز به دلیل اجرای حتمی برنامه توسعه دوباره و با اختصاص مبلغ 200 میلیون پوندی، کاملا نو نوا شده است و ساختمان های مختلف و متعددی از آن دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفته و بسیار مدرن تر از سایر دانشگاه های کشور اسکاتلند شده.

دانشگاه داندی - University of Dundee

4) دانشگاه اَبِردین - University of Aberdeen

همانطور که از نام این دانشگاه معلوم است، در شهر اَبِردین اسکاتلند قرار گررفته است و تقریبا از هزینه های گزافی نیز باید برای زندگی کردن در چنین شهری همچون لندن و ادینبرو، برخوردار می باشد. دانشگاه اَبِردین از جمله قدیمی ترین دانشگاه های کل بریتانیای کبیر و از دانشگاه های برتر کشور اسکاتلند است و قدمت آن مربوط می شود به سال 1495 میلادی! این دانشگاه در حال حاضر طبق رتبه بندی بین المللی QS در رده 141 جهان بصورت مشترک قرار گرفته است. پردیس این کالج دانشجویی از مساحت 45 هزار متری بهره مند می باشد و در آن یک باغ گیاه شناسی در کنار کتابخانه ای مجهز و مدرن به ارزش 57 میلیون پوند که در سال 2012 میلادی افتتاح شده است، به چشم می خورد؛ توجه داشته باشید شهر اَبِردین با اینکه از شهرهای گران قیمت کشور اسکاتلند محسوب می شود اما می توان در آن به لذت های بدون هزینه زیادی همچون موزه دریایی شهر و نگارخانه هنری آن، دست پیدا کرد. ناگفته نماند دلیل گرانی در این شهر، وجود منابع نفتی دریای شمال شهر اَبِردین گزارش شده است.

دانشگاه اَبِردین - University of Aberdeen

3) دانشگاه سنت اندروز - University of St Andrews

دانشگاه سنت اندروز در شهر کوچک فایف (Fife) واقع در کرانه شرقی خاک اسکاتلند قرار گرفته و از بهترین دانشگاه های اسکاتلند است و به دو عنوان از شهرت زیادی در سرتاسر بریتانیای کبیر برخوردار است؛ یکی وجود زمین گلف استثنایی اش و دیگر دانشگاهش! دانشگاه سنت اندروز در رتبه بندی سال 2016 - 2017 در رده 77 جهان با فاصله ناچیزی از دانشگاه گلاسگوی از دانشگاه های اسکاتلند قرار گرفت و در بین تمامی دانشگاه های برتر بریتانیا نیز در رتبه چهاردهم فهرست مربوطه، جای گرفت؛ در حال حاضر نزدیک به 8 هزار و 400 نفر در این دانشگاه قدیمی که جزء چهار دانشگاه کهن کشور اسکاتلند نیز می باشد، در مقاطع مختلف دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند. این کالج دانشجویی در سال 1410 میلادی پایه گذاری شده است و با گذر زمان و انجام برنامه های درست آموزشی، به شهرت و بزرگی فعلی اش در جوامع مختلف دانشجویی و دانشگاهی دست پیدا کرده است و موفق به جذب بیش از یک سوم جمعیت شهر فایف برای ادامه تحصیل در بستر آموزشی و علمی خود، شده است. در ضمن نباید از نقش به سزای آن در ایجاد یک فرهنگ اجتماعی فوق العاده تاپ در شهر همجوارش را نیز غافل شویم!

دانشگاه سنت اندروز - University of St Andrews

2) دانشگاه گلاسگو - University of Glasgow

پایتخت اصلی کشور اسکاتلند، شهر ادینبرو می باشد اما بی تعارف باید بگوییم پایتخت فرهنگی و تمدن اسکاتلند با اختلاف زیادی از شهر ادینبرو بایستی به شهر گلاسگو تعلق بگیرید! شهر گلاسگو دارای تفریحات و جاذبه های فرهنگی متعددی است. از کلوب های شبانه بگیرید تا موزه های جذاب دیدنی که اغلب تا ساعات زیادی از شبانه روز، باز می باشند. حال خوب مردم در شهر گلاسگو و حس دوستانه ای که نسبت به یکدیگر پیدا کرده اند سبب گشته تا این شهر بعد از ادینبرو در کانون توجهات گردشگران و صد البته دانشجویان زیادی قرار بگیرد! این شهر دارای بهترین دانشگاه های اسکاتلند با همین عنوان می باشد که در بین چهار دانشگاه قدیمی اسکاتلند، در آخرین رده قرار می گیرد و زمان ساخت آن مربوط می شود به سال 1451 میلادی؛ رتبه علمی دانشگاه گلاسگو در جهان عدد 63 البته بصورت مشترک با دیگر دانشگاه های مختلف جهان می باشد. این دانشگاه در ناحیه ای به نام هیل هِد واقع شده است که در قسمت غربی شهر گلاسگو قرار می گیرد. شایان به ذکر است که دانشگاه گلاسگو دارای بیشترین تعداد جمعیت دانشجویی در میان تمامی مرازک علمی و آموزشی کشور اسکاتلند می باشد.

دانشگاه گلاسگو - University of Glasgow

1) دانشگاه ادینبرو - University of Edinburgh

و بالاخره برترین دانشگاه اسکاتلندی ها؛ دانشگاه ادینبرو در بین تمامی دانشگاه های دنیا در رتبه 19 جهان و در بین تمامی دانشگاه های بریتانیا نیز در رتبه 5 قرار گرفته است. این دانشگاه ساخته شده در سال 1583 میلادی است و از نظر قدمت و تاریخچه، می توان آن را ششمین دانشگاه سراسر بریتانیا معرفی نماییم؛ در این دانشگاه رویدادهای برجسته علمی زیادی تاکنون رخ داده است و از این رو تمامی مردم اسکاتلند، آرزویی جز وارد شدن جوانان دانشجوی خود به این کالج دانشجویی را نداشته و ندارند! در دانشگاه ادینبرو هر ساله فستیوال ها و جشنواره متعدد و مختلفی برگزار می شود که یکی از مهمترین آنان فستیوال کمدی ها و تئاتر فرینج ادینبرو (Edinburgh Fringe Festival) می باشد!
شهر ادینبرو در طول این همه سال و تغییر قرن، هنوز هم رنگ و بوی زیادی از گذشته های بسیار دور را در خود داشته و هنوز هم می توان در آن با خیابان هایی رو به رو شد که به شکل و شمایل قرون وسطایی می باشند! دانشگاه ادینبرو نه تنها تاکنون خدمات و دستاوردهای فوق العاده ارزشمندی برای شهر ادینبرو داشته است، بلکه سبب پیشرفت های زیادی در زمینه های متنوع علمی و غیر علمی نیز برای کشور اسکاتلند بوده است.

دانشگاه ادینبرو - University of Edinburgh
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

برای دومین بار، انتخاب سوییس به عنوان برترین کشور دنیا در سال 2017

مهسا طاهری ، سه شنبه 22 فروردین 1396

انتخاب سوییس برای دومین بار به عنوان برترین کشور جهان در سال 2017، براساس شاخصه های سطح رفاه، کیفیت زندگی، سطح آموزش، اقتصاد، دموکراسی، صلح و ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :