کویت کشوری مدرن و گرم در حاشیه خلیج فارس

شاید روزی که شیخ براک بن غریر آل احمد در اواخر سال 1110 هجری، دژی با نام کوت بنا کرد تا آذوقه و مهمات را در آن جا ذخیره کند به خیالش هم نمی رسید که این شهر گرمسیری بعد ها نام کویت بگیرد و تبدیل به یک کشور مستقل شود. این شهر وقتی که به آل صباح بخشیده شد و این کار توسط سعدون بن محمد آل حمید صورت گرفت، مقدمات پیشرفت آن فراهم شد و کویت در کنار استان بوشهر و خوزستان و اسکان گرفتن چند صد خانواده بهبانی، بازرگانی پر رونقی گرفت. استخراج نفت و گاز نیز عاملی مضاعف شد برای پیشرفت کشور کویت، این منطقه امیر نشین حاشیه خلیج فارس.

كويت

کشور کویت کجاست؟

پایتخت این سرزمین نیز شهر کویت نام دارد و دینار کویت پول رایج این سرزمین گرم و حاره است. این کشور نه چندان بزرگ جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر است که نزدیک به سه میلیون نفر آن را خارجی ها تشکیل می دهند. دومین میدان بزرگ نفتی واقع در خشکی میدان نفتی بورگان این سرزمین مدرن شده با پول های حاصل از درآمد گاز و نفت است. این کشور امیر نشین وسعتی برابر با 818 کیلومتر مربع دارد. جزایری که زیر مجموعه این منطقه واقع در خاشیه خلیج فارس به حساب می آیند، عبارتند از بوبیان، فیلکه، وربه، کبر، عوهه، مسکان، ام النمل، قاروه و ام المرادم. این کشور دارای شش استان است با نام های العاصمه، الاحمدی، الفروانیه، الحولی، مبارک الکبیر و الجهراء.

کشور کویت

بنادر اقتصادی

کشور کویت دارای موقعیت سوق الجیشی و مهمیست و از لحاظ اقتصادی و ورود و خروج کشتی های باری بسیار مهم است. در کنار این مراسلات اقتصادی، صدور نفت و گاز نیز برای تمام دنیا امری مهم است. به همین منظور دارای بنادر مهم می باشد. بندر الاحمدی که بزرگترین بندر نفتی این کشور گرم محسوب می شود، در کنار بندر شعیبیه که دومین بندر بزرگ کشور کویت است، از بنادر مهم جهت صادرات نفتی می باشند، البته بندر عبدالله نیز با داشتن دو اسکله در عمق دریا ارزش فوق العاده ای در مراسلات نفتی جهان دارد. بندر قدیمی شویخ، بندر کوچک دوحه و بندر الزور از دیگر بنادر مهم کشور خوابیده روی منابع گازی می باشند.

برج آزادی کویت

گرمای زیاد و زمستان کوتاه

زمستان های کوتاه باعث شده است که در تابستان، گرمایی طاقت فرسا در کنار طوفان های شن و ماسه این کشور امیر نشین را احاطه کند و به قدری این گرما شدید است که مردم به سواحل یا به بزرگ ترین پارک آبی خلیج فارس پناه می برند و از ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر در ماه های ژوئن و آگوست قانون ممنوعیت کار در خارج از منزل توسط دولت اعمال می شود تا مردم از گرمای زیاد تلف نشوند که البته این قانون شامل کارگران خارجی شاغل در کشور مهاجر نشین نمی شود.

تابستان های گرم کویت

نکات جالب درباره کشور کویت

1 – تنوع پوشاک و انواع نوع لباس به دلیل وجود مهاجران بسیار از فرهنگ و رسوم مختلف

2 – مسابقات سرگرم کننده شتر سواری در حالی که سوارکارها ربات هایی هستند که توسط صاحبان شتر ها کنترل می شوند.

3 – ارزشمندترین و گران ترین پول دنیا دینار کویت است.

4 – هیچگاه در کویت با دست چپ دست ندهید، چون توهینی نابخشودنی به حساب می آید. مردم کشور کویت معتقدند که چون با دست چپ عمل تطهیر صورت می گیرد، آلوده است و دست دادن با دست چپ فقط برای توهین کردن است.

5 – روابط خانوادگی مستحکم و قوی از دیگر رسوم اهالی کشور کویت است.

6 – بر خلاف بیشتر کشورهای عربی زنان بعد از ازدواج نام شوهر خود را نمی گیرند و همانند ایران با نام خانوادگی خود به زندگی ادامه می دهند.

7 -  در کشوری که گاز از آب ارزان تر است، روابط اداری در اوج بی نظمی است و البته مردم به این بی نظمی های مرسوم عادت کرده اند.

فرهنگ کویت

بزرگ ترین قبرستان لاستیک جهان

کشور کویت یکی از وارد کنندگان لاستیک های فرسوده است و در زباله دانی بزرگ که در عکس های هوایی نیز دیده می شود، آن ها را روی هم می ریزد. این قبرستان که در الصلبیه قرار دارد، هر ساله شاهد کنده شدن حفره هایی بزرگ برای دفن لاستیک هاست که در حال حاضر در حدود هفت میلیون لاستیک تخمین زده می شود. در حال حاضر چهار شرکت مسئول دفن لاستیک های فرسوده از اقصی نقاط جهان هستند که در کشور کویت فعالیت می کنند و دستمزد خوبی هم می گیرند.

قبرستان لاستيك در کویت

برج های کویت

سه برج باریک و بلند در شهر کویت پایتخت کشور کویت وجود دارند که تبدیل به نماد این شهر شده اند. این سه برج که در سال 1977 میلادی افتتاح شده اند، دارای رستوران و کافی شاپ و سالن پذیرایی هستند و بلندترین آن ها 187 متر ارتفاع دارد، البته در شهر کویت برج آزادی هم وجود دارد که با ارتفاع 372 متر کار برج مخابراتی را انجام می دهد و دومین سازه مرتفع کشور کویت است.

برج های كويت

کشوری مرفه

کویت کشوری کوچک، گرم و مدرن است که بخاطر وجود نفت و گاز فراوان بسیار شیک و به روز شده است. این کشور دارای فناوری های روز دنیاست و شاید جالب باشد بدانید که در دهه های قبل وقتی در ایران می خواستند جایی را مثال بزنند و از خوبی هایش تعریف کنند، می گفتند فلان جا کویت است و حالا با سفر به این کشور حاشیه خلیح فارس می توانید بگویید کویت، کویته.

کشور مرفه کویت
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

ایجاد دفاتر نمایندگی شرکت گردشگری شهرداری مشهد در کشورهای حاشیه خلیج فارس

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 5 تیر 1402

براساس آخرین گزارشات منتشر شده، ایجاد دفاتر نمایندگی شرکت گردشگری شهرداری مشهد در کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :