موزه دل پرادو مادرید؛ مکان هنری برجسته در قلب اسپانیا

hb شنبه 5 مهر 1399

پرادو، نام یک موزه هنری بوده که در سال 1819 میلادی در مادرید ساخته شد. در موزه دل پرادو مادرید شما می توانید با نقاشی های قدیمی، مجسمه سازی، سکه، مدال و کلی طراحی های چشم نواز مواجه شوید. موزه پرادو اسپانیا در زمان سلطنت چارلز سوم ساخته شد و تا مدتها از ساختمانش در زمینه های مختلف دیگر به جز موزه استفاده می شد. اگر از بیرون به ساختمان این موزه نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که این مکان درست زیر مجسمه خوآن د ویلانوا قرار گرفته است. در ابتدا هدف از ساخت چنین بنای عظیم و باشکوهی، القای حس شهرنشینی به مردم مادرید بوده و به تدریج، این مکان تبدیل شده است به یک موزه جذاب برای جلب نظر توریستها. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را با تاریخچه و معماری موزه دل پرادو مادرید آشنا کنیم.

فهرست مطالب
موزه دل پرادو مادرید

آشنایی

موزه پرادو اسپانیا در اصل تنها دارای یک سالن نمایش و تالار بوده و رفته رفته، بخش و قسمتهای متنوعی به آن افزوده گردید. در بسیاری از بخشهای موزه پرادو شما با تندیس و نقاشی های متعددی رو به رو می شوید که بی تعارف باید گفت این آثار سهم عمده ای از این جاذبه گردشگری را به خود اختصاص داده اند! همچنین، برای راحت نمودن دسترسی به سایر بخشهای موجود در ساختمان موزه دل پرادو نیز یک زیرزمین توسط رافائل موننو برای آن در نظر گرفته شده که می تواند بسیار قابل توجه باشد.

از زمان ساخت موزه یعنی سال 1819 تاکنون، شهر مادرید نظاره گر جنگهای مختلفی بوده که در بسیاری از آنها محتویات این شهر با آسیب و خسارتهای شدیدی دست و پنجه نرم کرده اند. مفقود شدن تعداد زیادی از تابلوهای نقاشی برجسته که تا پیش از زمان جنگ در موزه پرادو وجود داشته و پس از اتمام جنگ، کسی از محل آنان مطلع نبود، یکی از همان آسیب هاست.

آشنایی با موزه پرادو اسپانیا

آثار

موزه پرادو مادرید به نسبت خیلی از موزه های دیگر دنیا از فضای نسبتا بزرگی برخوردار هست، اما بدلیل کثرت آثار هنری که تقریبا نزدیک به 7800 اثر هنری هستند، تنها می توان در آن، 1300 اثر هنری را به نمایش گذاشت! در این موزه به شکل تقریبی باید گفت 5 هزار نقاشی، 2 هزار اثر هنری طبیعی، تعداد زیادی از مجسمه و تندیس های مشهور در کل دنیا و همچنین، 2 هزار آثار چاپ شده در کنار 1 هزار سکه و مدال ضرب شده وجود دارند.

موزه پرادو دارای سه طبقه بوده و تقریبا باید گفت هیچ کدام از بخشهای موجود در آن خالی از جذابیت برای بازدیدکنندگان نیست. در این جاذبه گردشگری جذاب شما می توانید با طیف وسیعی از هنر نقاشی و طراحی طی قرنهای 11 الی 19 میلادی آشنا شده و با آثار مشهوری از هنرمندان نامی دنیا مواجه شوید. در موزه پرادو آثاری همچون تسلیم Breda اثر دیگو ولزکوئز، ترینیتی مقدس از ال گردکو، پایین کشیدن مسیح از صلیب شاهکار راگییر وان در ویدن و Annuntiation به هنر فرا آنجلیکو بچشم می خورند.

آثار موزه اسپانیا

زمان کار

موزه پرادو اسپانیا در هر بازه زمانی از سال دارای نوع خاصی از روزهای کاری و ساعات آغاز به کار هست، ولی به جرائت می توان عنوان کرد که موزه دل پرادو مادرید در تمام روزهای سال باز بوده و تنها در اول ژانویه، روز نیک (جمعه مقدس)، اول نوامبر و همچنین 25 دسامبر تعطیل هست.

در کل سال موزه پرادو مادرید تنها در دو بازه زمانی از ساعات کاری مخصوصی برخوردار می شود که بازه زمانی اول مربوط هست به اول ژانویه تا 24 دسامبر که در این مدت، موزه هر روز از ساعت 9 صبح لغایت 19 برای بازدید شما گردشگران عزیز باز است. بازه زمانی دوم نیز تعلق می گیرد به 25 دسامبر تا 31 ام همین ماه میلادی؛ در این زمان موزه از ساعت 9 صبح تا 16 آماده میزبانی از بازدیدکنندگان هست. لازم به ذکر است برخلاف برخی از مکانهای توریستی و گردشگری که متناسب با سن گردشگر و بازدید کننده از آنان قیمت بلیط یا هزینه ورودی گرفته می شود، در موزه پرادو اصلا اینطور نیست و هزینه ورودی برای همگان یک قیمت ثابت خواهد بود.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

موزه پرادو | بازدید از برجسته ترین آثار هنری اروپا

مهلا محمدی ، سه شنبه 22 بهمن 1398

این موزه را بر پایه کلکسیون سلطنت اسپانیایی بنا کرده بودند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :