نکاتی که در سفر جام جهانی به سن پترزبورگ باید بدانید

سن پترزبورگ St. Petersburg با جمعیتی بیش از پنج میلیون نفر دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو می باشد که در منتهی الیه شمال غرب این کشور و کناره شرقی دریای بالتیک Baltic Sea و رودخانه نوا Neva River واقع شده است. سن پترزبورگ به مدت دو قرن، پایتخت امپراطوری روسیه بوده است و نام آن از پتروگراد تا لنینگراد و سپس به سن پترزبورگ تغییر کرده است. این شهر در سال 1703 توسط پتر کبیر برپا شده است؛ پتر کبیر تصمیم داشت یک وسعت بزرگ از زمین بایر را به یک شهر بزرگ و پر انرژی تبدیل کند و شهری بسازد که بتواند با شهرهای بزرگ اروپا رقابت کند و راه های جدید تجارت را به روی کشور بگشاید. این شهر تاریخ و فرهنگ بسیار غنی دارد و حتما با دیدن مکان های شگفت انگیز، موزه ها، کلیساها، کانال ها و خیابان های آن شگفت زده خواهید شد. این شهر، یک شهر کاملا جادوییست؛ با فهرست بلند بالایی از جاذبه های گردشگری کم نظیر. اگر قصد سفر به جام جهانی روسیه و شهر سن پترزبورگ را دارید یا یکی از تماشاگران مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 در شهر سن پترزبورگ هستید، این مطلب همگردی را حتما بخوانید. در این مطلب به معرفی شهر سن پترزبورگ و دیدنی های آن می پردازیم. با ما همراه باشید:

سفر به سن پیترزبورگ / نکات مهم که قبل از سفر باید بدانید

ویزای سفر به سن پترزبورگ برای تماشای جام جهانی روسیه

همه کسانی که قصد سفر به روسیه را دارند، چه گردشگر باشند و چه بخاطر تحصیل، تجارت و غیره بخواهند به این کشور بروند، می بایست ویزا تهیه کنند. شما بدون ویزا، اجازه ورود به این کشور را ندارید. البته هواداران فوتبال که بخاطر جام جهانی روسیه به روسیه سفر می کنند استثنائا لازم نیست ویزا تهیه کنند.

ویزای سفر به سن پیترزبورگ

موارد لازم سفر به سن پترزبورگ برای دیدن جام جهانی روسیه

هواداران فوتبال که بخاطر تماشای بازی های جام جهانی فوتبال 2018 به روسیه سفر می کنند نیاز به پاسپورت معتبر و کارت شناسایی هواداری یا همان fan I.D card دارند. پاسپورت شما می بایست تا شش ماه بعد از سفر شما به روسیه اعتبار داشته باشد.

سفر به سن پیترزبورگ برای جام جهانی

رفتن به سن پترزبورگ برای دیدن جام جهانی روسیه

برای دیدن جام جهانی روسیه باید به فرودگاه Pulkovo که نزدیک ترین فرودگاه سن پترزبورگ می باشد، در 23 کیلومتری جنوب سن پترزبورگ واقع شده است و هیچ راه ارتباطی ریلی به مرکز شهر ندارد، بروید. شکل های معمول حمل و نقل، تاکسی، اتوبوس خطی و اتوبس های محلی هستند.اتوبوس های محلی تا نزدیکی مرکز شهر نمی روند و برای رفتن به آن قسمت می بایست از مترو استفاده کنید.
سیستم شبکه مترو این شهر بسیار خوب است؛ اما ممکن است بخاطر وجود چهار ایستگاه در شهر کمی گیج کننده باشد. بهتر است از یک راهنمای جیبی استفاده کنید. بخصوص که در سن پترزبورگ، بسیاری از مردم شهر نمی توانند به انگلیسی صحبت کنند و همه تابلوهای شهر به انگلیسی ترجمه نشده اند.

رفتن به سن پیترزبورگ از فرودگاه

اماکن بسیار دیدنی سن پترزبورگ

اگر برای تماشای جام جهانی روسیه به سن پترزبورگ سفر داشتید، حیف است که اماکن دیدنی آنجا را نبینید!
کلیسای جامعه سن ایزاک St Isaac’s Cathedral : این کلیسا یک نمونه باشکوه معماری با یک سقف گنبدی طلایی رنگ است. فضای داخلی این کلیسا با فرشته ها، تندیس ها و نقش های برجسته شگفت انگیز تزئین شده است. این بنا جزو پنج جاذبه گردشگری برتر شهر سن پترزبورگ فهرست می شود و دسترسی به آن بسیار آسان است.

قصر زمستانی : قصر زمستانی Winter Palace اقامتگاه امپراطورهای روسیه از سال 1763 تا 1917 بوده است و امروزه از 5 بنای مجزا تشکیل شده است که موزه هرمیتاژ Hermitage Museum را در خود جای داده اند. موزه آرمیتاژ یا هرمیتاژ Hermitage Museum اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر سن پترزبورگ به شمار می رود. موزه-کاخی که کلکسیونی با بیش از 3 میلیون اثر هنری از سرتاسر جهان را به نمایش گذاشته است. این موزه با آثاری از رامبراند، لئوناردو داوینچی، مونه، پیکاسو و سایر هنرمندان بزرگ تاریخ، حقیقتا یکی از بهترین و عالی ترین موزه های جهان محسوب می شود. برای بازدید کامل و ایده آل از این موزه، نیاز به یک راهنمای تور خواهید داشت. از آنجایی که 3 میلیون اثر هنری و فرهنگی جهانی در این موزه به نمایش گذاشته شده است، برای دیدن همه چیز با جزئیات، حداقل به سه روز کامل نیاز دارید. برای داشتن یک بازدید سریع تر و آسان تر، می توانید از فروشگاه سوغاتی قصر زمستانی Winter Palace یک کتاب راهنما بخرید یا قبل از رفتن به این موزه، یک راهنمای جیبی تهیه نمایید.

جاهای بسیار دیدنی سن پیترزبورگ

دیدنی های دیگر در سن پترزبورگ

در ادامه سفر جام جهانی فوتبال، شما می توانید در یک تور قایقی شرکت کنید که شما را از طریق 5 مسیر کانال متفاوت، به تماشای قصر Voronstov Palace، سوارکار برنزی Bronze Horseman (تندیس اسب سواری از پتر کبیر)، کلیسای ناجی در خون Church on spilt Blood و بسیاری از جواهرات معماری دیگر موجود در این شهر می برد. کلیسای ناجی در خون Church on spilt Blood یک بنای تاریخی و یک اثر هنری بی نظیر است. این کلیسا محل قتل امپراطور الکساندر دوم بوده است. درون این کلیسا یک نیایشگاه ویژه وجود دارد و همه جا با موزاییک پوشیده شده است. دو مکان بسیار جالب دیگر که در مرکز شهر قرار دارند و حتما باید از آنها بازدید کنید قصر مرمرین Marble Palace و قصر یوسپف Yuspov Palace یا قصر مویکا Moika Palace هستند. بلیط های این دو بنا بسیار محدود هستند. بنابراین باید از طریق یک راهنمای تور برای خریدن آنها اقدام کنید. موزه کوچک راسپوتین Rasputin Museum نیز بسیار جالب است و باعث شگفتی تان خواهد بود. یکی دیگر از نقاط جالب این شهر، فواره های پیترهوف Peterhof می باشند که ارزش بازدید کردن دارند. همچنین قصر کاترین Catherine Palace با محوطه بسیار زیبای اطراف آن، دریاچه بزرگ، تراس گرانیتی و پاویون هرمیتاژ Hermitage Pavilion یک بنای خیره کننده و استثنایی به شمار می رود.
از جزیره واسیلیوسکی Vasilievsky و سالن تئاتر فوق العاده مارینسکی Mariinsky حتما دیدن کنید. شما می توانید بلیط یکی از شوهای باله را رزرو کنید. هزینه بلیط شامل شام نیز می شود و بعد از شو، یک رقصنده باله به شما می پیوندد تا بتوانید در مورد اجرای باله و زندگی رقصنده های باله با او صحبت کنید. البته شوهای باله معمولا گران هستند؛ اما برای علاقمندان به باله، تجربه ای به یاد ماندنی خواهند بود. بنای این سالن تئاتر واقعا زیبا و خیره کننده است.

دیدنی های دیگر در سن پیترزبورگ

سفر به جام جهانی فوتبال و خانواده ها و کودکان در سن پترزبورگ

به بازدیدهای سفر جام جهانی فوتبالتان ادامه دهید... کودکان کودکستانی، کودکان مدرسه ای و دانشجویان با ارائه کارت شناسایی و کارت تحصیلی می توانند به طور رایگان وارد قصر زمستانی Winter Palace بشوند. کودکان همچنین عاشق موزه Soviet Arcade machines که در نزدیکی کلیسای ناجی در خون Church of the Saviour on spilled blood قرار دارد خواهند شد. همچنین موزه Grand Maket Russia Interactive Museum که روسیه را با ماکت های مینیاتوری بازسازی کرده است مورد علاقه کودکان خواهد بود.

خانواده ها و کودکان در سن پیترزبورگ

غذا و نوشیدنی در روسیه

در صورتی که برای تماشای جام جهانی فوتبال به سن پترزبروگ رسیدید، یادتان باشد که نوشیدنی ها در روسیه بسیار گرانقیمت هستند و غذا تقریبا در همه رستوران ها عالی بود. بهتر است برای شام در یک رستوران خوب، میز رزرو کنید؛ اما در طول روز می توانید در هر رستورانی که از ظاهرش خوشتان می آید توقف کنید و غذای آن را امتحان کنید. اگر به دنبال یک رستوران مجلل هستید به Caviar bar در هتل Belmont Grand Hotel بروید و اگر فرق بین خاویارهای مختلف ذکر شده در منو را نمی دانید، فقط به قیمت آنها توجه کنید.

نکاتی که باید در سفر جام جهانی به سن پیترزبورگ باید بدانید

خرید کردن در سن پترزبورگ

خیابان های سن پترزبورگ بزرگ و وسیع هستند و پیاده روی در آنها بسیار لذت بخش است. مرکز خرید اصلی شهر، خیابان Nevsky Prospekt در نزدیکی موزه هرمیتاژ Hermitage می باشد. این خیابان که تقریبا عریض ترین و اصلی ترین و توریستی ترین خیابان شهر سن پترزبورگ به شمار می رود، یکی از تاریخی ترین خیابان های شهر سنت پترزبورگ است که آثار تاریخی بی نظیری را در دل خود جای داده است و به خاطر معماری ظریف ساختمان هایش شهرت زیادی دارد. اگر به آن بخش از شهر رفتید، حتما از بنای زیبای Singer دیدن کنید.

خرید کردن در سن پیترزبورگ

جابجایی، امنیت، پول و نکات مهم دیگر

سیستم مترو سن پترزبورگ، دومین سیستم مترو بزرگ، بعد از مسکو، در کشور روسیه است. مترو این شهر بسیار ارزان و پر کاربرد است و همچنین بخاطر تزیینات زیبای ایستگاه های آن، یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود. تاکسی های سن پترزبورگ همیشه در دسترس هستند. اگر می خواهید تاکسی بگیرید، بهتر است این کار را در ترمینال تاکسی ها انجام دهید و همان موقع هم کرایه را بپردازید تا از بحث و جدل اضافه با راننده در مورد کرایه تاکسی رهایی پیدا کنید. واحد پول روسیه روبل است و استفاده از سایر پول ها غیر قانونی می باشد. بیشتر کارت های اعتباری به جز قابل استفاده هستند. کارت های Visa و MasterCard مقبولیت بیشتری نسبت به سایر کارت ها دارند.
ممکن است در بخش های مهم گردشگری شهر، دزدان جیب بری وجود داشته باشند که البته این وضعیت در واتیکان شهر رم و خیابان رامبلاس در اسپانیا نیز ممکن است اتفاق بیفتد. سعی کنید بسیار هوشیار و مراقب باشید. کیف پول خود را در ته ساک یا کوله پشتی خود قرار دهید و پول نقد را در جلوی چشم عموم از کیفتان در نیاورید. بیش از اندازه انعام ندهید تا با این کار توجه سوء استفاده گران و دزدان را به خود جلب نکنید. پایین شهر و بخش های غربی آن، ایمن ترین قسمت های سنت پترزبورگ هستند. قانون کلی این است که هر چقدر از مرکز شهر دورتر شوید، خطر بیشتری وجود دارد.

جابجایی، امنیت، پول و نکات مهم دیگر

بهترین زمان برای سفر به سن پترزبورگ

اگر در اواخر تابستان به این شهر سفر کنید، جمعیت گردشگر کمتر، دمای هوای خنک تر و هتل ها و پروازهای ارزان تری در انتظار شما خواهد بود. کم بودن گردشگران در این زمان از سال، بویژه برای بازدید از موزه هرمیتاژ Hermitage که میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب می کند، بسیار عالی خواهد بود و بازدید شما را آسان تر خواهد کرد. اگر در پاییز به این شهر سفر کنید، بسیاری از بخش های این شهر از جمله فواره های پیترهوف Peterhof به حالت تعطیل در می آیند. اگر به قصد تماشای بازی های جام جهانی به روسیه و شهر سن پترزبورگ سفر می کنید، با شلوغی زیادی مواجه می شوید و بازدید از مکان های دیدنی شهر بسیار سخت خواهد بود؛ اما دیدن این همه زیبایی، به سختی آن می ارزد.

بهترین زمان برای سفر به سن پیترزبورگ

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به جام جهانی 2018 روسیه | راهنمای سفر به سن پترزبورگ

ن. چرمچی ، جمعه 5 آبان 1396

این مطلب همگردی را بخوانید تا به شما در کشف کردن شهر جالب و پر هیجان سنت پیترزبورگ کمک کند و تمامی اطلاعات لازم برای سفر شما به سنت پیترزبورگ را مهیا سازد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :