سفر با کودکان کودکستانی | نکات سفر با کودکان

من همیشه فکر می کردم سفر با کودکان شیرخوار بسیار سخت و طاقت فرساست. اما از آن سخت تر و چالشی تر هم وجود دارد و آن سفر با کودکان کودکستانی است. سفر با کودکان زیر هفت سال، توان شما را به صفر می رساند و به شما این احساس را می دهد که از یک جنگ بزرگ و طاقت فرسا بیرون آمده اید. "منظورت چیست که نودل دوست نداری ! همین دیشب نودل خوردی !! من متوجه مشکلت نمی شوم! می توانی لطفا آرام بگیری و به من بگویی چه مشکلی داری !؟" و هزاران سوال از این دست که نشان دهنده غافلگیری و درماندگی شما از سر و کله زدن با کودکان کودکستانی است. اما جهنم بهر حال جهنم خواهد بود. چه در خانه بمانید و چه سفر کنید، می بایست با این وضعیت سر کنید؛ بنابراین بهتر است به ماجراجویی سفرتان بیافزایید و کودکان کودکستانی تان را با خود به سفر ببرید. در واقع سفر کردن با کودکان زیر هفت سال مفرح هم هست. در این سن، شخصیت آنها در حال شکوفایی می باشد و مابین حرکات غیر منتظره و دیوانه وار آنها، لحظه های شیرین و معصومانه ای وجود دارند که قلب شما را تحت تاثیر خود قرار می دهند. پدر و مادر بودن سخت است و تفاوتی ندارد که کودک شما در چه سنی است، یا کجا هستید. بنابراین بهتر است کودکان خود را به سفر ببرید و خاطرات به یادماندنی را تجربه کنید. در این مطلب همگردی به شمردن نکات سفر با کودکان کودکستانی زیر هفت سال می پردازیم. با ما همراه باشید:

سفر با کودکان کودکستانی / نکته هایی که باید بدانیم

با کودک خود صحبت کنید

کودکان کودکستانی به اندازه کافی بزرگ و عاقل هستند که متوجه اتفاقات بشوند. با آنها در مورد سفری که در پیش دارید صحبت کنید. این که کجا می روید، کجا قرار است اقامت کنید و چه چیز هایی قرار است ببینید و غیره ... کودک خود را تشویق کنید که در مورد سفر از شما سوال کند و احساسش در مورد تجربه سفر را بیان نماید. همچنین اجازه دهید بگوید چه چیز هایی را دوست دارد در سفر تجربه کند و دلیل آن چیست.

با کودک خود صحبت کنید

کودک را تشویق کنید که در برنامه ریزی سفر به شما کمک کند

از نکات سفر با کودکان کودکستانی می توان به شریک شدن کودکان در برنامه ریزی سفر اشاره کرد. می توانید بهمراه کودکتان کتاب ها، مجله ها و وبسایت ها را بگردید و نظر آنها را در مورد برنامه ریزی سفر بپرسید. مثلا وقتی می خواهید از بین چند خودرو کاروان، یکی را برای سفر خود انتخاب کنید، نظر آنها را بپرسید و اجازه دهید توضیح دهند از کدام یک بیشتر از همه خوششان می آید و چرا فکر می کنند در آن احساس راحتی خواهند کرد. کودکان کودکستانی غافلگیری را دوست ندارند؛ بنابراین به این روش آنها را برای سفر نیز آماده خواهید کرد.

کودک را تشویق کنید که در برنامه ریزی سفر به شما کمک کند

در حین سفر به کودک خود مسئولیت بدهید

کودکان کودکستانی عاشق این هستند که نشان بدهند بزرگ شده اند و استقلال خود را به رخ بکشند. بنابراین با دادن نقش های کوچک در حین سفر، به خودتان هم استراحتی بدهید. برای شروع می توانید به آنها اجازه بدهید ساکشان را خودشان ببندند. در عین حال می توانید در مورد چیز هایی که در ساکشان می گذارند به آنها پیشنهاد بدهید و در نهایت، برخی از موارد مورد نیاز آنها را در چمدان خودتان قرار دهید. کودک شما می تواند وظیفه حمل ساک یا چمدان خودش را به عهده بگیرد و در هنگام سوار شدن یا پیاده شدن از هواپیما، ساک خود را تحویل داده یا تحویل بگیرد. حتی می توانید اجازه دهید موارد مورد نیازش را سفارش بدهد و خرید کند. همچنین می توانید نقشه را به دست او بدهید و از او بخواهید مسیر رفتن به نقطه بعدی را پیدا کند.

در حین سفر به کودک خود مسئولیت بدهید

فراموش نکنید لوازم آرامش بخش کودک را همراه داشته باشید

از مهم ترین نکات سفر با کودکان کودکستانی این است که لوازم آرامشبخش آنها را به همراه داشته باشید. گاهی اوقات یک پتو یا یکی از لوازم کودک برای او خیلی مهم هستند. برای مثال، کودکان در زمان هایی که می ترسند یا نامطمئن هستند، از یک عروسک یا یک پتوی خاص برای آرامش گرفتن استفاده می کنند. لوازمی که همچنان قسمتی از دنیای کودکان هستند و لازم است در مواقع حساس در اختیار کودک باشند. آنها خوشحال می شوند این لوازم خاص در موقع ماجرا جویی و کسب تجربه سفر همراه آنها باشند. برای مثال، دختر ما ساوانا از این که بهمراه عروسک خرسی اش به کابین خلبان دعوت شد و توانست کلاه خلبان را روی سر خرسش بگذارد بسیار خوشحال شد.

فراموش نکنید لوازم آرامش بخش کودک را همراه داشته باشید

انواع فعالیت ها را برای کودکتان ترتیب بدهید

کودکان کودکستانی انرژی زیادی دارند؛ اما در عین حال زود خسته می شوند. انواع فعالیت ها را برای کودکتان ترتیب بدهید. برخی اوقات آنها خیلی خسته می شوند (اما به علت هیجان، تمایلی به خوابیدن ندارند). در این جور مواقع می توانید آنها را به یک گردش با خودرو ببرید تا به آنها کمک کنید زودتر به خواب بروند و به هیولا های خسته و اعصاب خرد کن تبدیل نشوند.

سفر با کودکان

لوازم ویژه تفریح آنها را همراه داشته باشید

کودکان کودکستانی عاشق انجام دادن کار های مختلف هستند. به آنها یک ساک پر از کتاب های نقاشی، مداد، استیکر، کتاب داستان، بازی، پازل و فعالیت های کودکانه بدهید. این موارد آنها را در طی سفر و هنگام وعده های غذای سرگرم نگه می دارد.

لوازم ویژه تفریح آنها را بهمراه داشته باشید

اجازه بدهید کودکتان دوربین را در دست بگیرد

کودکان عاشق دوربین در دست گرفتن و فیلم گرفتن از دنیا هستند. به آنها اجازه بدهید خلاقیت خود را به کار برده و از آن لذت ببرند. آنها عاشق این هستند که در ویدیو گرفتن و عکس انداختن به والدین خود کمک کنند و در این مورد پیشنهاد های جالبی هم دارند. در این سن، آنها بسیار ریسک پذیر هستند و مفهوم محدودیت یا ترس را متوجه نمی شوند. پس بگذارید از این توانایی استفاده کنند و آن را به وسیله یک دوربین ثبت کنند.

اجازه بدهید کودکتان دوربین را در دست بگیرد

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

هنگام سفر با کودکان با این نکات، ایمن سفر کنید

م سالارپناه ، یکشنبه 24 شهریور 1398

در این مطلب به نکاتی می پردازیم که دانستن آنها به داشتن سفری مطمئن و راحت با کودکان دلبندتان کمک می کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :