دیدنی ترین مکان های استرالیا که قبل از مرگ باید تجربه کنید!

کارهای جالب زیادی را می توانید در استرالیا انجام دهید. همان طور که می دانید استرالیا کشوری است مستقل و کوچکی است در قاره ی بزرگ اقیانوسیه و حتی از جزایری چون تاسمانی و چندین جزیره دیگر کوچک تر می باشد. این کشور بزرگترین کشور در اقیانوسیه و جزو ششمین کشور پرجمعیت جهان به شمار می رود. کشورهای همسایه این کشور عبارتند از پاپوآ گینه نو، اندونزی و تیمور شرقی در شمال؛ جزایر سلیمان در شمال شرقی و نیوزیلند در جنوب شرقی. مرکز استرالیا کانبرا است و بزرگ ترین شهر آن سیدنی می باشد. کشور استرالیا با دارا بودن دومین شاخص توسعه انسانی در سطح جهان از نظر بهداشت کیفیت زندگی آموزش آزادی اقتصادی و آزادی های مدنی و حقوق سیاسی رتبه بالایی را در جهان به خود اختصاص داده است. وسعت این کشور 7٬686٬850 کیلومتر مربع می باشد و جمعیت ان در حدود 25 میلیون نفر برآورد می شود که بیشتر در ساحل شرقی متمرکز هستند. استرالیا نهمین جمعیت مهاجر جهان را دارد که حدود 26 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. مطمئن باشید که در دیدنی ترین مکان های استرالیا کارهای جالب زیادی برای انجام دادن وجود دارد از غذا خوردن در غذاخوری های دلخواه تا دیدن و گشت و گذار در جاذبه های گردشگری استرالیا و یا شنا کردن در پارک های آبی و طبیعی به هر حال دیدنی های استرالیا کم نیستند که انتظارتان را می کشد. پس در ادامه برای آشنایی بیشتر با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید...

استرالیا

شنا کردن با کوسه نهنگ ها در نینگالووی

پارک دریانوردی نیروگاه استرالیا غربی از دیدنی ترین مکان های استرالیا جایی است که شما می توانید با کوسه نهنگ های بزرگ و غول پیکری که ابعادی در حدود 41 فوت یا 12/6 متر دارند و وزنشان به 42000 پوند یا به عبارتی 19000 کیلوگرم می رسد پا به پا و چشم در چشم شنا کنید کافی است لوله ی غواصی خود را بردارید، شیرجه ای به میان آب های اقیانوس بزنید. همچنین در نینگالووی می توانید از بزرگ ترین تپه های مرجانی دنیا نیز دیدن کنید و برای اقامت هم می توانید به سال سالیز که اردوگاه ساحلی لوکس و سیاحتی در این منطقه می باشد و اقیانوس را در برابرتان به تصویر می کشد چند روزی را اقامت گزینید.

 شنا کردن با کوسه نهنگ ها در نینگالووی

غواصی در تپه دریایی گریت بری یر

تپه های دریایی گریت بری یر یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا برای غواصی کردن می باشد که شما می توانید ماهی های رنگ و وارنگ را در میان امواج اقیانوس بالا و پایین می روند از نزدیکی ببینید، صحنه های زیبایی از شنای دسته جمعی ماهی ها و مرجان هایی که مطمئنا شما را هیجان زده خواهند کرد. این تپه در بین میراث های جهانی کویینزلند رتبه ی نخست را به خود اختصاص داده است و دارای بیش از 900 جزیره و 3000 تپه ی مرجانی مجزا می باشد که در کل دنیا بی نظیر و کم نظیر است. پرواز با چارتر و یا سفری کوتاه با تورهای گردشگری مختلف از جمله کارهای شگفت انگیزی می باشد که می توانید با خانواده تان انجام دهید .با ماندن در اقامت گاه های جزیره از همیلتون آیلند گرفته تا لیزرد آیلند می توانید تجربه ی عالی از یک تعطیلات به یادماندگی خانوادگی را داشته باشید.

 غواصی در تپه دریایی گریت بری یر

تجربه شیرین پرواز با بالن بر فراز کانبرا

تصورش را کنید می توانید سوار سبد چوبی شوید که با یک بالن هوای گرم شما را به آسمان شهر کانبرا می برد شهری که از بالا می توانید ساختمان مجلس را که با طرحی قرینه و بنا به یادبود جنگ ساخته شده است و زیباترین دیدنی های استرالیا را ببینید و لذت ببرید. تماشای رودخانه ی آینه ای برلی گریفین نیز از این ارتفاع می تواند هیجان انگیز باشد. مطمئنا خوشحال خواهید شد که سه ساعت پروازی فراموش نشدنی بر فراز کانبرا با بالن داون دریفتر داشته باشید. در پایتخت استرالیا یعنی کانبرا بازدید از گالری ملی استرالیا را به هیچ وجه فراموش نکنید، زیرا که آثار گرانبها و با ارزشی در این گالری به نمایش گذاشته می شود که بهترین کلکسیون هنرهای بومی استرالیا نیز جزو برترین جاذبه های گردشگری استرالیا می باشد و پیشنهاد می کنیم، حتما سری به این گالری جذاب و پر از گنجینه های با ارزش بزنید.

 تجربه شیرین پرواز با بالن بر فراز کانبرا

قایق رانی در دیواره های باستانی کاترین

پارو زدن در میان صخره های بلندی که بر روی رودخانه کاترین است می تواند جالب باشد ، شور و هیجان زیادی را در تنگه ی کاترین تجربه خواهید کرد. قایق سواری در تنگه و تماشای مناظر اطرافتان با شگفتی های بی نظیری که دارد و دیدن نقاشی هایی که بر روی دیواره های صخره ای تنگه کاترین به صورت پنهان نقاشی شده اند و قدمتی بیش از 7000 سال دارند می تواند سفر شما را مهیج و به یاد ماندنی کند. درتنگه کاترین می توانید در تورهای نیتمیلوک که گردانندگانش خود مردم هستند شرکت کنید یا در پارک ملی اقامت نمایید و خیلی از تجربیات منحصر به فردی که باید از نزدیک امتحانش کنید و از تماشای دیدنی ترین مکان های استرالیا لذت ببرید. پس فرصت را از دست ندهید. تا می توانید در دیدنی های استرالیا خوش بگذرانید.

خوش گذرانی در جزیره ی جذاب کانگرو

جزیره کانگرو ساحل رویایی بی نظیر و تماشایی را پیش رویتان خواهد گشود، جایی که در ان ساحل و مراتع هموار و جنگل ها ناهموار و ... را با هم خواهید داشت. آخر هیجان را می توانید با عبور از تخته سنگ هایی که فوک های دریایی روی آن دراز کشیده اند، تجربه کنید. ماسه های ساحل کانگرو سفید رنگ و به شکل هلالی می باشد. می توانید با اقامت در لوژ اقیانوس جنوبی از چشم انداز بسیار تماشایی از اقیانوس لذت ببرید و رستورانی را که در انجا قرار دارد، غذاهای خوشمزه و لذیذ سفارش دهید. از جزیره کینگزاسکات که به شیوه ی متمایز تر از دیگر زنبوردارن زنبور داری می کند و زنبورهایش نیز از گونه های نادری هستند، عسل طبیعی و مرغوبی را بخرید یا بازدید از فروشگاه مزرعه ی صدف دریایی جایی که می توانید صدف های دریایی تازه وبلوط های تازه را امتحان کنید. از فروشگاه های لبنیات فروشی که در جزیره وجود دارد، پنیر گوسفندی صد در صد خالص را تهیه کنید. نوشیدن نوشیدنی های دست ساز مردم محلی در فروشگاه های جزیره کانگرو و سرداب هایی مانند املاک جزیره نشین می تواند حال رویایی و خوشی برایتان ایجاد کند.

جزیره کانگرو

تجربه ی سکوتی بی نظیر در صبحدم اولورو

شما می توانید یک طلوع بی نظیر از خورشید را در بالای تپه ای با چشم انداز بی نظیری از صخره ها از دیدنی های استرالیا جایی که جمعیت زیادی به بالای آن می روند و با خوردن قهوه با نان سنتی استرالیایی یا همان دمپر منتظر طلوع درخشان و رنگارنگ خورشید زندگی بخش می مانند، در حالی که با سکوت و آرامش خاصی این صحنه را در درزت اویکنینگز در بالای اولورو به نظاره می نشینند و رنگ های نارنجی و بنفش و قرمز تیره ای که در موقع طلوع خورشید بیرون می آید را با حال و هوایی رویاگونه به نظاره بنشینید. کافی است که مانند دیگران سکوت کنید و از تماشای این زیبایی بی کران و بی انتهای جهان بی پایان و پهناور لذت ببرید. در اولورو می توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید، مثلا به تنگه ی ولپا در کاتا تجوتا از دیدنی ترین مکان های استرالیا بروید یا از تپه ی معروف اولگاز که یک تپه ی رسوبی زیبا و تماشایی می باشد، دیدن کنید.

 تجربه ی سکوتی بی نظیر در صبحدم اولورو

با هیلوکوپتر بر فراز جاده اقیانوسی پرواز کنید

آیا دوست دارید که توده های سنگ آهکی یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا را از بالای آسمان نظاره گر باشید و تجربه ی متفاوتی را از تماشای انها داشته باشید. اگر این طور است جای درستی آمده اید می توانید سوار هیلوکوپترهای 12 حواری شوید و کل جزایر خط ساحلی رنگارنگ ویکتوریا و تخته سنگ هایی که به رنگ هلو در کرانه اقیانوس جنوبی حجاری شده اند را از بالا ببینید. همچنین می توانید لحظاتی ناب و به یاد ماندنی از دیدن منظره ی اقیانوس از دیدنی های استرالیا در ارتفاع بالا با بالا رفتن از برج فانوس دریایی دماغه برای خودتان رغم بزنید.

بازدید از جزیره لرد هاو

جزیره ی لرد هاو از جذاب ترین جاذبه های گردشگری استرالیاست، جایی که در آن شما شاهد جنگل های پرباران، سواحل برون بوم، آب های شفاف به مانند کریستال و کوههایی را خواهید دید که هر کدام به نوبه خودشان یک میراث جهانی به شمار می روند. برای رفتن به این جزیره می توانید از بریزبن یا سیدنی با یک پرواز 2 ساعته خود را به آن برسانید. می توانید در این جزیره در هتل های لوکسی چون آراجیا ریتریت و هتل آپارتمان های مجهز و مدرن لورهیتی اقامت کنید، همچنین می توانید تجربه شب مانی در مزارع و کمپ زدن را نیز برای خودتان رغم بزنید. قله ی مونت گوئر که قله ای با 2870 فوت یا 875 متر ارتفاع می باشد در جزیره ی لرد هاو قرار دارد که می توانید با پای پیاده به بالای این قله که بلندترین قله در کل این جزیره به شمار می رود، بروید و هیجان واقعی را تجربه کنید. در جزیره لردهاو می توانید به قسمت غربی این جزیره رفته و موج سواری به یاد ماندنی را انجام دهید و یا این که در یک غذا خوری درخورد غذاهای دریایی خوشمزه را نوش جان نمایید و با پای پیاده بر روی ساحل راه بروید و غواصی در میان زیباترین دیدنی های استرالیا، خانه ی 500 نوع ماهی یا 90 نوع مرجان و حفره ی جادویی ارسکات را امتحان کنید.

بازدید از جزیره لرد هاو

بر روی خط ساحلی قدیمی راه بروید

می توانید یک سفر دریایی شاد و مفرحی را از تبعیدگاهی تاریخی یعنی از بندرگاه تاریخی آرتور آغاز کنید و با شب مانی در جایگاه هایی که برای شکار در نظر گرفته اند در طول مسیرتان از سفری خاطره انگیزی لذت ببرید. می توانید درحاشیه جنوب غربی تاسمانی شاهد بلندترین صخره های دریایی نیم کره ی جنوبی باشید که ستون هایی از جنس سنگ های بازالتی با ارتفاعی تقریبا 300 متری هستند که از دل اقیانوس سرشان را بیرون آورده اند، مطمنا تماشای این صخره ها که باید برای دیدنشان حدود 45 کیلومتری از مسیری پر از گل و بوته و صخره ها بگذرید ارزشش را خواهد داشت.

پرواز بر فراز سیدنی

مطمنا سفرتان با این تفریح لذت بخش کامل تر خواهد شد یعنی این که می توانید با هواپیماهای دریایی سیدنی پروازی به یاد ماندنی و دل انگیز بر روی بندرگاه سیدنی داشته باشید و از ان بالا چشم اندازی زیبا و تماشایی از خانه ی اپرای سیدنی، پل بندرگاه و ... را نظاره کنید. می توانید همچنان بر فراز بندرگاه و خط ساحلی سیدنی پرواز کنید و با رفتن به یکی از آبراهه های دوردست و نشستن در رستورانی فوق العاده لاکچری مانند: رستوران جونا ویلز بیچ یا همچنین رستوران منفردی ات بلز غذای خوشمزه ای را در کمال آرامش و سکوت نوش جان کنید.

پرواز بر فراز سیدنی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفرهایی که قبل از مرگ باید تجربه کنید!

- ، شنبه 20 خرداد 1402

در اینجا چند سفر را برای شما فهرست نموده ایم که قبل از مرگ باید حتماً آن را تجربه کنید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :