آثار عصر ساسانی در دست قاچاقچیان!

بنابر گفته سردار امیر رحمت الهی، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران موفق به کشف و ضبط گردنبند و دستبند طلا مربوط به دوران ساسانی شدند. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری پیرامون کشف و ضبط گردنبند و دستبند طلا دوران ساسانی می باشد.

به نقل از ایسنا، براساس گزارشی که از سوی دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش اشیای تاریخی توسط قاچاقچیان و بررسی های اولیه و احراز صحت خبر، این موضوع را در دستور کار قرار داد. تیم زبده ای از کارکنان یگان حفاظت با انجام تحقیقات گسترده و بعد از شناسایی افراد دخیل در قاچاق اموال تاریخی و با گرفتن دستور مقام قضایی با هماهنگی اداره پلیس مبارزه با کالای قاچاق و ارز آگاهی تهران، در عملیاتی موفق به کشف و ضبط یک گردنبند و دستبند از جنس طلا و دستگیری دو نفر قاچاقچی اموال تاریخی شدند. با توجه به اعلام نظریه اولیه کارشناسان میراث فرهنگی اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آن ها احتمالا متعلق به دوره ساسانی است.

کشف و ضبط گردنبند و دستبند طلا
کشف و ضبط گردنبند و دستبند طلا دوران ساسانی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دست درازی قاچاقچیان آثار تاریخی و جویندگان گنج به یکی از سنگ نگاره های الیمایی تنگ سروک

گلاره یوسف پور ، شنبه 23 اردیبهشت 1402

براساس خبرهای بدست رسیده، دست درازی قاچاقچیان آثار تاریخی و جویندگان گنج به یکی از سنگ نگاره های الیمایی تنگ سروک صورت گرفت.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :