راهنمای سفر به کامبوج | چطور خوشگذرانی در کامبوج را تجربه کنیم ؟

کامبوج که گاهی اوقات به عنوان پادشاهی Kampuchea شناخته می شود. یک کشور در آسیای جنوب شرقی است که با ویتنام از شرق، لائوس از شمال، تایلند از شمال غربی، و خلیج تایلند از سمت جنوب غربی هم مرز است. پایتخت این کشور پنوم پن می باشد . این کشور جمعیتی در حدود 14.8 میلوین نفر را شامل می شود که به زبان خِمِر صحبت می کنند و در حدود 96 درصد از مردم ان بودایی بوده و واحد پول کشور کامبوج رِیل می باشد . در ادامه با سفر به کامبوج و اطلاعات سفر به کامبوج برای خوشگذرانی در کامبوج با ما همراه باشید.

سفر به کامبوج

اطلاعات لازم برای سفر به کامبوج

نژاد مردم کامبوح که در حدود 100 سال زیر استعمار و سلطه فرانسه بود و در سال 1953 به استقلال رسیدند 5 درصد ویتنامی و 90 درصد از تبار خمر می باشد و 5 درصد باقی را از اقوام و نژاد های گوناگون تشکیل می دهد .در مجموعه اطلاعات سفر به کامبوج بدانید که اگر چه پول رسمی این کشور رِیل می باشد اما در بیشتر جاها می توانید با دلار معامله کنید و هر چیزی را که احتیاج دارید را بخرید این کشور برای گردشگران ویزای گردشگری 30 روزه را تدارک دیده است که با هزینه ای در حدود 30 دلار می توانید آن در پنوم پن پایتخت این کشور تهیه کنید . همچنین برای سفر به کامبوج و تهیه ویزا کافی است که به سایت دولتی کامبوج وارد شوید و با داشتن یک عکس درخواست صدور ویزا دهید که در این صورت ویزای شما به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد. ویزای 30 روزه کامبوج را می توانید بعدا در پنوم پن به مدت 30 روز دیگر تمدید کنید .

سفر به کامبوج-نمایی از شهر کامبوج

جاهای دیدنی کامبوج

در مجموعه اطلاعات سفر به کامبوج بدانید که به طور کلی کشور امنی به شمار می رود و مردم آنجا تمایل دارند که از خارجی ها به گرمی استقبال کنند. چون بیشتر این کشور از طریق توریست و گردشگری اقتصاد خود را تامین می کند به هر حال احتیاط شرط اول در هر سفری می باشد در سفر به کامبوج در نظر داشته باشید که این منطقه دارای نقاط گردشگری و دیدنی بی نظیری می باشد از وجود معابد گرفته تا سواحل پهناور و جنگل های دیدنی آن همه و همه سبب می شود که هر ساله گردشگران زیادی مقصدشان را به سمت کامبوج انتخاب کنند کشوری در جنوب شرقی آسیا جایی که مردمانی مهربان و مهمان نواز ودارد و در همسایگی کشورهایی چون ویتنام ، تایلند قرار گرفته است . اگر روزی قصد سفر به کامبوج برای خوشگذرانی در کامبوج را کردید امیدواریم مطالبی را که در این متن برای شما همراهان گرامی مجله همگردی فراهم آورده ایم بتواند راهنمای خوبی باشد .کامبوج احساس یک تکه جواهر پنهان در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. این در حالی که هنوز یک مقصد گردشگری محبوب می باشد و تقریبا به اندازه تایلند در مورد آن صحبت می شود. کامبوج کشوری با معابد دیدنی، جزایر زیبا و سواحل بی نظیر خود و یک میراث فرهنگی غنی است. در حالی که شلوغی شهرهای بزرگ ممکن است جاذبه های اصلی کشور باشد، اما یکی از مکان های مورد علاقه من در کامبوج در واقع شهرها و روستاهای کوچک آن است . از جنگل های دور تا سواحل زیبای این کشور مملو از مناظر شگفت انگیز است که منتظر است تا به انجا سفر کنید و دیدنی های ان را کشف کنید.

سفر به کامبوج-جاهای دیدنی کامبوج

شهر سیهانوکویل

این شهر میزبان ساحل معروف سرندیپیتی می باشد و به دلیل وجود زیبایی های طبیعی و بی مانندش پذیرای گردشگران و مسافرانی است که برای گشت و گذار و تفریح به این منطقه می آیند این شهر به اسنوکی معروف می باشد و در قسمت جنوب غربی کشور کامبوج واقع شده است.

سفر به کامبوج-شهر سیهانوکویل

تفرجگاه و استراحتگاه ها

ساحل سرندیپیتی متاسفانه در این چند دهه ی اخیر به مکانی کثیف و خصوصا نا امن در شب ها تبدیل شده است اما یکی از ساحل های دلنشین و زیبای دیگری که درا ین حوالی و در فاصله ای حدود 15 دقیقه ای از شهر قرار دارد سواحل اوترس 1 و 2 می باشند که می توانید لحظاتی به یاد ماندنی را در ان تجربه کنید.همچنین در 12 مایلی ساحل سرندیپیتی جزایر زیبای کوه رونگ سانلوم و کوه رونگ قرار گرفته است که بازدید از انها نیز به نوبه خودش می تواند ارزشمند و مفید باشد. برای ماندن در شهر زیبای سیهانوکویل نیاز نیست نگران چیزی باشید زیرا که The Reef که یک تفرجگاه با استخر و اتاق ماساژ و رستوران است می تواند یک مکان فوق العاده برای اقامت و خوشگذرانی در کامبوج هم باشد مطمنا عاشقش خواهید شد. در جزایر کوه رونگ و کوه رونگ سانلوم نیز خیالتان بابت اقامت و ماندن در شب راحت باشد زیرا توانید به مسافرخانه های کوچکی که در این جزایر وجود دارد و دارای امکاناتی چون ، پشه بند ، پنکه ، اتصال به اینترنت وای فای و برق شهری است شب را به روز برسانید. برای سفر به این جزایر نکته ای که باید توجه کنید این است که همواره حشره کش ، کرم ضد آفتاب و داروی ضد تهوع به همراه خود داشته باشید شاید نیازتان شد.

تفرجگاه و استراحتگاه ها کامبوج

شهر پنوم پن پایتخت کامبوج

این شهر شهر پر آوازه و مشهوری در زمانی که هنوز جنگ های داخلی شروع نشده بود و خمر های سرخ بر کامبوج حکومت نکرده بودند بود جمعیت این شهر چیزی در حدود یک و نیم میلیون نفر می باشد شهری که در حال رشد و ترقی بود و پاریس آسیای جنوب شرقی معرفی می شد . این شهر در کنار رود مکونگ واقع شده است و به عنوان یکی از زیباترین شهر های ساخته شده توسط فرانسویان در هند و چین شناخته می شود و لقب مروارید آسیا نام گرفته بود . در این شهر جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد از کاخ سلطنتی گرفته تا میدان های کشتار که مطمنا اگر به کامبوج سفر کردید ارزش یک روز کامل ماندن درا ین شهر را خواهد داشت .

شهر پنوم

شروع سفر

شما می توانید از طریق خطوط هواپیمایی یا با خرید بلیط اتوبوس خود ار به این شهر برسانید اگر چه رستوران های زیادی در این شهر وجود دارد اما از خوردن غذاهای خیابانی پرهیز کنید این شهر فقرا و نیازمندان زیادی دارد حواستان باشد در زمانی که در حال پیاده روی هستید کیف دستی و دوربینی که به دست دارید توسط موتورسواران قاپیده نشود . همچنین می توانید در این شهر بسیاری از بنا های ساخته شده توسط فرانسویان را ببینید که در بلوار اصلی شهر قرار گرفته اند برای اقامت درا ین شهر با توجه به شلوغ بودن خیابان ها شهر و قرار گرفتن هتل ها در کنار این خیابان ها شلوغ می توانید به هتل 11G که در خیابان 184 قرار دارد و جای نسبتا آرام و بی سر و صدایی است بروید . از مجموعه اطلاعات سفر به کامبوج بدانید که کامبوج کشوری با میراث فرهنگی غنی است و مردم خمر هم دوست دارند سنت های خود را با مهمانی های بزرگ و فستیوال ها جشن بگیرند. اگر در ماه آوریل از اینجا دیدن ، می کنید، می توانید جشن سال نو ( خمر ) را تجربه کنید. دو روز اول این تعطیلات در فعالیت های سنتی و اجتماعات خانوادگی صرف می شود، در حالی که سومین و آخرین روز در یک نبرد با آب در سراسر کشور آغاز می شود. در پایان ماه آوریل یا آغاز ماه مه ( بسته به سال )، مردم خمر شروع فصل کاشت برنج را با مراسم Ploughing سلطنتی جشن می گیرند. این مراسم با شکوه در پنوم پن اتفاق می افتد و حال و هوایی تماشایی دارد. برای خوشگذرانی در کامبوج یکی از هیجان انگیزترین تعطیلات که در کامبوج جشن گرفته می شود، جشنواره آب است که هر ساله در اکتبر یا نوامبر برگزار می شود. با توجه به تغییر در جریان رودخانه Tonle و رودخانه مکونگ. بیش از یک میلیون نفر در پنوم پن برای این رویداد جمع می شوند. تمام این شهر به حال و هوای جشن تبدیل می شود و مکانی عالی برای تجربه فرهنگ خمره ای است و بهترین و بیشترین لذت را دارد.

بررسی شهر کامپوت و کپ

در مجموعه اطلاعات سفر به کامبوج بدانید که کامپوت شهری در جنوب کامبوج و مرکز استان کامپوت است. این شهر در جنوب شرقی کوه های( Elephant )و رودخانه( ( Praek Tuek در میان شهر های پنوم پن و سیهانوکویل و در حدود 5 کیلومتری از خلیج تایلند قرار گرفته است شهری با آب و هوای خوش و مطلوب و دارای کافه های دلنشین می باشد . در قرن 19 میلادی دولت استعماری فرانسه اینجا را به یک مرکز اداری منطقه ای با وضعیت منطقه مرزی ایالتی در نتیجه تعیین حدود پادشاهی کامبوج تبدیل کرد

شهر کامپوت و کپ

خوشگذرانی در کامبوج

بازارهای شبانه این شهر و معماری ساختمان هایی که از دوران استعمار آمریکا بر جای مانده اند و بازار های شبانه و گشت و گذار در خیابان های روستای اش برای خوشگذرانی در کامبوج از دیدنی های جذاب و تمام نشدنی این شهر می باشد.می توانید کایاک سواری کنید و یا با قایق به گشت و گذار در میان رودخانه بپردازید از مزارع فلفل بازدید به عمل آورید یا این که با شنا کرد ندر رودخانه لحظاتی ناب و به یادماندنی برای خودتان رقم بزنید. از نکات جالب این شهر برای گردشگران این است که گردشگران می توانند از مزرعه فلفل دیدن کنند همچنین گردشگران می توانند در میان مزارع فلفل قدم بزنند و در تست فلفل شرکت کنند و انواع وعده های غذایی مختلف با فلفل را امتحان کرده و از این شهر برای بستگانشان فلفل سوغاتی بخرند و با خود ببرند. همچنین پایگاهی عالی و بی نظیر برای سفر به کوه های درمی و بوکور برای کوهنوردان می باشد. کپ دهکده ی کوچکی است که دارای استراحتگاه های فوق العاده و مکانی آرام برای خوشگذرانی در کامبوج و گذراندن تعطیلات می باشد و حدود 20 دقیقه فاصله دارد . در این روستا می توانید از مزرعه ی پروانه که بسیار جای دیدنی و با صفایی است دیدن کنید و جاده های زیبای کوهستان بوکور را با سوار شدن بر روی موتور تجربه کنید . در این روستا می توانید آلاچیق ها ی روباز با ننو را تجربه کنید که برای عموم مردم استفاده از آن آزاد است و انوع غذاهای خوشمزه چون میگو ، نارگیل تازه ، ماهی های خوشمزه و خرچنگ را از دوره گردهایی که در این منطقه وجود دارند بخرید و نوش جان کنید.از مکان های عالی برای اقامت در کامپوت لس منگوریس و ویلا ویچی می باشد همچنین خانه ساحلی زیبایی در کپ وجود دارد که با منظره ای از ساحل که رد پیش رویتان قرار می دهد می تواند مکان آرامش بخشی را برای یک شب اقامتتان در کپ فراهم اورد .تفریگاه طبیعی ورندا در کپ نیز از دیگر نقاطی است که می توانید در ان شبی رویایی را تجربه کنید البته این تفریگاه در خارج از شهر قرار دارد اما در یک مکان دلنشین و با صفایی واقع شده است .

 خوشگذرانی در کامبوج

بررسی شهر سیم ریپ

سیم ریپ در شمال کامبوج واقع شده است و شهری با معابد انگکوروات و بقایای مرکز امپراطوری خمر می باشد که در زمانی در قرن نهم تا پانزدهم میلادی بر این سرزمین ها حکومت می کردند این شهر کوچک یعنی سیم ریپ بدون شک، سریعترین شهر رو به رشد کامبوج است و به عنوان دروازه ای برای ورود به معبد انگکور می باشد .سیم ریپ از میان جاذبه های کامبوج، خود را تبدیل به یک مرکز توریستی اصلی در این کشور تبدیل کرده است.این مکان برای اقامت در معابد و دیدن معابد، جای مناسبی برای ماندن است. سیم ریپ، طیف وسیعی از هتل ها را از هتل های 5 ستاره گرفته تا صدها مهمانخانه بر حسب بودجه شما ارائه می دهد،بزرگترین بنای تاریخی مذهبی روی زمین را می توان در سیم ریپ از نزدیک یعنی معبد انگکور وات و در فهرست جهانی یونسکو با عناوین «عجایب جهان» و«میراث جهانی یونسکو » به ثبت رسیده است.کمی خارج از این شهر معبد انگکور تام قرار دراد که می توانید در آن به گشت و گذار بپردازید به غیر از معابد این شهر دارای دیدنی های دیگری نیز است . منطقه ی Pub Street جایی که روز در ان از شب شروع می شود و معماری های به سبک دوران استعمار آمریکا بر این ناحیه دارد . وجود فروشگاه های پر زرق و برق و رستوران های بی شمار می تواند شما را ساعت ها در این خیابان مشغول کند.

شهر سیم ریپ

شهر سیم ریپ و انکگور

شهر تفریحی محبوب و یک دروازه به سمت ( انگکور )

معماری به سبک چینی را در محله قدیمی فرانسه و اطراف بازار قدیمی در سیم ریپ می توانید ببینید . در این شهر، موزه ها، نمایش های سنتی، رقص سنتی، سوغاتی و فروشگاه ها ، مزارع ابریشم، مزارع برنج، ماهیگیری و یک پناه گاه پرنده در نزدیکی دریاچه Tonle، و ... وجود دارد که می تواند باعث شود لحظاتی شاد و سرشار از انرژی را در این شهر تجربه کنید. شهرسیم ریپ که امروزه یک مقصد گردشگری محبوب برای خوشگذرانی در کامبوج است، تعداد زیادی هتل، اقامتگاه ، رستوران و کسب و کارها دارد که همه ی آن ها به صنعت توریسم و گردشگری وابسته هستند و وجود همه ی اینها و رونق اقتصادی در زمینه توریست و گردشگری بیشتر مدیون وجود معابد انگکور که محبوب ترین جاذبه گردشگری کامبوج است و در این شهر قرار دارد می باشد.

شب در سیم ریپ

آب و هوای کامبوج

برای بسیاری از افرادی که قصد سفر به کامبوج را دارند، یکی از سؤالات اساسی آن است که بهترین زمان سفر به کامبوج در چه فصلی از سال است. این کشور، کشوری گرم است و درجه حرارت در آن به ندرت زیر 20 درجه سانتیگراد می رسد . بهترین زمان برای بازدید از کامبوج بستگی به گرما، باران و مکان هایی که می خواهید بروید دارد بنابراین، هنگامی که به کامبوج سفر می کنید باید مواردی را حتما در نظر بگیرید. شما باید بدانید که کامبوج دارای دو فصل آب و هوایی متمایز از جمله فصل خشک و فصل بارانی است. فصل خشک کامبوج از ماه اکتبر تا آوریل می باشد زمانی که باران های موسوم خشک شمال شرقی می رسد و هوای گرمی کل کشور را فرا می گیرد دمای هوا در این فصل از 20 تا 35 درجه سانتیگراد است. رطوبت حدود 74٪ می باشد بارندگی نیز به شدت کم است .بنابراین، فصل خشک زمان مناسب برای بازدید از معبد آنگکورو... می باشد فصل بارانی به خاطر باد موسمی جنوب غربی ناشی می شود که از ماه مه تا اکتبر می وزد و حدود 75 درصد از بارش سالانه کامبوج را باخود به همراه می آورد. در مجموعه اطلاعات سفر به کامبوج بدانید که در طول فصل بارانی ، درجه حرارت از 25 درجه سانتی گراد تا 27 درجه سانتیگراد متغیر است. در ماه های اولیه فصل بارانی (از ماه مه تا جولای )، معمولا بارش کم بوده و به شکل رگبارهای کوتاه است. در ماه های بعد( اواخر ماه جولای تا سپتامبر )، بارش باران شدیدتر می شود و گاهی اوقات ، به ویژه در مناطق ساحلی و روستایی بارش باران سنگین را شاهد خواند بود.

 آب و هوای کامبوج

بهترین زمان سفر به کامبوج

در مجموعه اطلاعات سفر به کامبوج بدانید که اگرچه کامبوج دو فصل آب و هوایی مختلف دارد، شما می توانید در تمام فصل های سال به کامبوج سفر کنید. به عنوان مثال، در سیمی ریپ و آنگکور وات، جاده ها کم تر گرد و غبار هستند و مناطق سرسبز با مناظر زیبا در اطراف معابد از ماه نوامبر تا آوریل می توان شاهد بود بنابراین بهترین زمان برای بازدید و خوشگذرانی کامبوج و دیدن معابد یا مناظر طبیعی از ماه نوامبر تا اوریل می باشد اما زمان بین ماه های می و اکتبر بهترین زمان برای دیدن انگکور ، و مزرعه های سر سبز برنج است.برای خوشگذرانی در کامبوج بهترین زمان برای دیدن پنوم پنه پایتخت کامبوج از ماه نوامبر تا فوریه است که دما و بارش کم تر است. علاوه بر این ، اگر شما قصد بازدید از سواحل کپ و سیهانوکویل را دارید، بهترین زمان بین ماه های نوامبر و آوریل می باشد زیرا دمای هوا به طور متوسط 24 درجه سانتی گراد است ؛ یا ماه دسامبر تا ماه ژوئن آب روشن تر و شفاف تری را مشاهده کنید و به شنا کردن در میان آب های این مناطق بپردازید و در این ماه به طور متوسط دمایی در دمای 27 درجه سانتی گراد را حس خواهید کرد. به طور کلی در مجموعه اطلاعات سفر به کامبوج بدانید که کل کامبوج نیز همان الگوهای آب و هوایی را دارد که عمدتا به خاطر ارتفاع نسبتا یکنواخت و عرض جغرافیایی در سراسر کشور است. آب و هوای خوب عامل بسیار مهمی در سفر شما به سفر کامل است. بنابراین، با توجه به این که چه زمانی برای بازدید از کامبوج برای شما بسیار مفید است، مکان هایی را با آب و هوای مناسب بررسی کنید و به طور کامل از سفر خود در کامبوج لذت ببرید.

تفرجگاه های کامبوج

مدیریت هزینه ها در کامبوج

همانند بسیاری از کشور های آسیای جنوب شرقی، سفر به کامبوج نسبتا ارزان است. اگر خوردن غذاهای محلی را دوست دارید یا از ماندن در خوابگاه های محلی خوشحال می شوید ، در این صورت با 15 دلار هزینه به ازای هر روز می توانید در کامبوج بمانید و شب را به روز برسانید، اما اگر بخواهید غذای بهتری بخورید یکیا اتاق خصوصی داشته باشید یا برخی از فعالیتهای توریستی کشور را تجربه کنید و قصد دارید کمی بیشتر هزینه کنید با پرداخت 25 دلار در روز، میتوانید در کامبوج بسیار راحت تر زندگی کنید و ازدیدن بهترین جاذبه های گردشگری این کشور برای خوشگذرانی در کامبوج لذت ببرید. تورهای بیشتری که می خواهید شرکت کنید یا درهتل هایی مجللی که می خواهید شب را بگذارید، قطعا بر بودجه شما برای سفر به کامبوج تاثیر خواهد گذاشت، اما به طور کلی می توانم بگویم حدود 20 تا 25 دلار در روز سفر به کامبوج برایتان خرج خواهد داشت.

بوداییان در کامبوج

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به ماداگاسکار | چگونه خوشگذرانی در ماداگاسکار را تجربه کنیم؟

سعید حسنی ، شنبه 8 اردیبهشت 1397

ماداگاسکار در ساحل شرقی آفریقا واقع شده است ،این جزیره تقریبا به اندازه ی فرانسه وسعت دارد و سومین جزیره ی بزرگ دنیا است،جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر دارد . . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :