سفر به لندن | 30 نکته که باید قبل از سفر به لندن بدانید

لندن یکی از آن شهر هایی است که مدام در حال تغییر هستند و تقریبا هر روز چیز های جدید و هیجان انگیزی به آن اضافه می شود. این نکته بسیار خوبیست؛ اما مطمئنا باعث می شود بازدید از این شهر کمی گیج کننده باشد؛ بخصوص وقتی که شما عادت داشته باشید همه چیز را از قبل پیش بینی و برای آن برنامه ریزی کنید یا بخواهید از همه نقاط دیدنی در یک سفر کوتاه بازدید کنید. بنابراین در این مطلب همگردی، به شمردن مهم ترین نکات قابل توجه در سفر به لندن می پردازیم. اگر قصد سفر به پایتخت انگلستان را دارید، حتما قبل از سفر و برنامه ریزی، اطلاعات سفر به لندن را برای خوشگذرانی در لندن بخوانید :

30 نکته که باید قبل از سفر به لندن بدانید

لندن بسیار قدیمی و بزرگ است

شهر لندن بسیار بزرگ است. این شهر غول پیکر با میلیون ها نفر جمعیت و تعداد زیادی روباه که به نظر می رسد تعدادشان از تعداد آدم های این شهر بیشتر است، واقعا منحصر به فرد است. در مجموعه اطلاعات سفر به لندن خلاصه بگوییم، اگر تنها چند روز برای بازدید از این شهر فرصت دارید، یک منطقه از آن را انتخاب کنید و در همان منطقه یا نواحی اطراف آن به گشت و گذار بپردازید. این کار باعث می شود زمانتان برای رفت و آمد هر روزه از این سمت شهر به آن سمت آن تلف نگردد؛ بخصوص که سفر به لندن چندین ساعت از وقت هر روزتان را می گیرد.

لندن بسیار قدیمی و بزرگ است

یک Oyster Card تهیه کنید

در سفر به لندن بدانید که تهیه کردن Oyster Card باعث می شود در مصرف پول و زمان صرفه جویی کنید. این کارت رایگان است و برای تهیه آن مبلغ کمی می پردازید که بعد ها به شما برگردانده می شود.  در مجموعه اطلاعات سفر به لندن بدانید که کارت را از یک ایستگاه مترو بخرید و مبلغی پول به آن واریز کنید. وقتی از Oyster Card استفاده می کنید، برای خوشگذرانی در لندن ، نه تنها برای سفر های خود تخفیف می گیرید، بلکه یک سقف برای مقدار پولی که می توانید در یک روز خرج کنید وجود دارد و بعد از سه یا چهار سفر، سایر هزینه های رفت و آمد شما در سرتاسر شهر لندن رایگان خواهد بود.

یک Oyster Card تهیه کنید

بین ایستگاه های مترو پیاده روی کنید

در سفر به لندن بدانید که چندین ایستگاه در لندن وجود دارند که پیاده طی کردن فاصله آنها خیلی سریع تر از سوار اتوبوس یا مترو شدن انجام می گیرد. برای مثال، اگر قصد دارید از میدان Leicester به Covent Garden بروید، پیاده روی بین این دو ایستگاه کمتر از 3 دقیقه طول می کشد، که خیلی از مترو سوار شدن سریع تر است و هیچ هزینه ای هم برایتان ندارد.

بین ایستگاه های مترو پیاده روی کنید

به فرودگاه های ارزان تر پرواز کنید

در خوشگذرانی در لندن بدانید که اگر می خواهید سفر ارزان تری به لندن داشته باشید، بلیط یک پرواز ارزان قیمت با Ryan Air یا Easy Jet را تهیه نمایید. این شرکت های هواپیمایی معمولا در فرودگاه های ارزان تری مانند فرودگاهStansted فرود می آیند و در نتیجه، بلیط آنها نسبت به رقبایشان که در فرودگاه Heathrow یا فرودگاه London City فرود می آیند ارزان تر است. در مجموعه اطلاعات سفر به لندن فرودگاه Stansted با قطار در حدود 45 دقیقه و با اتوبوس در حدود 1 ساعت با مرکز شهر لندن فاصله دارد. حتی اگر کرایه قطار یا اتوبوس را هم در نظر بگیرید، فرود آمدن در این فرودگاه از فرود آمدن در فرودگاه Heathrow به صرفه تر است.

به فرودگاه های ارزان تر پرواز کنید

کافه مشهور Pret قهوه مجانی ارائه می کند

در سفر به لندن بدانید که اگر به کافه مشهور Pret در لندن بروید، ممکن است یکی از آن آدم های خوش شانسی باشید که به صلاحدید باریستای این کافه، قهوه رایگان دریافت کنید. این اتفاق ممکن است چندین بار در یک سفر برایتان پیش بیاید؛ بنابراین بهتر است حتما بارها و بارها به این کافه برگردید. البته می توانید از کافی شاپ های مستقل لندن هم دیدن کنید که برخی از آنها مانند این کافی شاپ که در یک توالت به سبک معماری ویکتوریایی بسیار منحصر به فرد هستند

کافه مشهور Pret قهوه مجانی ارائه می کند

موزه ها و گالری های هنری لندن رایگان هستند

برای خوشگذرانی در لندن فراموش نکنید که موزه تاریخ طبیعی ، موزه علوم ، موزه بریتانیا  و بسیاری دیگر از موزه های شهر لندن برای بازدید رایگان هستند. یک روز خود را به گشت و گذار مابین آثار هنری تاریخی بگذرانید و از میراث غنی هنری که این شهر برای ارائه به شما دارد لذت ببرید.

موزه ها و گالری های هنری لندن رایگان هستند

نمایش های سالن تئاتر وست اند West End همیشه گران نیستند

برای خوشگذرانی در لندن ، اگر دلتان می خواهد به سالن تئاتر وست اند West End بروید و یکی از نمایش های آن را ببینید و اگر خیلی در مورد این که چه نمایشی باشد سخت گیر نیستید، مستقیما به دکه TKTS در مرکز میدان Leicester بروید. از مجموعه اطلاعات سفر به لندن بدانید که این دکه تمامی بلیط های باقی مانده و به فروش نرسیده از نمایش های وست اند West End را با تخفیف بسیار خوب به فروش می رساند. شما حتی می توانید صندلی خود را از میان صندلی های باقی مانده در سالن انتخاب کنید.

نمایش های سالن تئاتر وست اند West End همیشه گران نیستند

اگر قصد اسباب کشی به لندن دارید، هر حرفی را باور نکنید

بهتر است صادق باشیم و از نمونه اطلاعات سفر به لندن بدانید که هزینه های کرایه خانه در لندن بسیار بالا هستند؛ اما این بدان معنی نیست که شما باید با هر چیزی که مشاورین آژانس های املاک و سایرین به شما می گویند کنار بیایید. راه ها و حقه های بسیار آسانی برای صرفه جویی در هزینه ها وجود دارند. یکی از آنها این است که به مشاورین بگویید از مشاور دیگری مبلغ پایین تری پیشنهاد گرفته اید و در نهایت، تا آنجایی که می توانید چانه بزنید.

اگر قصد اسباب کشی به لندن دارید، هر حرفی را باور نکنید

تخفیفات موجود برای کرایه مترو و قطار را قاپ بزنید

اگر شما زیر 26 سال سن دارید (یا دانشجو هستید) و یا بالای 60 سال سن دارید یا اگر بهمراه خانواده تان به لندن سفر کرده اید، بنابراین واجد شرایط هستید که از هر ایستگاه قطار در لندن که به آن نزدیک تر هستید یک کارت Railcard تهیه کنید. این کارت که 30 پوند هزینه دارد و برای یک سال قابل استفاده است، به شما برای هر سفر ریلی یا مترویی شما در ساعات غیر شلوغی، 33 درصد (یک سوم مبلغ) تخفیف در نظر می گیرد. بویژه اگر سفرتان کمی طولانی تر است یا قصد دارید چندین بار در یک سال به لندن سفر کنید، در مجموعه اطلاعات سفر به لندن بدانید که این کارت باعث یک صرفه جویی بزرگ در هزینه های شما خواهد بود.

تخفیفات موجود برای کرایه مترو و قطار را قاپ بزنید

می توانید به صورت رایگان از ساعت بیگ بن Big Ben بازدید کنید

ساعت بیگ بن Big Ben، ساعت موجود در برج ملکه الیزابت دوم می باشد که صدای زنگ آن در تمامی لندن می پیچد. برای خوشگذرانی در لندن بدانید که بازدید از این بنای زیبا که به ساختمان مجلس (خانه پارلمان) چسبیده است، تنها با دعوتنامه امکان پذیر است. یکی از آسان ترین راه ها برای کسب یک دعوتنامه (البته اگر در انگلستان زندگی می کنید) این است که از نماینده آن شهری که در آن اقامت دارید بخواهید شما را دعوت کند. آنها اسم شما را در یک فهرست می نویسند و سپس چند بلیط رایگان برای یک تور ویژه برای شما در نظر می گیرند. این تجربه منحصر به فردی است که بسیاری از مردم، هرگز در زندگی نخواهند داشت.

می توانید به صورت رایگان از ساعت بیگ بن Big Ben بازدید کنید

انعام دادن اصلا واجب نیست

انعام دادن در لندن، مانند آمریکا و سایر کشور ها که به آن خیلی اهمیت داده می شود، واجب نیست. معمولا یک انعام کوچک 10 تا 15 درصدی برای یک رستوران خیلی عالی به نظر می رسد و در بار ها اصلا نیازی به انعام دادن نیست. همچنین انعام دادن به راننده تاکسی ها نیز هیچ لزومی ندارد؛ البته بهتر است مبلغ کرایه را رند کنید و پول بیشتری به راننده بدهید.

انعام دادن اصلا واجب نیست

با مبلغ کمتر از 2 پوند، توری در لندن داشته باشید

در لندن تعداد زیادی اتوبوس وجود دارند که برای خوشگذرانی در لندن در سرتاسر شهر رفت و آمد می کنند و کرایه بسیار بالایی هم دریافت می کنند. اگر می خواهید مبلغ بالایی از این کرایه را پس انداز کنید، سوار یک اتوبوس قرمز رنگ لندنی شوید. یکی از محبوب ترین سفر های درون شهری، به وسیله اتوبوس 24 ساعته شماره 453 از ایستگاه  می باشد. سوار اتوبوس شوید و روی یک صندلی در طبقه دوم آن بنشینید. در این سفر، شما از خیابان Regent، سیرک Piccadilly، میدان Leicester، خیابان Downing، ساختمان مجلس، ساعت بیگ بن Big Ben و چشم لندن London Eye (چرخ و فلک بزرگ لندن) خواهید گذشت. در ایستگاه آخر پیاده شوید و در کناره جنوبی رودخانه لندن قدم بزنید

با مبلغ کمتر از 2 پوند، توری در لندن داشته باشید

مانند یک بریتانیایی از غذای سنتی فیش اند چیپس لذت ببرید

پیدا کردن این غذای محبوب بریتانیایی ها در مرکز لندن در میان خوشگذرانی در لندن می تواند گاهی سخت باشد. رستوران Poppies در Shoreditch یکی از بهترین فیش اند چیپس های (ماهی و سیب زمینی سرخ کرده) پایتخت را دارد. این ماهی بهمراه نمک و سرکه پخته می شود و آنقدر خوش طعم است که باعث افزایش وزنتان می گردد.

مانند یک بریتانیایی از غذای سنتی فیش اند چیپس لذت ببرید

از رفتن به خیابان آکسفورد Oxford در روز های شنبه خودداری کنید

خرید کردن در خیابان آکسفورد Oxford در روز های آخر هفته، می تواند بسیار استرس زا باشد؛ چرا که این گونه خیابان ها در روز های شنبه و یکشنبه بسیار شلوغ هستند. گاهی تقریبا هیچ فضایی در پیاده رو این خیابان وجود ندارد و حتی متروی آن منطقه برای کنترل جمعیت، بسته می شود. اگر قصد خرید و خوشگذرانی در لندن را دارید، سعی کنید در ساعات بین صبح و ظهر یک روز هفته به خیابان آکسفورد Oxford بروید.

از رفتن به خیابان آکسفورد Oxford در روز های شنبه خودداری کنید

دوچرخه های Boris برای کرایه کردن ارزان هستند

همه می توانند در شهر لندن دوچرخه کرایه کنند. کافیست یک کارت اعتباری داشته باشند و آدرس بلد باشند. اگر به دنبال یک بعد از ظهر پر آرامش برای خوشگذرانی در لندن هستید، از یکی از ایستگاه های دوچرخه یک دوچرخه بگیرید. دوچرخه سواری راه بسیار خوبی برای دیدن شهر است و به صرفه جویی در پول و زمان کمک می کند.

دوچرخه های Boris برای کرایه کردن ارزان هستند

گوش ها و بینی های مخفی Covent Garden را کشف کنید

بازار Covent Garden خیلی بیشتر از یک بازار سنگفرش زیبا با مغازه های کوچک زیباست. دفعه بعدی که به این بازار آمدید، اگر بیشتر دقت کنید، ممکن است تعدادی گوش و بینی مخفی که در اطراف محوطه آن قرار داده شده را ببینید. پس بخاطر داشته باشید حتما آنها را ببینید.

گوش ها و بینی های مخفی Covent Garden را کشف کنید

می توانید جایی که ناقوس آزادی Liberty Bell در آمریکا ساخته شده ببینید

به Whitechapel Bell Foundry بروید تا قدیمی ترین ناقوس ساز جهان را ببینید. در این مکان نه تنها ناقوس ساعت بیگ بن Big Ben، بلکه ناقوس آزادی Liberty Bell که نمادی سمبلیک برای آمریکا و مردم آن است نیز ساخته شده است.

می توانید جایی که ناقوس آزادی Liberty Bell در آمریکا ساخته شده ببینید

بازار های خوراکی لندن بسیار خوشمزه هستند

بازار های خوراکی بسیار عالی برای خوشگذرانی در لندن وجود دارند که یکی از محبوب ترین آنها Borough Market می باشد. بهتر است هنگام ناهار به این بازار بیایید تا هم ناهار بخورید و هم یک دسر خوشمزه از یکی از دکه های فروش دسر مزه کنید.

بازار های خوراکی لندن بسیار خوشمزه هستند

بار های مخفی در Shoreditch وجود دارند که برای ورود به آنها نیاز به اسم رمز دارید

محله Shoreditch یکی از روی مد ترین محله های لندن است. این مکان که پر از بار ها، کلوب های مخفی و محل های گردهمایی سری است، بهترین مکان برای گذراندن یک شب خاطره انگیز به شمار می رود. در این محله قدم بزنید و این مکان های منحصر به فرد که از چشم ها مخفی هستند کشف کنید.. البته گاهی نیاز به اسم رمز دارید تا بتوانید وارد آنها شوید.

بار های مخفی در Shoreditch وجود دارند که برای ورود به آنها نیاز به اسم رمز دارید

شما می توانید وارد کاخ باکینگهام Buckingham شوید

افراد کمی می دانند که در ماه های تابستان امکان انجام یک تور در کاخ باکینگهام Buckingham وجود دارد. قبل از سفر، می بایست بلیط این تور را بخرید تا بتوانید از این کاخ باشکوه دیدن کنید.

شما می توانید وارد کاخ باکینگهام Buckingham شوید

تاکسی های مشکی رنگ می توانند سریع تر حرکت کنند

اگر در لندن هستید و برای رسیدن به جایی عجله دارید، تاکسی های اوبر Uber (اپلیکیشنی مانند اسنپ و تپسی) از تاکسی های مشکی رنگ شهری خیلی ارزان تر هستند؛ اما نمی توانند مانند تاکسی های مشکی از خط های ویژه اتوبوس استفاده کنند. بنابراین تصمیم بگیرید کدام یک برایتان مهم تر است: سریع تر رسیدن یا هزینه کمتر. اگر هیچ کدام برایتان مهم نیست، از همان کارت Oyster Card که در ابتدای مطلب توضیح دادیم استفاده کنید و سوار مترو شوید.

تاکسی های مشکی رنگ می توانند سریع تر حرکت کنند

از باغ در آسمان دیدن کنید

این باغ واقعا در آسمان نیست؛ اما در بالا ترین نقطه یک آسمان خراش است. بلیط این باغ کاملا رایگان است؛ چرا که این مکان، یک مکان عمومی است که همه می توانند از بودن در آن لذت ببرند. از آن بالا چشم انداز های تاثیر گذار از شهر لندن را تماشا کنید و اگر گرسنه هستید غذایی بخورید. فقط بخاطر داشته باشید که قبل از رفتن می بایست بلیط رایگان خود را رزرو کنید.

از باغ در آسمان دیدن کنید

رستوران هایی با غذا های بسیار خوشمزه در ناتینگ هیل Notting Hill

محله Notting Hill که بخاطر هیجان انگیز تر بودن محله East-End اغلب نادیده گرفته می شود، به یکی از بهترین مکان ها برای کشف کردن بهترین رستوران های لندن تبدیل شده است. حتما در فاصله زمانی صبح تا ظهر در این محله گشت بزنید و چیزی محلی، ارگانیک و متفاوت مزه کنید. در این محله همه چیز پیدا می شود.

رستوران هایی با غذا های بسیار خوشمزه در ناتینگ هیل Notting Hill

در ایستگاه های مترو می بایست سمت راست بایستید

این کار را بکنید، وگرنه ممکن است مجبور شوید چشم غره یا نگاه خیره یک لندنی را تجربه کنید. ایستگاه های مترو در لندن معمولا خیلی شلوغ هستند و فضای خیلی کمی دارند. پله های برقی در ایستگاه های مترو، دارای لاین های ایستادن و راه رفتن هستند. بنابراین حتما دقت کنید در سمت راست پله های برقی بایستید و اگر می خواهید روی پله ها بدوید و بالا یا پایین بروید، از سمت چپ حرکت کنید.

در ایستگاه های مترو می بایست سمت راست بایستید

ناهار های یکشنبه خوش طعم هستند

هر کسی که برای اولین بار به لندن سفر می کند، می بایست از یک کباب سنتی ویژه روز یکشنبه بچشد. این کباب که معمولا از مرغ، گوشت گاو یا گوشت گوسفند تهیه می شود و با مجموعه ای از سبزیجات مزرعه به صورت شکم پر کباب می شود، یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از یک وعده غذایی سنتی بریتانیایی به شمار می رود. فراموش نکنید همراه با غذایتان پودینگ یورکشایر هم تهیه کنید که خیلی خوش طعم است.

ناهار های یکشنبه خوش طعم هستند

شهرک Camden منطقه ای منحصر به فرد از لندن است که باید ببینید

شهرک Camden یکی از بهترین محله های لندن است که حتما باید بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید. به این محله بروید تا بازار های خیابانی فوق العاده آن که همه چیز از خوراکی های اتیوپیایی، چرم مراکشی تا غذای آسیایی را در آن پیدا کنید. فضای این محله بسیار جالب و هیجان انگیز است و از رفتن به آن هرگز پشیمان نمی شوید.

شهرک Camden منطقه ای منحصر به فرد از لندن است که باید ببینید

شهرک Camden

سیم کارت مخصوص لندن را تهیه کنید

وای فای رایگان در لندن معمولا خیلی بد است. مگر این که بخش زیادی از وقتتان را در رستوران های استارباکس Starbucks، مک دونالد McDonalds و فروشگاه های اپل Apple بگذرانید. بنابراین بهتر است برای خودتان یک سیم کارت بخرید تا با صرف یک هزینه منطقی، بتوانید با دیگران تماس بگیرید و از اینترنت پر سرعت استفاده کنید.

سیم کارت مخصوص لندن را تهیه کنید

با خودتان چتر ببرید

هوای لندن به طرزی آشکار غیر قابل پیش بینی است. فراموش نکنید حتما باخود یک چتر یا یک بارانی ببرید تا زمانی که رگبار های مشهور لندن شروع به بارش می کنند خشک بمانید.

با خودتان چتر ببرید

می توانید زیر یک گاو عظیم الجثه غذا بخورید

بله، ماجرا همینقدر که این جمله عجیب به نظر می رسد عجیب است. به رستوران افسانه ای Tram Shed restaurant در Shoreditch که سرآشپز آن Mark Hix است بروید. در این رستوران نه تنها می توانید یکی از خوش طعم ترین مرغ هایی که در زندگی تان مزه کرده اید بخورید، بلکه قادر خواهید بود آن را زیر یک گاو بزرگ که بالای سرتان حرکت می کند صرف کنید.

می توانید زیر یک گاو عظیم الجثه غذا بخورید

لندنی ها به نظر سرد و بداخلاق می آیند، اما گرم و صمیمی هستند

لندنی ها ممکن است در قطار های شلوغ مترو، کمی سرد و بد اخلاق به نظر بیایند، اما در حقیقت انسان های فوق العاده ای هستند. بدون شک با سفر به این شهر می توانید دوستان لندنی زیادی پیدا کنید و با آدم های جدید بسیاری ملاقات کنید. پس وقتی به لندن می آیید، نگذارید هیچ چیز جلوی دوست پیدا کردن شما را بگیرد.

لندنی ها به نظر سرد و بداخلاق می آیند، اما گرم و صمیمی هستند

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به اسپانیا | نکته های مهم که باید قبل از سفر بدانید

ن. چرمچی ، یکشنبه 20 خرداد 1397

در این مطلب همگردی، به ذکر نکته های مهمی می پردازیم که قبل از سفر به اسپانیا می بایست بدانید :

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :