پارک ملی تیمنا؛ دیدنی اسرارآمیز و زیبا در فلسطین

بسیاری از افراد از پارک ملی تیمنا timna park در فلسطین دیدن می کنند تا شکل گیری سنگهایش را ببینند و تحسین کنند. در بیابان نگو در فلسطین، یک راه جانبی به یک دره وجود داشته که توسط صخره های قرمز، بنفش و قهوه ای رنگ محاصره شده است. این دره که حالا بخشی از پارک ملی تیمنا شده، بدلیل چشم اندازهای دندانه دار خود شهرت دارد. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید پارک ملی تیمنا کجاست و پی به اسرارش ببرید.

پارک ملی تیمنا

تاریخچه

پارک ملی تیمنا timna park یکی از مراکز تولید آهن در دنیای قدیم محسوب می شد و هزاران محور و تونل استخراج معدن به صورت مداوم در آن به استخراج مس موجود در سنگها می پرداختند. لکه های سبز یا آبی سنگ مس که می توانستیم آنها را با نزدیک شدن به معدنهای قدیمی پارک و در مسیرهای پوشیده شده با سنگ ریزه ببینیم، حدودا به سال 4500 قبل از میلاد بر می گردند. نرده های دستگیره به بازدیدکنندگان کمک می کنند تا چند متر از مسیر خود به سمت پایین یک شیب تند را بیابند تا به معدن پارک تیمنا timna park وارد شوند؛ یک راه باریک با سقفهایی که آنقدر باریک بوده که برای اینکه سر به سقف نخورد، مجبور شدیم در حالت چهاردست و پا به راه خودم ادامه دهیم.

براساس مقاله پارک ملی تیمنا کجاست باید بدانید که باریکه های نور از سوراخهایی به داخل تونل وارد می شدند که دلیل شکل گیری آنها، فرسایش سنگ در طول سالیان دراز بوده است. دکتر ارض بن یوسف، پروفسور باستان شناسی دانشگاه تل آویو و رئیس پروژه دره مرکزی پارک ملی تیمنا timna park می گوید: "کارگران معدن در تمام شرایط سخت و در بیابان کار می کردند؛ جایی که نه آب داشت و نه هیچ چیز دیگری". هزاران سال پیش کارگران معدن سنگ معدن مسی را بیرون کشیدند و از معدن بیرون بردند. سپس، آن را گرم کرده و یک فلز درخشان را از آن جدا کنند که برای ساخت دانه های تسبیح، زیورآلات و سایر اشیای تزئینی مورد استفاده قرار گرفت.

بدلیل اقلیم خشک پارک تیمنا timna park، معدنهایش در میان بهترین معدنهای حفاظت شده جهان قرار دارند. دکتر بن یوسف اضافه کرد: "شما می توانید همه چیز را ببینید. می توانید چیزهایی را لمس کنید که در تیمنا timna park از 3000 یا 4000 سال پیش باقی مانده اند".

مواد و مصالح

دکتر بن یوسف می گوید: "ما اطلاعات بسیار کمی در مورد اولین کارگران معدن داریم. ما اسم آنها را نمی دانیم. ما فقط می دانیم که آنها افراد بومی بودند که با تمام ابزار سنگی و ساده موجود کار می کردند." شواهدی یافت شده اند که نشان می دهند این معادن به حکومت جدید مصرف قدیم که از قرن شانزدهم تا قرن یازدهم قبل از میلاد وجود داشته، ارتباط داند. مس بدست آمده از اینجا باعث ثروتمند شدن فراعنه مصر شد. آنها از این ماده در جهت هر کاری استفاده می کردند؛ از ساخت اسلحه تا جواهرات.

با این وجود، شواهد و مدارک دیگری نشان دادند که معدن کاری در اینجا چند صد سال بعد از شروع، به بالاترین حد خود رسیده بود. تاریخگذاری کربن با تفکیک پذیری بالا بر روی دانه و سایر ذرات ارگانیک در محل کار کارگران معدن نشان می دهند که معدنکاران اینجا بین قرن یازدهم و نهم قبل از میلاد فعال بوده اند؛ امری که باعث می شود تئوری هایی را باور کنیم که می گویند پارک ملی و معدن مس آن برای معبد حضرت سلیمان بوده اند. اما، نتایج باستان شناسی در طول چندسال اخیر و همچنین محصولات دست ساز خشک شده که توسط اقلیم خشک حفاظت شده اند، نشان می دهند که کارگران معدن استخدام شده بودند و برده نبودند. بقایای استخوانهای گوسفندان و بزغاله ها و همچنین گیاهان زیتون و خرما نیز نشان می دهند که کارگران یک رژیم غذایی غنی داشته اند و غذاهایی را می خوردند که در حالت عادی در بیابان یافت نمی شوند.

مواد و مصالح
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دیدنی های پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی، اسرارآمیز و زیبا

مجید قدیانی ، چهارشنبه 14 فروردین 1398

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی آمریکا یکی از زیباترین مناظر طبیعی جهان است که سالانه نه ملیون گردشگر را در خود پذیرایی می کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :