راهنمای سفر به دوبلین | نگینی زیبا در قلب اروپا

درباره اقامت در دوبلین باید بدانیم که دوبلین در استان لینستر در ساحل شرقی ایرلند در دهانه رودخانه لیفیه واقع شده و از سمت جنوب با کوه های ویکلو هم مرز می باشد. این شهر دارای جمعیت 1173179 نفر است. جمعیت منطقه دوبلین از سال 2016 برابر با 1347359 نفر بوده و جمعیت منطقه دوبلین بزرگ 1904806 نفر است. این شهر اولین بار توسط وایکینگ ها تاسیس شد. در سفر به دوبلین به این نکته توجه کنید که مردم این شهر زبانشان ایرلندی است اما زبان انگلیسی نیز در شهر دوبلین رواج زیادی دارد. مردم این شهر بیشتر مسیحی کاتولیک هستند و از نظر تاریخی شهر دوبلین فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته و اقوام متعددی از سلت ها، وایکینگ ها، انگلیسی ها و نروژی ها در این سرزمین ها حکومت می کردند. یک بحث باستان شناسی در مورد تاسیس دوبلین از نظر مردم سلتیک در قرن هفتم وجود دارد. پس از تهاجم نورمن، بعدها پادشاهی دوبلین به عنوان یک شهر وایکینگ گسترش یافت. این شهر به سرعت زیادی از قرن هفدهم به بعد گسترش یافت و به طور خلاصه دومین شهر بزرگ در امپراتوری بریتانیا قبل از اعمال قانون در سال 1800 بود. بعد از تقسیم ایرلند در سال 1922، دوبلین پایتخت ایالت آزاد ایرلند شد و بعدها به ایرلند تغییر نام داد. دوبلین از شهرهای گردشگر پذیر اروپا و حتی کل دنیا می باشد و دیدنی های دوبلین بی شمار است. از نظر سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دوبلین در ایرلند جایگاه ویژه و پراهمیتی دارد و شهر مهم و تاثیرگذاری در تمام زمینه ها خصوصا آب و هوای دوبلین می باشد.

دوبلین ایرلند

وجه تسمیه شهر

معنی دوبلین برکه سیاه می باشد و امروزه در زبان ایرلندی مدرن بایله آتا کلایث خوانده می شود که به معنی شهر سد معبر بوده و دلیلش هم قرار گرفتن در نزدیکی رودخانه پرآب لیفیه می باشد. نام های قدیمی این شهر دیفلین در زبان انگلیسی باستان، دایفلین در زبان نروژی باستان و دایفلین در زبان ایسلندی می باشد که در زمان سفر به دوبلین مهم می باشد.

وجه تسمیه شهر دوبلین

آب و هوای دوبلین دیدنی

با توجه به این که آب و هوای دوبلین، سرد و مرطوب می باشد. گرم ترین ماه سال که ژوئیه می باشد میانگین دما در این شهر چیزی در حدود 18 درجه بوده و در فوریه و ژانویه که سردترین ماه های سال در این مناطق می باشند دمای هوا در این شهر در حدود 3.5 درجه گزارش شده است و اغلب به میزان کمی شاهد بارش برف در این شهر خواهیم بود که در زمان اقامت در دوبلین مهم و تاثیرگذار می باشد. پرباران ترین فصل در دوبلین فصل زمستان می باشد که از نوامبر تا مارس ادامه دارد و از دیگر شرایط آب و هوایی حاکم بر این شهر جریان بادهای شدید اطلس می باشد که در فصل پاییز در شهر دوبلین به وفور رخ می دهد. دوبلین شهر موسیقی خیابانی، شب زنده داری، مراکز خرید، سالن های تئاتر و موسیقی و معماری های تاریخی و همچنین مراکز بزرگ و گسترده گردشگری و تفریحی می باشد. واحد پول دوبلین یورو می باشد و این شهر نسبتا گرانی است.

آب و هوای دوبلین

بهترین زمان برای سفر به دوبلین

اصولا بهترین زمان برای سفر به دوبلین زمانی است که با پیک ترافیک مواجه نشویم مخصوصا اعیاد و زمان برگزاری مراسم ها به دلیل ازدحام جمعیت برای سفر به مقصد مورد نظر معمولا همه چیز گران تر برای شما آب خواهد خورد. اما اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید بهترین زمان برای بازدید از دوبلین در فصل تابستان است که هوا مطلوب و مناسب است و جشنواره های زیادی در خیابان ها اجرا می شود و این فصل به دلیل بالا بودن قیمت هتل و قیمت بلیت هواپیما، گران ترین زمان برای بازدید را تشکیل می دهد. همچنین شلوغ ترین زمان سال نیز هست. امکان اجاره هتل تقریبا غیر ممکن خواهد بود مخصوصا در زمان عید کریسمس بنابر این باید از قبل رزرو کنید. اما اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید اغلب خارج از فصل تابستان زمان خوبی برای سفر به دوبلین می باشد خیلی راحت می توانید هتل ها و مکان های اقامتی این شهر را با قیمت مناسبی اجاره کنید اما باز هم توجه داشته باشید که آخر هفته ها این شهر خیلی شلوغ می شود زیرا بسیاری از مردم کشور های اروپایی آخر هفته های خودشان را در دوبلین می گذرانند و این اقامت در دوبلین را مشکل می کند.

بهترین زمان برای سفر به دوبلین

هزینه اقامت و غذا در هاستل ها و هتل ها

هزینه اقامت در دوبلین برای یک شب حداقل از 10 یورو شروع می شود اگر بخواهید اتاق خصوصی اجاره کنید شبی 70 یورو باید بپردازید. هزینه اقامت دره تل های این شهر نیز متفاوت می باشد. برای نمونه هتل هایی که در نزدیکی دیدنی های دوبلین قرار دارند قیمتشان واقعا بالا خواهد بود و بسته به ستاره هتل ها قیمت ها تغییر خواهند کرد که برای نمونه اقامت در هتل های 1 ستاره چیزی در حدود 34 تا 60 یورو، 2 ستاره 45 تا 125 یورو، 3 ستاره 45 تا 208 یورو، 4 ستاره 54 تا 369 یورو و 5 ستاره 189 تا 386 یورو برای شما آب خواهد خورد. در مورد غذا مخصوصا صبحانه نگران نباشید شما می توانید در هتل ها و هاستل های این شهر صبحانه رایگان بخورید و اگرهم بخواهید خارج از هتل ها و هاستل ها و در غذاخوری های شهر دوبلین صبحانه میل کنید تقریباً چیزی در حدود 3 تا 6 یورو برای شما آب خواهد خورد. در مورد ناهار و شام نیز می توانید به فست فودها و رستوران هایی که در این شهر وجود دارد، مراجعه کنید البته غذاهایی که در فست فودها هست معمولا ارزان تر از رستوران ها می باشد و چیزی در حدود 5 تا 10 یورو خواهد بود و رستوران ها هم تنوع مختلفی دارند از 8 تا 15 یورو معمولا باید از جیبتان خرج کنید. مک دونالد بیگ مک یکی دیگر از جاهایی است در شهر دوبلین ایرلند که می توانید غذای اصلی را در آن با قیمت حدود 95 یورو میل کنید. همچنین یک وعده غذای معمولی به همراه سیب زمینی سرخ شده و نوشیدنی چیزی در حدود 6 یورو خواهد بود. اگر هم می خواهید آشپزی کنید برای تهیه مواد غذایی به مدت یک هفته چیزی که می تواند شامل برنج سفید، نان تازه، تخم مرغ، شیر، گوشت قرمز، سینه مرغ، پنیر محلی، سیب، پرتقال، موز، سیب زمینی، کاهو، گوجه فرنگی و پیاز باشد در حدود 47 تا 62 یورو پرداخت خواهید کرد مطمئن باشید که برای مواد غذایی بیشتر باید هزینه بالاتری پرداخت نمایید تا بتوانید از اقامت در دوبلین لذت ببرید.

هزینه اقامت و غذا در هاستل ها و هتل های دوبلین

حمل و نقل

این شهر از جمله شهرهایی بوده که دارای سامانه حمل و نقل پیشرفته است و شامل راه های درون شهری و برون شهری و راه های هوایی و قطار می باشد و در بیشتر خیابان های پر ازدحام شهر دوبلین خط ویژه دوچرخه سواری نیز تدارک دیده شده است که از دیدنی های دوبلین به شمار می رود. بزرگراه های معروف به m50 از اتوبان های درون شهری شهر دوبلین هستند که در نقاط مختلف این شهر از شرق گرفته تا غرب و شمال تا جنوب را پوشش می دهند و به یکدیگر وصل می کنند. تعداد 200 اتوبوس تندروی شهری را می توان در نقاط گوناگون شهر ایرلند دید که به جابجایی مسافران اقدام می کنند و توسط سازمان اتوبوسرانی دوبلین ساماندهی می شوند. همچنین این شهر از تعداد اتوبوس های کوچکتر نیز برای جابجایی مسافران در محله های ویژه ای اقدام می کند. در زمینه راه نیز این شهر دارای ایستگاه های درون شهری و برون شهری است و شامل قطارهای خود گرانشی دیزلی و واگن های برقی می باشد. از نظر خطوط هوایی در شهر دوبلین می توان به فرودگاه دوبلین اشاره کرده که شرکت هایی چون رایان ایر، ایر لینگوس و ایر آران در آن فعالیت می کنند و سفرهای مردم از شهر دوبلین به دیگر نقاط دنیا یا از دیگر نقاط جهان به شهر دوبلین را آسان می سازند. برای کاهش آلودگی هوا در شهر دوبلین مسیرهای ویژه ای را برای دوچرخه سواری طراحی کرده اند که با پرداخت مبلغ ناچیزی می توان دوچرخه ها را برای یک مسیر ویژه اجاره کرد. برای مثال چیزی در حدود 3 یورو برای سی دقیقه اول رایگان خواهد بود اما بعد از آن هزینه اضافه خواهد شد که مقدار ناچیزی است و تعداد ایستگاه های دوچرخه در این شهر 44 ایستگاه و در مجموع 550 دوچرخه عمومی برای این کار توسط مسئولین شهر تدارک دیده شده است که برای بهبود آب و هوای دوبلین در زمان اقامت در دوبلین کمک کننده می باشد.

 حمل و نقل در شهر دوبلین حمل

جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر

این شهر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که برخی از آن ها رایگان نیز هستند. از جمله دیدنی های دوبلین می توان به گالری ملی، موزه تاریخ ملی، موزه ملی باستان شناسی ایرلند و پارک های سنت استفان گرین، کتابخانه چستربیتی و پارک فونیکس اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر دوبلین

خیابان گرافتون دوبلین

بسیاری از برندهای مشهور اروپایی فروشگاه هایی در خیابان گرافتون که محبوب ترین خیابان در دوبلین می باشد، دارند. این خیابان یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران خرید و پاساژ گردی می باشد. انواع فروشگاه های زنجیره ای، رستوران های محلی و بوتیک ها را می توان در دو طرف خیابان دید. مطمئناً بازدید از این خیابان برای ساعت ها وقت شما را خواهد گرفت چون این خیابان مکان عالی و بی نظیری برای خرید کردن است.

خیابان گرافتون دوبلین

موزه تاریخ طبیعی ایرلند

مطمئنا شما مثل من فیلم معروف شب در موزه را دیده اید. اگر می خواهید آنچه را که در این فیلم اتفاق افتاده است را از نزدیک تجربه کنید به موزه تاریخ طبیعی ایرلند که عصر ویکتوریایی را با جذابیت هر چه تمام تر به نمایش می گذارد، سری بزنید. همه چیز این موزه از بنایش گرفته که بهتازگی ساخته شده تا اشیا و وسایلی که در داخل آن قرار گرفته است ارزش دیدن را دارد و از دیدنی های دوبلین در زمان اقامت در دوبلین به حساب می آید.

موزه تاریخ طبیعی ایرلند

کلیسای جامع مسیح

به واقع قلب معنوی دوبلین کلیسای جامع مسیح یا کلیسای جامع ترینیتی مقدس می باشد که در بین دیدنی های دوبلین، کلیسای مسیح از پرجاذبه ترین مکان ها می باشد. این کلیسا دارای نمای بسیار زیبا و تزئینات داخلی تماشایی است که در سال 1028 ساخته شده است.

کلیسای جامع مسیح

قلعه دوبلین

اگر می خواهید که از قلب انقلابی و تاریخی این شهر بازدید به عمل آورید از قلعه دوبلین که ناحیه ای به اندازه 44 هزار متر مربع را شامل می شود و در سال 1204 احداث گردیده است، دیدن نمایید. در داخل یکی از باغ های این قلعه استخری به نام استخر سیاه قرار گرفته است که نام دوبلین از این استخر گرفته شده است این مجموعه تاریخی و دیدنی شامل دو کافه، یک مراکز کنفرانس جهانی، دو موزه، آپارتمان های دولتی که جزو مهمترین اتاق های دولتی در کشورهای ایرلند می باشند و دو باغ و بناهای دولتی بی شماری می باشد که امروزه بیشتر اینجا را به یک اقامتگاه دولتی تبدیل کرده است تا قلعه. برای بازدید از محیط داخلی قلعه دوبلین باید چیزی در حدود 50.4 یورو پرداخت کنید اما با ارائه کارت دانشجویی می توانید کمتر از این مبلغ بپردازید و همچنین بازدید از فضای سبز قلعه دوبلین کاملا رایگان می باشد که در سفر به دوبلین می تواند از دیدنی های دوبلین باشد.

قلعه دوبلین

گالری ملی ایرلند

گالری ملی ایرلند می تواند به مانند یک دانشگاه عمل کند. این را می توان از سرگذشت زندگی جرج برنارد شاو فهمید. این منتقد ادبی و مبلغ سوسیالیست ایرلندی و نمایش نامه نویس قهار فردی بود که به گفته خودش بارها برای بازدید از گالری ملی از مدرسه فرار کرده است و در جایی عنوان می دارد که بیشتر اطلاعاتی که دارد را از این گالری ملی یاد گرفته است. علاقه مندان به هنر و نقاشی می توانند با بازدید از آثار بزرگانی چون توماس گینزبارو، پیکاسو، کاراواجو و رامبرنت، مونه، ورمیر و ونگوگ روح خود را صیقل دهند و هنر واقعی را از نزدیک ببینند. همچنین از مغازه کوچکی که در این گالری وجود دارد و هدایای هنری ارزان قیمتی را که به عنوان سوغاتی می فروشد را می توانید بخرید که در سفر به دوبلین می تواند از دیدنی های دوبلین باشد.

گالری ملی ایرلند

شرکت در تورهای رایگان پیاده روی دوبلین

اگر می خواهید برای بازدید از بناها، آثار دیدنی و تاریخی شهر دوبلین هزینه ای پرداخت نکنید، یک راه آسان این است که در تورهای رایگانی که توسط شورای شهر دوبلین تدارک دیده شده است و در هر هفته به اجرا در می آید، شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید سری به سایت کوچ سرفینگ بزنید وحتی با جستجو در این سایت می توانید برای اقامت در دوبلین اتاق های ارزان قیمت تری را اجاره کنید.

شرکت در تورهای رایگان پیاده روی دوبلین

پارک سبز استفان گرین

در نزدیکی خیابان معروف گرافتون در قسمت جنوبی شهر دوبلین ایرلند این پارک زیبا قرار گرفته است که به سبک پارک سنترال نیویورک ساخته شده است و دارای چمن های سرسبزی بوده و منطقه ای آرام و بی سرو صدا می باشد. فضای سبز، گل های رنگارنگی که در کنار پیاده روها قرار دارند و برکه های زیبای این پارک سبب شده است که این ناحیه از شهر دوبلین به مکانی تماشایی و مفرح تبدیل شود که در زمان اقامت در دوبلین دیدنی می باشد.

پارک سبز استفان گرین

شرکت در تورهای وایکینگ اسپلش

اگر به هیجان زیاد و به تاریخ وایکینگی علاقه دارید، توصیه می کنیم که در تورهای وایکینگ اسپلش که با استفاده از وسایل نقلیه وایکینگی در میان خشکی و دریا و در نقاط مختلف دوبلین به بازدید از دیدنی های دوبلین خواهید پرداخت، شرکت کنید. می توانید کلاه خود وایکینگ ها را سرتان بگذارید یا زره ها و لباس های جنگی را بپوشید و بازی هیا تخته ای وایکینگ ها را امتحان کنید. از کارهای جالبی که می توانید انجام بدهید این است که با این لباس های وایکینگی از خود عکس بگیرید و در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید. من مطمئن هستم لحظات خوب و شادی را در این تور گردشگری سپری خواهید کرد و به واسطه این می توانید لحظات شادی را در سفر به دوبلین تجربه کنید.

شرکت در تورهای وایکینگ اسپلش

موزه کوچک دوبلین

کارکنان این موزه تورهایی را برای بازدید از آن برگزار می کنند که می توانید در آن ها شرکت کنید و از موزه کوچک دوبلین که در این موزه جالب و ارزشمند می توانید در مورد همه چیز از کرم سوختگی و ضد التهاب سودوکرم ایرلند تا نمادهای ملی اطلاعات مناسبی به دست آورید. در نزدیکی این موزه خیابان گریت جورج جنوبی قرار گرفته است که می توانید از بازار سنت جرج که در این خیابان قرار دارد، سوغاتی های جالب هنرمندان محلی را برای خویشاوندان خود بخرید که از تفریحات جالب در زمان سفر به دوبلین است.

موزه کوچک دوبلین

پارک سنت آنه

دره کناره ساحل حومه شمالی پارک عمومی بسیار زیبای سنت آنه واقع شده است که گفته می شود به خانواده گینس تعلق دارد و دارای تاریخچه غنی و پرفراز و نشیبی است و از زیبایی های این پارک اگر بخواهیم نام ببریم می توان به مسیرهای پیاده روی خارق العاده، برکه اردک ها زمین های بازی، باغ های بی نظیر گل رز و جنگل ها اشاره کرد که با فراهم آوردن محیطی شاد و سرزنده سبب گشته است که مردم زیادی در آن وقتشان را سپری کنند و از بناهای مهم این پارک می توان به معبد هرکول اشاره کرد که خانواده گینس آن را در داخل این پارک احداث نموده اند. البته امروزه اندکی تخریب شده است و نیاز به بازسازی دارد ولی به هر حال این پارک زیبا فضای دلنشین و آرامش بخشی دارد و می تواند برای ساعت ها شما را سرگرم کند.

پارک سنت آنه

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به رم، شهری با تاریخی زیبا در قلب اروپا

مهیار قاسمی ، جمعه 5 مرداد 1397

یکی از شهرهای بخش مرکزی و غربی ایتالیا که برای چندین قرن مرکز توجه جهان بوده، رم است که بر روی تاریخی چند هزار ساله بنا شده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :