16 جاذبه ی توریستی برتر در کشور اتریش

اتریش یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری اروپا است که هر ساله هم در تابستان و هم در زمستان توریست ها را به خود جذب میکند. در حقیقت، این کشور با داشتن بهترین پیست های اسکی اروپا در مناطق کوهستانی جذاب، در زمستان نیز همانند تابستان پر ازدحام است. توریست ها میتوانند همزمان با لذت بردن از جاذبه های توریستی کشور اتریش و زیبایی ایالت های این سرزمین کوه های آلپ، از شهرهای باشکوهی مانند وین، پایتخت تاریخی و سالزبورگ زیبا که محل تولد ولفگانگ آمادیوس موتزارت است، بازدید کنند. اتریش که یکی از کوچکترین کشورهای اروپا است، عمدتا از زمین های مرتفع و کوه های بلند تشکیل شده است و کوه های آلپ شرقی 60 درصد قلمرو آنرا اشغال کرده اند. رود دانوب تقریبا به طول 350 کیلومتر از غرب تا شرق بخش شمالی کشور جریان دارد که به جاذبه ی آن به عنوان یک مقصد توریستی می افزاید. با این لیست مناطق گردشگری کشور اتریش، بهترین فعالیت ها و موقعیت های گشت و گذار در اتریش را بیابید، پس با ما در مجله گردشگری همدان همراه باشید برای سفری هیجان انگیز به دیدنی های اتریش...

اتریش

وین هافبورگ: کاخ سلطنتی اتریش

کاخ تماشایی هافبورگ از جاذبه های توریستی کشور اتریش در وین برای قرن ها محل سلطنت هاسبورگ ها در اتریش بود. اکنون رئیس جمهور، امور دولتی را در همان اتاق هایی اداره میکند که زمانی ازآن امپراتور جوزف دوم بود. از سال 1275 تقریبا هر حکمران اتریش دستور ضمیمه ها یا تغییراتی را داده که نتیجه ی آن جلوه های فراوان معماری اعم از گوتیک، رنسانس، باروک، روکوکو و کلاسیسم است. مجموعه ی هافبورگ همراه با میدان ها و باغ ها، حیاط ها و 2600 اتاقش، 59 هکتار را اشغال میکند. نکات برجسته ی بازدید شامل: سرویس نقره امپراتوری و آرایشی از سرویس ناهارخوری که ضیافت های امپراتوری را که زمانی در این مکان برگزار میشد را به یاد میاورند، موزه ی سیسی، توجه به زندگی و زمان ملکه الیزابت و آپارتمان های امپراتوری، مجموعه ی 19 اتاقه که زمانی توسط امپراتور فرانز جوزف و همسرش اشغال شده بود، می باشند.

وین هافبورگ

سالزبورگ آلتستاد، یک میراث جهانی یونسکو

همزمان با اقامت شاهزاده اسقف اعظم، سالزبورگ از روزهای اول مسیحیت در اروپا یک مرکز معنوی بود. کلیسای بندیکتین سنت پیتر از دیدنی های اتریش در قلب آلتستاد (شهر قدیمی) در سال 690 قبل از میلاد توسط سنت روپرت ایجاد شد و تا اوایل 1100 میلادی به عنوان محل اقامت اسقف اعظم بکار میرفت. شاهزاده اسقف اعظم چند تن از بهترین هنرمندان و معماران زمان خود را برای بنا و دکوراسیون کلیساها، اقامتگاه ها و صومعه ها استخدام کرد. همچنین ساختمان های قرون وسطایی و باروک که در قرن های متوالی بازسازی شده اند، با هم ترکیب شده و اقامتگاه های قدیمی زیبایی ساخته اند. از نکات برجسته میتوان به صومعه و کلیسای سنت پیتر همراه با قبرستان زیبا و دخمه هایش (که محل ضبط فیلم The Sound of Music است) اشاره کرد. در نزدیکی آن، کلیسای جامع قرار دارد و درمیان خانه های رنگارنگ باروک آن، میدان های جذاب و جاذبه هایی را خواهید یافت که یکی از آنها محل تولد ولفگانگ آمادیوس موتزارت است که اکنون به یک موزه تبدیل شده و از زیباترین مناطق گردشگری کشور اتریش است. قلعه ی هوهنسالزبورگ از میان مخروطی ها و گنبدها اوج گرفته است که میتوان به آسانی به آن دسترسی پیدا کرد.

سالزبورگ آلتستاد

مدرسه سوارکاری اسپانیایی، وین

مدرسه سوارکاری اسپانیایی به زمان امپراتور ماکسیمیلیان دوم برمیگردد. مردی که در سال 1562 اسب های معروف لیپیزانر را به اتریش معرفی کرد. امروزه این مکان از معدود مکان هایی است که سوارکاری کلاسیک به سبک اشراف تدریس میشود. نمایش های سوارکاری که از زمان چرلز ششم برگزار میشود، بخش جدا نشدنی مدرسه سوارکاری زمستانی باروک در وین است. سالن باشکوه در 1735 برای اشراف ساخته شده است تا مهارت های سوارکاری خود را به نمایش بگذارند و اکنون یکی از دیدنی های اتریش محسوب می شود. بلیط های این نمایش های باشکوه بسیار پرفروش اند درنتیجه سعی کنید آنلاین رزرو کنید.

مدرسه سوارکاری اسپانیایی

کاخ شونبرون، وین

در سالهای 1700 کاخ باروک شونبرون در حومه ی وین ساخته شد و بعدها توسط ملکه ماریا ترزا به یک اقامتگاه تابستانی تبدیل شد و امروزه یکی از مناطق گردشگری کشور اتریش برای توریست هاست. منزل های سلطنتی، نمایشگاه باشکوه با نقاشی های زیبایش، اتاق میلیونی، سالن ماریا ترزا با دیوارهای چوبی طلایی و حکاکی شده و تالار آینه ها با آینه های طلای سبک روکوکو، نکات برجسته ی این کاخ هستند. پشت این کاخ 1441 اتاقه، پارک ها و باغ های 500 هکتاری به سبک باروک قرن 18 امتداد یافته اند.
در بازدید از شونبرون باید این دیدنی های اتریش را ببینید: یک ماز، خانه پالم که پر از گیاه های گرمسیری و بیگانه و پروانه ها است، یک باغ آلپی با یک مزرعه، قدیمی ترین باغ وحش اروپا و گلوریته کلاسیک: یک بنای مرمری عظیم که همانند تاجی بر سر باغ ها است. یک موزه ی کالسکه در مدرسه سوارکاری زمستانی پیشین، ده ها مربی و کالسکه را به نمایش میگذارد. کل کاخ و مجموعه باغ ها یک میراث جهانی یونسکو هستند.

کاخ شونبرون، وین

هافبورگ و هافکیرچ اینسبروک

امپراتور ماکسیمیلیان اول که در اوایل 1400 و 1500 میلادی سلطنت میکرد، اینسبروک را اقامتگاه اصلی خود، محل سلطنت دولت هاسبورگ و نقطه ی مرکزی اروپا قرار داد. کاخ او، هافبورگ از جاذبه های توریستی کشور اتریش، توسط ملکه ماریا ترزا به سبک های باروک و روکوکوی قرن 18 بازسازی شد. منزل های سلطنتی مجلل، سالن عظیم مرمری (ریسانال) و سقفهای نقاشی شده، از نکات برجسته تور این کاخ هستند. دیدنی ترین جای هافکیرچ یا کلیسای کورت، آرامگاه بی نظیر امپراتور ماکسیمیلیان اول است که در 1519 میلادی درگذشت. بهترین اثر رنسانس آلمان ها و مهم ترین ویژگی این بنای تاریخی، یک تابوت عظیم سیاه مرمری با نقش امپراتور است. در هر طرف تابوت کتیبه های برجسته ای وجود دارد که وقایع زندگی امپراتور را شرح میدهند و در اطراف آن مجسمه های برنز اجداد و هم دوره های امپراتور( که مراقب شاه آرتور هستند) وجود دارد که 28 بار بزرگتر از اندازه طبیعی هستند. مجسمه های دیگر شامل 23 مجسمه برنز سِنت های خانواده ی هاسبورگ و 20 مجسمه برنز از امپراتورهای رومی است. نقطه ی عطف دیگر در شهر قدیمی هاپسبورگ اینسبروک گلدینز دال یا سقف طلایی است. این اقامتگاه آراسته برای پنجره های اوریِل گوتیک باشکوه خود شناخته میشود که با کاشی های طلایی مسقف شده اند و حالا یک موزه از تاریخ اینسبروک است.

هافبورگ و هافکیرچ اینسبروک

کلیسای مِلک بندیکتین

کلیسای ملک یکی از رهبانی ترین مناطق گردشگری کشور اتریش بوده و بناهای بی نظیرش در 7 حیاط آن پخش هستند. برجسته ترین بخش این مجموعه ی 325 متری انتهای غربی آن و کلیسایی با برج های دوقلو است که برج ها بالاتر از تراس نیم دایره ای آن قرار گرفته اند. این کلیسا روی صخره ی سنگی بزرگ در بالای شهر ملک به سمت رودخانه دانوب قرار گرفته است و دلایل عالی زیادی برای بازدید از آن وجود دارد: آرامگاه سنت کولمنِ استوکراو، بقایای اولین خانواده حکمران بر اتریش، خانه بابنبرگ، راهروی امپراتوری باشکوه 196 متری با پرتره های حکمرانان اتریش شامل پرتره ملکه ماریا ترزا و اتاق های امپراتوری با جلوه هایی مربوط به تاریخ کلیسا همراه با مجسمه ها و نقاشی ها.

کلیسای مِلک بندیکتین

هالستات و دکستاین سالزکامرگات

هالستات که بی شک یکی از زیباترین شهرهای کوچک و مناطق گردشگری کشور اتریش است، مکان خوبی برای کاوش منطقه ی بی نظیر دکستاین سالزکامرگات که یک میراث جهانی یونسکو است، میباشد. معماری زیبای باروک هالستات گویای ثروت آن است که مبتنی بر تاریخچه طولانی تولید نمک از زمان های ماقبل تاریخ است. میتوانید از دریاچه ی نمک زیرزمینی در غار هورنرورک بازدید کرده یا غارهای داکستاین را کاوش کنید که یکی از شگفت انگیز ترین شبکه غارهای اروپا است که در برخی مناطق عمق آن به 1174 متر میرسد. غار یخی عظیم با دمای زیر صفر در تابستان و غارهای بزرگش که دارای آبشارهای منجمد باشکوه هستند و غار ماموت با دالان های لوله ای شکل که توسط یک رودخانه زیرزمینی باستانی شکل یافته اند، نکات برجسته این منطقه هستند. بازدیدکنندگان میتوانند به بالای سکوی منظره ی 5 انگشت بروند. ساختار فلزی بی نظیر با ارتفاع بیش از 400 متر که مناظر باشکوهی از اطراف کوه های آلپ ارائه میدهد.

هالستات و دکستاین سالزکامرگات

اسکی در کیتزبوئل و کیتزبوئلر هورن

شهر کیتزبوئل از مناطق گردشگری کشور اتریش و یکی از بهترین مکان ها برای اسکی در اتریش، با پیست های 170 کیلومتری و با دامنه هایی پر از کلبه های کوهستانی کوچک که میشود برای خوراکی های سنتی آلپی و نوشیدنی های گرم در آنجا توقف کرد، برف دوستان را به خود جذب میکند. با این که این مکان محل برگزاری مسابقات اسکی سالانه هاننکام است اما سه محل اسکی نیز برای اسکی بازان ماهر دارد و کوچکترین آنها بایکلام است که برای اسکی عموم اختصاص یافته است. اما کیتزبوئل فقط برای اسکی نیست. با دیوارها و خانه های رنگارنگ و کوه های آلپ پوشیده از برف در پس زمینه، این شهر یکی از زیباترین های دیدنی های اتریش است.
کوه کیتزبوئلر هورن با ارتفاع 1998 متر که اسکی بازان را در زمستان جذب میکند، در تابستان کوه مورد علاقه ی کوهنوردان است و همچنین میتوان توسط تله کابین به قله رسید. این قله دارای منظره هایی زیبا از تیرول (ایالتی در غرب اتریش) است: در سمت جنوب از رادستادر تاورن تا آلپ های اوتزتال، در سمت شمال کایزجبرج، در غرب آلپ های لکتال، و در شرق هوچکینِگ. در جنوب کیتزبوئلر هورن، هورنکوپفلای 1772 متری اوج میگیرد که با تله کابین نیز قابل دسترسی است. علاوه بر منظره های عالی، در قله، گیبفلهاوس، یک خانه ی قله ای بی نظیر، یک کلیسای کوچک، یک رستوران و یک باغ آلپی را خواهید یافت.

اسکی در کیتزبوئل و کیتزبوئلر هورن

قلعه ی قرون وسطایی هوکوسترویتز

قلعه ی با ابهت هوکوسترویتز، مهمترین قلعه ی قرون وسطایی اتریش، در غرب سنت ویت بر روی یک پرتگاه به ارتفاع 160 متر بالای دره قرار دارد. پس از یک تاریخچه ی آشفته، قلعه که اولین بار در سال 860 قبل از میلاد ذکر شد، توسط کیوِنهولرها گرفته شد و در 1570 در مقابل مهاجمان ترکی انبساط داده شد. از آن موقع قلعه در دست خانواده ی کیونهولر باقی ماند و توسط هیچ دشمنی گرفته نشد. جاده ی سریع به قلعه، بورگویگ، از 14 دروازه ی دفاعی رد شده و به حیاط طاقدار منتهی میشود. جایی که کلیسای کوچک با نقاشی هایی از 1570 در دیوارها و سقف هایش و کلیسای انتهای جنوبی قلعه با محراب بلند خود که به 1729 برمیگردد، قرار دارند.

قلعه ی قرون وسطایی هوکوسترویتز

جاده گروسلوکنر به فرانز-جوزف-هوئه

جاده گروسلوکنر هوچالپنستراسه از دیدنی های اتریش که از براک در پینزگوو به هایلگنبلات در گروسلوکنر امتداد میابد، بین 1930 و 1935 بنا شده است. این جاده یکی از باشکوه ترین جاده های کوهستانی اروپا است که در ادامه ی یک مسیر رومی قدیمی ساخته شده است. با اینکه اهمیت آن به عنوان یک مسیر از بین کوه های آلپ پذیرفته نشده اما هنوز یک بزرگراه باشکوه است که از میان هوئه تاورن میگذرد که بلندترین کوه اتریش و یکی از جاذبه های ممتاز کشور است. جاده با طول 22 کیلومتر و ارتفاع 2000 متر، پس از پیچ های متوالی طولانی به تونل قله در هوکتور در ارتفاع 2506 متری منتهی شده و سپس در آنطرف به سمت دره سرازیر میشود.
جاده، راه دسترسی به منطقه ی کوهستانی هوئه تاورن است جایی که فرانز جوزف هوئه با منظره های شگفت انگیز مشهورش قرار دارد. این منطقه که پس از بازدید امپراتور فرانز جوزف در سال 1856، اینگونه نام گرفت در ارتفاع 2422 متری سطح دریا قرار دارد و چشم اندازهای بی نظیری از کشور اطراف ارائه میدهد. در میان چشم اندازها گروسلوکنر از جاذبه های توریستی کشور اتریش، بلندترین کوه اتریش، با ارتفاع 3798 متر برجسته است. حتما در مراکز بازدید توقف کنید تا از جزییات تاریخ منطقه و همچنین یخچال های طبیعی و دیگر اطلاعات توریستی آگاه شوید.

جاده گروسلوکنر به فرانز-جوزف-هوئه

کلیسای جامع سنت استفان در وین

کلیسای جامع گوتیک سنت استفان (استفانزدام) از جاذبه های توریستی کشور اتریش، نقطه ی عطفی در مرکز شهر قدیمی وین است. این کلیسای رمانسکایی مربوط به قرن 12، در قرن 13 با کلیسای رومانسکایی جدیدی جایگزین شد اما دروازه ی عظیم و برج های هایدن (هایدنتورمی) باقی ماندند. با بازسازی گوتیک دیگری در قرن 14 گروه کر و محل عبادت های سنت الیجیوس، سنت تیرنا و سنت کاترین اضافه شدند و در قرن بعدی برج جنوبی 137 متری مشهور (استفل) بنا شد. کلیسا پس از آسیب های جدی در جنگ جهانی دوم، بازسازی شد. منظره های اتاق تماشا در استفل ارزش بالا رفتن از 343 پله ی آنرا دارد اما میتوانید با آسانسور به سکوی منظره در برج شمالی بروید که محل ناقوس عظیم پامرین است. دخمه های مربوط به قرن 14 و خزانه کلیسا را که برخی از مهم ترین اشیاء کلیسا در آن به نمایش گذاشته شده است، از دست ندهید.

کلیسای جامع سنت استفان در وین

کلیسای کوسترنیبرگ و محراب وردن

مجموعه ای از پله های مرتفع در کلیسای دلپذیر کوسترنیبرگ از دیدنی های اتریش به محل عبادت سنت لئوپولد منتهی میشود که مربوط به قرن 12 بوده و لئوپولد سوم درآن دفن شده است. محراب مشهور وردن نیز در آن قرار دارد. این محراب که احتمالا بهترین نمونه ی موجود مینا کاری قرون وسطایی است، شامل 51 پانل طلاکاری و میناکاری شده توسط نیکلاس وردن از حدود 1181 است که صفحاتی از کتاب مقدس را شرح میدهند. پس از یک آتش سوزی در 1329 در منبر کلیسای رمانسکایی قبلی، پانل ها کنار هم گذاشته شدند تا به صورت فعلی درآیند. در 1331، 4 پانل به محراب اضافه شدند و حالا قدیمی ترین ها ی اتریش قبل از 1329 در وین نقاشی شده اند در موزه ی کلیسا هستند.

کلیسای کوسترنیبرگ و محراب وردن

کلیسای زیارتی در ماریا ساال

کلیسای ماریا ساال در تپه ای مرتفع در بالای زولفلد، یکی از مهم ترین مناطق گردشگری کشور اتریش و از مکان های زیارتی در ایالت کارینتیا در اتریش جنوبی است. تقریبا 750 سال قبل از میلاد، اسقف مودستوس کلیسایی در اینجا بنا کرد که توسط آن محیط اطراف مسیحی شدند. برج های دوقلوی کنونی کلیسا در نیمه اول قرن 15 برپایه ی یک کلیسای رومی به سبک گوتیک ساخته شدند و در دوره های رنسانس و باروک بازسازی شدند. نمای غربی کلیسا با برج های دوقلو و سنگ قبرهای قدیمی اش، از دیدنی ترین های آن هستند. سنگ نوشته ی کویچچ مربوط به قرن 16 که تاج گذاری این بانو را شرح میدهد و یک کتیبه سنگی رومی مربوط به سال 300 قبل از میلاد نیز منحصرا جالب هستند.

کلیسای زیارتی در ماریا ساال

کریملر اِیک: بلندترین آبشار اتریش

کریمیلر اِیک از ارتفاع 380 متری در سه شاخه فرو میریزد و جاذبه ی زیبایی در نزدیکی روستای کریمل از دیدنی های اتریش ایجاد میکند. کریمل در ارتفاع 1076 متری بر بالای سالزاکتل در یک دره ی جنگلی قرار گرفته است، اگر به کوهنوردی و پیاده روی علاقه مند هستید مکان بسیار خوبی برای توقف چند روزه است. علاوه بر پیاده روی های عالی به آبشار، میتوانید به اسکتبروکه صعود کرده و به کریملر تاورنهاوس بروید. از اینجا کوه نوردهای حرفه ای میتوانند به گلوکنکارکوف 2911 متری در مرز ایتالیا صعود کنند.

کریملر اِیک: بلندترین آبشار اتریش

اِیشریسِنوِلت: دنیای یخ های غول پیکر

دنیای دیدنی یخ های غول پیکر در نوک غربی تننجیبرج، بزرگترین شبکه ی غارهای یخی در جهان است. با وسعت 30.000 متر مربع غارها توسط یک رودخانه ی زیرزمینی در دوره ی سوم زمین شناسی ایجاد شده اند. این غارها که در سال 1879 کشف شده اند، در سال 1912 برای عموم آزاد شدند و با گذر زمان، شبکه ی شگفت انگیز 45 کیلومتری کشف شد. پس از عبور از دیوار غول پیکر یخی با راهروی عظیم هایمیر که دارای ساختارها و قطعه های یخی چشمگیر است، مواجه خواهی شد. پله های سنگی به اِیستور یا دروازه ی یخی، دیوار جذاب 1775 متری یخی و کاخ یخی بزرگ منتهی میشوند. تورها دوساعته هستند و رفت و آمد به غارها چند ساعت طول میکشد پس بهترین قسمت روز را برای کاوش منطقه درنظر بگیرید.

اِیشریسِنوِلت: دنیای یخ های غول پیکر

اسلحه خانه استاریان (لاندشهاوس)

اسلحه خانه استاریان، لاندشهاوس از جاذبه های توریستی کشور اتریش در قلب گرز قرار دارد. این بنا که در سال 1644 ساخته شده است، دارای مجموعه ای بی نظیر از اسلحه و زره های کاملا محفوظ شده ی قرن 17 است در حقیقت این مجموعه همراه با اسلحه ها و کلاه خود ها برای مسلح کردن 32000 جنگجو کافی است. وقتی در گرز هستید از لاندهاوس یکی از برترین دیدنی های اتریش نیز بازدید کنید. در سالهای 1557 تا 65 در سبک رنسانس ساخته شده است و نمای اصلی آن پر از پنجره های گرد و یک ایوان است. حیاط طاقدار دوست داشتنی آن دارای آلاچیق های سه طبقه در دوطرف و یک فواره ی رنسانسی است. سالن شوالیه ها نیز یک سقف گچ کاری باشکوه از سال 1746 دارد.

اسلحه خانه استاریان (لاندشهاوس)
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری و آداب و رسوم مردمان راز و جرگلان مقابل لنز عکاسان برتر کشور قرار گرفت

گلاره یوسف پور ، پنج شنبه 12 خرداد 1401

براساس اخبار واصله، جاذبه های گردشگری و آداب و رسوم مردمان راز و جرگلان مقابل لنز عکاسان برتر کشور قرار گرفت.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :