راهنمای سفر به آرهوس | معرفی جاذبه های گردشگری این شهر

شهر آرهوس بر اساس آمار رسمی سال 2018 دارای جمعیتی در حدود 340.421 نفر می باشد. این شهر که یک شهر بندری می باشد در واقع به نوعی مرکز شبه جزیره یوتلاند و بزرگترین شهر این شبه جزیره شناخته می شود. شهر آرهوس شهر نسبتا کوچک اما شادی است و به عنوان یک شهر دانشگاهی در دانمارک شناخته می شود و در غرب دانمارک در استان یوتلاند واقع گردیده است.یکی از بزرگترین تولید کننده های توربین بادی در کل دنیا به نام شرکت وستاس دفتر مرکزیش در این شهر قرار دارد در سال 2017 میلادی شهر آرهوس دانمارک که شهری نسبتاً جوان می باشد و دانشجویان حدود 13 درصد جمعیت آن را تشکیل می دهند ،به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد. سفر به آرهوس دانمارک به پارک های بسیار زیبا و آرامش بخش و همچنین موسیقی زنده در پارک ها و غذای ارزان به خاطر وجود دانشگاه در این شهر شناخته می شود. در ادامه مطلب ما به بررسی برخی هزینه های معمول برای سفر به یک شهر مانند هزینه اقامت در شهر آرهوس و همچنین هزینه غذا و هزینه حمل و نقل در شهر و معرفی جاهای دیدنی آرهوس در مجموعه اطلاعات سفر به آرهوس می پردازیم

آرهوس

هزینه اقامت در شهر آرهوس

برای سفر به آرهوس در مجموعه اطلاعات سفر به آرهوس بدانید که برای یک شب اقامت در شهر آرهوس شما باید چیزی در حدود 30 دلار بپردازید همچنین برای یک اتاق دو تخته و خصوصی مبلغ 157 دلار از شما پول دریافت میکنند

این همه غذای ارزان در شهر آرهوس

در سفر به آرهوس بدانید که در این شهر می توان به غذاهای ارزان دسترسی داشته زیرا که این شهر یک شهر دانشجویی به حساب می آید برای نمونه برای هزینه یک هفته خوار و بار چیزی در حدود 275 کرون آب خواهد خورد یا همچنین در مجموعه اطلاعات سفر به آرهوس اگر بخواهید در رستوران غذا بخورید تقریباً چیزی در حدود 60 تا 95 قران باید بابت یک وعده غذا در رستوران های این شهر باید پول پرداخت کنید.

هزینه خوراک در آرهوس

هزینه حمل و نقل در شهر آرهوس دانمارک

در مجموعه اطلاعات سفر به آرهوس بدانید که یکی دیگر از هزینه هایی که ما در یک سفربه کشور خارجی با آن مواجه می شویم هزینه حمل و نقل بین شهری در آن کشور می باشد که در شهر آرهوس در کشور دانمارک هزینه سفرهای درون شهری برای نمونه از کپنهاگ تا شبه جزیره یوتلاند با قطار چیزی در حدود 445 کرون درمی آید. همچنین نظر سفرهای درون شهری با قطار و اتوبوس های محلی از جاهای دیدنی آرهوس نیز به مسیر مورد نظر بستگی دارد که معمولاً بین 20 تا 40 کرون می شود.

هزینه مربوط به حمل و نقل شهری

در ادامه مطلب ما با برخی از مکان های دیدنی شهر آرهوس دانمارک آشنا می شویم.

1. پارک دو یا هیون یا آهوی کوهی

از مجموعه جاهای دیدنی آرهوس می توانید از مرکز شهر آرهوس با پای پیاده خود را به این پارک برسانید این پارک که یکی از دیدنی های بی نظیر این شهر می باشد به نام دو یاهیون یا پارک آهوی کوهی معروف است و می توان در این پارک حیوانات گوناگونی چون گوزن ژاپنی، آهو و خوک وحشی را از نزدیک دید.

پارک دوهایون

2. شهر قدیمی دین گمل بوی در آرهوس

یکی از نمونه های موزه روباز از مجموعه جاهای دیدنی آرهوس را می توانید در شهر آرهوس از نزدیک ببینید همه ی چیزهایی که در این شهرقدیمی یعنی گمل بوی می بینید از مغازه هاش گرفته تا رستوران ها و ساختمان هایش که تعدادش به 75 ساختمان می رسد قدیمی میباشد و قدمت ساختش به قرن 16 تا 20 میلادی تعلق دارد.و از جاهای مختلفی جمع شده اند و در این مکان قرار گرفته اند .

شهر قدیمی دین گمل بوی در آرهوس

3. لگو لند

برای سفر به آرهوس بدانید که این شهر شهر لگوها است نخستین لگوها در شهر آرهوس توسط یک نجار متولد شدند در واقع لگولند در شهر آرهوس پارکی است که در آن شما می توانید صحنه های متنوع و گوناگونی از کل دنیا را در بیش از 40 میلیون لگو ببینید.این پارک دیدنی جایی است که به سن و جنسیت خاصی تعلق ندارد در هر سنی که باشی بچه باشی یا پیر، زن باشی یا مرد می توانید در لگو لند لحظاتی شاد و به یاد ماندنی داشته باشید.

شهر لگو لند

4. پارک تیوولی فریهیدن

ادر مجموعه اطلاعات سفر به آرهوس بدانید که اگر دوست دارید بازی و نمایش دلقک ها را ببینید یا اینکه به تماشای یک تئاتر کمدی و شاد در یک مکان روباز بروید همچنین از نمایشگاه های هنری و کنسرتها بازدید به عمل آورید و غذاهای خوشمزه را در یک مکان زیبا و در میان جنگل نوش جان کنید پیشنهاد می کنیم که حتما به پارک تیوولی فریهیدن سری بزنید این پارک در میان یک جنگلی شگفت انگیز در آرهوس قرار دارد.

پارک تیوولی فریهیدن

5.  قلعه کلاسهلم

در سفر به آرهوس بدانید که این قلعه که جزو بناهای قدیمی و تاریخی شهر به شمار می رود به سبک معماری اروپایی قرن هفدهم و هجدهم میلادی در سال 1690 ساخته شده است شما می توانید از این عمارت باشکوه دیدن کنید همچنین اتاق های آن که تا به امروز بدون تغییر مانده اند را از نزدیک ببینید و سفری به سال 1690 میلادی داشته باشید.

قلعه کلاسهم

6. شیشه گری بیلو دوس

در سفر به آرهوس بدانید که یکی دیگر از مکان های دیدنی و جذاب این شهر کارگاه و مغازه شیشه گری بیلودوس می باشد که می توانید کالاهای بلوری و شیشه ای زیبا و بی نظیری را از این مغازه و کارگاه بخرید.و به شیشه گرانی که با هنرمندی هر چه تمام در کوره های بزرگ در میان شیشه ها می دمند ذل بزنید و به آن ها نگاه کنید. مطمنا بازدید از این کارگاه شیشه گری بیلودوس تجربه ای جالب و هیجان انگیز خواهد بود

6. شیشه گری بیلو دوس

7. فستیوال آرهوس

در این فستیوال بزرگ فرهنگی می توان هنرمندان بین المللی و ملی و محلی را دید که به هنرمندی هرچه تمام تر نمایش بی نظیری را به اجرا می گذارند . زمان برگزاری فستیوال آرهوس از بیست و ششم اوت تا چهارم سپتامبر می باشد و بزرگترین رویداد فرهنگی اسکاندیناوی به شمار می رود. در زمان برگزاری این فستیوال فرهنگی بزرگ می توان در جای جای شهر انواع تفریحات و هنر های بی نظیر را از نزدیک دید و لذت برد.

8. کلیسای جامع شهر آرهوس

در بین کل کلیساهای دانمارک کلیسای جامع شهر آرهوس از بزرگترین و بلندترین کلیساها می باشد که بازدید از این کلیسای تاریخی نیز به نوبه خود می تواند شگفت انگیز باشد.

 کلیسای جامع شهر آرهوس

9.موزه هنر آرهوس

موزه هنر آرهوس که در ان انواع طرح های هنری زیبا ، مجسمه ها و نقاشی های بی نظیر و تماشایی وجود دارد و کلکسیونی از کهن ترین مجموعه های دانمارکی را در خود دارد وتاریخ ساخت آن به سال 1750 میلادی باز می گردد یکی از مکان های جذاب و دیدنی در آرهوس می باشد.

10. دیگر نقاط دیدنی شهر آرهوس

همچنین می توانید در فصل تابستان از تئاتر السینور که در دانمارک اجرا می شود بازدید داشته باشید .اگر گذرتان به کشور دانمارک و شهر آرهوس افتاد توصیه می کنیم که حتما از خانه وایکینگی ، موزه موسگ آرد ، مکان های مقدس ، خلیج ها ، عمارت اربابی و سنیسگارد ، بندر قایق رانی کلووی و روستاهای دیدنی این شهر دیدن کنید مطمنا تجربه ی خوبی از سفر به دانمارک برای شما رقم خواهد خورد.

سفر به آرهوس دانمارک
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه های گردشگری اسپانیا | راهنمای سفر به اسپانیا

مهیار قاسمی ، چهارشنبه 8 شهریور 1396

در این مطلب برایتان از جاذبه های گردشگری اسپانیا و مناطق دیدنی اسپانیا گفته ایم، از کشوری با تاریخی پربار و طبیعی چشم نواز، از هزینه سفر به اسپانیا و ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :