دریاچه ولشت | نگینی فیروزه ای در دل کوهستان

دریاچه ولشت، نگینی فیروزه ای رنگ است که در منطقه ای کوهستانی واقع در جنوب غربی شهر چالوس و در هفت کیلومتری شهر کلاردشت قرار گرفته. این دریاچه که اطراف آن را کوهستان های زیبا و ابر و مه پوشانده، به یکی از جاذبه های گردشگری شناخته شده و البته مکانی عالی برای تفریح، عکاسی و ماهیگیری تبدیل کرده. دریاچه در نزدیکی روستای خوش آب و هوای کردی چال قرار گرفته که می تواند محلی عالی برای اقامت یک روزه و یا چند روزه شما باشد. در ادامه برایتان دریاچه ولشت چالوس، طبیعت اطرافش و البته مسیرهای دسترسی، بیشتر خواهیم گفت. بنابراین با ما همراه باشید.

دریاچه ولشت

کمی بیشتر دریاچه 

دریاچه ولشت چالوس، یکی از جاذبه های گرشگردی هست که از لیست بازدید بسیاری از طبیعت دوستان خط خورده. با این حال هستند افرادی که طعم آرامش اطراف دریاچه را نچشیده اند. قدم زدن در کنار دریاچه فیروزه ای که کوهستان آن را در آغوش کشیده، کمپینگ، گذران شب و بیدار شدن در هوای مطبوع صبحگاهی، ماهیگیری و عکاسی، همگی فعالیت هایی هستند که می توانید در مدت زمان اقامت خود در نزدیکی دریاچه داشته باشید. علم کوه نیز، که مقصد بسیاری از کوهنوردان است، در جنوب غربی دریاچه قرار گرفته است. دریاچه، علاوه بر اینکه محیطی آرامش بخش را برای مسافران پدید آورده، زیستگاه پرندگان و آبزیان متنوع نیز است که با افزایش بازدیدها و شناخته شدن مکان دریاچه، نگرانی برای سلامت آن ها وجود دارد. دریاچه  چالوس مساحتی در حدود 150 هزار مترمربع و عمقی در حدود 20 متر دارد که وظیفه حفظ و نگهداری از آن، بر عهده تمامی ما می باشد. دقت کنید که دریاچه، عمقی متغیر و بالا دارد، بنابراین به هیچ عنوان در آن شنا نکنید و درصورت قایقرانی، جلیقه نجات همراه داشته باشید.

دریاچه ولشت چالوس

مسیر دسترسی و لوازم مورد نیاز

برای رسیدن به دریاچه ولشت چالوس می توانید از طریق جاده کندوان و محور چالوس، خودتان را به نزدیکی پل کجور برسانید و بعد از آن نیز، به سمت غرب حرکت کنید و بعد از گذشتن از مسیری سرسبز و جذاب، به روستای دیدنی کردی چال برسید.
درصورتی که برای کمپینگ راهی دریاچه هستید نیزف به خاطر داشته باشید که لوازم مورد نیاز مانند چادر و کیسه خواب مناسب، کفش مناسب، لباس مناسب با فصل، چراغ قوه، ضد آفتاب، پانچو و ... همراه خود داشته باشید. در غیر این صورت باید به فکر اقامت در روستای کردی چال و یا دیگر روستاهای نزدیک دریاچه باشید.

نمایی از دریاچه ولشت

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

دریاچه الیمالات نگینی کمیاب در دل استان مازندران است

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 26 دی 1400

براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، دریاچه الیمالات نگینی کمیاب در دل استان مازندران است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :