معرفی مکان های گردشگری ناشناخته ی هند!

هندوستان یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان و دوستداران سفر می باشد. مکان های گردشگری هندوستان زیاد است که قطعا نام آن ها را تاکنون بارها شنیده اید یا در سایت ها و مجلات گردشگری در مورد آن ها مطالعه کرده اید. اما مکان هایی نیز وجود دارند که ناشناخته مانده و جامعه ی گردشگری هنوز موفق به کشف آن ها نشده اند. در این مطلب ما قصد داریم تعدادی از مهم ترین مکان های گردشگری ناشناخته ی هند را به شما معرفی کنیم. پس اگر علاقه مندید، در ادامه ی این مطلب با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای معرفی برترین مقاصد گردشگری ناشناخته در هند...

معرفی مکان های گردشگری ناشناخته ی هند

جزیره ی ماجولی، بزرگ ترین جزیره ی جهان در یک رودخانه

ماجولی (Majuli) جزیره ای متفاوت و زیبا در هند است که در یک رودخانه قرار دارد. شاید از شنیدن این حرف کمی تعجب کنید. زیرا شما همیشه جزایر را در اقیانوس ها و دریاها تصور می کردید. اما این بار با جزیره ای در یک رودخانه آشنا خواهید شد. جالب است بدانید که این جزیره با عنوان بزرگ ترین جزیره رودخانه ای جهان، در کتاب رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده است.
جزایر نیکوبار (Nicobar ) و آندامان (Andaman) جزایری هستند که در مکان های گردشگری ناشناخته ی هند قرار دارند، اما آن ها نیز مانند دیگر جزایر دنیا در اقیانوس واقع شده اند. چیزی که ماجولی را از دیگر جزایر این کشور متفاوت می سازد، قرار گرفتن این جزیره در یک رودخانه است. ماجولی در رودخانه ی براهماپووترا (Brahmaputra) قرار گرفته و حدود 880 متر مربع مساحت دارد. این منطقه به علت سیل های فراوان رودخانه دچار فرسایش شده و در طی 30-40 سال گذشته حدود یک سوم مساحت خود را از دست داده است.
تصاویر بکر و چشم نواز این منطقه و جاذبه های طبیعی آن از جمله زیبایی های گردشگری است که توریست های ماجراجویی می توانند از تماشای آن لذت ببرند. همچنین فرهنگ و سنت مردم این منطقه نیز برای بازدیدکنندگان جذاب می باشد. حدودا 160 هزار نفر جمعیت در ین جا ساکن هستند و اغلب آن ها نیز از قبایل میسینگ، دوری و سونوال کچری می باشند. این منطقه مرکز مذهب ویشنو (Vaishnavite) بوده و شما می توانید فرهنگ زیبای آسام (Assam) را در بین مردمان این مکان مشاهده نمایید. از جمله جاذبه های مهم این مکان می توان به گارامور ساترا (Garamurh Satra) اشاره کرد.

بزرگ ترین جزیره ی جهان در یک رودخانه
جزیره ی ماجولی

سیکیم شمالی

سیکیم شمالی (North Sikkim) از برترین مقاصد گردشگری ناشناخته در هند و منطقه ی گردشگری بسیار زیبایی است که در بخش شمال شرقی هندوستان قرار گرفته و برای گذراندن یک تعطیلات آرام بسیار مناسب است. در واقع سیکیم (Sikkim) از ترکیب دو واژه ی "سو" و "خییم" به دست آمده است. سو به معنای نو و خییم به معنای سرا می باشد. این منطقه به دلیل نوظهور بودنش به این نام خوانده می شود.
گردشگران منطقه ی سیکیم می توانند از مکان هایی مانند دهکده ی لاچونگ (Lachung)، لاچن (Lachen)، دره ی یومتانگ (Yumthang Valley) و دریاچه ی گورودونگمار (Gurudongmar Lake) بازدید کرده و از زیبایی های طبیعی آن لذت ببرند. این منطقه به سوئیس شرق نیز شهرت دارد.

سیکیم شمالی
 سوئیس شرق

ساحل رادهانگار، بهترین ساحل آسیا

ساحل رادهانگار (Radhanagar Beach) در جزیره هولاک ( Havelock ) قرار داشته و یکی از زیباترین سواحل نیکوبار جزایر آندامان ( Andaman ) و مکان های گردشگری هندوستان می باشد. ماسه های تمیز این ساحل در کنار رنگ فیروزه ای آب و درخت های سرسبز نخل جلوه ی خاصی به رادهانگار داده تا جایی که این ساحل در سال 2004 توسط مجله ی تایم به عنوان بهترین ساحل آسیا انتخاب شده است. البته کمتر کسی از این انتخاب با خبر است.
اگر در یک روز بدون باد به این ساحل بروید، اقیانوس را بسیار آرام و مانند یک استخر بزرگ خواهید دید. مناظر ساحل رادهانگار به حدی زیباست که گردشگران معمولا تمایل دارند یک روز تمام را در آن سپری کرده و از تماشای جذابیت های آن لذت ببرند.

ساحل رادهانگار، بهترین ساحل آسیا
رادهانگار

ایستگاه تپه ی لپچاجاگات

ایستگاه تپه ی لپچاجاگات (Lepchajagat) یکی از معروف ترین مکان های گردشگری هندوستان است که در غرب بنگال و در همسایگی دارجلینگ (Darjeeling) قرار دارد. این مکان برای گذراندن روزهای زیبای ماه عسل و برگزاری جشن ها بسیار مناسب است و تمامی امکانات و لوازم مورد نیاز برای انجام چنین سفرهایی نیز در این جا تعبیه شده است. اگر از دوستداران طبیعت و علاقه مندان آن هستید پیشنهاد می کنیم حتما از این مکان دیدن کنید. این ایستگاه تپه از هرگونه صنعتی سازی گردشگری به دور بوده و یک محل مناسب برای پرندگان نیز می باشد. لازم به ذکر است گردشگران در این جا می توانند از مناطقی چون سوکیپوکری (Sukhipokhri)، کورسانگ (Kurseong) و کالیمپانگ (Kalimpong) بازدید نمایند.

ایستگاه تپه ی لپچاجاگات

روستای دارچولا، بهشت پنهان اوتاراکند

دارچولا (Dharchula) روستای زیبا و ناشناخته ایست که در مرز بین هند و نپال قرار گرفته است. این روستا در اوتاراکند (Uttrakhand) قرار داشته و با توجه به این که از دید گردشگران پنهان مانده است، دار ای آرامش دوست داشتنی و خاصی می باشد. از جاده ی مانساروور یاترا (Mansarover yatra) می توانید به این مکان زیبا دسترسی داشته باشید.

روستای دارچولا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی تعدای از مشهورترین مکان های جن زده و نفرین شده هند

ن. چرمچی ، یکشنبه 26 فروردین 1403

با ما در مقاله مشهورترین مکان های جن زده و نفرین شده هند همراه باشید تا شما را با شماری از دیدنی ترین مکان های جن زده و نفرین شده هند آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :