سفر به مکزیک | 9 تا از جذاب ترین شهرهای مکزیک برای دیدن

مکزیک یک کشور بزرگ و دارای شهرهای تاریخی و رنگارنگ است. بسیاری از این شهرها برای ثبت در سازمان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده اند اما هنوز از چشم خیلی از گردشگران دور مانده اند. اگر شما مطمئن نیستید کدامیک از این شهرهای مکزیک در کدام نمونه از جاهای دیدنی مکزیک نمونه جاهای دیدنی مکزیک را برای بازدید انتخاب کنید، در سفر به مکزیک می توانید یکی از شهرهایی که در ادامه درباره آن توضیح می دهیم را برگزینید.

کشور مکزیک

شهر تاسکو (Taxco)، گوئررو

در سفر به مکزیک بدانید که مرکز نقره ای مکزیک که به نام «شهر نقره ای» نامگذاری شده است، در کوه های گوئررو (Guerrero) بین مکزیکوسیتی و آکاپولکو واقع شده است. تاسکو یکی از شهرهای فهرست جادویی مکزیک است که به محض پاگذاشتن در آن، با خیابان های سنگ فرش شده که خانه های سفید با سقف های سرامیکی قرمز آن را در برگرفته، مواجه خواهید شد. در ادامه به کلیسای جامع سانتاپریسکا (Santa Prisca cathedral) می رسید که معماری عجیب و خاص دارد. در این شهر از نمونه جاهای دیدنی مکزیک از اتومبیل های فولکس واگن به عنوان تاکسی استفاده می شود. می توانید برای رفتن به المیرادور (El Mirador)، جایی که می توانید یک چشم انداز وسیع و فوق العاده از شهر را ببینید، تاکسی بگیرید. برای هر کسی که به خریدن نقره علاقه داشته باشد، در مجموعه شهر های مکزیک و یا جاهای دیدنی مکزیک بدانید که این شهر یکی از بهترین مکان ها است زیرا فهرست وسیعی از انواع نقره با مناسب ترین قیمت ها در آن اطراف را دارد.

مکزیک 1

تودوس سانتوس (Todos Santos)

در سفر به مکزیک ، یکی از جذاب ترین شهرهای باجا (Baja) است که اقشار مختلفی از هنرمندان، روحانیون، ماهیگیرها، موج سواران و عده ای از مهاجران امریکایی را در خود جا داده است. در دیگر جاهای دیدنی مکزیک شهری دیگر از فهرست شهرهای جادویی که ادعایی در غذاهای لذیذ دارد. منطقه ای مانند کابو (Cabo) که فقط کمی بیشتر از یک ساعت با جنوب شهر فاصله دارد، توجه هر توریستی را به خود جلب می کند. این آبادی کویری، شبیه تائوس در نیومکزیکو در ده سال قبل است و میان مجموعه ای از درختان انبه و نخل های کهنسال قرار دارد. ساحل بی پایان با شنهای طلایی با پهنه درخشان اقیانوس جلوه خاصی دارد. در سفر به مکزیک هم حتی در فصل های شلوغ هم، تعداد انگشت شماری در آنجا هستند.

مکزیک 2

پوئرتو اسکوندیدو (Puerto Escondido)

روستای ماهیگیری پوئرتو اسکوندیدو از شهرهای مکزیک در امتداد ساحل شرقی ایالت اوآخاکا (Oaxaca) قرار دارد. با اینکه یکی از مناطق محبوب گردشگری است اما هنوز هم گردشگرانی هستند که آن را ندیده اند (بجز خیلی از اسکی بازان روی آب). یک رقابت تفریحی به نام Mexican Pipeline، این شهر را در زمره شهرهای گردشگری برای تخته سواران و اسکی بازان روی آب سراسر جهان قرار داده است. برخی از بزرگترین امواج تا حدود 30 فوت و حتی بیشتر ارتفاع دارند و در ماه های می، ژوئن و جولای بوجود می آیند. اما این دیدن این شهر حتی برای افراد دیگر هم، به دلیل غذاهای ممتاز، کلونی های عجیب پرندگان و فرهنگ خاص مکزیکی، با ارزش است.

مکزیک 3

سایولیتا (Sayulita)

در سفر به مکزیک این مکان ساحلی در شمال پوئرتو والارتا (Puerto Vallarta) در ایالت نایاریت (Nayarit) قرار دارد. این مکان تا سال های نه چندان دور، یک شهر کوچک منزوی برای موج سواری بود که در دهه های اخیر، چیزهای دلربا و فریبنده ای در آن کشف شده است. قبل از اینکه این مکان دستخوش تغییرات زیاد شود می توانید از سفر به مناطق ناب آن لذت ببرید و روی سواحل دست نخورده دراز بکشید یا در در آنجا موج سواری یاد بگیرید. در سفر به مکزیک خلیج کوچک این مکان به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای یادگیری موج سواری و اسکی روی آب شناخته می شود. علاوه بر تخته اسکی اجاره ای، آموزش هایی هم داده می شود.

مکزیک 4

رئال د کاتورسی (Real de Catorce)

شهر رئال دکاتورسی در قلب کاتورسی مانتینس (Catorce Mountins) در ایالت سن لوئیس پوتوسی (San Luis Potosi) قرار دارد. شهری با معدن قدیمی نقره که با معنویتی که دارد، خیلی ها را به آنجا می کشاند.در جاهای دیدنی مکزیک این مکان که به یک شهر ارواح تبدیل شده بود، در پی کشف معادن غنی نقره در سال 1779 و هجوم معدنچیان و کاشفانی که آنجا آمده بودند، روح تازه گرفت. حالا این شهر، در فهرست شهرهای جادویی این کشور (Pueblos Magicos) قرار دارد و گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. تنها راه ورود به شهر از طریق یک تونل باریک یک طرفه است. صدای بلندی که اغلب بین ساختمانهای خالی آنجا می پیچید، صدای عرعر الاغها است. غرق شدن در خیابان های سنگ فرش شده و بازدید از مکان های تاریخی مانند پلازا هیدالگو (Plaza Hidalgo) لذت بخش است.

مکزیک 5

سن سباستین برنال (San Sebastian Bernal)

سن سباستین برنال از نمونه جاهای دیدنی مکزیک ، شهری با خیابان های سنگ فرش، سر درب های رنگارنگ و بناهای متعلق به قرن 18 و 19 میلادی است و یکی از بلندترین تپه های سنگی در پشت زمینه این شهر معلوم است. این شهر یکی دیگر از شهرهای سحرآمیز مکزیک و مکان فوق العاده و آرامی برای قدم زدن، دیدن پتوها و تولیدات پشمی، بازدید از مغازه های صنایع دستی و فروشگاه آب نبات های لذیذ دست ساز است. حتما از موزه ماسک این مکان دیدن کنید که مجموعه ای از ماسک ها را از این منطقه و سرتاسر کشور مکزیک و جهان دارد.

مکزیک 6

اوآخاکا (Oaxaca)

از دیگر شهرهای مکزیک بدانید که این شهر تقریبا تا دو دهه قبل برای خارجی ها ناشناخته بود اما اکنون میزبان دائمی گردشگران از سراسر دنیا است. فریبندگی این شهر فراتر از یک شهر عادی است. اوآخاکا محل تولد سس فلفل مول (mole sauces) است و غذاهای آن در رقابت با مکزیکوسیتی است. بدلیل طیف وسیعی از غذاهای سنتی مکزیکی که در آن متولد شده است، ناگهان به یک مرکز گردشگری از لحاظ غذاهای گوناگون تبدیل شده است.

مکزیک 7

سان میگل د آلنده (San Miguel de Allende)

سان میگل د آلنده در مجموعه جاهای دیدنی مکزیک و نمونه شهرهای مکزیک زمانی فقط بعنوان یک توقفگاه مهم در جاده نقره ای بین زاکاتکاس (Zacatecas) و مکزیکوسیتی بوده است. اما همه چیز تغییر کرد و به لطف فیلم «روزی روزگاری در مکزیک»، بسیاری از گردشگران و مهاجران حاضر به دیدن یا زندگی در آن شدند. با مرکزی تاریخی پر از ساختمان های بی نظیر متعلق به قرن 17 و 18 میلادی که دارد در لیست مکان های ثبت جهانی یونسکو و در شهرهای مکزیک قرار گرفته است. همچنین خیابان های باریک و سنگ فرش، حیاط های پر شاخ و برگ، باغ های زیبا و چند رستوران گیاهی ارگانیک هم دارد.

مکزیک 8

پاتزوکارو (Patzcuaro)

از دیگر شهرهای مکزیک پاتزوکارو در جنوب غربی مورلیا (Morelia) (پایتخت ایالت مکزیکی میچوآکان (Michoacan)) و کمتر از یک ساعت با آن فاصله دارد و یک تکه بزرگ و واقعی از مکزیک را نشان می دهد. در نمونه جاهای دیدنی مکزیک این شهر در امتداد دریاچه پاتزکوارو (Patzcuaro) در ارتفاع بیشتر از 7000 فوت از سطح دریا قرار گرفته است. هوای پاک با خانه هایی با سقف های سرامیکی قرمز-قهوه ای، دیوارهای خشتی سفید و قرمز و خیابان های باریک سنگ فرش شده، فضای یک دهکده بزرگ را تداعی می کند. برخلاف مورلیا که توسط اسپانیایی ها پابرجا شد، پاتزوکارو در اوایل قرن 14 و دو قرن قبل از ورود کنکیستادورهای (conquistadors) اسپانیایی به عنوان بخشی از امپراتوری سرخ پوستان تاراسکان (Tarascan) بنا گردید. هنوز هم، حال و هوای بومی ها در این شهر از نمونه شهرهای مکزیک حس می شود. حیاط های پر از گل های رنگارنگ در میان کاکتوس ها و نمای کهن جلوی برخی کلیساها، چیزهایی است که به افسونگری و دلربایی این شهر می افزاید.

مکزیک 9

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با تعدادی از امن ترین شهرهای ترکیه برای سفر و زندگی

مسلم علیمحمدی ، چهارشنبه 4 بهمن 1402

با ما در مقاله امن ترین شهرهای ترکیه برای سفر و زندگی همراه شده تا شما را با شماری از شهرهای امن ترکیه برای سفر و زندگی آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :