سفر به بورگوندی فرانسه؛ منطقه ای دیدنی و تفریحی

بورگوندی بخشی از کشور فرانسه است که در واقع مرکز شرق محسوب می شود. بورگوندی به دلیل وجود ساختمانهای تاریخی و مزارع کشاورزی سرسبز و متنوع معروف شده است. مرکز این منطقه شهر دیژون بوده و بسیاری از کلیساهای تاریخی و زیبا در این منطقه دیده می شوند. از دوران نوسنگی هم مردمانی در این منطقه زیسته اند. این منطقه و شهرهای کوچک آن تاریخ گویایی برای این قسمت از فرانسه است. با ما در راهنمای سفر به بورگوندی فرانسه همراه شوید تا شما را با شماری از دیدنی های معروف بورگوندی فرانسه آشنا کنیم.

سفر به بورگوندی فرانسه

زندگی Château در بورگوندی

این تور را از طریق حومه زیبای بورگوندی دنبال کنید تا در هتلهای Château اقامت داشته باشید و در اتاقهای هتل، پارکها و باغهای آن گشتی بزنید و از خوردن بهترین نوشیدنی های فرانسوی تولید شده در املاک اشرافی لذت ببرید. اگر شما از انگلستان می آیید، از سیستم ریلی Eurostar استفاده کنید تا به ایستگاه مترو Paris Gare du Nord برسید. بعد از آن، به سمت ایستگاه Gare de Lyon در خط D بروید تا به مقصد که محله کوربی اسون، Melun و Malesherbes است، برسید.

براساس راهنمای سفر به بورگوندی فرانسه باید بدانید که برای رفتن به Dijon، می توانید از آنجا ماشین اجاره کنید و سوار قطار شوید. از Dijon حدود 1 ساعت و 35 دقیقه تا اولین ایستگاه فاصله دارید. اگر از پاریس آمده و از قایق استفاده کنید، حدود 3 ساعت و 25 دقیقه زمان لازم خواهید داشت. می توانید با کشتی DFDS از Dover به Calais یا از Newhaven به Dieppe هم سفر به این منطقه را تجربه کنید.

زندگی Château در بورگوندی

دیدن Ancy le Franc Château

Ancy le Franc Château که ساختمان نئوکلاسیک بوده، بسیار عجیب و غریب است. این ساختمان سنگی سفید مربوط به زمان رنسانس بوده و بخشهای مربوط به ایتالیا در آن بیشتر بچشم میخورد. این مورد از دیدنی های معروف بورگوندی فرانسه دارای بهترین آپارتمان های ساخته شده برای یک پادشاه بوده است. خانواده Clermont-Tonnere که این ساختمان را ساخته و تزئین کرده اند، بسیار جاه طلب بودند و با ساخت این مکان، پادشاه خود را تحت تاثیر قرار دادند و همچنین، ثروت و قدرت خود را به هر کسی که از آنجا میگذشت، نشان دادند.

قسمت خارجی این مورد از دیدنی های معروف بورگوندی فرانسه بسیار باشکوه است و حیاط متقارن داخلی آن بسیار خیره کننده و تاثیرگذار. به سمت طبقه اول بروید و مجموعه ای از اتاق های تزئین شده و زیبا را ببینید. آپارتمان پر زرق و برق پادشاه و Chambre des Fleurs با فضای شاداب و صمیمی که در آن پنل های چوبی با گلهای عجیب و غریب دیده شده، در مقابل پس زمینه لایه طلایی قرار گرفته است. 3500 جلد کتاب در کتابخانه این مورد از دیدنی های معروف بورگوندی فرانسه وجود دارد و سالن Louvois توسط لوییس 14 ام و در سال 1674 استفاده میشده است.

سالن Guard با متراژ 200 متر مربع برای پادشاه هنری سوم طراحی شد اما او هرگز به آنجا نیامد و تقریبا خانواده را ورشکست کرد. طبقات کاشی کاری و پارکت شده هستند و نقاشی هایی از مدارس ایتالیایی و فنلاندی در آنجا وجود دارد. دیوارهای بزرگ در Galerie de Pharsale هم صحنه های وحشتناک جنگ را توصیف می کنند. تناسب در این ساختمان بسیار کامل است. پنجره های بزرگ مشرف به باغ، گلدانهای زیبا در یک سمت و باغ انگلیسی با درختان رسیده، چمن های سبز و آبدار در سمت دیگر هم از زیبایی های باغ این مورد از دیدنی های معروف بورگوندی فرانسه به شمار می روند.

دیدن Ancy le Franc Château

دیدن هتل Château de Vault de Lugny

این هتل پنج ستاره به صورت یک ساختمان سنگی گرم با سقف های شیب دار است. یک خاکریز بخشی از این ساختمان را احاطه کرده و نشان دهنده برج مرتبط به قرن 13 است که دارای پنجره های کوچک بوده و زمانی زندان بوده است. منطقه ورودی طبقه همکف نسبتا متوسط و دارای اتاق های باشکوه هست. اتاق پادشاه دارای سقف های بلند چوبی، قدیمی و شومینه ای است که در غروبهای زمستان اتاق را گرم می کند. اتاق ملکه سبک ساده تری دارد و دارای کاغذ دیواری های زیبا و نور ملایم است. سایر اتاق ها به سبک فرانسوی هستند که شبیه آنها را می توانید در مجلات مختلف ببینید.

همچنین حمام های اتاق هم بسیار راحت و لوکس هستند. رستوران این مورد از دیدنی های معروف بورگوندی فرانسه در طبقه پایین هتل بوده و دارای شومینه بازی است که در انتهای آن قرار گرفت. شما در یک آشپزخانه مربوط به قرن 17 هستید اما هیچ چیز در مورد آشپزی در آنجا قدیمی نیست. این رستوران از محصولات بسیار تازه مانند سبزیجات، گوشت و ماهی فرانسوی استفاده می کند. پنیرها در شرایط مناسب سرو می شوند و دسرها با وجود غنی بودن، بسیار سبک و زود هضم هستند.

براساس راهنمای سفر به بورگوندی فرانسه باید بدانید که در تابستان، می توانید در تراس یا زیر درختان غذای خود را سرو کنید و به هنگام مشاهده غروب، از نوشیدنی های بورگوندی بنوشید. در این هتل انواع مختلف نوشیدنی تست شده و کلاسهای آشپزی و فعالیت های فضای باز برگزار می شوند. حتی اگر شما می خواهید که اطراف château استراحت کنید، می توانید از استخرهای سنگی هتل استفاده کرده که امکان استفاده از شام اختصاصی را نیز برای شما فراهم می کند.

دیدن هتل Château de Vault de Lugny

بازدید از Three Châteaux

یک رانندگی در صبح زیبا شما را از پارک منطقه تپه ای کنار کانال بورگوندی و قلعه های پیشین و خانه های اربابی به Château de Sully می رساند که به اندازه château زیباست. ساختمان سفید این عمارت چهارگوش هست. تقارن ایجاد شده در دو طرف این ساختمان قابل تحسین بوده و دو طرف با چمنزار و باغ گل از هم جدا شده است. château در بخش رومی واقع شده و در برابر تغییرات بسیاری که در شماری از قلعه ها رخ داده، مقاومت کرده است. آنچه شما امروزه شاهد آن هستید، مربوط به قرن 16 بوده که خانواده Saulx Tavannes طرفدار پادشاه آن را به حراج گذاشتند.

اما زندگی در دربار لوئیس چهاردهم یک کسب و کار گران قیمت بود و این خانواده خانه خود را در سال 1715 به حراج گذاشتند و آن را به خانواده Morey واگذار کردند. تاکنون همه فرانسوی بودند اما بعد از آن، خانواده ایرلندی مک ماهون در قالب Jean-Baptiste de MacMahon، دکتری در Autun که در خانواده Morey ازدواج و در فرمانروایی بسیار موفق عمل کرد، وجود داشت. صاحب فعلی آن Amelie بوده که در سال 1990 با Marquis de MacMahon ازدواج کرده است. او تمام مدت در این ساختمان زندگی کرده و همراه با خواهر خود Charlotte مدیریت خانه را در نزدیکی Chassagne-Montrachet و Puligny-Montrachet بر عهده دارد.

از طریق درهای چوبی بزرگ وارد حیاط زیبای رنسانس شوید. یک بخش از château برای بازدید کنندگان باز است و می توانید اتاق های زیبا و بزرگ با طبقه های چوبی، شومینه، سنگهای مرمر و همچنین مبلمان، نقاشی و عکسهای بجا مانده از خانواده سلطنتی بریتانیایی را ببینید. در اینجا مجموعه ای عظیم و خوفناک از حیوانات مختلف دیده می شود. به عنوان مثال، پرنده ای در بالای شومینه قرار دارد اما نگران نباشید، چرا که آنها چندین سال پیش کشته شده اند. Château برای خانواده ها بسیار خوب بوده و برای تشویق کودکان هم در بین مسیر شکلات و تنقلات بسیاری وجود دارند. حتی، اگر نمی توانید فرانسوی صحبت کنید، نگران نباشید، چرا که راهنمایانی با لباسهای خاصی در بین مسیر وجود دارند که در مورد château صحبت می کنند و اطلاعاتی را به شما می دهند.

بازدید از Three Châteaux

بازدید از برج قرون وسطایی Marguerite de Bourgogne

شما می توانید از برج قرون وسطایی Marguerite de Bourgogne بالا بروید. براساس راهنمای سفر به بورگوندی فرانسه باید بدانید که این بنا برای دوک بورگوندی بسیار حیاتی بود و از مسیر بین پاریس تا Chalon را حفاظت میکرد. دیوارهای این برج بسیار ضخیم بوده و آتشگاه های بسیار بزرگی برای گرم کردن برج فراهم شدند. پرده های ضخیمی که مربوط به قرن 17 است هم داخل را گرم نگه میدارند. در اتاق ناهارخوری، دو قفسه برای ظروف وجود دارد که یکی مربوط به میهمانان و دیگری برای ارباب است و برای جلوگیری از سمی شدن، آن را همیشه قفل میکردند.

گالری هایی در طبقه پایین است که به علت نبود نور کافی، نمی توانید آنها را واضح ببینید. تحت حمله و در تاریکی، مدافعان قلعه از قبل به آنجا می رفتند و مهاجمان را غافلگیر میکردند. زندگی به عنوان یک سرباز در قرون وسطی راحت نبود، چرا که آنها مجبور بودند لباسها و کلاه های سنگین را بپوشند و شمشیر یا تبرهای سنگین را با خود حمل کرده و با دشمنان مبارزه کنند.

بازدید از برج قرون وسطایی Marguerite de Bourgogne

قلعه Château de Germolles

برای رسیدن به این قلعه تنها باید 25 دقیقه از راه Chalon-sur-Saône به سمت جنوب شرقی رانندگی کنید. این قلعه در قرن 14 ساخته شده، یکی از قلعه های حفاظت شده دوکهای بورگوندی محسوب می شود و جز ساختمانهای باارزشی است که باقی ماند. آنها حدود 50 قلعه در منطقه داشتند که شامل 20 قصر میشد. دوران اوج آن در زمان مارگارت فلاندرز، یکی از قهرمانان ثروتمند بود که بیشتر شمال فرانسه را در اختیار داشت. وی در سال 1380 همراه با همسر خود فیلیپ، دوک بورگوندی توجه خود را به Germolles منعطف و آنجا را به زمین بازی تبدیل کرد.

برای دیدن دخمه های بزرگ که پنجره های بزرگ و سقف های طاقدار نشان از قدمت آنها می دهد، به سمت پایین بروید. بعد از آن می توانید از پله ها بالا بروید و به مسیر بالای ورودی که زمانی کلیسای سلطنتی بوده، برسید. این کلیسا دارای محراب جداگانه برای عبادت های شخصی، شکاف کمان هایی برای محافظت در برابر دشمن و همچنین دارای یک ساعت نجومی بوده که جز شاهکارهای قرن 14 محسوب میشد. Château قرن چهاردهمی بودن خود را در پشت یک نمای زیبا پنهان کرده است. داخل آن ترکیبی از دوره ها و سبک های مختلف بوده که میتوان از آنها به آشپزخانه، اتاق هایی با سقف بلند، شومینه های رنسانسی، طبقه های چوبی و مبلمان ایمن اشاره کرد.

اما ساختمانهای کوچک قرون وسطایی فیلیپ و مارگارت بیشتر قابل توجه است. براساس راهنمای سفر به بورگوندی فرانسه باید بدانید که مارگارت اتاق ها را با حروف ام و پی تزئین کرد. زمانی که شایستگی و علاقمندی به نمادها معروف بود، این تزئین ها هدیه مارگارت به همسرش به شمار می رفت. با وجود اینکه رنگ سبز آنها محو شده و علائم اکنون بجای طلایی درخشان سیاه شده اند، اما این اتاق ها زمزمه های گذشته را زنده می کنند.

قلعه Château de Germolles

دیدن Château Saint-Michel

فاصله Château Saint-Michel از هتل شما بسیار کوتاه است و تنها 15 دقیقه زمان می برد. آجر قرمز و سنگ Château دور تا دور شهر را احاطه کرد اما این یک هتل Relais du Silence است. این هتل اخیرا توسط یک زوج هلندی خریداری شده و آنها برای این هتل چهار ستاره برنامه های زیادی دارند و تمرکز خود را بر روی تناسب نوشیدنی با غذا گذاشته اند. اگر می توانید، با تور سریعی به آنجا رفته و از کل ساختمان هتل و کلیسای تزئینی ساخته شده توسط اولین صاحب آن دیدن کنید. اتاق ها بزرگ هستند و با عتیقه تزئین شده اند. حمام ها بی عیب و نقص هستند و یک اتاق ناهارخوری دارد که درب آن به سمت یک تراس باز می شود.

دیدن Château Saint-Michel

وارد شدن به منطقه ژورا

با رانندگی 75 دقیقه ای از Château d’Arlay می توانید وارد کوهستان ژورا شوید که بخشی از منطقه بورگوندی-فرانسوی-کوته است. این قلعه که مربوط به قرن نهم بوده، در بالای کوههای منطقه واقع شد اما تا زمانی که از راههای جنگلی به قله کوه نروید، نمی توانید خرابه های زیبای آن را ببینید. شما می توانید تجربه پیاده روی بسیار دوست داشتنی را تجربه کنید و مکانهای دیدنی بسیاری مانند سالن تئاتر سرباز را ببینید. به نظر می رسد این قلعه مخفی بسیار با آنچه که زمانی متعلق به شاهزاده اورانژ بود، تفاوت دارد.

صاحبان فعلی اینجا در خانه ای که در قرن 18 ساخته شده، زندگی می کنند. شما می توانید از نیمی از خانه بازدید کنید. دیدن اینجا ارزش گرفتن یک راهنما را دارد که به شما در مورد همه چیز توضیحات کاملی بدهد. یک اجاق گاز در وسط کتابخانه بیضی شکل ظاهر شده و دودکش های آن پشت دو قفسه کتاب پنهان شده اند و آن زرافه های تزئین شده و تخت مخصوصی که آنجاست، تا زمانی که داستان واقعی در مورد آنها را ندانید، بسیار گیج کننده هستند.

این زرافه ها هدایای سلطان مصر، مهمت علی به سه پادشاه اروپایی در سال 1826 بوده است. برای سه قرن هیچ زرافه ای در اروپا دیده نشده و حیوانات زیبای پادشاه فرانسه خشمگین شده بودند. او با کشتی به Marseille وارد شد و سر او از یک سوراخ بیرون زده بود و مسیر بین فرانسه تا پاریس را در حدود 900 کیلومتر پیاده راه رفت. او به هر شهری که می رسید، جشنی برپا میکرد و شور و شوقی برای طراحی های زرافه داشت. هر هنرمندی این حیوان را ندید و بعضی از آنها به توصیف های محلی و نمایش هایی که در château برگزار میشد، اکتفا میکردند.

وارد شدن به منطقه ژورا

بازدید از منطقه Besançon

به سمت Besançon، پایتخت منطقه رانندگی کنید. این شهر که نادیده گرفته شده، بسیار زیبا است و با قلعه فوق العاده ای که مربوط به قرن 17 بوده و توسط Vauban ساخته شده، احاطه شده است. مابقی بعدازظهر خود را به بازدید از این قلعه بزرگ بپردازید. در پیاده روهای آن قدم بزنید و رودخانه زیبای آن را ببیند. براساس راهنمای سفر به بورگوندی فرانسه، در موزه های آن درباره زندگی گذشتگان، داستان Vauban و استقرار او بشنوید. در موزه ای که مربوط به حشرات است، بزرگترین کلکسیون حشرات و جانورهای مفصل دار وجود دارد. Noctarium به شما بینش عمیقی از دنیای مرموز پستانداران را می دهد. همچنین، در آنجا یک آکواریوم، باغ وحش و مزرعه دیده می شوند.

بازدید از منطقه Besançon

دیدن Château de la Dame Blanche

براساس راهنمای سفر به بورگوندی فرانسه، شب را فقط در بیرون Besançon و در Château de la Dame Blanch بگذرانید. آنجا یک ملک بزرگ با آجرهای قرمز بوده و دو ساختمان مجاورش دارای اتاقهایی راحت هستند. یک رستوران عالی و فضایی آرام هم در آنجا وجود دارند.

دیدن Château de la Dame Blanche

بازدید از Château de Joux

قلعه Château de Joux دارای جایگاه بسیار مهمی است و حتی توسط Vauban در قرن هفدهم هم غیرقابل انکار بود. از دیوارهای محافظی مختلفی بالا بروید و امنیت این قلعه را ببینید. دیوارها از سنگهای خاکستری شکل گرفته و مسیرها بسیار باریک هستند. این قلعه حیاط کوچکی دارد و دارای مجموعه ای از سلاح و زره است. از این قلعه در زمان انقلاب فرانسه به عنوان زندان استفاده میشده و در تاریخ خود شاهد اتفاقات ناگوار بسیاری بوده است.

تلخ ترین داستان در مورد Toussaint Louverture است که برده ای از جزیره Saint-Domingue بود و در شورش سال 1791 حضور داشت. بعد از آن، اولین ژنرال سیاه در ارتش فرانسه شد و بعد از آن، برده داری بطور کامل لغو گشت اما داستان به خوبی تمام نشد. ناپلئون یک ارتش را برای باز اجرا کردن قانون برده داری به این جزیره فرستاد و دستور داد تا Toussaint را بازداشت کنند. او به فرانسه بازگردانده شد، در Chateau de Joux زندانی گشت و در سال 1803 و در همانجا درگذشت. سیاه چاله های بسیار عمیقی در این قلعه وجود دارند بطوریکه اگر یک قطره آب به پایین فرستاد شود، حدود 12 تا 15 ثانیه طول میکشد تا به ته آنجا برسد.

بازدید از Château de Joux
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر نوروزی به دامنه زاگرس؛ منطقه ای دیدنی و حیرت آور

افسانه هادی پور ، پنج شنبه 2 فروردین 1403

با ما در راهنمای سفر نوروزی به دامنه زاگرس همراه شده تا شما را با شماری از معروف ترین شهرهای دیدنی دامنه زاگرس آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :