آشنایی با بهترین مناطق طبیعی برای ماهیگیری و لذت تفریحی آبی

وقتی سخن از ماهیگیری به میان می آید بدون شک بسیاری از ما را به یاد کارتون های دوران کودکی و زیباترین مکان های ماهیگیری در دنیا می اندازد. ماهیگیری در کنار رودخانه ای آرام و آرامش وصف نشدنی حاصل از آن می تواند هر کسی را وسوسه کند. اما متاسفانه چنین بستری برای بهره بردن از این لذت را در همه جا نمی توان یافت. مکانی بدور از شلوغی شهر، برای بازیابی انرژی با آب و هوایی خوب و فراهم بودن امکان ماهی گیری برای علاقه مندان به آن می تواند جایی غریب به حساب آید. اما در این مورد نیز همگردی برای رفاه حال شما خوانندگان گرامی به فکر افتاده و اقدام به تهیه فهرستی از بهترین مکان ها برای ماهیگیری در جهان کرده است. پس برای آشنایی بیشتر با برترین مکان ها برای ماهیگیری در جهان تا پایان با ما و همگردی همراه باشید. 

زیباترین مکان های ماهیگیری در دنیا

نیوکاسل، نیوهمپشایر در ایالات متحده

یکی از جاهایی که می توان در آن بستری مناسب برای تفریحاتی نظیر ماهی گیری را یافت، نیوکاسل است. این مکان که در واقع به عنوان یکی از برترین مکان ها برای ماهیگیری در جهان شناخته می شود، بواسطه قرار گرفتن  روی یک جزیره است که چنین پتانسلی دارد. البته تنها ماهی گیری نیست که در این جزیره انجام می شود. در واقع ورزش های آبی دیگری نیز در آنجا رونق دارند که از میان آن ها می توان به انواع قایق سواری و شنا نیز اشاره کرد. ضمنا اگر علاقمند به بازدید از بناهای تاریخی نیز هستید با عزیمت از نیوکاسل می توانید دو نشان را همزمان هدف گرفته و به بازدید از بنای تاریخی فورت کاستیتیوشن و فورت استارک نیز بروید تا در مورد تاریخ منطقه نیز آگاهی پیدا کنید.  

نیوکاسل، نیوهمپشایر در ایالات متحده

رود گراس ونتر، وایومینگ در ایالات متحده

مکان دیگری نیز در کشور آمریکا وجود داشته که می تواند نیازهای شما را برآورده سازد. نیاز به آرامش و آسودگی در کنار رودخانه ای طویل و بس زیبا که می تواند برای هر شخصی مکانی رویایی به حساب آید. این مکان زیبا جایی نیست بجز رود گراس ونتر واقع در وایومینگ که در واقع انشعابی از رودخانه اسنیک به حساب می آید. جای که می توان درآن افرادی را در حال تفریحاتی نظیر اسب سواری، پیاده روی و کایاک سواری دید. در کنار همه این ها ماهی گرفتن نیز فعالیتی بسیار رایج در کنار این رودخانه به حساب می آید. البته ماهی قزل آلای بزرگ از جمله ماهی هایی است که در این رودخانه وجود داشته و بسیار محبوب است. به این نکته نیز باید اشاره کرد که طول این رودخانه بزرگ به 120 کیلومتر رسیده و بیشتر مسیر آن در بیابان گراس ونتر واقع شده است. در پایان نیز باید به این نکته اشاره کرد که اگر هوای پیاده روی به سرتان زد و تمایل داشتید که گشت و گذار در طبیعت داشته باشید، مسیرهای زیادی در دل منطقه تیتون برای این امر تعبیه شده که می توانند شما را از بعد بهترین مکان ها برای ماهیگیری در جهان راضی نگه دارند. 

رود گراس ونتر، وایومینگ در ایالات متحده

جزایر آزور در کشور پرتغال

ماهی گیری در ساحل اقیانوس اطلس می تواند تجربه هیجان انگیز دیگری باشد که برای بسیاری از شما می تواند جذاب باشد. مکان پیشنهادی ما برای برآورده شدن این مهم مجمع الجزایر آزور واقع در کشور پرتغال است. این مجمع الجزایر شامل 9 جزیره در محدوده 600 کیلومتری اقیانوس اطلس است. البته این را نیز باید اضافه کرد که آتشفشان این جزایر فعال بوده و همین دلیل باعث بوجود آمدن خاک حاصلخیز و سرسبزی باشکوهی در این مکان شده است. همچنین مجمع الجزایر آزور جز مناطق خودمختار پرتغال به شمار می آید که رونق صنعت گردشگری را در آن جا می توان به خوبی دید. دلیل این امر نیز علاوه بر طبیعت بسیار بکر و مناظر زیبای این جزیره، امکان انجام فعالیت های تفریحی از جمله گلف، غواصی، حمام آفتاب، پیاده روی، قایق سواری، ماهیگیری، شب زنده داری در این جزایر که از  برترین مکان ها برای ماهیگیری در جهان بوده، است. ضمنا این جزایر در 1360 کیلومتری سرزمین اصلی در اقیانوس اطلس واقع شده اند. 

جزایر آزور در کشور پرتغال

جنگل ملی وایت مونتاین، نیو همپشایر در ایالات متحده

باز هم ماهیگیری باز هم نیو همپشایر و باز هم ایالات متحده که از حیث داشتن اماکنی برای انجام این فعالیت بسیار غنی است. یکی دیگر از اماکنی که در کشور ایالات متحده وجود داشته و می تواند برای ماهی گیران مکان مناسب و دنجی باشد، جنگل ملی وایت مونتاین در نیو همپشایر است که طبیعت محافظت شده ای دارد. اگر در فصول گرم یعنی بهار و تابستان به این منطقه سری بزنید، می توانید از تفریحاتی نظیر  پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری کوهستان، ماهیگیری و دیگر تفریحات مهیج این مکان بهره ببرید که لذت زیبایی طبیعت را برایتان دو چندان خواهد کرد. البته درصورتی که در فصول سرد یعنی زمستان نیز به این منطقه سفر می کنید نیز باید بدانید که تفریحات دیگری از جمله اسکی، اسنوبورد سواری و اسنوموبیل سواری انتطارتان را خواهد کشید. در واقع می توان گفت که در سراسر سال یعنی هر زمانی که شما اراده کنید، می توانید از فعالیت های تفریحی بی شماری که برایتان مهیا شده است، بهره ببرید. البته گشت و گذار در چنین طبیعت بکری خود می تواند برای عاشقان بهترین مکان ها برای ماهیگیری در جهان ممکن به حساب آید. 

جنگل ملی وایت مونتاین، نیو همپشایر در ایالات متحده

دریاچه شلان (Lake Chelan)، واشنگتن در ایالات متحده

یکی از انگیزه های اصلی ماهی گیری علاوه بر لذت و هیجان آن می تواند صید ماهی های خوشمزه و تازه باشد. هدفی که برای تحقق آن بهتر است جایی را انتخاب کرد که گونه های ماهی فراوانی در آب های خود جای داده است. یکی از این مناطق که از زیباترین مکان های ماهیگیری در دنیا است، دریاچه شلان (Lake Chelan) و محیط اطراف آن بوده که در ایالت واشنگتن ایالات متحده واقع شده است. در واقع باید گفت که محیط اطراف این دریاچه علاوه بر ماهیگیری دارای زیبایی های دیگری است که تماشای آن ها می تواند برای هر فردی بسیار هیجان انگیز و فراموش نشدنی به حساب آید. زیبایی هایی نظیر مناظر پانورامای زیبا و بازدید از جنگل ها که خود می توان انگیزه ای کافی برای یک سفر باشد. ماهیگیری و طبیعتگردی در اطراف دریاچه که دارای طولی به اندازه حدود 81 کیلومتر در طول کوهستان بوده که توسط پارک ها و جنگل های ملی احاطه شده است. بدون شک این تجربه می تواند به یکی از تجربه های فراموش نشدنی زندگی هر شخصی مبدل شود. 

دریاچه شلان (Lake Chelan)، واشنگتن در ایالات متحده

پارک ملی المپیک، واشینگتن در ایالات متحده

حال نوبتی هم که باشد نوبت می رسد به مکانی که بواسطه داشتن طبیعت متنوع و بکرش به عنوان میراث جهانی شناخته می شود. پارکی که در ایالت واشنگتن ایالات متحده واقع شده و دستور ساخت آن توسط تئودور روزولت در این مکان داده شده است. در باب زیبایی های پارکی که در شبه جزیره المپیک قرار دارد باید گفت که ترکیبی از سواحل تاثیر گذار، مراتع و جنگل های انبوه و همچنین تفریحاتی نظیر ماهیگیری و کوهنوردی است. البته به همه این موارد می توان مسیرهای پیاده روی مختلف آن هم در دل چنین طبیعت بکری را اضافه کرد. پس از این که حسابی در این طبیعت زیبا و بسیار پهناور به گشت و گذار و اکتشاف پرداختید و از ماهیگیری سیر شدید، مناظر پانورامای بسیار زیبا به همراه توده های یخی آن هم در بالای کوه ها انتظارتان را می کشند. ضمنا این را نیز باید اضافه کرد که تاسیس این پارک ملی زیبا که از زیباترین مکان های ماهیگیری در دنیا است، به سال 1909 میلادی یعنی در زمان ریاست جمهوری تئودور روزولت بر می گردد. 

پارک ملی المپیک، واشینگتن در ایالات متحده

خلیج بریستول، آلاسکا در ایالات متحده آمریکا

حال برویم به سراغ خلیجی که چندین کاربرد مختلف دارد. خلیجی به نام خلیج برسیتول که در منطقه آلاسکا ایالات متحده آمریکا واقع شده است. خلیجی که موج های خروشان آن بسیار شهره است. موج هایی با ارتفاع بسیار زیاد که از مرتفع ترین موج های جهان بوده و حتی ارتفاع برخی از آن ها 10 متر نیز بوده است. به همین خاطر است که خلیج بریستول توسط رئیس جمهور سابق ایالات متحده به عنوان گنجینه ملی و حفاظت شده شناخته شده است. البته وجود منابعی نظیر طلا، نفت و گاز و ماهی قزل آلا نیز در این خلیج در این امر بی تاثیر نبوده است. از نظر گونه های جانوری نیز این خلیج میزبان گونه های نایاب و در حال انقراض زیادی از جمله نهنگ اقیانوس آرام شمالی، اردک خالدار استلر، سمور دریایی، فوک، گراز دریایی، نهنگ سفید و نهنگ های قاتل است. برای انجام ماهی گیری در این خلیج که از برترین مکان ها برای ماهیگیری در جهان است، می توانید در تورهای ماهیگیری که در این منطقه برگزار می شوند، شر کت کنید. ضمنا برای اقامت هم دستتان کاملا باز است. برای هدف مذکور دو پیشنهاد وجود دارد که اولی اقامت در کمپ و چالش های آن بوده و دومی نیز اقامت در اقامتگاه هایی با امکاناتی عالی خواهد بود. در انتها نیز باید اشاره کرد که این خلیج از نظر موقعیت جغرافیایی در شرقی ترین بخش دریای برینگ بوده و تا این دریا گسترش یافته است. 

خلیج بریستول، آلاسکا در ایالات متحده آمریکا

کویینزتاون در کشور نیوزیلند

از ایالات متحده می رویم به سمت منطقه اقیانوسیه و کشور نیوزلند تا اگر احیانا گذرتان به این نواحی نیز افتاد بتوانید زیباترین مکان های ماهیگیری در دنیا را برای برآروده ساختن اهداف تفریحی خود بیابید. می خواهیم از شهر کوچکی به نام شهر کویینزتاون صحبت کنیم که از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب غربی سات آیلند در کشور نیوزلند واقع شده است. شهری که توسط رشته کوه های جنوبی احاطه شده و پیرامون آن دریاچه ای به نام دریاچه واکاتیپو قرار دارد که همین کافی است تا نام این شهر در این فهرست جای گیرد. در واقع این دریاچه علاوه بر برآورده کردن امکانات ماهی گیری، امکان انجام فعالیت های تفریحی دیگری نظیر دوچرخه سواری، ماهیگیری، بانجی جامپینگ، اسب سواری، اسکی، پاراگلایدینگ و دیگر ورزش های متنوع را فراهم ساخته است. ضمنا تفریح دیگری که در این منطقه محبوبیت زیادی دارد سفر با یک قایق تاریخی به نام Lady of the Lake که توسط تورهای قایق سواری برگزار می شود، است. بنابراین سفر کردن به تفرجگاهی با این همه پتانسل گردشگری و تفریحی آن هم در کشوری مانند نیوزلند می تواند واقعا ارزشمند باشد. به همین خاطر پیشنهاد می شود که به همین توضیحات اندک بسنده نکرده و حتما راهنمای جامع سفر به کوینزتاون را بخوانید تا به اطلاعات بیشتری در این باب دست یابید. 

کویینزتاون در کشور نیوزیلند

دره عمیق بلاید ریور در آفریقای جنوبی

شاید با دیدن نام آفریقای جنوبی در این فهرست کمی متعجب شده باشید. البته اگر بشنوید که  بزرگترین دره عمیق و سبز جهان نیز در این کشور واقع شده است، احتمالا تعجبتان بیشتر خواهد شد. دره ای که از آن یاد شد دره ای به نام بلاید ریور است که با طول 25 کیلومتر چنین عنوانی را از آن خود ساخته است. اگر در مورد معنی نام این دریاچه بپرسید، باید گفت که در زبان هلندی Blyde معنی شاد و خوشحال را می دهد. البته اگر شما هم سفری به این منطقه زیبا داشته و پوشانده شدن صخره های قرمز رنگ شیب دار توسط برگ های سرسبز درختان را به چشم خود ببینید، متوجه دلیل این نام گذاری خواهید شد. البته زیبایی های طبیعی تنها خصوصیت این منطقه نیست چرا که این منطقه همانطور که انتظار می رود باید زیستگاه گونه های زیبای جانوری نیز باشد که از میان آن ها می توان به کرگدن ها، بزهای کوهی و پستانداران دیگر اشاره کرد. حال برویم به سراغ تفریحات رایج منطقه که شامل قایق سواری، بالون سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری، شرکت در تورها و سفر با قایق است. البته تنها این نیست و این منطقه بواسطه داشتن مسیرهای پیاده روی یا اسب سواری می تواند برای انجام این فعالیت ها نیز بسیار مناسب باشد. این منطقه یکی از بهترین مکان ها برای ماهیگیری در جهان می باشد.

دره عمیق بلاید ریور در آفریقای جنوبی

همنوی (Hamnøy)، جزایر لوفوتن در کشور نروژ

حال برویم به سراغ قاره سرسبز اروپا و مناطقی که در این قاره برای ماهی گیری مناسب هستند. بدون شک یکی از این مناطق روستای همنوی در مجمع الجزایرکشور نروژ خواهد بود. روستایی که اصلا به عنوان یک روستای ماهیگیری و قدیمی ترین آن ها در مجمع الجزایر لوفوتن شناخته می شود. البته این به این معنا نیست که این روستا از نظر وسعت بسیار بزرگ است. در واقع کوچک بودن این روستای زیبا برایش محدودیت ایجاد نکرده و به همین منظور فعالیت هایی نظیر ماهیگیری در آن رونق فراوانی دارند. از میان امکاناتی که در این روستا برای گردشگران مهیا شده، می توان به  قایق سواری، دوچرخه سواری، پیاده روی و ماهیگیری اشاره کرد. به خصوص برای انجام ماهیگیری کابین های اصلی ماهیگیران تعبیه شده اند که حتی می توان در آن ها اقامت نیز داشت. البته این کابین ها با این که قدری قدیمی بوده و حتی قدمت  قدیمی ترین کابین به دهه 1890 میلادی بر می گردد اما از نظر امکانات مدرن نیز بسیار تجهیز شده و درون کابین ها مجهز همه نوع امکانات از جمله اینترنت است. بنابراین می توان گفت که در این روستا علاوه بر امکان  فعالیت های تفریحی فضای باز و فعالیت های فرهنگی دیگر به رفاه و آسایش مسافران نیز بسیار اهمیت داده می شود. در این مطلب قصد داشتیم تا با معرفی چندی از بهترین شهرها و مقاصد دنیا برای انجام فعالیت ماهیگیری شما را در انتخاب بهترین آن ها یاری کرده تا بهترین سفر ممکن را در کنار خانواده تجربه کرده و تا سالیان سال به یاد داشته باشید. امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا کرده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همراه همگردی را فراهم آورده باشیم. 

همنوی (Hamnøy)، جزایر لوفوتن در کشور نروژ

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با بهترین مناطق برای سفر در ماه مارس

فرزانه شریعتی ، دوشنبه 12 اسفند 1398

در این مقاله جذاب و خواندنی بهترین مناطق برای سفر در ماه مارس را برایتان معرفی می کنیم.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 12 مهر 1399

    یکی از مزخرفترین مقالاتی بود که خوندم آخه کی پا میشه بره آفریقای جنوبی رودخونه فلان و بیسار ماهیگیری شما اگر به دنبال مقاله کاربردی هستید در مورد مکان های ماهیگیری در ایران بنویسید