جاذبه های گردشگری مراکش و لذت سفری رویایی

مراکش یک مکان جذاب و شگرف است که هنوز تردستانی که با آهنگ زدن مار را از خانه اش بیرون می کشند، در خیابان های آن دیده می شود. تعداد زیادی بازار در سفر به مراکش هست که هر کدام گنجینه های ارزشمندی برای فروش دارند، اینجا سرزمین چای نعناع است. همچنین می توانید از برخی مناظر خیره کننده شمال آفریقا مانند کویری که در ابتدای آن قرار گرفته و ارتفاعات کوهستانی کوه های اطلس که در خارج آن واقع شده، دیدن کنید. مراکش و جاذبه های گردشگری مراکش مکانی بی نظیر و آرام با روستاهای ساحلی جذاب است که می توانید در آن شهرک های نقاشی شده رنگارنگ که در تپه ها واقع شده اند و قلعه های ساخته شده از خشت که در دوردست ها هستند را تماشا کنید. این کشور شگفت انگیز ترکیبی از دنیای آفریقا و عرب است و آداب و رسوم قدیمی دارد. جای تعجب نیست که مراکش در طول دهه ها برای نویسندگان و هنرمندان جالب بوده و هنوز هم کسانی که از دیدنی های مراکش بازدید می کنند را مسحور می کند.

مراکش

شهر مراکش

تکاپو و جنب و جوش این شهر باعث شده که بازدیدکنندگان زیادی را جذب کند و به یکی از جاذبه های گردشگری مراکش تبدیل شود. شهر قدیمی از میدان وسیع دجما الفنا شروع می شود، به نظر می رسد نیمی از مردم شهر در طول روز و در غروب برای دیدن دست فروشان، موسیقی دان های سنتی، افسونگران مار، و آکروبات بازها گرد هم می آیند. شهر مراکش کوچه های پیچ و خم فراوانی دارد و فروشندگان زیادی در آنجا کار می کنند. این تجربه ای رنگارنگ و پر سر و صدا از زندگی محلی اینجاست، مراقب باشید هنگامی که در حال تماشای دیدنی های مراکش هستید، گم نشوید.

شهر مراکش زیبا

مسجد حسن دوم

مسجد حسن دوم نه تنها در شهر بلکه در کل مراکش یک سمبل تجمل و اشرافیت به حساب می آید. این مسجد مدرن یک ساختمان همه چیز تمام است. جزییات دکوراسیون این ساختمان غول پیکر برای هر سانتی متر از این مکان دو هکتاری 10000 صنعتگر را به کار گرفته تا به اتمام برسد. حکاکی های پیچیده آن، موزاییک های جذاب و جزییات کاشی های زلیگ همگی برای تکریم معماری اسلامی سنتی ساخته شده و نشان از تسلط و مهارت مراکشیان دارد و به درک زمان معاصر کمک می کند و از جاذبه های گردشگری مراکش می باشد.

مسجد حسن دوم

محله اودایس

مراکش مناطق قدیمی و زیبای بسیاری دارد اما محله اودایس در رباط یکی از دیدنی های مراکش به شمار می رود. یک منطقه آرام و جذاب است که به رغم اینکه در وسط شهر واقع شده، حال و هوای آن چندین مایل با شهر فاصله دارد. درون دیوارهای این سنگر قدیمی، کوچه های تمیز سفید و آبی و خانه هایی که دور تا دورشان گلدان های رنگارنگ چیده شده وجود دارد و لباس های روی طناب جو خاصی ایجاد کرده و حال و هوای آن به گونه ای است که حس می کنید در زمان گم شده اید. برخلاف مناطق قدیمی شهر فاس و مراکش، گردشگر زیادی به اینجا نمی آید. بنابراین گشت و گذار و تفحص در گوشه گوشه های این منطقه مانند این است که شما از رازی خبر دارید که از دیگران پنهان نگه داشته شده است.

محله اودایس

شهر قدیمی فاس

مانند مراکش، فاس نیز از بزرگترین مقصدهای گردشگری مراکش است اما برخلاف شهر همتای آن در جنوب، فاس برای گردشگران شناخته شده نیست. شهر قدیمی فاس یک مکان گیج کننده است که به راحتی ممکن است در آن گم شوید. کوچه های پشتی اینجا با گچ کاری ها و درهای قدیمی پرزرق وبرقی که دارند ، باعث می شود شما برای گرفتن عکس از تمام گوشه کنارهای اینجا توقف کنید. دباغی های اینجا از مکان های محبوب برای بازدید می باشد البته به شرطی که بتوانید بوی آن را تحمل کنید.

شهر قدیمی فاس

طنجه

اروپایی ترین شهر مراکش است که نقش مهیجی در تاریخ ادبی قرن بیستم دارد و این تاریخچه باعث شده تا گردشگران زیادی به اینجا جذب شوند. این شهر الهام بخش شاهکارهای بسیاری بوده از جمله "سرپناه آسمان" اثر پائول بولز، و "ناهار برهنه" اثر ویلیام بروگ. ممکن است اکنون که کافه های خلاف عرف مدت هاست از بین رفته اند و طنجه دیگر مانند گذشته نباشد اما هنوز هم می توان آثار دوران زوال و فساد آن را حس کرد و از دیدنی های مراکش به حساب می آید.

طنجه

شفشاون

در کوه های زیبای ریف، شفشاون مانند پلکانی با ساختمان های آبی است که درخشش فوق العاده ای برای عکس گرفتن دارد. مکان های دیدنی زیادی ندارد که این به نوبه خود باعث جذابیت شهر شده است. در کوچه های شهر بگردید و معماری های رنگارنگ آن را تماشا کنید. اینجا یک شهر آرام و دوست داشتنی است همچنین اگر از زندگی در شهرها و شلوغی های آن خسته شده اید اینجا بهترین مکان برای تجدید انرژی می باشد. اینجا یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مراکش است و مرکز شروع و سازماندهی پیاده روی در کوه های ریف می باشد.

شفشاون

ولوبلیس

بهترین شهر تاریخی مراکش است که می توان خرابه های رومی و موزاییک های جالب توجهی که هنوز در زیر خاک هستند را دید و مکانی فوق العاده برای تاریخ دوستان به حساب می آید. همچنین این مکان پر از ستون های تخریب شده و بقایای معابد است که این موضوع را یادآور می شود که هر امپراطوری با هر میزان قدرتی که باشد در نهایت از بین خواهد رفت. این خرابه هایی که در بالای تپه واقع شده اند بر تمام حومه شهر مشرف هستند و این به نوبه خود باعث شده بر شکوه گم شده این مکان افزوده شود. از میان خرابه ها به عمارت پارلمان و دیوانخانه بروید و از مناظر لذت ببرید. به راحتی می توانید از مکنس یا فاس به اینجا بیایید و در یک سفر یک روزه از دیدنی های مراکش بازدید کنید.

ولوبلیس

باب المنصور

این دروازه عظیم به خاطر دکوراسیون خیره کننده ای که دارد مشهور است. باب المنصور به عنوان یادآور قدرت و جلال سلطان ساخته شد و یادگاری از دوران شکوهمند مکناس به عنوان پایتخت مراکش می باشد. به عنوان بزرگترین و بهترین دروازه محافظت شده در مراکش شناخته شده است. در اواخر بعدازظهر به اینجا بیایید و در نوری ملایم از دروازه عکس بگیرید سپس در پیچ و خم های کوچک این شهر گردش کنید. اینجا بسیار آرامش بخش تر از شهر فاس که در کنار آن قرار دارد، می باشد.

باب المنصور

ایت بن هدو

این قلعه که با سنگ های طلایی ساخته شده مناظری بی نظیر و چشمگیر دارد که تمام کسانی که از اینجا بازدید می کنند را بسیار شگفت زده می کند. اینجا یک مکان افسانه ای است و برج های کوچک نارنجی رنگ آن و کوچه های پر پیچ و خم درون آن به خاطر زیبایی و جذابیتی که دارند، تبدیل به یکی از مکان های مورد علاقه هالیوود شده اند. اگر بخواهید ایت بن هدو را به طور کامل تجربه کنید حتی می توانید در آنجا بخوابید. کسانی که به در اختیار داشتن لوازم رفاهی اهمیت می دهند باید آگاه باشند که در داخل قلعه برق وجود ندارد. اگر به مناطق داخلی مراکش سفر می کنید حتما اینجا را در لیست مکان هایی که می خواهید بازدید کنید قرار دهید. سعی کنید یا صبح زود به اینجا بیایید یا در اواخر بعدازظهر زیرا از ساعت 10 صبح تا 2 ظهر تورهای زیادی با اتوبوس برای بازدید این منطقه می آید و بسیار شلوغ می شود و از دیدنی های مراکش می باشد.

ایت بن هدو

دره دادس

دره دادس چشم اندازهای بکری دارد که برای طبیعت دوستان و کسانی که به پیاده روی و کوه نوردی علاقه دارند، مکان بسیار مناسبی در سفر به مراکش می باشد. با قله های پوشیده از برف اطلس بلند که در فاصله دور قرار دارد، این منطقه برای تمدد اعصاب کسانی که در بازارهای شلوغ مراکش و فاس بوده اند، بسیار مفید است. روستاهای کوچک بسیاری در اینجا وجود دارند. فرصت های استثنایی برای تماشای پرندگان، پیاده روی های یک روزه، تماشای چشم اندازهای با شکوه و درختان میوه که در بین صخره های نارنجی گلوگاه گیر افتاده اند از کارهایی است که می توانید در سفر به مراکش انجام دهید.

دره دادس

صویره

جذاب ترین شهر ساحلی مراکش صویره می باشد که در دهه 1970 محله تجمع هیپی ها بوده و امروزه هم هنوز اصالت و جذابیت خود را از دست نداده است. قایق های ماهیگیری رنگارنگ بر روی آب شناورند، دیوارهای باشکوه قلعه کنار ساحل و کوچه های پیچ دار شهر قدیمی باعث شده تا گشت و گذار در این شهر به کاری لذت بخش تبدیل شود. غذاهای دریایی خوش طعم و تزیین شده در منوی همه کافه های بزرگ قرار دارد. کسانی که می خواهند فعالیت های بیشتری انجام دهند، می توانند از کنار ساحل به سمت روستاهای دورافتاده پیاده روی کنند و یا در ساحل به گشت و گذار بپردازند که از کارهای جالب در سفر به مراکش می باشد.

صویره

عرق الشبی

در منطقه شرقی ساحارا، تل های شنی بزرگ و موج دار عرق الشبی قرار دارند که سیاحان و ماجراجویان در سفر به مراکش به آنجا می روند تا فعالیت ها و تفریحات صحرایی انجام دهند. اینجا نخستین منطقه اسکی روی شن، ماشین سواری روی تل های شنی و شتر سواری می باشد. کسانی که زیاد اهل فعالیت نیستند، فقط نشستن در میان تل های شن و تماشای اطراف به اندازه کافی برایشان ارزشمند است که به اینجا سفر کنند. برای اکثر مسافرانی که تا این منطقه می آیند قسمت جذاب سفر به مراکش، گذراندن غروب در اردوگاه بیابانی در میان تل های شنی می باشد.

عرق الشبی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مراکش | سفری کوتاه به این کشور زیبا

الهام یاوری ، شنبه 14 اسفند 1395

مراکش یکی از زیباترین کشورهایی است که در سال های اخیر توانسته توجه توریست ها را از اقصی نقاط جهان را جلب کرده و به عنوان پایگاهی محبوب بین گردشگران شناخته شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :