غذاهای محلی هنگ کنگ را در این مطلب بشناسید!!

هنگ کنگ منطقه ای در جنوب چین است که دارای تنوع غذایی بسیار بالایی می باشد. غذاهای هنگ کنگی بسیار خوشمزه و خوش طعم هستند و طرفداران زیادی در بین مسافران و گردشگران این منطقه دارند. با توجه به این که ممکن است برخی از غذاهای این بخش با ذائقه و سلیقه ی شما هماهنگی نداشته باشد، بهتر است یک آشنایی جزئی در مورد نام و موادغذایی استفاده شده در هریک از آن ها داشته باشید تا اگر بخواهید غذایی را سفارش دهید، حداقل محتویات آن را بدانید. در ادامه با لیستی از  غذاهای محلی هنگ کنگ آشنا خواهید شد.

معرفی غذاهای محلی هنگ کنگ

دیم سام

اگر به چین سفر کرده باشید، حتما مشاهده کردید که در چایخانه های این کشور در کنار چای معمولا خوراکی های کوچکی قرار می گیرد. به این سنت یام چا (Yam Cha) گفته شده و به خوراکی های کوچک کنار چای نیز دیم سام (Dim Sum) گفته می شود. از این رو خوردن دیم سام در هنگ کنگ در واقع یک سنت است که حتما باید آن را امتحان کنید. با توجه به این که این غذا کاملا با ذائقه ی ایرانی ها سازگار است، یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای چینی از نمونه غذاهای هنگ کنگ و یا غذاهای محلی هنگ کنگ در بین گردشگران ایرانی محسوب می گردد.دیم سام ها موادی هستند که درون یک خمیر پیچیده شده و به صورت سنتی بر روی بخارپزهای چوبی پخته می شوند. مایع درون این خمیر ها را از مواد مختلفی چون میگو یا گوشت پر می کنند. از این رو دیم سام های متنوعی در هنگ کنگ وجود دارد.اگر قصد دارید تا این غذای خوشمزه از نمونه غذاهای هنگ کنگ و یا غذاهای محلی هنگ کنگ را در سفر خود به هنگ کنگ امتحان کنید، ما یه شما چای خانه ی سنتی لین هیونگ (Lin Heung) را پیشنهاد می کنیم. رستوران لین هیونگ یک رستوران قدیمی است که در شئونگ وان، خیابان ولینگتون شماره 162 قرار دارد. لین هیونگ به معنای نیلوفر آبی خوش بوست و قدمت آن به 1889 برمی گردد.

دیم سام

چای خانه ی سنتی لین هیونگ

لو مای گای

لو مای گای (Lo mai gai) یکی از خوشمزه ترین غذاهای چینی است که آن را می توان نوعی دیم سام معرفی کرد. این غذا بسیار خوش عطر و طعم بوده و از ترکیب موادی چون برنج، مرغ، قارچ و سوسیس چینی تهیه می شود. برای خوش طعم شدن آن نیز از پیازچه استفاده می کنند. این مواد را خوب باهم ترکیب می کنند تا مایه ی نسبتا چسبناکی به دست آید. مواد را در برگ نیلوفر پیچیده و بخارپز می کنند. در برخی موارد میگوی خشک شده یا تخم مرغ نمکی را نیز در این داخل مواد قرار می دهند.طعم مایه ی ترکیب شده در کنار عطر برگ نیلوفر یک غذای بی نظیر با طعمی ویژه را ایجاد می کند. در آمریکای شمالی همین ترکیب را به جای برگ نیلوفر در برگ موز یا انگور  می پیچند.لو مای گای را می توانید در تمامی رستوران هایی که دیم سام سرو می کنند، پیدا کنید. اما خوشمزه ترین آن ها در چای خانه لین هیونگ، رستوران دون کی (Duen Kee) و سام هویی یات (Sam Hui Yat) یافت می شود.

لو مای گای

سام هویی یات

غاز بریان شده

شاید کباب غاز (Roast goose) از نمونه غذاهای هنگ کنگ و یا غذاهای محلی هنگ کنگ را غیر از هنگ کنگ در نقاط دیگر دنیا نیز بتوان پیدا کرد، اما غاز بریان شده ی هنگ کنگی چیز دیگری است. در این منطقه غاز را با ادویه جات مخصوصی طعم دار کرده و درون یک کوره و بر روی ذغال چوب کباب می کنند. حرارت بسیار بالای کوره باعث پخته شدن و ترد شدن گوشت غاز شده و رنگ و طعم فوق العاده ای به پوست آن می دهد. خوردن گوشت نرم و خوشمزه ی این غاز در کنار یک سس مخصوص، تجربه ای بی نظیر از خوردن غذاهای خوشمزه ی چینی را به شما خواهد داد.سس مخصوص این غذا از موادی چون سیب، بلوط شیرین، آلو، پیاز، نمک، فلفل و مرزنگوش تهیه می شود که به آن سس آلو یا سس اردک می گویند. هزینه ی این غذا کمی بالاست اما طعم بی نظیر آن ارزش قیمتش را دارد. البته در برخی از رستوران ها از گوشت اردک به جای غاز استفاده می کنند تا هزینه ی غذا کمی پایین تر باشد. اگر قصد خوردن کباب غاز را دارید پیشنهاد می کنیم این غذا را در رستوران های یات لوک (Yat Lok) و یانگ کی (Yung Kee) نوش جان کنید

غاز بریان شده

های یات لوک
 مرغ بریان

گوشت های کبابی یکی از خوشمزه ترین غذاهای مردم هنگ کنگ است و چینی ها به بهترین نحو ممکن این کار را با انواع گوشت های مختلف انجام می دهند. مرغ بریان (Roast chicken) نیز یکی دیگر از غذاهایی است که با ذائقه ی ما ایرانی ها سازگار بوده و خوردن آن در هنگ کنگ بسیار لذت بخش است.کباب مرغ نیز مانند کباب غاز با ادویه جات مختلف طعم دار شده و بر روی آتش کباب می شود. پوست مرغ بسیار ترد و گوشت آن خوشمزه و آبدار است. ادویه جات استفاده شده در این جا کمتر از کباب غاز است و در برخی موارد نیز با نمک معطر طعم خاصی به غذا داده می شود. رستوران وینگ کی (Wing Kee)، مکانی است که به شما توصیه می کنیم حتما کباب مرغ های خود را در آن نوش جان کنید. مرغ بریان وینگ کی از نمونه غذاهای هنگ کنگ و یا غذاهای محلی هنگ کنگ طعمی فوق العاده و به یاد ماندنی دارد.

کباب مرغ

Roast chicken

 بریسکت

یکی از غذاهایی که پیشنهاد می شود در هنگ کنگ حتما امتحان کنید، بریسکت است. بریسکت به معنای گوشت سینه است و این غذا از گوشت سینه ی گاو تهیه می شود. گوشت سینه را در ادویه جات و گیاهان معطر می خوابانند و پس از پخته شدن، به همراه نودل سرو می کنند. به این نوع بریسکت، بریسکت نودل (brisket noodles) گفته می شود. نودل کنار این غذا گاهی خشک و گاهی نیز به صورت سوپ است. بریسکت کاری (brisket curry) نیز نوع دیگری از این غذاست که برای تهیه ی آن گوشت گوساله را در کاری می غلتانند. بریسکت کاری معمولا به صورت پوره سرو می شود.اگر قصد خوردن بریسکت را دارید، پیشنهاد می کنیم این غذا را در رستوران کائو کی (Kau Kee) نوش جان کنید. کائو کی یکی از قدیمی ترین رستوران های هنگ کنگ است که گفته می شود حدود 90 سال سابقه ی پخت بریسکت را دارد. از این بسیار معروف بوده و همیشه یک صف طویل در جلوی آن دیده می شود.

بریسکت نودل
بریسکت کاری

برنج در ظروف سفالی

برای تهیه ی این غذا از از نمونه غذاهای هنگ کنگ و یا غذاهای محلی هنگ کنگ برنج را به همراه مواد دیگر در یک ظرف سفالی می پزند. مواد استفاده شده در این غذا بنا به سلیقه و ذائقه می تواند متفاوت باشد. گوشت مرغ، سوسیس یا قارچ از جمله موادی است که در پخت این نوع برنج استفاده می شود. پس از پخت غذا و در هنگام سرو آن نوعی سس سویا بر روی برنج ریخته می شود و ماهی نمک سود نیز در کنار آن قرار می گیرد..این غذا به صورت سنتی بر روی ذغال پخته می شود. در هنگام پخت برنج را کمی بیشتر بر روی آتش می گذارند تا ته آن برشته تر شود. برنج هایی که ته دیگ قرار گرفته اند یا به دیواره های آن چسبیده اند، ترد تر و خوشمزه تر بوده و طرفداران زیادی دارند.رستوران چهارفصل (Four Seasons Clay Pot Rice) یکی از رستوران های پیشنهادی ما برای برنج سفالی می باشد. با توجه به این که پخت این برنج باید به آرامی انجام گیرد، مشتریان برای دریافت سفارش خود باید کمی منتظر بمانند.

برنج در ظروف سفالی
رستوران چهارفصل

کوفته ماهی یا ماهی قل قلی

ماهی قل قلی یا کوفته ماهی از نمونه غذاهای هنگ کنگ و یا غذاهای محلی هنگ کنگ ، نوعی غذای خوشمزه ی هنگ کنگی است که طرفداران زیادی دارد. ماده ی اصلی تهیه ی این غذا همان طور که از نامش پیداست، ماهی می باشد.کوفته ماهی انواع مختلفی دارد که به زرد، سفید و طلایی تسیم می شوند. بنا به طبخ نوع مورد نظر از آرد و طعم دهنده های متفاوتی مانند نمک و شکر در آن ها استفاده می شود. نوع معمولا به عنوان یک غذای خیابانی در سیخ های 5 تایی یا 7 تایی به مشتریان عرضه می گردد. برای تهیه ی کوفته ماهی زرد، قل قلی ها را در سس کاری معطری سرخ می کنند. هرکدام از غرفه ها نیز این کوفته ها را با سس مخصوص به خود برای مشتریان سرو می کنند.ماهی قل قلی سفید، بزرگ تر از نوع زرد آن بوده و معمولا در رستوران ها سرو می شود. برای تهیه ی این نوع کوفته ماهی، فقط از ماهی استفاده می شود و چیز دیگری به آن اضافه نمی شود. کوفته های آماده شده را در روغن سرخ می کنند و اجازه می دهند تا به خوبی مغر پخت شود. آن گاه آن ها را به همراه نودل برای مشتریان سرو می کنند.ماهی قل قلی طلایی معمولا به عنوان میان وعده میل می شود.این نوع از کوفته ها بسیار نرم و ترد بوده و سس و اندازه ی آن ها نیز با انواع دیگر آن فرق دارد. کوفته ماهی طلایی با نوعی سس کاری مخصوص سرو می شود.در این بخش سعی کردیم شما را با تعدادی از غذاهای هنگ کنگی که با ذائقه و سلیقه ی ایرانی ها سازگاری دارد، آشنا کنیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات بتوانید غذای مورد نظر خود را انتخاب و از خوردن آن لذت ببرید. سفر خوبی را برایتان آرزومندیم.

کوفته ماهی یا ماهی قل قلی
ماهی قل قلی سفید
ماهی قل قلی طلایی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

در بهترین رستوران های هنگ کنگ چه بخوریم؟؟

ز. نیرومند ، سه شنبه 15 خرداد 1397

هنگ کنگ تنوع غذایی بالایی دارد و غذاهای هنگ کنگی در بین گردشگران به عنوان غذاهای خوش طعم شناخته شده و طرفداران فراوانی دارند...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :