ساحل ایبوسوکی | حمام شن در جنوب ژاپن

اقیانوس را فراموش کنید. در Ibusuki، یک شهر ساحلی در جزیره کیوشو در جنوب ژاپن، وجود دارد که همه چیز را درباره شن و ماسه و حمام شن چوشش میدهد .منظور ما نه رنگ تیره ی دانه های شن و نه حتی طول و عرض سواحل است، بلکه دمکردگی شدید مواد معدنی از چشمه های داغ آتشفشانی در امتداد ساحل میباشد.وقتی ماسه سیاه را لمس میکنیم، گرم است و پوست هرکسی را که برای تشریفات ژاپنی به نام سونا موشی (حمام ماسه) سفر کرده، تسکین میدهد.پوشش فقط در یک کیمونو یوتاکای سبک بدن مسافران را با حمام ماسه های سیاه التیام بخش، می پوشاند - با کمک حاضران در آبگرم ها و اقامتگاه های کنار ساحل ایبوسوکی.

ساحل ایبوسوکی

ساحل Ibusuki

ساحل Ibusuki در سراسر انتهای جنوبی شبه جزیره ساتسوما قرار گرفته و برای فعالیت آتشفشانی آن شناخته شده است. بلندی Kaimondake به خاطر شکل کاملا مخروطی آن، وسعت "Mt Fuji of Satsuma" را دوبرابر کرده است. اگر چه در قرن نهم فوران کرد، هنوز هم یک آتشفشان فعال است.در نزدیکی دریاچه ایکدا نیز منشاء آتشفشانی است، یک مخروط آتشفشانی بزرگ که هزاران سال پیش غرق شد. Ikeda خانه افسانه ای نسخه ژاپنی هیولای Loch Ness است، یک افسانه که بدون شک الهام گرفته از این واقعیت است که یکی از ساکنان اصیل آن، گونه ای از مارماهی دو متری است (6 فوت). بنابراین شگفت آور نیست که Ibusuki در ساحل ایبوسوکی به معنای واقعی کلمه یک نقطه داغ برای فعالیت زمین گرمایی است.

Ibusuki ساحل

اثبات شده توسط علم

برای بیش از 300 سال، ژاپنی ها برای یک درمان شنی برای روماتیسم، درد پشت، فلج پس از سکته، هموروئید، آسم، دیابت، کم خونی، یبوست، چاقی و انواع دیگر بیماری ها، به شن و ماسه گرم (50-55 درجه سلسیوس) پناه میبردند.این قدرت شفابخش، شخصیت های معمولی ژاپنی و تاریخی مانند Shimazu Nariakira، یک ارباب دایمو (لئون فئودالی) را ترغیب کرد که خانه ی حیاط دار را در نزدیکی یکی از چشمه های گرم در نزدیکی ساحل ایبوسوکی بسازند.نزدیک به دو قرن بعد، استخر اصلی در چشمه های داغ نیگاتسودن اونسن، علامت خانواده شیموزو را نشان می دهد.در زمان های کنونی، سونا موشی با اسید سیلیس و یون های کلسیم، نقش فراوانی در زیبایی پوست داشته است.پژوهشگران ژاپنی در سالهای اخیر با استفاده از آزمایشهای علمی، اثبات کرده اند که شنهای سیاه، سلامتی و زیبایی را به ارمغان می آورند.به عنوان مثال، یک مطالعه توسط گروه پزشکی دانشگاه Kagoshima مشخص کرد استنشاق بخاری که از طریق شن و ماسه فیلتر میشود، تپش قلب را افزایش داده و گردش خون را با یک ضریب سه تا چهار برابر بیشتر از بخار تولید شده توسط آبگرم های داغ، بهبود میبخشد.

حمام شن در جنوب ژاپن

نحوه لذت بردن از حمام شن

بسیاری از هتل های آبگرم، گزینه هایی از غرفه های سونا موشی یا حمام شن در هوای آزاد با یک چتر یا حوله به منظور حفاظت از پوستتان در برابر آفتاب را ارائه میدهند. مهمانان هتل و بازدید کنندگان روزانه در حمام ماسه استقبال می شوند.اتاق های رختکن برای شما ارائه شده تا لباسهایتان را عوض کنید و یوکاتا بپوشید، از موادی ساخته شده که بخار آتشفشانی را از ماسه به بدن شما انتقال میدهند.استفاده از جامه حمام و یا لباس های دیگر در زیر کیمونو، در حالی که ممنوع نیست اما توصیه نمیشود زیرا ممکن است این انتقال را مانع شود.خود را به ساحل برسانید، یک نقطه (یا زیر آفتاب یا سایه) را انتخاب کنید و به سادگی دراز بکشید. یک نفر با بیلی در دست سریعا خود را به شما میرساند. آنها اطمینان حاصل می کنند که یک حوله دور گردن شما گذاشته شده است تا جلوی ورود دانه های شن را بگیرد و سپس به معنای واقعی کلمه شما را تا چانه در ماسه دفن میکند.ده تا بیست دقیقه ماندن در زیر ماسه توصیه می شود - زمان کافی برای استنشاق مقدار مناسبی از بخار ژئوترمال و کار غده های عرق برای حذف سموم از بدن شما است.دوش های آب برای شستن شن از بدن شما نصب شده اند، بعد از آن شما آزاد هستید که در حوضچه های آبگرم رفته و مرحله نهایی تجربه خود از ساحل ایبوسوکی را بگذرانید.

 اطراف ساحل ایبوسوکی

کجا اقامت کنید

بزرگتر، مشهورترین اقامتگاه های استخرهای شن و ماسه در کنار ساحل شمالی واقع در بخش بندر از جمله Ibusuki Hakusuikan، Ibusuki Seaside و Kyukamura Ibusuki National Park Resort قرار گرفته اند.بازدیدکنندگان همچنین می توانند در کنار ساحل ایبوسوکی (و مثلا روی ماسه ها) در Ibusuki Eco Camping Ground، چادر بزنند.Satsuma Denshokan در محل هتل Hakusuikan (و فقط چند گام دور از ساحل) یک موزه هنر محلی، فرهنگی و تاریخی است که در داخل ساختار سنتی ژاپن قرار دارد که به راحتی می تواند به عنوان یک معبد یا قصر قرون وسطایی نیز لحاظ شود. در انتهای شمالی ساحل ایبوسوکی، یک سندبار، سرزمین اصلی را با Chiringashima متصل می کند. سیلاب های شدید در ماه های مارس و اکتبر، سند بار را در معرض نور خورشید قرار می دهد. بازدیدکنندگان میتوانند تا 800 متر بالاتر به سمت جزیره جنگلی بروند. یکی دیگر از بقایای آتشفشانی منطقه، Chiringashima است که حوضچه های دارای جزر و مد، مسیرهای پیاده روی کوتاه و صخره های ناهمواری دارد.دیگر آبگرم ها در امتداد خط ساحلی وسط شهر Ibusuki ، از جمله یک آبگرم عمومی محبوب به نام حمام شن یا حمام ماسه های سیاه ساراکو واقع شده است. با فقط 1080 یون (10 دلار) برای یک حمام ماسه، سالن شامل چشمه های آب گرم و اتاق های بخار داخل سالن و منطقه ساحلی شن و حمام ماسه های سیاه خودش نیز هست. دور از فشار و شلوغی ساحل اصلی، آبگرم های داغ Healthy Land Tamatebako در ساحل یاماگاوا در سمت جنوبی شهر واقع شده اند. آنچه که این مکان را از دیگر آبگرم های حمام ماسه های سیاه جدا میکند، موقعیت ساحل منزوی با دید فوق العاده از آتشفشان Kaimondake و ارائه بستنی بعنوان یک مکمل سرد به ماسه های سوزانده شده است.مخصوصا پس از صعود 924 متریِ Kaimondake یا بازی در زمین کایمونِ باشگاه گلف ایبوسوکی که پایین آتشفشان قرار دارد، چیزی که بسیار تسکین دهنده است، یک حمام ماسه های سیاه است.

اقامت در ساحل ایبوسوکی

ساحل ایبوسوکی2
ساحل ایبوسوکی3
ساحل ایبوسوکی4
ساحل ایبوسوکی5
ساحل ایبوسوکی6
ساحل ایبوسوکی7
ساحل ایبوسوکی8
ساحل ایبوسوکی9
ساحل ایبوسوکی10
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

حمام های آب گرم اونسن Onsen | چگونه به روش ژاپنی حمام کنیم

ن. چرمچی ، یکشنبه 22 مهر 1397

اگر شما هم به کشور ژاپن و تجربه آب تنی در حمام های آب گرم Onsen علاقمند هستید یا قصد سفر به این کشور و کسب این تجربه خاطره انگیز را دارید،این مطلب را بخوانید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :