رستوران های عجیب و غریب | جالب ترین رستوران های دنیا

رستوران های عجیب و غریب که برای جلب توجه در هر مکانی مثلا در زیر دریا، در هوا و یا در یک زندان،وجود دارند.شما از یک راهرو چوبی عبور می کنید،از چند پله پایین می روید و یک رستوران با شش میز را مشاهده می کنید. خیلی عجیب نیست که در منوی این رستوران از مجموعه عجیب ترین رستوران های دنیا، غذاهایی مانند خاویار امپراطوری و ماهی وجود دارد. اما نگاه کنید و ببینید چه چیزی باعث می شود که رستوران "ایتا" در مالدیو 5 میلیون دلار به طور انحصاری درامد داشته باشد:به اولین رستوران آکواریومی زیر آب در جهان خوش آمدید.رستوران "ایتا" بخشی از انقلاب عجیب و غریب رستوران ها می باشد،که باعث شده است امروزه رستوران ها در جاهای بسیار تعجب اوری افتتاح شوند. در حال حاضر یکی از عوامل موفقیت رستوران ها علاوه بر استفاده از سرآشپز های مشهور و کار بلد، مکانی است که رستوران در آن واقع شده است. ما در مورد رستوران های معمولی که غذاهای متوسط سرو می کنند صحبت نمی کنیم. از مجموعه جالب ترین رستوران های دنیا، رستوران های مورد بحث مواردی ویژه هستند که منوی منحصر به فردی دارند."مردم دوست دارند چیزهای خارق العاده ای را که باعث می شود آنها را از همسایگان، همکاران و دوستان خود متمایز می کنند، استفاده کنند، دیوید گیسلز"."مردم تجربه های غیر معمول و پرماجرا را می خواهند". از نمونه رستوران های عجیب و غریب مجموعه ی رستوران های او به نام "شام در آسمان"، این شرایط را به شما پیشنهاد می دهد: افراد در ارتفاعی 165 فوتی در حالی که به وسیله ی یک جرثقیل در هوا معلقند غذای خود را میل می کنند. پنج نفر از کارکنان-سرآشپزها، پیشخدمت ها در مرکز این رستوران اماده ی خدمت رسانی به شما می باشند، همچنین شما می توانید شاهد یک منظره ی 180 درجه از شهر هایی مانند پاریس، لندن و دبی باشید.یک اتفاق جالب دیگری که در این رستوران می افتد این است که هیچ دو وعده ی غذایی در اینجا مشابه و یکسان نمی باشد.مهمانان می توانند محل نشستن،اشپز و یا حتی سرگرمی های خود را انتخاب کنند،اما برای امدن به اینجا در نمونه جالب ترین رستوران های دنیا، باید پول زیادی داشته باشید چرا که قیمت پایه ی این رستوران 30000 دلار می باشد. "گیسلس" می گوید: "بعضی از شب ها و شام ها بسیار به یاد ماندنی می شوند، مانند یک جشن "هلسینکی" در طول یک نمایش آتش بازی، و همچنین صرف یک شام لذت بخش در استانبول".وی افزود:"اما شب مورد علاقه ی من زمانی بود که سراشپز "الیان پاسارد" که در رستوران سه ستاره ی "مایکلین لارپج" در پاریس کار می کند، یک غذای عالی و فوق العاده را در مقابل کلیسای "امینز" در دره رود "سامه" سرو کرد".این موضوع که یک رستوران در چه مکانی واقع شده است مسئله ی خیلی مهمی نمی باشد، همه این نوع از عجیب ترین رستوران های دنیا ، یک هدف اساسی دارند: یک غذای معمولی را به یک رویداد فراموش نشدنی تبدیل کنند.

رستوران های عجیب و غریب

رستوران زیر آبی "ایتا"،مالدیو

فاکتور عجیب و غریب:اولین رستوران عجیب و غریب و اکواریومی زیر آب در جهان است، 16 فوت زیر سطح اقیانوس هند بین یک دریاچه و تپه ی مرجانی قرار گرفته است. کسانی که به اندازه کافی خوش شانس باشند می توانند در یکی از صندلی هایی که با اب های درخشان احاطه شده است و منظره ای 180 درجه از زیر اب را به نمایش می گذارد،بنشینند.شما می توانید از طریق یک راهروی چوبی از سمت "سانست گریل" به این رستوران دسترسی پیدا کنید،این رستوران 5 ملیون دلاری منوی غذایی ترکیبی از موجودات دریایی زنده را ارائه می دهد.غذاهایی که پیشنهاد می شود حتما میل نمایید:خرچنگ مالدیوی، ماهی تیفانی، ماهی صخره ای و تخم بلدرچین با سس مایونز.

رستوران 1

رستوران "کلینیک"،سنگاپور

رستوران عجیب و غریب دیگر: سنگاپور در حال حاضر دارای رستوران های بسیاری برای پیوستن به انجمن "هستون بلومنتال" و "شف فارن ادریالبلویی" می باشد.غذاهای این رستوران پس از گذراندن ازمایش های علمی بسیاری سرو می شوند:ازمایش "فوم"، نیتروژن مایع،حتی در اینجا یک روش منحصر به فرد برای ایجاد "امولسیون" به کار گرفته می شود.این رستوران به مرور زمان کارهای عجیب و غریب بیشتری انجام می دهد.فضای داخلی رستوران از مجموعه جالب ترین رستوران های دنیا را شبیه یک بیمارستان کرده اند،سرآشپزها در یک محیطی شبیه به اتاق عمل غذا درست می کنند.منوی اینجا شامل 13 بخش می باشد.تمام غذاها بر روی میزهای استیل ضد زنگ و با صندلی های چرخدار طلایی رنگ سرو می شوند.غذاهایی که پیشنهاد می شود حتما میل نمایید:سوپ "داشی" با روغن زیتون و نودل (رشته فرنگی خود را به روغن زیتون اغشته کنید و سپس آن را در یک کاسه ی داغ بریزید).

رستوران 2

رستوران "دانس لنویر"

در مجموعه ای از عجیب ترین رستوران های دنیا (پاریس، بارسلونا، لندن، سنت پترزبورگ، و نایروبی) است که فرصتی برای ناهار خوردن فراهم می کند.فضای داخلی این رستوران بسیار تاریک می باشد،ایده و نواوری اینجا این می باشد که شما هیچ چیز را نمی بینید و فقط از حس چشایی خود برای تشخیص طعم و مزه غذا استفاده می کنید.قبل از ورود به فضای اصلی رستوران از نمونه رستوران های عجیب و غریب که بسیار تاریک است و ظرفیت 60 نفر را دارد می توانید در کافی شاپ بیرونی ان به همراه دوستان خود نوشیدنی های بی نظیری را میل نمایید. در لیست رستوران های عجیب و غریب منوهای تعجب آور در چهار رنگ و تم ها وجود دارد: سفید برای غذاهای عادی، قرمز بدون غذاهای دریایی، آبی بدون گوشت و سبز برای گیاه خواران.سپس شما به سالن اصلی و تاریک رستوران می روید تا توسط غذاهای خوشمزه سورپرایز شوید.رستوران های عجیب و غریب دیگری به همین سبک در سراسر جهان وجود دارد،مانند:رستوران "کمل بیسترو" در نیویورک،رستوران "اونیور" در مونترال،کانادا،رستوران "بلایندکوخ" در زوریخ، رستوران "یونسیچت" در برلین،کلن،هامبورگ،پاریس و مسکو.غذاهایی که پیشنهاد می شود حتما میل نمایید:اگر به شما بگوییم،دیگر سورپرایز نخواهید شد.

رستوران 3

رستوران "دینر این اسکای"

در این مدل از مجموعه جالب ترین رستوران های دنیا مهمانان برای صرف غذا توسط یک جرثقیل به ارتفاع 165 فوتی می روند،این رستوران 22 نفر ظرفیت دارد.هر فرد حداقل باید تا ارتفاع 5 فوتی بالا برود،همچنین افراد باید هزینه ی بالایی را برای صرف غذا در این رستوران بپردازند (هزینه متوسط حدود 30000 دلار برای هشت ساعت). تقریبا دو ساعت طول می کشد تا جایگاه و ارتفاع شما تنظیم شود،سعی کنید قبل از بالا رفتن حتما به دستشویی بروید.غذاهایی که پیشنهاد می شود حتما میل نمایید: تمام وعده های غذایی به صورت خصوصی تهیه می شود.

رستوران 4

رستوران "مدرن تویلت"،تایپه

اکثر غربی ها در مورد ساختار نا مناسب و نامطلوب این رستوران اتفاق نظر دارند،اما در آسیا این نوع رستوران ها بسیار رایج و معمول می باشند.این رستوران متعلق به " اریک وانگ" 27 ساله است،در اینجا مشتریان در حالی که در یک کاسه توالت صورتی رنگ نشسته اند ، کاسه ای از رشته فرنگی یا بشقاب بستنی شکلاتی را میل می نمایند.وی به چنان موفقیتی دست پیدا کرد که شعبه دوم خود را نیز افتتاح نمود،هم اکنون نیز این رستوران در مجموعه عجیب ترین رستوران های دنیا به یک مجموعه ی زنجیره ای تبدیل شده است.دکور این مکان شامل حمام هایی شیشه ای است که دارای میز های برای سرو غذا می باشد.مهم ترین نکته غیر منتظره ی این مکان قیمت ان است: حدود 10 دلار برای یک وعده غذایی کامل، از جمله سوپ و دسر. اگر برنامه ای برای گذراندن تعطیلات در شهر دارید،حتما از قبل برای رزرو در این رستوران اقدام نمایید تا بتوانید کاسه توالت خود را به دست آورید.غذاهایی که پیشنهاد می شود حتما میل نمایید: غذای سحر آمیز: سیب زمینی سرخ شده.

رستوران 5

رستوران "فورتزا مدیکا"،ولترارا،ایتالیا

فاکتور عجیب و غریب:این رستوران ممکن است یکی از سخت ترین تهدیدات امنیتی جهان باشد.این رستوران تحت بازبینی دقیق وزارت دادگستری ایتالیا می باشد. این به این دلیل است که اکثر سرآشپزها، پیشخدمت ها،افرادی هستند که 25 سال از عمر خود را در زندان سپری کرده اند.این رستوران در سال 2006 در زندانی که خارج از شهر "پیزا" قرار دارد و 500 سال قدمت دارد راه اندازی شده است و نوعی آزمایش اجتماعی است: آیا یک رستوران که توسط برخی از جنایتکاران حرفه ای ایتالیا اداره می شود، آموزش شغلی مناسبی را ارائه می دهد؟مهمان ها برای سرو غذا به یک اتاق عظیم پر از نیمکت های ساده می روند و قبل از ورود توسط نگهبانان بازرسی می شوند تا تلفن همراه و یا چاقو همراه خود نداشته باشند.غذاهایی که پیشنهاد می شود حتما میل نمایید:کوفته ی سیب زمینی با پوره ی لوبیا

رستوران 6

رستوران "پومز"، پاریس

فاکتور عجیب و غریب:رستوران "پومز" یک رستوران با شکوه در پاریس است که توسط " دانیل و امانوئل دایان" ساخته شده است،نماد این رستوران میوه ی سیب می باشد.منوی این رستوران به قدری دقیق می باشد که 120 نوع غذای مختلف دارد که هر کدام عطر و طعم منحصر به فردی دارند.شما می توانید انواع مختلفی از ابمیوه ها را نیز در این رستوران میل نمایید.غذاهای برجسته و ممتاز: نوشیدنی شیرین سیب که متعلق به بریتانیای شمالی می باشد،ترکیبی از اب سیب و نوشیدنی لهستانی.همچنین این رستوران دارای یک فروشگاه می باشد که محصولات بهداشتی به فروش می رساند.غذاهایی که پیشنهاد می شود حتما میل نمایید:گوشت خوک کاراملی با سالاد سیب

رستوران 7

رستوران "ردوودز تری هوس"

فاکتور عجیب و غریب: آیا تا به حال در یک خانه ی درختی خوابیده اید یا غذا خورده اید؟این رستوران که در نیوزلند واقع شده است،در یک درخت واقعی قرار دارد و تجربه ای منحصر به فرد را برای افراد فراهم می کند.افراد به وسیله یک راهروی بلند به درخت وارد می شوند.محیط این رستوران بسیار بزرگ است.اینجا ظرفیت 30 نفر را دارد.افراد برای صرف غذا در اینجا باید ان را به صورت خصوصی اجاره کنند و می توانند از غذاهای متنوع این مکان استفاده نمایند.غذاهایی که پیشنهاد می شود حتما میل نمایید:همه ی غذاهای این رستوران عالی می باشند.

رستوران 8

رستوران "راک"

فاکتور عجیب و غریب: این رستوران در کنار دریا قرار دارد به طوری که میزی که شما بر روی ان غذای خود را میل می نمایید تماما توسط اب احاطه شده است.این رستوران از صخره های کنار ساحل به عنوان صندلی استفاده می کند. تازه ترین غذاهای دریایی را ارائه می کند.افراد می توانند یک شام کاملا رویایی و رومانتیک را با منظره ای از اقیانوس هند میل نمایند،این رستوران کوچک فقط 12 میز دارد.هنگامی که دریا مواج باشد و یا جزر و مد زیاد باشد افراد با قایق به سمت میزهایشان می روند.غذاهایی که پیشنهاد می شود حتما میل نمایید: ماهی مرکب در سس سویا شیرین با برنج سفید و ساندویچ انبه.

رستوران 9

رستوران "فانونگ"

فاکتور عجیب و غریب:رستوران "فانونگ" در چین تجربه ای متفاوت و به یاد ماندنی را برای افراد فراهم می اورد. این رستوران در نزدیکی غار "سانیو" و دره ی "اکسلینگ"واقع شده است، جایی که رودخانه "چانگ جیانگ" وارد رود "یانگ تسه" می شود.در ابتدا مهمانان وارد یک ساختمان خاکستری رنگ می شوند ولی پس از ان به سمت غار مسیرشان تغییر می کند. برای کسانی که عاشق ارتفاع هستند امکانات پرش با طناب در انتهای مسیر وجود دارد.غذاهایی که پیشنهاد می شود حتما میل نمایید:ویژگی غذای های این رستوران این است که در ظروف محلی سرو می شود.اطلاعات بیشتر:یمینگوز،اکسلینگ،ییچانگ،هابی،چین

رستوران 10

رستوران "بلک انت"

فاکتور عجیب و غریب:کسی حاضر است مورچه را به عنوان شام میل نماید؟اگر شما به این رستوران که در روستای "است" واقع شده است میایید باید ترس خود را از حیوانات خزنده کنار بگذارید.در این رستوران که یک رستوران نیویورکی است،غذاهای سنتی مکزیکی سرو می شود.در ابتدا به نظر نمی رسد اما مورچه ها و ملخ ها به عنوان غذا در منوی این رستوران جای دارند.کسانی که از پیدا کردن حشرات در غذا و یا نوشیدنی خود ناراحت می شوند نباید به این رستوران بیایند.غذاهایی که پیشنهاد می شود حتما میل نمایید: گشنیز، میگو، چیپوتل آئولی، کلم و آووکادو.

رستوران11

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

عجیب ترین رستوران های دنیا و طعم بی نظیر غذاهای ملل

سعید حسنی ، دوشنبه 3 اردیبهشت 1397

در اینجا برخی از رستوران های عجیب و غریب جهان و عجیب ترین رستوران های دنیا لیست شده اند تا شما بدانید که عجیب ترین رستوران های دنیا کدامند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :