روش های مختلف دم کردن قهوه در نروژ و عالمی خوش طعم

دو پدیده نروژی نسبت به بقیه جاذبه های نروژ ارزش بیشتری دارند: شب های سفید و قهوه سیاه. در آسمان اواسط تابستان، خورشید ماه ها در قطب شمال نروژ غروب نمی کند و نزدیک ساعت 11 شب در جنوب شهر اسلو غروب می کند. نروژی ها تابستان کوتاه خود را به هیچ کجا نمی دهند! به اتاق های کوچک خود در جنگل، کوهستان یا دره می روند و از وعده های غذایی خارج از منزل در ارتفاعات کنار روش های مختلف دم کردن قهوه در نروژ لذت می برند. قهوه نروژی مانند روزهای طولانی تابستان کمی روشن تر از بقیه قهوه هایی است که ما استفاده می کنیم. برشته کردن روشن، روش تهیه قهوه در نروژ است. این برشته کردن معمولا با قهوه نروژی انجام می شود و مزه های میوه مانند و فراموش شده در برشته کردن را به ذائقه شما می آورد. همانطور که بقیه دنیا درباره خاستگاه های قهوه و نمایه های پخت و پز جدی هستند، روش نوشیدن قهوه در نروژ نیز جدی می باشد.

روش تهیه قهوه در نروژ

برشته روشن

قهرمان باریستای جهان در سال 2004، قهرمان جام جهانی مزه سال 2005 و صاحب کافی شاپ تیم وندلبوئه یعنی خود تیم وندلبوئه می گوید که قهوه بخش بزرگی از فرهنگ ما برای سال های سال است. او توضیح می دهد که یک برشته سازی روشن، عطرهای بیشتری از قهوه را نشان می دهد و بهترینش سیاه و کمی سرد است به طوری که شیرینی آن این گونه چشیده می شود. یک قهوه خوشمزه در وندلبوئه و در چینی های سفارشی به شکل نوع قهوه روی سینی های چوبی ساخت دست سرو می شوند که بیشتر مشابه با یک مراسم چایی خوری است تا اینکه یک فنجان معمولی از انرژی یا شربت. قهوه های یخ زده مانند کنیان گاچاتا در مکعب های رایگان و در لیوان های شیشه ای در بین روش های مختلف دم کردن قهوه در نروژ سرو می شوند. برای سنت گرایان آن منطقه درست کردن میکس قهوه مانند ترکیب Abrusco ایتالیایی با یک Malbec آرژانتینی است. مطمئنا مزه اش خوب می شود ولی خب چرا به ویژگی منحصربفرد آن ها دست بزنیم؟ یک برشته کردن روشن، اثر جانبی فاش کردن کاستی های خاستگاه قهوه را دارد و هرچه دانه های نامرغوبی استفاده شود، مزه اش تلخ تر می شود. وندلبوئه در مورد حفاظت از کیفیت محصول خود از مزرعه تا فنجان جدی است. سال گذشته او یک مزرعه در کلمبیا خرید و کافی شاپ اسلوی او سرو شیرینی را متوقف کرد زیرا از کیفیت کار خود راضی نبود. او اضافه می کند که اگر قهوه با کیفیت خوب باشد، شما لازم نیست آن را زیاد برشته کنید تا عیوبش را بپوشانید. من زمان زیادی را صرف تلاش برای بهبود کیفیت قهوه سبز در سطح مزرعه می کنم و نمی خواهم با برشته کردن زیاد این تلاش خود را در بین روش تهیه قهوه در نروژ بی ثمر سازم".

برشته روشن

ملت عاشقان قهوه

گزارش 2013 توسط Euromonitor نشان داد که نروژی ها 7.2 کیلوگرم قهوه به ازای هر نفر در هر سال مصرف می کنند که این عدد، آن ها را تبدیل به بزرگترین مصرف کنندگان قهوه در جهان پس از همسایگان خود در فنلاند می کنند. روش نوشیدن قهوه در نروژ هنگامی رونق یافت که این کشور از سال 1800 به بعد شروع به مبادله ماهی های فراوان خود با قهوه های قاره آمریکا کرد. یک دوره ممنوعیت نوشیدنی های دیگر که به دنبال آن ها قیمتش خیلی بالا رفت و تا الان هم بالا مانده، قهوه را تبدیل به انتخاب اول نوشیدنی در نروژ کرد."ما مجبور بودیم مقدار زیادی مالیات برای نوشیدنی های دیگر پرداخت کنیم و خیلی گران بود. قهوه هنوز خیلی ارزان بود." وندلبوئه توضیح می دهد که به همین دلیل است که روش تهیه قهوه در نروژ به عنوان نوشیدنی اجتماعی باقی مانده است.

ملت عاشقان قهوه

فرهنگ کافه مدرن

با این حال تا 20 سال پیش وندلبوئه می گوید که قهوه در خارج از منزل استفاده نمی شد. نروژ از همان رونق استارباکس بهره مند شد که نخستین موج از فروشگاه های قهوه سیاتل، سراسر اروپا را در اواخر دهه 90 را به خود دید. وندلبوئه در سال 1998 در Stockfleths آغاز به کار کرد. یک قهوه خانه در سال 1895 تأسیس شد اما یک قرن بعد دوباره درست شد و در حال حاضر یک فروشگاه قهوه زنجیره ای در سراسر جهان است. جایگاه نروژ به عنوان قهرمانان قهوه در مرحله جهانی هنگامی تثبیت گشت که رابرت تارسون نروژی اولین قهرمان باریستا جهانی در سال 2000 شد. افتتاح فروشگاه وندلبوئه در منطقه Grunerlokka در اسلو و در سال 2007 با آخرین نوآوری قهوه مصادف شد."من واقعا هیجان زده هستم که اکنون ما تعداد زیادی از مردم را می بینیم که قهوه فروشی باز کرده اند. من تنوع را درک می کنم. می دانم که رقابت بیشتر برای من وجود دارد و این ذهنم را بر روی انجام کار بهتر متمرکز می سازد. برای مصرف کنندگان انتخاب های زیادی هست. همچنین برای تولید کنندگان قهوه عالی است که مردم بیشتر و بیشتر به کیفیت بالاتر دست یابند و مایل به پرداخت پول کمی بیشتر برای روش های مختلف دم کردن قهوه در نروژ هستند."

فرهنگ کافه مدرن

فنجان کامل؟

راز درست کردن یک قهوه خانگی و روش نوشیدن قهوه در نروژ چیست؟"این واقعا در مورد روش آماده سازی واقعی نیست. شما می توانید با بسیاری از آن روش ها یک قهوه خوب درست کنید فقط باید یاد بگیرید که چگونه آن را دم کنید. از تجهیزاتی که دارید، استفاده نمایید و اطمینان حاصل کنید که تمیز است سپس به وب سایت brewmethods.com بروید و به تکنیک های خاص دم کردن نگاهی بی اندازید. تنها چیزی که باید روی آن تمرکز کنید خرید قهوه خوب است. همچنین یک آسیاب بگیرید زیرا شما نیاز به خرد کردن دانه های قهوه خود دارید. آیا کمی قهوه سنتی "cowboy coffee" روی آتش اردوگاه خود در این تابستان دارید؟ فقط آب جوش بگذارید، قهوه را در ظرف قرار دهید و آن را چهار دقیقه بگذارید و سپس بریزید. طعمش باور نکردنی است. تمام چربی و ویسکوزیته و کمی سنگ ریزه را از آن می گیرید." از Wendelboe و تیم او درباره کافی شاپ های مورد علاقه اش پیرامون اسلو پرسیدیم که نام آن ها در زیر مشخص شده است.

فنجان کامل؟

Supreme Roastworks

این یک قهوه فروشی کوچک در Grunerlokka است که مسافتش یک پیاده روی کوتاه از تیم وندلبوئه است. قهوه مشتریان ممکن است توسط Odd-Steiner Tollefsen، همکاران و قهرمان جام جهانی Brewers Cup سرو شود. وندلبوئه می گوید: "این یک محل فوق العاده است، خیلی مهمان نوازند. احساس می کنید با دوستان همیشگیتان همراه شده اید."

Supreme Roastworks ،Thorvald Meyers Gate 18 ،Oslo 0555 Norway

Supreme Roastworks

Fuglen

Fuglen یک کافه، بار و دارای مبل است انگار اتاق نشیمن دهه 1950 عمه های اسکاندیناوی است که همیشه آرزو می کردیم یکی از آن ها را داشتیم. منو به صورت گاه و بیگاه شامل کوکتل قهوه و آب میوه Tim Wendelboe و Mountain Crow است. این مورد می تواند روش نوشیدن قهوه در نروژ را به شما بیاموزد.

Fuglen ،Universitetsgaten 2 (entrance Pilestredet) ،Oslo 0164 Norway

Fuglen

Java and Mocha

فروشگاه های خواهر جاوا در Sankthanshaugen و Mocca در Briskeby معابد طراحی و قهوه هستند. احساسات دوگانه ای از صاحب آن ها یعنی رابرت تورسن دارد که سابقاً یک معمار بود و در سال 2000 تبدیل به اولین قهرمان جهانی باریستا شد. آن ها توسط قهوه فروشی خود Kaffa تامین می شوند.

Java Espressobar & Kaffeforretning TUllevalsveien 47 TOslo 0171 Norway

Mocca Kaffebar ،Niels Juels Gate 70 ،Oslo 0259 Norway

Java and Mocha

Vingen

Vingen یک بار دیگر نشان می دهد که هنر و قهوه نشانه هایی از اسکاندیناوی است. یک کافه، بار و رستوران مجاور موزه هنرهای مدرن اسلو است.ساختمان شکل بادبان آن که توسط معمار ایتالیایی رنزو پیانو طراحی شده، به محیط دریایی در Oslofjord اشاره می کند، جایی که جذابیت بصری خارج از گالری به اندازه داخلش درخشان است. این بار از روش تهیه قهوه در نروژ استفاده می کند.

Vingen Bar ،Strandpromenaden 2 ،Oslo 0252 Norway

Vingen

Lille Toyen Kolonial

خارج از جاده اصلی Toyen که برای گردش به سمت موزه Munch یا موزه تاریخ ملی مناسب است، این کافه محلی و مغازه خواروبار فروشی ارگانیک در قلب دهکده سبز Lille Toyen Hageby قرار گرفته که در سال 1920 برای منزل گزینی مردم صنعتگر ساخته شد. بنیانگذار آن یعنی Kaja Rambaek Holmboe Bang شجره نامه اش همه آشپز و شیرینی پز بوده اند. همسرش Esben رستوران Maaemo اسلو را اداره می کند.

Lille Toyen Kolonial

Mathallen

تیم وندلبوئه توصیه می کند سفری به سالن غذاخوری Mathallen داشته باشید که بزرگترین قهوه فروشی نروژی را دارند. وندلبوئه می گوید: "در حال حاضر در خارج از سالن غذاخوری، یک یا دو ساله است که کافه-بارHendrix Ibsen مشتریان خاص خودش را دارد.

Solberg & Hansen ،Maridalsveien 17 ،Oslo 0178 Norway

Hendrix Ibsen ،Maridalsveien 13 E ،Oslo 0178 Norway

Mathallen

Pascal

پاسکال یک کافی شاپ و رستوران فرانسوی است که به خاطر شیرینی هایش معروف است. بیل کلینتون هنگام بازدید از اسلو در سال 1999 به شعبه هنریخ ایبسن آمد. در شعبه Tollbugata، صندلی های پیشخوان زرد رنگ کنار دیوارهای سبز پسته ای و چراغ های حبابی قرمز تمشکی قرار دارند.

Pascal ،Henrik Ibsen Gate 36 ،Oslo 255 Norway

Pascal

Liebling

Gronlokka پاسخ اسلو به منطقه کانال سنت مارتین پاریس است. یک محله قدیمی با فرصتی برای راه رفتن در معبرهای پر از برگ کنار آب و خوش گذراندن در غذاخوری های صنعتی. Liebling کافه دوستانه و غیررسمی است که کارمندانش همه بلوند بوده و تم پروانه کافه موید نام آلمانی آن است. همیشه گروهی از آلمانی زبان ها آنجا وقت خود را می گذرانند.

Liebling ،Ovrefoss 4 ،Oslo Norway

Liebling

Stockfleths

جولیا ریچاردسون، باریستا در Java می گوید: فروشگاه های زنجیره ای Stockfleths جایی است که همه از آنجا به سرکار می روند. Wendelboe هم موافق است. او می گوید: "برای من این یک نوع نوستالژی است فقط آن را مرمت کرده و این یک فضای کوچک زیبا در مرکز شهر است.

Stockfleths ،Lille Grensen 4 ،0159 Norway

Stockfleths

Kaffebrenneriet

Kaffebrenneriet که در سال 1994 تاسیس شد، یک زنجیره ای از کافی شاپ های نروژی است که در طول اولین موج بازگشایی فروشگاه های استارباکس اروپایی در دهه 90 گسترش یافت. یکی از علاقمندان محلی، نینا می گوید: "فروشگاه های زنجیره ای برای من جالب نیستند اما Kaffebrenniert یک فروشگاه زنجیره ای خوب است".

Kaffebrenneriet

به زودی

Grand Cafe افسانه ای در کارل یوهانز گیت که در آن نمایشنامه نویس نروژی هنریخ ایبسن، هر روز ناهارش را شاه ماهی، نوشیدنی و آکواویت می خورد، سال گذشته پس از 140 سال به دلیل ورشکستگی بسته شد. پس از مرمت در پاییز بعدی بازگشایی می شود.

به زودی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

کوچک کردن شکم با غذاهای خوش طعم

فاطمه کریمی ، سه شنبه 25 تیر 1398

کوچک کردن شکم و رهایی از چاقی شکم و انباشتگی چربی آن راه مشکلی است، ولی ما راه‎های را برای از بین بردن آن پیدا کرده‎ایم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :