نکات مفید برای سفر به دور دنیا و لذت سفری راحت و امن

سفر کردن از جمله کارهای لذت بخش و دوست داشتنی برای خیلی از افراد است. دیدن مکان های جدید و آشنا شدن با فرهنگ های مختلف جوامع گوناگون و همچنین خوردن غذاهای رسمی و محلی مکان مورد نظر همه این ها از جمله مواردی هستند که در بین تجربیات مفید برای سفر به دور دنیا هر مسافر تازه به مقصد رسیده را سر شوق می آورد. مقاله نکات مفید برای سفر به دور دنیا شما را هر چه بیشتر با اطلاعات مهم درباره برای سفر به دور دنیا آشنا می سازد.

تجربیات مفید برای سفر به دور دنیا

انتخاب کشورهای نزدیک در صورتی که سفرتان کوتاه مدت است

اگر می خواهید به مسافرت بروید و فرصت شما اندک است و مثلا می خواهید برای مدت زمان کمی در مقصد مورد نظر بمانید پیشنهاد می کنیم که مقصد سفرتان را کشورهای دور دست انتخاب نکنید زیرا در این صورت فرصت کافی برای خوش گذرانی و بهره مندی از مزایای سفر را از دست خواهید داد زیرا که برای اقامت در نقاطی که می خواهید با هواپیما یا تورهای بزرگ مسافری سفر کنید باید حدود چند ماه قبل اتاق رزرو کنید و همچنین ممکن است حوادث غیر مترقبه ای که در طول سفر و یا قبل از آن بیفتد باعث شود که زمان را از دست بدهید بنابراین انتخاب مکان های نزدیک برای کسانی که برنامه ریزی کوتاه مدت برای مسافرت دارند می تواند بهترین گزینه در بین اطلاعات مهم درباره برای سفر به دور دنیا باشد.

انتخاب کشورهای نزدیک در صورتی که سفرتان کوتاه مدت است

به بازارهای شبانه «نه» بگویید

مطمنا به هرجایی که مسافرت کنید بازارهای شبانه هم در شهرهای مختلف جهان وجود دارد بنابراین توصیه ما به شما این است که تا آنجا که می توانید از رفتن به بازارهای شبانه و خرید کردن در آن به شدت خودداری کنید تا مشکلی پیش نیاید. ممکن است غذایی خوشمزه و چرب و نرم چشمتان را بگیرد اما به خودتان مسلط باشید و از خوردن آن بپرهیزید زیرا خوردن مواد غذایی که معلوم نیست از چی و چجوری درست شده ارزش ریسک کردن را ندارد که مریض شوید. این نکته را از ما در بین نکات مفید برای سفر به دور دنیا بپذیرید.

به بازارهای شبانه «نه» بگویید

سعی کنید میز رزرو نکنید

اگر قصد دارید به کافه بروید مخصوصا کافه های شلوغ به در بین تجربیات مفید برای سفر به دور دنیا شما پیشنهاد می کنیم که خیلی زود یعنی ساعت 5 6 غروب به کافه بروید. به این شیوه شما می توانید با خیال راحت هر جا که دلتان خواست بنشینید و خوراک مورد علاقه خود را سفارش بدهید.

سعی کنید میز رزرو نکنید

بستن چمدان سبک

اصولا سبک سفر کردن می تواند از دغدغه و استرس شما بکاهد و فقط سعی کنید وسایل لازم و ضروری را با خودتان همراه ببرید و از بردن لوازم و سایل اضافی جدا خودداری نمایید.

بستن چمدان سبک

خرید سوغاتی برای آشنایان

سوغاتی از جمله مواردی است که در هر سفری لازم است که همراه خود بیاورید و به خویشان و بستگانتان هدیه بدهید. این رسم رسم بسیار خوب و پسندیده ای است اما نکته ای که باید حواستان باشد این است که هرچقدر سوغاتی شما ساده تر و ارزان تر باشد بهتر است و بهتر به دل می نشیند این سوغاتی های می تواند از کبریت و بسته ها ی آدامس گرفته تا هر چیز دیگر باشد که یادآور خاطرات خوبتان در سفر به مکان مورد نظر هستند.

خرید سوغاتی برای آشنایان

سر زدن به فروشگاه های زنجیره ای

اگر به کشور ژاپن مسافرت می کنید پودینگ کدو حلوایی و کیت کت با طعم واسابی را حتما مزه مزه کنید خوشتان خواهد آمد و اگر به تایلند سفر کردید پیشنهاد می کنم که حتما بادام زمینی tom yum برشته koh-kae را امتحانی بکنید مطمنا خوشتان می آید یا اگر به فیلیپین رفتید پیشنهاد ما به شما سیب زمینی برشته (Jack n Jill Piattos) می باشد که مزه رست بیف می دهد.

سر زدن به فروشگاه های زنجیره ای

غذای فوق العاده و کاملا جدید را امتحان کنید

غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ در چیپای ژاپن طبخ می شود به نام jiji no country lnn که شاید پولی که برای تهیه آن پرداخت می کنید به اندازه ده وعده غذایی باشد اما مطمنا ارزشش را دارد زیرا غذای خوشمزه ای است.

غذای فوق العاده و کاملا جدید را امتحان کنید

شرکت در کلاس های آشپزی

یکی دیگر از تجربیات مفیدی که می توانید در طول سفرتان به دست بیاورید شرکت در کلاس های آشپزی است که توسط یک فرد ماهر و محلی برگزار می شود. برای نمونه می توانید به کلاس آشپزی ای در چیانگ مای به نام تام یوم تای شرکت کنید.

شرکت در کلاس های آشپزی

علاقمندی به غذاهای خارجی در کشورهای مختلف

مطمنا وقتی به کشوری سفر می کنید دوست دارید که غذای محلی آن کشور مورد نظر را امتحان کنید اما یه چیز دیگری هم وجود دارد و آن این که در هر کشوری مردمان خود آن کشور به غذاهای کشورهای دیگر نیز علاقمند هستند بنابراین می توانید برای نمونه با سفر به ژاپن غذای چینی را در رستوران های چینی امتحان کنید. این تجربه نیز می تواند تجربه ای مفید باشد.

علاقمندی به غذاهای خارجی در کشورهای مختلف

اگر زبان بلد نبودید

اگر زبان خارجه شما مثل بنده زیاد خوب نیست در این موقع سه استراتژی را خدمدتان معرفی می کنم که انجام دهید. استراتژی اول این که سعی کنید از نرم افزارهای مترجم بهره بگیرید که مهمترینشان گوگل ترنسلیت می باشد. استراتژی دوم این که بوریدن بازی کنید یعنی به پیرامون خود نگاه کنید ببینید دیگران چه چیز خوشمزه ای را می خورند شما هم آن را امتحان کنید. استراتژی سوم این که می توانید با روش پانتومیم و زبان اشاره به دیگران نشان دهید که چه غذایی را می خواهید برایتان بیاورند.

اگر زبان بلد نبودید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اطلاعات مفید برای دیابتی ها در سفر | لذت سفری امن و راحت

مهیار قاسمی ، چهارشنبه 10 مرداد 1397

کنترل پزشکی منظم سبب می شود علاوه بر حفظ سلامت شما، میزان استرس و نگرانی خانواده و همراهانتان نیز کاهش یابد و بتوانید در کنار هم از سفر لذت ببرید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :