جاذبه های گردشگری شیراهاما| اوج لذت و تفریح در ژاپن

اگر تاکنون در فصل بهار به ژاپن نرفته اید، یک راهنمای ارزشمند قبل از اینکه خود را در دریاها و سواحل در بین دیدنی های شیراهاما غوطه ور سازید، وجود دارد. برهنه بودن در آنجا عادی نیست بلکه یک قانون در زمان تفریح در شیراهاما است. یک تابلوی عهدنامه وجود دارد که برای کسانی که اولین تجربه خود را کسب می کنند، شوکه آور است. در این عهدنامه که به وفور در اطراف منطقه قرار دارد و به چند زبان نوشته شده، آداب و رسوم بهار داغ (onsen) را بیان کرده و ما یاد می گیریم که باید برای اینکه بخشی از این کشور در زمان تعطیلات باشیم، لباس های خود را دربیاوریم. بهترین این اعلانات حتی شکل های کارتونی خنده دار نیز برای تاکید بیشتر بر یک سری از مسائل در خود دارند. تمام تفرجگاه ها حتی تفرجگاه تاریخی Sakinoyu Onsen هیچ تفاوتی از نظر قوانین با هم ندارند و همه چیز در همه جا یکسان است. یکی از سه onsen معروف در ژاپن با بیش از 1300 سال قدمت حتی در کتب تاریخی ژاپن نیز از آن یاد شده و پادشاهان و نجیب زادگان زیادی از آن در بین جاذبه های گردشگری شیراهاما دیدن کرده اند.

دیدنی های شیراهاما

جایی برای پنهان شدن در بین دیدنی های شیراهاما نیست

در هنگام وارد شدن به بخش ورودی، داخل یک ساختمان چوبی می شوید و مردان از در آبی رنگ و زنان از در قرمز رنگ وارد اتاق تعویض لباس شده و از آنجا به روی شما مجموعه ای از بهترین و زیباترین استخرهای سنگی پر شده از آب های معدنی و طبیعی گشوده می شود که تنها آب های اقیانوس آرام مرز جداکننده آن ها با منطقه اصلی است. یک دیوار چوبی بزرگ خانم ها و آقایان را از همدیگر جدا می کند. مدیر مجموعه Sakinoyu اذعان دارد: "هنگامی که دریا خشن است و امواج با شدت به صخره ها برخورد می کند شناگران باید بیرون آمده تا ساحل دوباره به آرامش برسد. توریست هایی که خیلی هیجان زده می شوند و تصمیم شنا در بخش های عمیق اقیانوس می گیرند، توسط افراد به عقب کشیده می شوند و این کار مجاز نیست."این بخش یکی از زیبایی های تفریح در شیراهاما می باشد. یک دیوار بزرگ سنگی دیگر وجود دارد که زنان را از دید افراد خارج از مجموعه نیز حفظ می کند اما مردان چنین شانسی ندارند. استخرها از سمت اتاق هایی در هتل Seamore در خود مجموعه دیده می شوند و همچنین جایگاه هایی نیز وجود دارد که به هنگام خستگی مکان خوبی برای داشتن یک منظره عالی از آب های درخشان است. مسلما شما آدم چشم چرانی نیستید ولی در نگاه اول در این مجموعه چشم شما همه جا کار می کند مگر اینکه onsen را در بین جاذبه های گردشگری شیراهاما ببیند.

جایی برای پنهان شدن نیست

ماسه های استرالیایی، آب های سرد و دیدنی های شیراهاما

Shirahama فقط یک مکان تاریخی به همراه انسان های برهنه نیست. این مکان به شکل زیبایی جمع و جور و در مرکز ساحلی سفید قرار گرفته است و در ادامه نیز با چینشی عالی و تاثیرگذار از صخره ها، اسلکه های ماهیگیری، حمام های پا و جاذبه های kitschy نیز به پایان می رسد. با وجود قدیمی بودن این منطقه، ساحل Shirahama با داشتن مناطق تفریحی ساحلی با اتمسفری عالی و همچنین فروشندگان خیابانی و آتش بازی های شبانه باعث می شود که اگر تمام تابستان را در آن سپری کنید بازهم از آن سیر نمی شوید. به هنگام راه رفتن روی ماسه های سفید، این احساس غیر منتظره به شما دست می دهد که چگونه ممکن است چنین ساحلی خارج از مناطق نیمه گرمسیری اوکیناوا وجود داشته باشد. با وجود چنین ساحل بکر و دست نخورده ای احساس خواهید کرد که در سواحل کارائیب در حال قدم زدن هستید. این مکان از دیدنی های شیراهاما در زمان تفریح در شیراهاما می باشد. کافی است که انگشتان خود را در آب فرو برده با کمی تکان دادن آن ها متوجه می شوید که آب های ژاپن در ماه می نیز هنوز سرد هستند و تصور شما از بودن در ساحل کارائیب با این کار به کلی از بین می رود. به همین دلیل در بعضی از onsen ها از جمله Shirasuna اجازه پوشیدن لباس شنا داده شده و باوجود گرم شدن بدن مانعی برای شنا وجود ندارد.

ماسه های استرالیایی، آب های سرد

برای ملاقات با پانداهای بزرگ آماده شوید

Shirahama برای خانواده های ژاپنی نقطه ای جذاب است و به همین دلیل به نام جهانی ماجراجویانه (Adventure World) نامگذاری شده است. هیچ پارک عادی در اینجا وجود ندارد ولی در این نقطه باغ وحشی موجود است که خانه پنج تا از پانداهای بزرگ است که دوتای آن ها دوقلو بوده و در سال 2010 متولد شده اند. این باغ وحش توسط یکی از سیستم های موفق ارتباط با پانداها که مربوط به چین می باشد، اداره می شود و از جاذبه های گردشگری شیراهاما می باشد.

برای ملاقات با پانداهای بزرگ آماده شوید

مخفیگاه دزدان دریایی

دیگر جاذبه گردشگری Shirahama صخره ها و غارهای Sandanbeki است. با طی کردن شیبی 2 کیلومتری و ارتفاعی حدود 50 متر پا به ناحیه خیره کننده می گذارید که پرندگان شکاری بر بالای سرتان مشغول چرخیدن هستند. یک سری آسانسور موجود است که بازدیدکنندگان را به عمق 35 متری غارها می برد و می توانید هجوم و غرش اقیانوس را با چشم خود ببینید. نمایشگاه کوچکی نیز از دزدان دریایی Kumano نیز وجود دارد که نشان دهنده این است که این دزدان از غارها برای مخفیگاه خود بهره می بردند. کمی آنطرف تر صخرهSenjojiki است که در طول هزاران سال توسط دریا ساییده شده است. نام دیگر این صخره 1000 tatami mats (هزار تشک تاتمی) است که این نامگذاری به این خاطر است که صخره شباهت زیادی به اکثر کف پوش های خانه های ژاپنی دارد و از دیدنی های شیراهاما در زمان تفریح در شیراهاما می باشد.

مخفیگاه دزدان دریایی

جزیره Engetsu

صخره های Shirahama هنوز تمام نشده اند. جزیره Engetsu با داشتن 130 متر از چینش صخره ها و مشهور بودن بخاطر داشتن حفره ای شبیه به ماه در وسط آن عضو دیگر صخره های Shirahama است. این منطقه به عنوان چشم اندازی در ژاپن معرفی شده است (place of scenic beauty of Japan). این منطقه از بخش بیرون نزدیک جاده اصلی نیز منظره زیبایی دارد و هنگام غروب آفتاب، خورشید دقیقا در مرکز صخره ها واقع شده و منظره مورد علاقه عکاسان را در بین دیدنی های شیراهاما ایجاد می کند.

جزیره Engetsu

کجا غذا بخوریم

Shirahama شهر غذاهای دریایی است

مکان های گوناگونی برای صرف غذا موجود هستند. هم رستوران ایتالیایی و هم رستوران ژاپنی موجود است ولی هیچ کجا مثل کلوب سرپوشیده کارائیب که دارای منظره جذاب به ساحل است، نمی شود. افراد می توانند خود ماهی زنده را خرید کرده در طبقه اصلی آن را پخته و کباب نمایند. برای آن دسته از افرادی که از غذاهای دریایی خوششان نمی آید و یا پیچ و تاب خوردن صدف ها و حلزون برایشان چندش آور است منویی از غذاهای غیردریایی شامل انواع بیف و pork (گوشت خوک) نیز وجود دارد. دقیقا بیرون Shirahama بازار Tore Tore Ichiba واقع شده که بازدیدکنندگان می توانند در نمایش برش ماهی های تن شرکت کرده و علاوه بر آن به خرید غذاهای دریایی، میوه ها و تعداد بیشماری از سوغات های ژاپنی بپردازند. همانطور که قبلا هم گفته شد علاوه بر رفتن به رستوران عادی، تعدادی غذا خوری نیز وجود دارد که اگر مایل هستید خود می توانید غذای دریایی تازه خرید کرده و خود در آنجا به طبخ آن بپردازید که این خود نوعی تفریح در شیراهاما در زمان بازدید از جاذبه های گردشگری شیراهاما می باشد.

Shirahama شهر غذاهای دریایی است

صرف نوشیدنی محلی

Umeshu یکی از گزینه های عالی برای انتخاب نوشیدنی در Shirahama است. چند کیلومتر خارج از Shirahama در مسیر شهر Tanabe Nakata قرار دارد که یکی از بهترین نوشیدنی های محلی را ارائه می دهد و در زمان تفریح در شیراهاما بی نظیر است. هر کاری باید با دست انجام شود، میوه ها خیلی حساس هستند و ممکن است خراب شده و از بین بروند. این جمله Yoshiaki Nakata رئیس ناکاتا و تاسیس کننده کارخانه تولید آبمیوه درباره نوشیدنی محلی است.

صرف نوشیدنی محلی

اطلاعات تکمیلی سفر به شیراهاما

هتل Kaisyu شامل 109 اتاق و دارای غذاهای عالی، ساحل خصوصی، اتاق هایی راحت با سبک ژاپنی و به همراه منظره ای جذاب از غروب آفتاب به علاوه آلاچیق های که بر روی صخره ها بنا شده اند، است. در طول زمانی که کارهای اقامت در هتل انجام می شود مهمانان کفش های خود را درآورده و وارد اتاقی می شوند که مجموعه ای از لباس هایی شبیه لباس حمام که فقط مانند حوله دور خود گرفته و با یک کمربند بسته می شود یا samue موجود بوده و برای راحتی لباس های خود را تعویض کرده و آن ها را می پوشند. دیدن منظره ای که افراد با لباس هایی شبیه لنگ با پاهایی برهنه در حال حرکت در لابی هتل هستند، واقعا منظره خنده داری است. متاسفانه هتل فاقد مترجم انگلیسی زبان است اما نگران نباشید خدمه هتل چنان صمیمی و گرم هستند که هیچ کاری برای شما در زمان تفریح در شیراهاما پر زحمت نخواهد بود.

اطلاعات تکمیلی سفر به شیراهاما

چگونگی سفر به Shirahama و اطلاعات تماس و آدرس ها

ایستگاه Shirahama به اندازه 2 ساعت و نیم از ایستگاه Shin Osaka با استفاده از خط ریلی سریع السیر Kinokuni Line Express فاصله دارد. خط اتوبوس درون شهر شما را به انواع ایستگاه های اصلی شامل Adventure World، ساحل ها، Sakinoyu Onsen، Tore Tore Market و Sandanbeki خواهد برد. برای اطلاعات بیشتر در مورد آدرس ها و تماس ها در زیر موجود است:

-Sakinoyu: 1668 Shirahama Town, Nishimuro District; +81 (0)73 942 3016

-Adventure World: Nishimuro, Katata Shirahama, Wakayama 649-2201; +81 (0)57 006 4481

-Fisherman's Wharf: 649-2211 Nishimuro-gun, Shirahama, Wakayama 1667-22; +81 (0)73 943 1700

-Tore Tore Ichiba Market: 2521 Katata Shirahama, Wakayama 649-2201; +81 (0)73 942 1010

-Nakata: 1475 Shimomisu, Tanabe, Wakayama 646-0292; +81 (0)73 922 2486

-Kaisyu Hotel: 1698-1 Shirahama, Nishimuro, Wakayama

چگونگی سفر به Shirahama و اطلاعات تماس و آدرس ها

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری دبی و لذت تفریح و سرگرمی در سرزمینی عرب زبان

ثنا احمدی ، سه شنبه 7 اسفند 1397

شهر دبی در کشور امارات دارای جاذبه های دیدنی متعددی می باشد. قصد داریم برخی از این جاذبه ها را به شما معرفی کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :