سنت های عجیب و غریب که از شنیدن آن متعجب می شوید!

آداب و  سنن بخشی از فرهنگ و زندگی مردم در تمامی نقاط دنیا محسوب می شوند. هریک از کشورهای دنیا سنت های مخصوص به خود را دارند و این سنت ها را در مراسم ها و جشن های مختلف خود اجرا می کنند. اغلب این آیین های بومی ریشه در تاریخ کشورها داشته و اجرای آن ها نیز برای افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما چیزی که بسیار جالب است، سنت های عجیب و غریب برخی از این رسم ها و سنت هاست که قطعا آشنایی با اداب رسوم عجیب جهان برایتان بسیار جذاب است. پس با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید تا با عجیب ترین سنت های دنیا آشنا شوید.

عجیب ترین سنت های دنیا

درخت کریسمس و عنکبوت در اوکراین

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که از عنکبوت می ترسید یا دست کم از آن ها چندان خوشتان نمی آید. اما بهتر است بدانید که این عنکبوت ها در اوکراین طرفداران زیادی دارند و اوکراینی ها با دیدن آن ها خوشحال شده و احساس خوبی پیدا می کنند. اما چرا؟ مردم اوکراین و برخی از کشورهای دیگر عنکبوت را نشانه ی خوش شانسی می دانند.
 آن ها بر این باورند که عنکبوت خوش شانسی و خوش یمنی را در سال جدید برای آن ها به ارمغان می آورد. اگر به طور اتفاقی یک عنکبوت واقعی نیز در خانه ی آن ها پیدا شود، به این معنیست که سال جدید برای آن ها سال شانس می باشد.
این باور و سنت در آن ها به گذشته بر می گردد. بر اساس یک افسانه، سال های دور خانواده ی  فقیری بودند که چیزی برای تزیین درخت کریسمس خود نداشتند. عنکبوتی در آن خانه بود که دلش برای آن ها سوخت و زمانی که افراد خانه در خواب بودند، درخت را با تارهای زیبا و درخشان خود تزیین کرد. البته برخی نیز معتقدند این اعتقاد از طرف کارخانه ی سازنده ی عنکبوت های پلاستیکی برای فروش اجناس خود، به مردم القا شده است! در هر حال این باور هر دلیلی که داشته باشد، یکی از عجیب ترین سنت های دنیاست.

درخت کریسمس و عنکبوت در اوکراین

دور ریختن اثاثیه منزل در آفریقای جنوبی

در هریک از کشورهای دنیا، جشن سال نو به طور خاص و ویژه ای برگزار می گردد. در برخی از کشورها درخت کریسمس تزیین می گردد، هدیه خریداری می شود و در هنگام تحویل سال نیز آتش بازی و نورافشانی انجام می شود. در ایران نیز سفره ی هفت سین و دید و بازدید از جمله سنت های برجسته ی عید نوروز است.
اما سنت ها و آیین هایی در برخی از کشورها و شهرهای آن انجام می شود که بسیار عجیب می باشد. یکی از اداب رسوم عجیب جهان، دور انداختن اسباب و اثاثیه ی قدیمی منزل است. آن ها در هنگام جشن سال نو وسایلی چون مبلمان منزل، ظرف و ظروف قدیمی و ... را از پنجره ی خانه به سمت خیابان پرتاب می کنند. این سنت از دهه ی 1990  میلادی در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی باب شده و در زمان جشن سال نو نیز توسط خانواده ها انجام می شود.
جالب است بدانید که این رسم عجیب در این شهر تلفات زیادی به همراه داشته و افرادی بودند که دچار آسیب شدند. از این رو پلیس ژوهانسبورگ هر سال در این شهر گشت می زند تا کسی نتواند چیزی به سمت بیرون پرتاب کند. اما همچنان مردم این شهر بر روی این سنت پافشاری کرده و اسباب خانه را به سمت خیابان پرتاب می کنند. شما نیز این رسم را به یاد داشته باشید تا اگر در زمان سال نو گذرتان به این شهر افتاد، مراقب باشید تا هنگام عبور از خیابان و کوچه ها چیزی روی سرتان نیفتد.

دور ریختن اثاثیه منزل در آفریقای جنوبی

جشنواره پرش از روی نوزاد در اسپانیا

یکی از سنت های عجیب و غریب جشنواره های اسپانیا که از سال 1620 در این کشور برگزار می گردد، پرش از روی نوزاد می باشد. در این مراسم، مردان قوی هیکل لباسی شبیه به شیاطین می پوشند و از روی نوزادانی که بر روی تشک در کف خیابان قرار داده شده اند، می پرند. آن ها بر این عقیده اند که زمانی که شیطان از روی نوزادان می گذرد، آن ها از بیماری و گناه در امان مانده و این پاکی باعث ادامه راه پرورگار می شود.
این جشنواره هرساله در ماه می یا ژوئن در روستای کاستریلو دو مورسیای اسپانیا برگزار شده و تمام کودکان زیر 12 ماه در آن شرکت داده می شوند. پس از انجام مراسم نیز بر روی نوزادان گل رز ریخته و به خانواده هایشان تحویل داده می شوند.

جشنواره پرش از روی نوزاد در اسپانیا

 دندان های شیری در یونان

مردم یونان معتقدند که با قرار دادن دندان های شیری فرزندانشان در ارتفاع، دندان های دائمی سالمی نصیبشان خواهد شد. از این رو پس از افتادن دندان ها، آن ها را بر روی سقف خانه هایشان قرار می دهند. اما نکته این جاست که بر اساس یک آمار که  از گزارش رویتر در سال 2015 به دست آمده است، کودکان یونانی ناسالم ترین دندان های دنیا را دارند. علت اصلی ناسالم بودن دندان یونانی ها، بحران اقتصادی و عدم مراجعه ی آن ها به دندان پزشکی می باشد اما این رسوم هنوز هم در بین اداب رسوم عجیب جهان به چشم می خورد.

 دندان های شیری در یونان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با تعدادی از سنت های عجیب و غریب آفریقایی

ن. چرمچی ، پنج شنبه 1 آبان 1399

در این مطلب همگردی به معرفی رسم و رسوم عجیب و سنت های شگفت آور در قاره آفریقا می پردازیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :