معرفی زیباترین و مرتفع ترین کوه های اکوادور

کوه های اکوادور، بسیار جالب و زیبا هستند. در واقع بسیاری از این کوه ها، ارتفاعی بالاتر از 5000 متر دارند، که آنها را تبدیل به معروف ترین جاذبه های اکوادور کرده است. کشور اکوادور هنوز توسط گردشگران و مسافران زیادی شناخته نشده است. بسیاری از پارک های ملی و مناطق بیابانی و کوه های این کشور را هنوز می توان با یک راهنما و با پای پیاده در نوردید و آنها را کشف کرد! در منطقه ی آند کشور اکوادور، هنوز آتشفشان های فعالی وجود دارند که هر کدام برای خود یک تاریخچه و یک جذابیت دارند. در ادامه به 10 مورد از بهترین و مرتفع ترین کوه های اکوادور، اشاره می کنیم. پس با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای آشنایی بیشتر با کوه های مرتفع اکوادور...

اکوادور

10. Chimborazo

بالاتر از تمام کوه های مرتفع اکوادور، آتشفشان کهن Chimborazo، خودنمایی می کند. Chimborazo بعنوان مرتفع ترین آتشفشان کشور اکوادور شناخته می شود. در این منطقه به علت های زمین شناسی، زلزله های زیادی می آید. بازدیدکنندگان می توانند در بالای این آتشفشان انواع هیجانات را با هم تجربه کنند!

Chimborazo

9. Cotopaxi

Cotopaxi یکی از محبوب ترین آتشفشان ها در اکوادور و تمامی آمریکای جنوبی است. تورهای بسیار زیادی برای گردشگرانی که به Cotopaxi می آیند پیش بینی شده است. این آتشفشان با شرایط آب و هوایی نسبتا پایدار خود برای بازدید کنندگان، بسیار مهیج است. این آتشفشان در حدود 18 سال پیش یک بار فوران داشت و این سال ها، بعید است که دوباره فعال شود.

Cotopaxi

8. Cayambe

کوه Cayambe از مرتفع ترین کوه های اکوادور واقع در Cordillera Oriental یک شاخه از رشته کوه های آند می باشد که فاصله ی کمی با کویتو دارد. این کوه، همواره با برف پوشیده شده و کوهنوردان ماهر زیادی را هر ساله به سوی خود می کشاند. در بالا و قله ی این کوه، دمای هوا کاملا و همواره زیر صفر می باشد.

Cayambe

7. Antisana

با توجه به شرایط منحصر بفرد آب و هوایی کوه Antisana، این کوه از کوه های مرتفع اکوادور و یکی از منحصر بفردترین ارتفاعات اکوادور است. یخچال های طبیعی بسیار زیادی در ارتفاعات Antisana شکل گرفته اند. این کوه دارای شیب بسیار تند و چالش برانگیزی است که می طلبد تنها کوهنوردان ماهر و کاراموخته، به این کوه بروند. در حقیقت این کوه، اصلا برای انسان های مبتدی، مناسب نیست.

Antisana

6. El Altar

این آتشفشان بزرگترین آتشفشان در جهان است. در سال 1460 در اثر فوران این آتشفشان، تمام کوه این آتشفشان فروریخت و پس از آن دیگر فعال نشد. نام این کوه، Quichua Capac  بوده، که به معنای کوه با شکوه بوده است. مهاجران اسپانیایی نام آن El Altar گذاشتند، چرا که این کوه، آنها را به یاد کلیساها و راهبه های خود می انداخت.

El Altar

5. Iliniza Sur

دو کوه Iliniza Sur و Norte اغلب با هم دیگر معرفی می شوند و به عنوان کوه های دو قلو شناخته می شوند و تنها حدود 1 کیلومتر فاصله دارند. با این حال ، خصوصیات جغرافیایی این دو کوه، متفاوت از هم دیگر می باشند. این کوه از زیباترین کوه های اکوادور بوده که همیشه پوشیده از برف بوده و شیب تندِ این کوه باعث شده که در زمان هایی که بهمن رخ می دهد، خطرات جدی را پیش آورد. یخچال های طبیعی این کوه، در گذر زمان و در اثر کمبود بارش های آسمانی، کوچکتر شده و پیش بینی می شود که این یخچال ها در حدود 15 الی 20 سال آینده، محو شوند.

Iliniza Sur

4. Sangay

فعال ترین آتشفشانِ لیست ما، Sangay می باشد. این آتشفشان، هر 10 دقیقه یکبار فوران می کند! اما فوران های این آتشفشان در اثر زلزله ی سال 1987 ، به هر نیم ساعت 1 بار کاهش یافت و ابرهای ضخیمِ سیاه رنگِ بالای آن نیز کم کم ، کمرنگ تر شدند. برای رساندن خود به قله ی این آتشفشان، کار بسیار سختی دارید. صعود های قبلی نشان می دهد که متوسط زمان صعود به این قله، 7 روز طول می کشد! این آتشفشان در پارک ملی Sangay واقع شده است و در کنار کوه های El Altar و Tungurahua ، میراث جهانی یونسکو هستند.

Sangay

3. Iliniza Norte

این کوه، یکی دیگر از کوه های دوقلویی است که در موارد قبل به آنها اشاره شد. با وجود اینکه کوه Iliniza Sur تنها برای کوه نوردان ماهر در نظر گرفته می شود، اما Iliniza Norte این گونه نیست، و برای کسانی که تجربه ی کمتری هم دارند نیز مناسب است. با این حال توصیه می شود اگر قصد سفر به این کوه را دارید، با یک راهنمای کاربلد همراه شوید چرا که این کوه همواره پوشیده از برف می باشد و ممکن است افرادی که آشنایی کافی با مسیر ندارند، گمراه شوند.

Iliniza Norte

2. Tungurahua

Tungurahua به معنای گلوی پر از آتش می باشد و یک آتشفشان بسیار فعال است و اخیرا در آوریل 2011 نیز یک فوران شدید داشته است. این آتشفشان برای کسانی که اهل ماجراجویی و هیجان هستند، بسیار مناسب است ولی به دلیل فعالیت های شدید این آتشفشان، توصیه نمی شود که کوه نوردان به بالای آن بروند! Tungurahua یک آتشفشانِ دارای تناقض است. چرا که برخی می گویند صعود به آن آسان است و برخی میگویند سخت است! واقعیت این است که هر دو گروه راست می گویند. شروعِ صعود به این قله بسیار راحت است اما رفته رفته با پیش آمدن مسیرهای سخت و پوشیده از برف، صعود نیز سخت تر و سخت تر می شود.

Tungurahua

1. Carihuairazo

Carihuairazo کوچکترین قله ی لیست ما است! این آتشفشان تقریبا غیر فعال است و اخیرا فوران خاصی نداشته است. این آتشفشان پوشیده از برف، معمولا راهی برای صعود به قله های بزرگتری است که در کنار آن، سر به فلک کشیده اند.

Carihuairazo
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

زیباترین آبشارهای جهان | معرفی باشکوه ترین آبشار های جهان!

ثنا احمدی ، سه شنبه 29 خرداد 1397

آبشار ها یکی از زیبا ترین پدیده های طبیعی هستند که علاقه مندان زیادی نیز دارند. قصد داریم برخی از برترین و زیباترین آبشارهای جهان را معرفی کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :