سفری یک روزه به رم و تفریح در زیبایی های شهری اروپایی

در حدود بیش از 2700 سال زمان سپری شده تا شهری مانند رم به چیزی که الان است، تبدیل شود بنابراین ممکن است که بتوان چنین شهری را در 24 ساعت کاوش کرد؟ بله ولی بدانید که بعد از سفری یک روزه به رم حتما در انتهای این روز دیوانه وار و فشرده حتما به یک ماساژ پا نیاز پیدا خواهید کرد. از جاذبه های گردشگری رم گرفته تا شاهکارهای دوره رنسانس، غذاهای سنتی و سبک زندگی مردم ایتالیا همه و همه چیزهایی است که چنین آشفتگی زیبایی را به نام رم در بین دیدنی های رم به وجود آورده اند.

دیدنی های رم

7:30 صبح، شروع با کافئین

مردم شهر رم معمولا صبح خود را با کاپوچینو و مقداری کورنتو(cornetto)، نوعی بستنی ایتالیایی آغاز می کنند. برای داشتن یک صبحانه درجه یک امتحان کردن Cristalli di Zucchero در خیابان مونت ورد (Monteverde) گزینه خوبی است. یک شیرینی فروشی فوق العاده خوشمزه که بالاترین امتیاز را توسط شاخص Gambero Rosso دریافت کرده است نیز گزینه خوبی برای انجام دادن است البته اگر شما قصد دارید به طور جدی برنامه سفری یک روزه به رم را دنبال کنید. شعبه های دیگری نیز از این شیرینی فروشی در سطح شهر وجود دارند.

7:30 صبح، شروع با کافئین

صبح، کلیسای St Peter's Basilica

شما حتما زمان زیادی پیدا خواهید کرد تا به تحسین گنبد مشهور میکل آنژ (Michaelangelo) و مجسمه معروف Pietà بپردازید. به هنگامی که پاپ در رم ساکن است، روزهای یکشنبه در هنگام ظهر در یکی از پنجره های ساختمان در سمت راست کلیسا سخنرانی می کند. در ماه های جولای و آگوست پاپ در بیرون از شهر رم در قلعه ای به نام گاندولف (Gandolfo) ساکن می شود که این بخش از جاذبه های گردشگری رم می باشد.

 صبح، کلیسای St Peter's Basilica

10 صبح، موزه واتیکان (Vatican Museums)

در این مکان با راهپیمایی سریع و طولانی در اطراف دیوارهای شهر واتیکان وارد موزه می شوید. کتاب راهنمای بازدیدکنندگان می تواند گزینه خوبی برای پرهیز از معطل شدن در صف های طولانی باشد. از جمله جاذبه های گردشگری رم از بین مجموعه ای عظیم از آثار ارزشمند تاریخی و هنری می تواند کلیسای کوچک سیستین میکل آنژ (Michaelangelo's Sistine Chapel)، اتاق های رافائل و مجسمه یونانی لائوکون(Laocoön) و پسرش باشد که قدمت آن به قرن اول پیش از میلاد بازمی گردد.

10 صبح، موزه واتیکان (Vatican Museums)

12 ظهر، توقفی کوچک برای صرف بستنی

هنگام ظهر با خروج از موزه واتیکان زمان مناسبی برای داشتن یک توقف کوچک در پل قدیمی است یک ژلاتین کوچک در مقابل دیوارهای عظیم واتیکان. در آنجا خوشمزه ترین بستنی های رم به فروش می رسد. اگر زیاد به دیدن موزه واتیکان علاقمند نیستید، گزینه مدرنتری به نام مکسی(MAXXI) وجود دارد. برای رفتن به مکسی در Ottaviano سوار اتوبوس 32 شوید و در پل موسیقی(Ponte della Musica) پیاده شده و با استفاده از ترموای 19 خود را به نزدیکی مکسی خواهید رساند. پس از آن سوار بر تراموای 19 شده و به سمت Piazza del Popolo بازگردید و از آنجا با کمی پیاده روی از طریق خیابان del Corso می توانید ادامه مسیر خود را در Pantheon از سر بگیرید و از دیدنی های رم در سفری یک روزه به رم لذت ببرید.

12 ظهر، توقفی کوچک برای صرف بستنی

1 بعدازظهر، Three Squares

از موزه واتیکان به سمت کلیسای Peter's Basilica برگشته و فرصتی مناسب برای عکاسی در قلعه Sant Angel بدست آورید. یادتان نرود مقبره امپراطور هادریان را که اکنون به یک موزه و گالری هنری تبدیل شده را از دست ندهید. از روی pedestrian Ponte Sant Angelo عبور کرده و در طول خیابان های Banchi Nuovi و Governo Vecchio به پیاده روی ادامه دهید. این مسیر شما را به داخل ناحیه ای شامل سه تا از معروف ترین میدان های عمومی رم یعنی Piazza Navona ،Campo de' Fiori و Pantheon هدایت خواهد کرد. در اینجا قادر خواهید بود به بررسی چشمه دراماتیک Gian Lorenzo Bernini که متشکل از چهار رودخانه می شود، بپردازید. این مکان از دیدنی های رم می باشد.

1 بعدازظهر، Three Squares

2 بعدازظهر، صرف نهار

مکان Campo de' Fiori همواره یک بازار صبحگاهی داشته و مکان مناسبی برای صرف نهار می باشد. بهترین و خوشمزه ترین پیتزاها را در Campo de' Fiori میل خواهید کرد. در کنار این نهار خوشمزه، تکمیل کردن آن با یک فنجان قهوه درکنار Pantheon می تواند گزینه خوبی باشد. کافه Caffe Sant Eustachio یک کافه کاملا گردشگر پسند است که همواره رقابت نزدیکی بر سر عنوان بهترین قهوه در رم با کافه Tazza d'Oro که در طرف دیگر Pantheon قرار دارد، داشته است. اگر از خود می پرسید که چرا امپراطور هادریان هرگز حفره بالای پشت بام را پوشش نداده است؟ باید نگاهی کوتاه به داخل Pantheon داشته باشید. این حفره بخشی از خلاقیت معماری است و بدین معناست که چنین گنبد رمی بتنی پس از گذشت 2000 سال هنوز هم پابرجاست. بهتر است خود را 15 دقیقه صرف کلیسای San Luigi dei Francesi در نبش کافه Caffe Sant Eustachio کنید. چنین کلیسایی خانه سه تا از نقاشی های Caravaggio's Biblical می باشد. از هر دو طرف می توانید وارد این کلیسا شوید و از دیدنی های رم در سفری یک روزه به رم لذت ببرید.

2 بعدازظهر، صرف نهار

3:30 بعد از ظهر، Palazzo Doria Pamphilj

برای داشتن ایده ای از اینکه سلسله های اصلی رنسانس رم چگونه زندگی می کردند، سالن های باشکوه و گالری هایی توسط هنرمندانی چون Jan Brueghel ،Titian ،Raphael ،Caravaggio وGarofalo در Palazzo Doria Pamphilj گردشی لذت بخش و نه چندان طولانی از آشنایی با این سلسله را برای شما به ارمغان خواهند آورد. مهمترین بخش در این مجموعه می تواند اثر باشکوه Velazquez به نام Pope Innocent Pamphilj باشد. به جای بازدید از Palazzo Doria Pamphilj گزینه دیگر می تواند Palazzo Altemps می باشد. از این مکان به عنوان جواهر معماری رنسانس در نزدیکی Piazza Navona نام برده می شود که مجسمه هایی تاثیرگذار و باستانی از یونان و رم درآنجا قرار گرفته اند. موزه Capitoline این می تواند گزینه جایگزین خوبی باشد که از آثار مهم آن می توان به نماد Colossus of Constantine همچنین دیگر نماد های برنزی شامل مجسمه Marcus Aurelius برروی اسب، پسری بر روی خار و نماد رم اشاره کرد.اگر کلا اهل موزه و این جور موارد نیستید می توانید به سمت دونقطه قابل توجه توریستی و پرجمعیت رم به نام های فواره Treviو پلکان های اسپانیایی رهسپار شوید. اگر هم علاقه ندارید از رفتن به آنجا بپرهیزید یا اینکه هر موقع همه خوابند به آنجا بروید که خلوت باشد. بوتیک های واقع در Condotti می توانند فضایی مناسب برای خرید لباس فراهم کنند. بهتر است به مغازه های گوناگون و متنوع در اطراف Campo de' Fiori ،Campo Marzio و یا Governo Vecchio نیز نگاهی بیاندازید تا تجربه خریدی مناسب و متفاوت را در بین جاذبه های گردشگری رم کسب کنید.

3:30 بعد از ظهر، Palazzo Doria Pamphilj

5 بعدازظهر، The Colosseum

پس از عبور از ترافیک piazza Venezia می توانید از مسیر خود را از طریق Fori Imperiali ادامه داده و انجمن رم در سمت راست خود و مقابل آن Colosseum را تماشا کنید. این بنا از سال 80 پس از میلاد تاکنون باوجود اینکه از نظر سلامت ساختمانی در وضعیت خوبی قرار ندارد بارها با مدیریت توسعه و ساخت و ساز شهری و با وجود موج تقریبا ثابت صداهای انواع وسایل نقلیه در نزدیک آن مانند تاکسی ها، اتوبوس ها و اسکوترها جان سالم به در برده است. با تنها تهیه یک بلیط می توانید وارد Colosseum ،Roman Forum و Palatine Hill شوید که داشتن نمایی جذاب از سیرک Maximus ،Capitoline Hill و بسیاری از گنبدهای کلیساهای شهر رم و همچنین برج هایی با زنگ های بزرگ در لحظه های پایانی بعدازظهر شما را به تحسین وا می دارد. آیا از بازدید Colosseum راضی هستید؟ کارهای زیادی در آنجا وجود دارد که می توانید ساعت های خود را پیش از زمان رسیدن به صرف شام پر کنید. شهر را می توانید به کمک Segway، ماشین های اجاره ای و یا دوچرخه ببینید و خود را به Villa Borghese پارک مرکزی رم برسانید و از دیدنی های رم لذت ببرید.

5 بعدازظهر، The Colosseum

8 شب، پیتزا یا پاستا؟

تا اینجای مسیر با قسمت های اصلی شهر مدرن و باستانی رم آشنا شدید، آخرین تصمیمی که باید گرفته شود تصمیم بر سر محل صرف شام است. اگر میل به پیتزا دارید می توانید یکی از دو پیتزا فروشی عالی در نزدیکی Colosseum به نام های Li Rioni و Alle Carrette را امتحان کنید. ساختمان های ivy-draped و خیابان های cobbled streets در مونتی(Monti) بعد از غروب آفتاب نیز مشغول به کار هستند و هموراه مملو از رومی ها و توریست هایی هستند که مشغول شکستن یخ در لیوان هایشان می باشند. برای داشتن شامی آرام به دنبال مکان هایی چون Aperol-spritz ،Campari-spritz یا prosecco بروید. L'Asino d'Oro نیز می تواند گزینه خوبی برای داشتن شامی با آرامش باشد. یکی از معروفترین محله های شبانه در رم Trastevere می باشد که پیتزاهای divine و رستوران های شبانه(trattorias) نیز از گزینه های پیشنهادی این محله است. از سمت دیگر اگر علاقمند به پاستا هستید Felice یا Da Bucatino گزینه های خوبی هستند. همچنین پیشنهاد می کنیم به Tanto pe' Magna در Garbatella سری بزنید. البته از قبل باید برای چنین نقطه محبوبی در بین دیدنی های رم جا رزرو کنید.

8 شب، پیتزا یا پاستا؟

11 شب، پس از ساعت ها گردش

اگر در حد ذره ای کوچک انرژی برایتان باقی مانده است، دراین لحظات INIT گزینه خوبی برای لذت بردن از یک نوشیدنی و گوش دادن به موسیقی سبک indie است. دیگر نقاط شبانه می تواند Micca Club باشد. اگر تا اینجا با ما همراه بوده اید دیدید که در طول 18 ساعت چنین شهر فوق العاده ای بررسی کرده ام و اکنون زمان خواب است پس بالاخره به چیزی که می خواستید رسیدید.

11 شب، پس از ساعت ها گردش

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفری یک روزه به استان البرز و گشتی میان زیبایی های طالقان و کردان

مکانچی ، دوشنبه 12 اسفند 1398

وجود شهرستان طالقان و روستای کردان از مهم ترین دلایل جذابیت گردشگری استان البرز است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :