بهترین مقاصد برای سفر در ماه می و لذت سفری خانوادگی

اگر قصد سفر به آسیا در ماه می را دارید به احتمال زیاد نسبت به ماه های دیگر سال گزینه های خیلی خوبی پیش رویتان قرار دارد با این وجود بازهم در برنامه ریزی و انتخاب مقصد دقت کنید. اصلی ترین شهرها در جنوب شرقی آسیا مانند بانکوک (Bangkok) و سایگون(Saigon) به شدت در این موقع سال گرم هستند و شما همچنین ممکن است به بارش هایی در این شهرها برخورد کنید. خوشبختانه ژاپن، چین یا کره جنوبی دسته ای از بهترین مقاصد برای سفر در ماه می هستند البته اگر وقت کافی برای دیدن آن ها را داشته باشید. بخش هایی از هند نیز هنوز برای سفر در بین برترین مقاصد برای سفر در ماه می خوب هستند. دراینجا سعی کرده ایم تعدادی از معروف ترین مقاصد برای سفر در ماه می را برای شما معرفی کنیم.

معروف ترین مقاصد برای سفر در ماه می

شهر بالی، اندونزی Bali ،Indonesia

درحالیکه بیشتر قسمت های جنوب شرقی آسیا در این ماه گرم و مرطوب هستند، شهر بالی نسبتا وارد فصلی سرد و خشک می شود. به عنوان جزیره ای که به میزان کمی در جنوب خط استوا قرار گرفته، هرچند که اکثر روزهای سال در این شهر گرم و مرطوب است، ماه می در واقع بخشی از فصل پاییز این شهر می شود. باتمام این صحبت ها هنوز ماه می یکی از بهترین ماه ها برای دیدن این شهر است چراکه از هوای خوبی برخوردار است و همچنین جمعیت عظیمی که در ماه ژوئن قرار است بیایند که هنوز نرسیده اند. در این ماه قیمت هتل ها در بالی بسیار مناسب چرا که این زمان شامل فصل های گران قیمت نمی شود و یافتن پروازی با قیمت مناسب نیز نباید کار دشواری باشد. ناحیه محبوب کوتا(Kuta) در این موقع بسیار شلوغ است و پیشنهاد رفتن به این منطقه کمی سخت است مگر اینکه روزها را به موج سواری و شب ها را در مهمانی ها بگذرانید. لووینا در شمال اندونزی نیز مانند بالی است و حتی از لحاظ قیمت نیز ارزان تر می باشد و یکی از بهترین مقاصد برای سفر در ماه می است.

شهر بالی، اندونزی Bali, Indonesia

توکیو، ژاپن Tokyo ،Japan

توکیو دارای زمستان های سرد و به شکلی شگفت انگیز دارای تابستان های گرم است بنابراین دیدار از این شهر در ماه می به خوبی هر دو فصل می باشد. ممکن است کمی بارش را نیز تجربه کنید اما این مورد در تمام طول سال نیز وجود دارد و شهر به نحو مناسبی برای این مورد تجهیز و زهکشی شده است. در این ماه قیمت هتل ها نیز مناسب است چرا که قبل از شلوغی فصل تابستان می باشد. اکثر بازدیدکنندگان از ژاپن بر روی شهر توکیو تمرکز می کنند چرا که بسیار قابل فهم است از این نظر که توکیو شهری بزرگ با پیشنهادهای فراوان پیش روی آن هاست. از طرفی از طریق قطارهای سریع السیر به آسانی می توانید به دیگر شهرها همچون کیوتو(Kyoto) و اوساکا (Osaka) نیز دسترسی پیدا کنید که بسیار جالب توجه است ولی ممکن است کمی گران باشد و یکی از معروف ترین مقاصد برای سفر در ماه می می باشد.

توکیو، ژاپن Tokyo, Japan

سئول، کره جنوبی Seoul ،South Korea

شبیه به توکیو، سئول نیز در فصل بهار و پاییز نقطه ای خوب از لحاظ آب وهوا است و شما در ماه می یکی از بهترین آب وهوا های سال را در اینجا تجربه خواهید کرد. این شهر بزرگ برای توریست هایی که از راه های دوری به اینجا می آیند شناخته شده نیست ولی مکان ها و کارهای بسیاری برای دیدن و انجام دادن در این شهر وجود دارد. علاوه بر این ها شهر سئول دارای مجموعه ای از بهترین غذاهای آسیایی با قیمت هایی بسیار مناسب که مورد علاقه افراد در سراسر جهان است نیز می باشد. تعدادی از افراد معمولا از شهر سئول شروع کرده و سپس از طریق قطار یا پرواز به نقاط دیگر این شبه جزیره سفر می کنند. اگر وقت کافی برای سفر داشته باشید این ایده خوبی است که از این پایتخت شلوغ به دیگر نقاط کشور که دارای مناظری دیدنی هستند، بروید. اگر از طرف آمریکا یا کانادا به این شهر می آیید، بدانید که پروازها در سئول معمولا ارزان هستند و این نقطه برای شروع یک تور گردشگری در آسیا نقطه خوبی است و از برترین مقاصد برای سفر در ماه می می باشد.

سئول، کره جنوبی Seoul ،South Korea

لونگ پرابنگ، لائوس Luang Prabang ،Laos

درماه می بعدازظهرها در لونگ پرابنگ گرم است اما در این شهر به مانند دیگر شهرهای بزرگ احساس خفگی نخواهید کرد چراکه این شهر به خوبی در ناحیه گسترش پیدا کرده و در کنار رودخانه ای عریض قرار گرفته است. عصرها هوا به سمت سرد شدن میل می کند و به اندازه ای کافی گرمای هوای روز را کاهش می دهد و فروشگاه های شبانه در این شهر بهترین راه برای گذراندن زمان هنگام غروب آفتاب هستند. سفر به لونگ پرابنگ خیلی آسان نیست چراکه فرودگاهی بزرگ به همراه پروازهایی ارزان قیمت به این شهر یافت نمی شود لذا اکثر توریست ها ترجیح می دهند از بانکوک یا ویتنام دیدن کنند. اما اگر شما خواهان دیدن این نقطه در بین برترین مقاصد برای سفر در ماه می هستید، می تواند گزینه خوبی برای توقفی کوتاه در طول سفر شما باشد.

لونگ پرابنگ، لائوس Luang Prabang ،Laos

کوالالامپور، مالزی Kuala Lumpur ،Malaysia

کوالالامپور در اکثر روزهای سال داغ و سوزان است و بیشتر اوقات سال پتانسیل داشتن بارش های سنگین عصرانه را داراست ولی ارزش دیدن این شهر بسیار زیاد است. اینجا شهری مدرن نسبتا ثروتمند به همراه بهترین امکانات حمل و نقل عمومی می باشد. مسیرهای حمل و نقل بالای شهر قرارگرفته اند و این امکان را به ارمغان می آورند که با تهویه ای عالی و خنک شهر زیر پاهای شما باشد. هتل ها درکوالالامپور بهترین مکان برای چانه زدن برای قیمت هستند و شما می توانید معامله ای صورت دهید به نحوی که هتلی 4 ستاره را که قیمت آن حداقل 3 برابر بیشتر از هتل های نزدیک سنگاپور است را به قیمتی مناسب فراهم کنید. پرواز به کوالالامپور نیز بسیار آسان است چرا که شهری است بزرگ و دارای فرودگاهی عظیم که حتی یکی از قطب های اصلی پروازهای آسیایی است و از برترین مقاصد برای سفر در ماه می است.

کوالالامپور، مالزی Kuala Lumpur ،Malaysia

سنگاپور Singapore

سنگاپور از سمت جنوب خیلی دور از کوالالامپور نیست و اقلیم و الگوهای بارشی مشابهی با کوالالامپور دارد. هردو شهر ترکیبی جذاب از فرهنگ های مردم چینی، هندی، و مالایایی به همراه غذاهایی باورنکردنی از هر فرهنگ می باشند. هتل ها و دیگر قیمت ها در سنگاپور کمی نسبت به کولالامپور گرانتر هستند اما این شهر مدرن هنوز هم ارزش دیدن دارد. دیدن سنگاپور از نظر اینکه هزینه ها مناسب در بیایند آسان است، اگر شما بتوانید تخت هایی با قیمتی ارزان بیابید و از رفتن به رستوران ها و بارهای گران قیمت در مناطق تجاری پرهیز کنید و یکی از بهترین مقاصد برای سفر در ماه می می باشد.

سنگاپور Singapore

بانکوک، تایلند Bangkok ،Thailand

ممکن است این بحث وجود داشته باشد که بانکوک به لیست ما برای بهترین مقاصد برای سفر در ماه می تعلق نداشته باشد چرا که در این ماه سال بسیار گرم، مرطوب و می تواند بارانی باشد اما بارش ها حداکثر در 30 دقیقه یا کمتر پایان میابند و از طرفی بانکوک پرشده از فروشگاه های بزرگ و پیشرفته دارای تهویه هوا که فرآیند خرید را در تمام روزهای سال لذت بخش می کند. پروازها در بانکوک معمولا در مقایسه با دیگر نواحی دارای قیمت مناسب تری هستند. هتل ها و متل ها در بانکوک نیز بیشتر اوقات قیمت هایی مناسب ارائه می دهند. از آنجا که ماه می در بانکوک جز فصل هایی است که بین زمان شلوغی و زمان خلوت بودن قرار می گیرد شما می توانید هتلی 4 ستاره را به قیمت یک هتل 2 یا 3 ستاره تهیه کنید و این مکان از معروف ترین مقاصد برای سفر در ماه می محسوب می شود.

بانکوک، تایلند Bangkok ،Thailand

چیانگ مای، تایلند Chiang Mai ،Thailand

شهر دوم تایلند نیز در ماه می روزهایی گرم دارد ولی حداقل در عصرها به میزانی کافی هوا خنک شده و گرمای آن را کاهش می دهد. چیانگ مای نیز از دیگر شهرهایی است که به شدت دارای فروشگاه های شبانه است و بیشتر افراد محلی ترجیح می دهند در طول روز از گرما پرهیز کرده و از غروب آفتاب به بعد به فروش و فعالیت های اجتماعی مشغول شوند. چیانگ مای نیز یکی از بهترین شهرها برای چانه زدن برای هتل ها و متل هاست به گونه ای که پس از چانه زنی قیمت ها به گونه ای می شود که انگار غلط چاپی رخ داده و قیمت نباید اینقدر باشد. این شهر یکی از بهترین مکان ها برای خوشگذارنی و از معروف ترین مقاصد برای سفر در ماه می می باشد.

چیانگ مای، تایلند Chiang Mai ،Thailand

سیم ریپ، کامبوج Siem Reap ،Cambodia

دمای روزانه در سیم ریپ هم بالا و هوا نیز گرم است. این گرما به ویژه زمانی که با رطوبت همیشه در حال حاضر ترکیب می شود و از آنجا که بعدازظهرها نیز دمای هوا آن خنکی و فراغت را ندارد باعث می شود میزان آسایش و راحتی مورد انتظار مارا فراهم نکند ولی هنوز هم ارزش توقف را دارد اگر شما حداقل برای یک روز کامل به دیدن معابد آنگکور وات که می توانند تنها دلیل بازدید از این منطقه باشند، بروید. سیم ریپ در مقایسه با دیگر گزینه های این لیست شهر کوچکی است ولی نسبت به اکثر موارد دیگر خوش آیندتر است. بهتر است که مانند افرادی بومی عمل کرده و روزها بیرون ظاهر نشوید و تمرکز خود را بر روی فروشگاه ها، رستوران ها و بارهای خیابان پاب (Pub Street) قراردهید. قیمت هتل ها نیز در این شهر مناسب است و از بهترین مقاصد برای سفر در ماه می است.

سیم ریپ، کامبوج Siem Reap ،Cambodia

هانوی، ویتنام Hanoi ،Vietnam

شهر هانوی نیز در ماه می با میزانی از بارش ها روبه روست اما یافتن پناهگاهی به هنگام شروع طوفان نیز امری ساده است. دمای هوا در این بازه زمانی از سال نسبتا قابل قبول است بنابراین اگر شما در حال بازدید از ویتنام هستید این شهر حتما ارزش دیدن را دارد. دلیل دیگر ارزشمند بودن این شهر برای بازدید این است که این شهر همواره در رتبه اول یا نزدیک به آن از نظر شاخص Backpacker سالیانه شهرهای آسیایی از ارزان ترین به گران ترین قرار دارد. هتل ها دارای قیمتی بسیار مناسب هستند به گونه ای که می توانید مقدار بیشتری از پول خود را که برای صرف اتاق در نظر گرفته اید با گرفتن اتاقی با پیشنهاد کمتر نزد خود نگه دارید.

هانوی، ویتنام Hanoi ،Vietnam

شهر هوشی مین، ویتنام Ho Chi Minh City ،Vietnam

بیشتر افرادی که از ویتنام دیدن می کنند، یا از هانوی در شمال و یا از سیگان در جنوب، سفر خود را آغاز و به وسیله قطار در بین این دو جا به جا می شوند. نقطه مورد توجه در بین این دو شهر برای بیشتر افراد یک روستای دوست داشتنی به نام هوی آن(Hoi An) است. اگر می توانید برنامه ای چند روزه برای توقف در این شهر قرار دهید. شهر هو شی مین رسما از هانوی گرمتر و گسترده تر است اما مکان ها و کارهای زیادی برای انجام در این شهر وجود دارد که شما به ورود به آن حقیقتا خواهان انجام آن هستید. غذا در سایگون به اندازه غذاهای ویتنامی شگفت انگیز و همچنین قیمت هتل ها در این شهر نیز بسیار قابل قبول است.

شهر هوشی مین، ویتنام Ho Chi Minh City ،Vietnam

جزیره بوراکای، فیلیپین Boracay Island ،Philippines

در حالیکه اکثر ساحل ها، جزایر و جنوب شرقی آسیا در ماه می به شدت گرم و تا حدودی بارانی هستند، جزیره بوراکای از آن دسته جزایری است که بهترین آب وهوا را در اکثر ماه های سال داراست. ممکن است چند روزی در هفته با طوفان های کوتاه بارانی روبه رو شوید ولی فصل باران ها در ماه می هنوز شروع نشده است. جزیره بوراکای یکی از دوست داشتنی ترین مناطق ساحلی است که مسافران قدیمی تر به این منطقه، زنجیره زیبای هتل ها و مغازه هایی که قبل از اینکه به پوکت (Phuket) یا جاهای دیگر نقل مکان کنند را به خاطر خواهند آورد. هتل ها در این ناحیه ارزانترین نیستند ولی حداقل هر یک از آن ها یا در ساحل هستند یا فاصله کوتاهی با ساحل دارند بنابراین بهتر است حتما از این ناحیه دیدن کنید.

جزیره بوراکای، فیلیپین Boracay Island ،Philippines

ماله، مالدیو Malé ،Maldives

از آنجاکه این شهر به خاطر کوچک بودن و جمعیت بالای جزیره مالدیو به ماله نام گذاری شده، به احتمال زیاد قصد بازید از این شهر را نخواهید داشت مگر اینکه یک مورد بسیار هیجان انگیز برای شما وجود داشته باشد. دلیل آمدن به مالدیو بازدید از استراحتگاه های بالا و پایین این مجمع الجزایر است و اگر شما توانایی پرداخت آن را داشته باشید می توانید در یکی از استراحتگاه های ویلایی آبی در مالدیو اقامت و لذت ببرید. اتاق های جزیره از قیمت 100 دلار آمریکا به ازای هر شب شروع می شوند اما ویلاهای آبی از قیمت 300 دلار آمریکا به ازای هرشب قیمت خود را ارائه می دهند. بهترین و منحصربه فردترین استراحتگاه معمولا در جزیره میرو(Meeru) قراردارد که شما با پرداخت 500 تا 600 دلار آمریکا به ازای هر شب می توانید از داشتن یک جکوزی آبی بزرگ به همراه انواع غذاها و نوشیدنی لذت ببرید.

ماله، مالدیو Malé ،Maldives

پخارا، نپال Pokhara ،Nepal

کاتماندو (Kathmandu) پایتخت پر جمعیت نپال است اما اکثر توریست ها مربوط به شهر پخارا هستند که شهری است کوچک و آرام که بر روی یک دریاچه قرارگرفته، است و در پایه تعدادی کوه های عظیم قرار دارد. این شهر یکی از بهترین پایتخت های آسیا برای مسافرت و یکی از بهترین مکان ها برای آمیختن در اجتماع است چرا که مردمی بسیار خونگرم و قیمت هایی بسیار ارزان دارد. هوا در ماه می در پخارا بسیار عالی و یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در این موقع از سال است. هتل ها به طرز شگفت انگیزی ارزان و دارای انواع غذاهای گوناگون هستند. سفر به قصد کوه گردی در این منطقه ارزان نیست ولی بهتر است برای آن برنامه ای داشته باشی

پخارا، نپال Pokhara ،Nepal

گوآ، هند Goa ،India

از ماه دسامبر تا می گوآ بهترین فصل خود را دارا می باشد بنابراین ماه می آخرین ماهی است که می توانید از ساحل های افسانه ای و آرام اینجا لذت ببرید. با شروع فصل ژوئن فصل بارندگی نیز آغاز شده و بارانی بودن و وجود سیل می تواند مشکل آفرین باشد. بخاطر اینکه ماه می آخرین ماه فصل است جمعیت در اینجا کم و قیمت ها نیز حتی از حد معمول پایینتر هستند. اکثر بخش های هند در ماه می بسیار گرم و آتشی هستند اما گوآ یکی از مناطقی است که هنوز عالی است. اگر قصد سفر به مناطق گوناگون هند را در این ماه دارید، حتما در انتخاب نقشه سفر دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید از یکی از برترین مقاصد برای سفر در ماه می لذت ببرید.

گوآ، هند Goa ،India

بمبئی، هند Mumbai ،India

دیگر بخش هند با دمایی کمتر در ماه می بمبئی است که همچنین بسیاری از پروازهای اروپایی نیز در این شهر فرود می آیند. این شهر بزرگ درمقایسه با دهلی آنچنان توریستی شناخته نشده با این وجود هنوز هم کارها و مناطق زیادی برای انجام دادن و بازدیدکردن در حد دو یا سه روز می توان وجود دارد. ولی پس از آن احساس سختی خواهید کرد و باید به مکان دیگری بروید.هتل ها در بمبئی گران ترین ها هستند ولی قیمت آن ها با توجه به استاندارد بین المللی قابل قبول است. نواحی توریستی در جنوب کوچک و توسط آب احاطه شده اند، بنابراین فضای کافی برای ایجاد هتل های بیشتر وجود ندارد.

بمبئی، هند Mumbai ،India

پکن، چین Beijing ،China

چین یکی از شهرهای معروف است که در زمستان ها بسیار سرد و در تابستان ها بسیار گرم و سوزان است، بنابراین ماه می ماهی عالی برای یک تور سفر به چین است که شامل پکن هم می شود. این شهر بزرگ بسیار گسترده و ترافیک بدی دارد و رفتن به یک مکان دیدنی به تنهایی آسان نیست. اگر قصد دارید از شهر ممنوعه و دیوار چین دیدن کنید بهتر است به همراه گروه به آنجا بروید. پروازها داخل پکن نسبتا ارزان است اما حواستان باشد که اکثر ملیت ها نیاز به ویزا پیدا خواهند کرد که خود آن نیز نیازمند صرف وقت و کاغذ بازی فراوان است. هتل ها معمولا گران هستند ولی با توجه به استاندارد بین المللی قابل قبول است.

پکن، چین Beijing ،China

شانگهای، چین Shanghai ،China

شانگهای دیگر قطب اصلی بین المللی در چین است. تورها معمولا کارخود را از پکن شروع و در شانگهای یا دیگر مناطق اطراف آن به پایان می رسانند. باز هم اشاره به این نکته خوب است که تورهای چین برای اکثر بازدیدکنندگان نسبت به اینکه خودشان شخصا از شهر دیدن کنند، گزینه عاقلانه تری است. برخلاف پکن، شانگهای شهری بسیار فشرده و اکثرا انگلیسی زبان هستند. اگر می خواهید زمان بیشتری را در کشور سپری کنید، بهتر است که چند روزی را در پکن گذرانده و مابقی را در شانگهای سپری کنید. هتل ها نیز معمولا طبق استاندارد چین گران هستند.

شانگهای، چین Shanghai ،China

شیان، چین Xi'an, China

سومین شهر پربازدید برای بازدیدکنندگان خارجی به کشور چین، شیان است که تقریبا به شکلی منحصر به فرد به عنوان خانه ای برای نینجاهای ترا کوتا(Terra Cotta) محسوب می شود. هرگز فکر نکنید که شیان شهر کوچکی است، این شهر 9 میلیون جمعیت دارد. نینجاهای تراکوتا جز اولین جاذبه های زندگی هستند اما اگر صادق باشیم در شیان همه چیز به آن اندازه بزرگ نیست. اگر علاقه چندانی به نینجاها ندارید بهتر است به جای آن به سمت گولین(Guilin) برای دیدن تپه های کارست(karst) در طول رودخانه لی بروید.

شیان، چین Xi'an, China

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین مقاصد اروپا در ماه ژوئن و لذت سفری امن و راحت

سعید حسنی ، دوشنبه 12 شهریور 1397

ماه ژوئن برای سفرهای اروپایی بسیار مشهور است و در این ماه آب و هوا در کل قاره اروپا بسیار عالی است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :