معرفی پل طنابی Carrick-a-Rede در ایرلند شمالی

به علت شهرت پل Carrick-a-Rede پی ببرید. این پل که در سال 1755 در ایرلند شمالی ساخته شد، مدت زیادی است که به عنوان جاذبه ای گردشگری با مناظر زیبا و مسیر های هیجان انگیز، باعث جذب بازدیدکننده ها می شود. پل طنابی Carrick-a-Rede در ایرلند شمالی در ارتفاع 100 پایی اب های شدید و پر تحرک اقیانوس اطلس به حالت معلق قرار گرفته است. این پل بازدیدکننده ها را به سمت صخره هایی هدایت می کند تا به وسیله ی انها بتوانند به جزیره ی Carrick-a-Rede دسترسی پیدا کنند. به علت شهرت زیاد این پل به عنوان جاذبه ی گردشگری، روند جدیدی با نام بلیت های زمان دار اغاز شده است که از تجمع بی اندازه ی بازدیدکننده ها جلوگیری می کند. همان طورکه تغییرات متعددی در حال شکل گیری هستند، Travel+Leisure نگاهی می اندازد به گذشته ی این پل و ویژگی های ان که باعث جذب تعداد زیادی ار مسافران و حتی افراد بومی شده است. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای معرفی پل طنابی Carrick-a-Rede ایرلند شمالی...

پل طنابی 1

موقعیت پل طنابی Carrick-a-Rede در ایرلند شمالی

برای رسیدن به پل طنابی Carrick-a-Rede ایرلند شمالی، ابتدا به سمت Ballintoy در County Antrim که واقع در ایرلند شمالی است حرکت کنید، سپس روی پلی از جنس طناب که سرزمین اصلی را به جزیره ی کوچک Carrick-a-Rede وصل می کند، قدم بزنید.

پل طنابی2

سفر بازگشت به زمان

صدها سال پیش در سال 1755 ماهیگیری که به صید ماهی سالمون مشغول بود، این پل طنابی را ساخت. این پل به ماهیگیر اجازه داد تا برای رسیدن به جزیره، احتیاج چندانی به قایق ها نداشته باشد. صید ماهی سالمون تا سال 2002 در این ناحیه ادامه پیدا کرد و زمان شروع الودگی های رودخانه, اخرین ماهی ها در پل طنابی Carrick-a-Rede ایرلند شمالی صید شدند و این فعالیت متوقف شد.

پل طنابی3

مقابله و رویارویی با ارتفاعات

درست است که در این منطقه صید ماهی سالمون کم کم به یک خاطره تبدیل شد، اما این پل هنوز هم به علت جایگاه پر هیجان و مناظر دیدنی اش توریست های زیادی را جذب می کند. این پل طنابی، حدود 100 پا از سطح اب فاصله دارد و وزش باد چنان حرکتی به ان می دهد که تنها افراد شجاع قادر به حرکت بر روی پل هستند.

پل طنابی4

گشت و گذار

طناب و رشته های این پل بافت محکمی دارند، با این وجود ارتفاع و تحرکات این پل گذر از ان را به تجربه ای هیجان انگیز تبدیل می کند. به همین دلیل توریست هایی که مسیر رفت را از روی پل پیمودند، عموما مسیر برگشت را با قایق طی می کنند.
این پل در گذشته تنها یک نرده داشت، اما امروزه نشنال تراست برای ثبات بیشتر، دو نرده در طرفین ان قرار داده است.

پل طنابی5

منظره

همان طور که طول این پل را می پیمایید، نگاهی به زیر پا و اطرفتان بیاندازید تا اب های شفاف، غارهای اطرافش و جزایر Rathlin و Scottish را ببینید.

پل طنابی 6

قرارگرفتن در بستری از طبیعت

دیدن کوسه ماهی های اسودگر، دلفین ها و پورپوس ها در اب و انواع مختلفی از مرغ های دریایی فولمار، نوک تیغی و گاکی کوچک در اسمان های این منطقه، غیرمعمول نیست.
هم چنین می توان سه نوع مختلف از گل های ارکیده و دسته ای از گل های وحشی و خودرو را در این مکان یافت و زیبایی ان ها را تحسین کرد.

پل طنابی7

محبوبیت

در طول سال ها، این پل به یکی از برترین جاذبه های توریستی منطقه تبدیل شده است و به گفته ی نشنال تراست، جمعیتی حدود 250000 بازدیدکننده را به خود جذب کرده است.
سال گذشته، تعداد بازدیدکننده ها به بالاترین حد ممکن رسید و منجر شد که ارزیابی های جدیدی برای دسترسی به این مکان بوجود بیایند.

پل طنابی8

روند جدید

از اوریل 2017 این قانون ثبت شد که بازدیدکننده ها باید بلیت های زمان دار تهیه کنند. این بلیت ها، روزانه به فروش می رسند و تنها در همان روز معتبر هستند.
بلیت ها از ساعت 9 صبح در دسترس خواهند بود و به مدت یک ساعت کار می کنند، پس تمام گروه های گردشی Carrick-a-Rede، از تاریخ 7 اوریل 2017 باید از قبل رزرو شوند.
شروع قیمت بلیت ها از 3.50 پوند انگلیس (حدود 4.50 دلار) برای کودکان و 7 پوند انگلیس (حدود 9 دلار) برای بزرگسالان است.

پل طنابی9

جاذبه های گردشگری در مناطق اطراف

زمانی که از تقاطع عبور کردید و به سمت دیگر رسیدید، به اتاق چایخوری Weighbridge Tea Room بروید و خود را به صرف کیک و نوشیدنی گرم مهمان کنید.
در این مکان هنوز هم بقایایی از فعالیت های ماهیگیری(سالمون) این ناحیه در گذشته، شامل ابزار بالابر قایق ها و تورهای ماهیگیری، دیده می شود.
هم چنین بازدیدکننده ها این فرصت را دارند تا داخل کلبه ماهیگیر (تنها بنای موجود در جزیره) را از نزدیک ببینند.

پل طنابی10

نکاتی از سوی نشنال تراست

اگر علاقه دارید که از نزدیک این پل را ببینید، نشنال تراست به شما پیشنهاد میکند که صبح زودِ روز موردنظرتان، برای رزرو بلیت انجا باشید.
هم چنین انها متذکر می شوند که تا زمانی که در این محدوده هستید بازدید از مناطق پر ارزشی چون خلیج White Park و Downhill Demesne را از یاد نبرید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

گذرگاه ساحلی جاینت | معروف ترین جاذبه ایرلند شمالی

سعید حسنی ، یکشنبه 1 مهر 1397

گذرگاه جاینت در نزدیکی شهر Bushmills ایرلند شمالی و درکناره(ساحل)اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است ؛ چشم اندازی از صخره های درشت و بلند...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :