سفر به ترکیه | بهترین مقصد گردشگری ترکیه

ترکیه یک منطقه خیره کننده است که در میان آسیا و اروپا قرار گرفته و دارای آثار تاریخی فراوان و چشم اندازهای زیبای بسیاری میباشد که همیشه افراد را تحت تاثیر قرار میدهد. فرهنگ پرجنب و جوش، غذاهای مشهور و تاریخ عظیمی که دارد، همه افرادی که به این ناحیه می آیند را شگفت زده میکند همچنین، چشم اندازهای باشکوهی که دارد، از آفتاب مدیترانه ای گرفته تا کوه های بزرگ و جلگه های خشک از نقاط برجسته و بهترین مقصد گردشگری ترکیه هستند. چه بخواهید در گوشه و کنار شهر، شکوه بیزانس و عثمانی را ببینید، یا در ساحل استراحت کنید، در خرابه هایی مانند افسس به دنبال کاوش تاریخ باشید و یا برخی مقاصد توریستی ترکیه و چشم اندازهای عجیب دنیا را در پاموککلای و کاپادوکیا ببینید، این کشور مقصد مناسبی است و جاذبه های فراوانی دارد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای سفر به جاهای دیدنی ترکیه...

ترکیه

ایا صوفیه

به عنوان یکی از زیباترین مقاصد توریستی ترکیه و ساختمانهای جهان شناخته شده است، شکوه شگفت انگیز بیزانس در موزه ایا صوفیه (هاگیا صوفیه) نه تنها یکی از برترین جاذبه های استانبول است بلکه یکی از بهترین مقصد گردشگری ترکیه به حساب می آید. بخش عمده ای از قسمت بیرونی آن با مناره های ظریفی که پس از پیروزی عثمانی به آن افزوده شد، شکل داده شده در حالی که قسمت داخلی با نقاشی ها و تزیینات با شکوهی که دارد یادآور قدرت و عظمت قسطنطنیه میباشد. اینجا یکی از آثار معروفی است که هر توریستی که از این کشور بازدید میکند حتما باید از اینجا دیدن کند.

ایا صوفیه

افسس

تماشای ویرانه های افسس که یک شهر از آثار باستانی و جاده های سنگ مرمر است را از دست ندهید. یکی از کاملترین شهرهای رومی در منطقه مدیترانه که هنوز پابرجا مانده، افسس است، اینجا مکانیست که میتوانید چگونگی زندگی در دوران طلایی امپراطور روم را تجربه کنید. اگر بخواهید یک نگاه سطحی به جاهای دیدنی ترکیه و از نکات برجسته ان بازدید کنید حداقل نیمی از روز طول میکشد، ولی اگر بخواهید واقعا در آن جا بگردید، بیشتر طول خواهد کشید، بنابراین برای این بازدید از قبل برنامه ریزی کنید تا بعدا احساس سرخوردگی نکنید.

افسس

کاپادوکیا

رفتن به دره های سنگی شگفت انگیز کاپادوکیا، رویای هر عکاس است. صخره ها و نوک تپه ها منظره سنگی مواجی را شکل داده اند، این سنگ ها در اثر هزاران سال وزش باد و اثرات آب بر روی سنگ ها، موجی شکل شده اند. اگر حوصله ندارید برای دیدن مناظر از تپه ها بالا بروید، اینجا یکی از بهترین مقصد گردشگری ترکیه و جهان برای استفاده از بالون های هوای گرم است. اگر این چشم انداز ناهموار که مانند سطح ماه است، برای وسوسه کردن شما کافی نیست، در میان این دره ها کلیساهای سنگی نقاشی شده دوران بیزانس، متعلق به زمانی که این منطقه مکان مهمی برای مسیحیان اولیه بوده است، وجود دارد که میتوانید از ان ها بازدید کنید.

کاپادوکیا

قصر توپکاپی

فراتر از باورها، قصر توپکاپی از جاهای دیدنی ترکیه، شما را به جهان خارق العاده و پر زرق و برق سلطان ها می برد. از اینجا بود که سلطان های عصر عثمانی، امپراطوری ای برپا کردند که از بالا تا اروپا و از پایین تا خاورمیانه و آفریقا گسترده شده بود. قسمت داخلی، با کاشی کاری و دکوراسیون شیک و تجملی، یک دید فراموش نشدنی در مورد عظمت عثمانی ها به افراد میدهد. باغ های عمومی اطراف، زمانی منحصرا جزء قلمرو سلطنتی بوده اند اما اکنون در دسترس عموم قرار دارند و مکانی سبز و آرامش بخش برای فرار از خیابان های شهر را به وجود آورده اند.

قصر توپکاپی

پاموکاله

یکی از شگفتی های طبیعی مشهور و مقاصد توریستی ترکیه، تراس های سنگ آهک سفید پاموکاله می باشد (به انگلیسی"قلعه پنبه ای")، به صورت شیبدار و آبشارمانندی قرار گرفته اند و مانند یک زمین برفی در میان یک چشم انداز سبز به نظر می آید. گرچه سنگ آهک سفید به خودی خود یکی از نقاط برجسته سفر به ترکیه میباشد، ویرانه های وسیع هیراپولس رومی از زیباترین جاهای دیدنی ترکیه، یک شهر باستانی، که در بالای این تپه ی کلسیت قرار دارد، دلیل دیگری برای بازدید از این ناحیه میباشد. برای گرفتن بهترین عکس ها، هنگام غروب آفتاب به اینجا بیایید، هنگامیکه خورشید در حال فرو رفتن در زیر خط افق است، سنگ اهک ها میدرخشند.

پاموکاله

صومعه سوملا

با محیط بی نظیر و خلوتی که دارد در دل یک صخره ساخته شده است، صومعه سوملا (صومعه مریم مقدس) از بهترین مقصد گردشگری ترکیه و جاذبه برتر برای بازدیدکنندگان در کنار ساحل دریای سیاه است. در اطراف این مجموعه مذهبی متروکه گردش کنید. نقاشی های خیره کننده ای در فضای داخلی کلیسا وجود دارد، برای افرادی که سفر طولانی به منطقه شمال شرقی ترکیه دارند، ضروریست که از این جاذبه زیبا بازدید کنند. این صومعه اولین بار در دوران بیزانس افتتاح گشت و در سال 1923 بسته شد. امروزه با پرسه زدن در اتاق های خالی، به راحتی میتوانید زندگی جداگانه (به دور از جمعیت) راهبانی که زمانی در اینجا زندگی میکرده اند را تصور کنید.

صومعه سوملا

کوه نمروت

برترین چشم انداز و جاهای دیدنی ترکیه شرقی، کوه نمروت است که در بالای آن بقایای مجسمه های عظیم الجثه قرار گرفته اند. این مکان عجیب و غریب، یکی از مرموزترین و شگفت انگیزترین مقاصد توریستی ترکیه میباشد. سرهای سنگی غول پیکر که متعلق به پیکر خدایان فراموش شده اند در بالای کوه قرار گرفته اند و یک جو هیجان انگیز و وهم آور را در قله کوه به وجود آورده اند. بهترین زمان برای آمدن به اینجا، هنگام طلوع خورشید است، اینگونه میتوانید مجسمه ها را هنگامی که در حال خارج شدن از تاریکی هستند تماشا کنید.

کوه نمروت

آنی

ساختمان های خرابه شهر آنی از جذاب ترین مقاصد توریستی ترکیه، که از شهرهای قدرتمند جاده ابریشم بوده، در دشتهای نزدیک مرز مدرن ترکیه با ارمنستان به متروکه ای تبدیل شده است. زمانی پایتخت ارمنستان بوده، عصر طلایی آنی در قرن چهاردهم بعد از حمله مغول، خرابی های زلزله و نزاع بر سر مسیر تجارت، به پایان رسید و همه این ها دست به دست هم دادند و موجب زوال شهر شدند. ساختمان های آجری قرمز زیبا که اکنون خرابه ای در میان چمن ها هستند، بازدیدکنندگان را مسحور مینمایند. کلیسای ردیمر یا کلیسای سنت گرگوری را از دست ندهید، با سنگ تراشی های استادانه و بقایای نقاشی ها، هنوز هم ارزش بازدید را دارند.

آنی

اسپندوس

در جنوب آنتالیا، تماشاخانه رومی اسپندوس با وسعت عظیمی که دارد شما را شگفت زده خواهد کرد، در اینجا جشن ها و مراسم های فرمانروایی مارکوس اورلیوس برگزار میشده است. یکی از زیباترین نمونه های آمفی تئاتر کلاسیک جهان است که هنوز پابرجا مانده و یکی از برترین جاذبه های باستانی اینجا به شمار می رود. اگرچه این تماشاخانه دلیل اصلی بازدید از این مکان است و برای اکثر بازدیدکنندگان این تماشاخانه تنها چیزی است که در این سفر نیم روزه ی خود مشاهده میکنند. اگر زمان بیشتری در اختیار دارید، خرابه های بیشتری در منطقه پر از تپه اطراف وجود دارد که میتوانید از آن ها هم بازدید کنید.

اسپندوس

سفر دریایی مدیترانه

در خط ساحلی دریای مدیترانه در ترکیه، کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید انجام دهید، اما بسیاری از مردم فقط دوست دارند که حمام آفتاب بگیرند و از مناظر زیبای ساحل لذت ببرند. سفر دریایی با قایق های بادبانی، یکی از فعالیت های مهم برای بازدیدکنندگان بدروم و فتیه است. دامنه های شیبدار جنگلی، خلیج های پنهان که سواحل شنی سفید دارند، و صدها جزیره پراکنده، از بهترین مکان هایی هستند که میتوان در سفر دریایی مشاهده کرد. حتی افراد سرسخت هم تحت تاثیر قرارخواهند گرفت. یکی از معروف ترین سفرها به عنوان "کروز آبی" شناخته می شود و از فتیه جنوبی به سوی المپوس حرکت می کند، جایی که پدیده طبیعی معروف چیمائرا در آن وجود دارد.

سفر دریایی مدیترانه

پرگاموم

ترکیه دارای خرابه های رومی- یونانی فراوانیست، اما هیچ کدام از ان ها مانند پرگاموم باستانی در برگامای امروزی نیست. زمانی یکی از مهمترین کتابخانه های جهان باستان بوده است. بقایای معبد پرگاموم در حال حاضر در بالای تپه ای قرار دارد. منطقه آکروپلیس و تماشاخانه روی تپه که دارای یک چشم انداز عالیست، باعث شده اینجا یک مکان فوق العاده برای سیاحت کردن باشد. اگر میخواهید احساس واقعی زندگی در دوران روم را به دست آورید، بازدید از این مکان یک فرصت عالی برای شما خواهد بود.

پرگاموم

اولودنیز

آب های فیروزه ای شگفت انگیزی آنجاست. جنگل های سرسبز از یک صخره به سمت ساحل شنی سفید کشیده شده اند. خلیج کوچک اولودنیز فاصله کمی با فتیه دارد و معروف ترین ساحل ترکیه است، با تماشای مناظر فوق العاده زیبای آنجا، متوجه خواهید شد که چرا هیچگاه محبوبیت این ساحل کم نمیشود. اگر ساحل بیش از حد شلوغ بود، وقت آن است که به آسمان برسید و چشم اندازهای هوایی خیره کننده را تجربه کنید، میتوانید این کار را به وسیله پاراگلایدر و از بالای کوه باباداگ که در پشت ساحل قرار دارد، انجام دهید. اوه، آیا میدانستید که اولودنیز یکی از برترین مقصدهای استفاده از پاراگلایدر در دنیاست؟

اولودنیز
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین رستوران های استانبول | تجربه ای متفاوت در سفر به ترکیه

شادی نیک نهاد ، چهارشنبه 8 آبان 1398

در این مطلب با بهترین رستوران های استانبول، شهری که هم اروپایی و هم آسیایی است، آشنا می شوید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :