آشنایی با تعدادی از زیباترین روستاهای دنیا

با تغییر زندگی مردم و مدرنیته شدن شهرها، دیگر از آن همه زیبایی، آرامش و نشاط خبری نیست. ساختمانهای بلند، شلوغی، دود و ترافیک جایی برای تماشای طبیعت و لذت بردن از آن باقی نگذاشته اند. اما، دیدنی ترین روستاهای جهان هنوز طراوات و تازگی خود را حفظ کرده و برخی از آنها نیز همچنان بکر و دست نخورده هستند. شناخت زیباترین روستاهای دنیا و سفر به آنها برای رها شدن از زندگی شلوغ روزمره، می تواند برای انسانها بسیار دلچسب باشد. با ما در مقاله مشهورترین روستاهای جهان همراه باشید تا شما را با شماری از زیباترین روستاهای دنیا آشنا کنیم.

روستای آلبروبلو

آلبروبلو (Alberobello)، شهر کوچکی است در جنوب شرقی ایتالیا. معروفیت این مورد از دیدنی ترین روستاهای جهان بدلیل معماری خانه هایش هست. خانه های آلبروبلو به صورت کلبه های سنگی ساخته شده و سقفی مخروطی شکل دارند. این کلبه ها که در اصطلاح به آنها ترولو (trullo) گفته می شود، در سال 1996 در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده اند. براساس تحقیقات انجام شده، زمان ساخت این سازه ها به قرن چهاردهم بر می گردد.

روستای آلبروبلو

روستای پاریانگان

یکی از زیباترین روستاهای دنیا، روستای پاریانگان (Pariangan) نام دارد. این روستا بر روی کوهی با نام ماراپی (Marapi) قرار داشته و مجموعه ای از خانه های مسکونی سنتی را در خود جای داده است. یک مسجد قدیمی نیز در این روستا دیده می شود. براساس افسانه ها، قوم مینغکاباو اندونزی کوه ماراپی را برای زندگی خود انتخاب کرده بودند و اکنون نیز همین قوم در این روستا ساکن هستند. روستای پاریانگان طبیعتی زیبا و مناظری دیدنی داشته و یک آتشفشان بسیار فعال نیز مشرف بر آن است. بدلیل اهمیت بالای تاریخی، این مورد از مشهورترین روستاهای جهان اکنون مورد حفاظت قرار دارد.

روستای پاریانگان

روستای ساووکا

ساووکا (savoca) سیسیل، روستای تپه ای آرام و کوچکی بوده که در نزدیکی منطقه گردشگری تائورمینا (Taormina) قرار دارد. طبیعت شگفت انگیز این روستا در کنار خانه و کلیساهای قدیمی، باعث جذابیتش در بین دیگر روستاهای دنیا شده است. دلیل دیگری که باعث معروفیت این روستا شد، لوکیشن های زیبایی بوده که از آن برای ساخت فیلم ماندگار پدر خوانده 2 استفاده شد. بار افسانه ای ویتالی (Vitelli) و کلیسای عروسی مایکل کورلئونه از جمله زیبایی های بی نظیر این مورد از دیدنی ترین روستاهای جهان هستند.

روستای ساووکا

روستای گوریم

روستای گوریم ترکیه در دل سنگ و صخره ها ساخته شده و نیمی از آن نیز زیر تپه ها پنهان شده است. مخفی شدن نماهای ساختمانهای روستا در زیر پیچ و خم اتاقهای غار، تصاویر زیبا و فوق العاده ای را بوجود آورده که باعث خاص شدن گوریم در بین سایر روستاهای دنیا شده است. این خاص بودن، احساس بودن در دنیایی دیگر را در انسان ایجاد می کند. از جمله مکانهای دیدنی این مورد از مشهورترین روستاهای جهان می توان به کلیسای چشم بد (El Nazar Kilise) و کلیسای مخفی (Saklı Kilise) اشاره کرد که با نقاشی های آبرنگی زیبا و فوق العاده ای زینت داده شده اند.

روستای گوریم

روستای مدیسون

از نظر مردم آمریکا، مدیسون (Madison) زیباترین شهر کوچک در این کشور محسوب شده و دو قرن قدمت دارد. علاوه بر زیبایی های طبیعی، نمونه های بسیار زیبایی از معماری پیش از جنگ نیز در این منطقه دیده شده که باعث تبدیل آن به یک شهر تاریخی شدند. زیبایی مدیسون تا حدی است که گفته می شود ژنرال شرمان در یک جنگ داخلی از تخریبش بدلیل زیبایی صرف نظر کرد و ویران شدنش را حیف دانست. گفتنی است روستای مدیسون نام خود را از رئیس جمهور، جیمز مدیسون گرفت.

روستای مدیسون

روستای جوزکار

جوزکار (Juzcar)، روستای کوچک و زیبایی بوده که در منطقه آندالوسیا (Andalusia) اسپانیا واقع شده است. دیوارهای آبی و مناظر شگفت انگیز این روستا آن را تبدیل به یکی از مشهورترین روستاهای جهان کرده اند. این روستا تا قبل از سال 2011 یک روستای معمولی و کوچک بود که تنها بدلیل قارچ هایش در بین قارچ شناسان و علاقمندان به طبیعت شهرت داشت. تمام دیوارهای خانه های روستا سفید رنگ بودند و نمایی مانند دیگر روستاهای این منطقه داشتند. در تابستان 2011، فیلم معروف اسمورف ها (Smurfs) در این روستا به نمایش گذاشته شد و کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) برای تبلیغ و معرفی بیشتر فیلم خود، دیوارهای روستا را به رنگ آبی روشن رنگ آمیزی نمود.

دلیل انتخاب این روستا نیز همان قارچ ها بودند، زیرا اسمورف های افسانه ای علاقه زیادی به قارچ دارند. این ایده خلاقانه در راستای ایجاد یک کمپین انجام گرفت و قرار بود تا به صورت موقت انجام شود. اما، بدلیل شادابی و حس خاصی که رنگ آبی در این روستا ایجاد کرد، مردم روستا در طی یک رای گیری، بر آن شدند تا خانه های خود را به همین رنگ نگاه دارند.

روستای جوزکار

روستای رئین

روستای رئین (Reine) یکی از دیدنی ترین روستاهای جهان بوده که در مجمع الجزایر لوفوتن (Lofoten) نروژ قرار دارد. این روستا رویایی ترین مناظر قطب شمال را به خود اختصاص داده تا جایی که با پرسه زدن در این روستا، این احساس به شما دست خواهد داد که در وسط یکی از داستانهای افسانه های کتابها قرار گرفته اید. رئین امروزه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری نروژ بوده و سالانه هزاران گردشگر برای تماشای زیبایی های طبیعی و فوق العاده آن سفر می کنند.

این منطقه آب و هوایی ملایم دارد و در تمامی فصول سال نیز می توان تصاویر بی نظیری از آن را مشاهده کرد. پیاده روی و قایقرانی از جمله کارهایی بوده که گردشگران در این روستای زیبا انجام می دهند. تماشای کلبه ماهیگیران که معمولا در نزدیکی دریا و اسکله واقع شده، خصوصا در هنگام طلوع و غروب خورشید بسیار لذت بخش هست. علاقمندان به عکاسی می توانند تصاویر کارت پستالی بی نظیری را در این روستا به ثبت برسانند. از ماه سپتامبر تا آوریل این مورد از مشهورترین روستاهای جهان شاهد وقوع پدیده شفق شمالی است.

روستای رئین

روستای سیدی بوسعید

سیدی بوسعید (Sidi Bou Said) یک روستای کوچک و زیبا در تونس بوده که در 20 کیلومتری پایتخت قرار دارد. روستای توریستی بدلیل بافت سنتی، رنگ سفید و آبی خانه ها و جاذبه های طبیعی فراوانی که دارد، سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. روستای سیدی بوسعید بر روی یک صخره قرار گرفته و مشرف به دریای مدیترانه هست. از این رو، مناظر بسیار زیبا و شگفت انگیزی را در اینجا مشاهده خواهید کرد. شما در کمتر از 10 دقیقه می تواند از کوه به دریا برسید و این یکی از جذابیتهای این منطقه است. سیدی بو سعید نام یک رهبر مذهبی و مسلمان بوده که سالها در این روستا زندگی می کرده است. از این رو، این روستا به یاد این شخص سیدی بوسعید نام گرفت.

روستای سیدی بوسعید

روستای ونگن

ونگن (Wengen) روستای کوچکی است که در رشته کوه های آلپ سوئیس واقع شده است. ونگن یکی از خوش منظره ترین روستاهای این بخش بوده که تماشایش در تمامی فصول سال می تواند جذاب و دوست داشتنی باشد. در این روستا شما هیچ خودرویی را مشاهده نمی کنید. از این رو، هوای آن بسیار تمیز و عالی بوده و از سروصدا خبری نیست. آرامش این مورد از مشهورترین روستاهای جهان در کنار طبیعت بکر و دست نخورده، سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

روستای ونگن

روستای شیراکاوا-گو

روستای شیراکاوا-گو (Shirakawa-go) روستای کوچکی است که در ژاپن قرار دارد. این روستای کوهستانی در نزدیکی قله کوه هاکو (Haku) و در رشته کوه ریوهاکو (Ryohaku) قرار داشته و سنگین ترین بارش برف در دنیا را به خود اختصاص داده است. از این رو، رودخانه های این منطقه دارای معماری و ساختمانی خاص با نام گازهو-زوکوری (Gassho-Zukuri) برای مقابله با این برف سنگین هستند. ساختمان متفاوت خانه های این روستا باعث شهرت آن در دنیا شده است. سقف خانه ها کاه اندود و شیب دار بوده و شبیه به دستهایی است که هنگام دعا کنار هم قرار می گیرند. این سقفها بسیار محکم و ضخیم بوده و می توانند برف را منحرف کنند.

روستای شیراکاوا-گو

روستای بورانو

بورانو (Burano) دهکده کوچکی است در ایتالیا. این دهکده متشکل از 4 جزیره بوده که دورتا دور آن را آب دربرگرفته است. بورانو بدلیل خانه های رنگارنگ و جذابش معروف شده و گردشگران زیادی را سالانه به سمت خود می کشاند. خانه های این روستا با رنگهایی شاد رنگ آمیزی شده اند. ماهیگیرها رنگ خانه های خود را طوری انتخاب کرده که از وسط دریا هم بتوانند خانه خود را شناسایی کنند. از این رو، هر یک از خانه های این روستا رنگ مجزا و مخصوص به خود را دارند. اغلب ساکنان این منطقه ماهیگیر هستند از این رو، غذای اصلی مردمان این روستا را ماهی تشکیل می دهد. بسیاری از افراد نیز به بافت تورهای ماهیگیری مشغول هستند. تورهای ماهیگیری این روستا از کیفیت بالایی برخوردار بوده و استاندارهای لازم در ساخت آنها رعایت شده است.

روستای بورانو

روستای بایبری

بایبری (Bibury) یکی از زیباترین روستاهای دنیا بوده که در غرب انگلیس واقع شده است. شهرت این روستا بدلیل کلبه های ماسه سنگی کاتسوولد (Cotswold) عسلی رنگ آن بوده که ساخت آنها مربوط به قرن هفدهم میلادی می شود. این کلبه ها خصوصا آنهایی که در امتداد آرلینگتون رو (Arlington Row) قرار دارند، در کنار ساختمانهای قدیمی و طبیعت زیبای این منطقه، مناظر فوق العاده زیبا و شگفت انگیزی را ایجاد کردند. یکی از رمانتیک ترین کارهایی که می توانید در این روستا انجام دهید، پیاده روی در مسیر رود کلن (Coln) است.

روستای بایبری

روستای هال اشتات

روستای هال اشتات که از زیباترین روستاهای دنیا بشمار می رود، در بخش شمالی اتریش واقع شده و مناظری فوق العاده دیدنی و جذاب دارد. این مورد از دیدنی ترین روستاهای جهان از لحاظ تاریخی بسیار غنی بوده و نام آن نیز بدلیل فرهنگ هال اشتات گذاشته شده که بیشتر با مردم سلتی (Celt) باستان ارتباط دارد. این مورد از مشهورترین روستاهای جهان دارای معادن نمک فراوان بوده و بعنوان یکی از تولیدکننده های اصلی نمک اتریش شناخته می شود. روستای هال اشتات بدلیل همین معادن بسیار پررونق بوده و شغل اغلب مردمش نیز همین است.

روستای هال اشتات

روستای اویا

اویا (Oia) یکی از زیباترین روستاهای دنیا بوده که در بخش نوک صخره های سانتورینی (Santorini) قرار گرفته است. چشم اندازهای زیبای این روستا در کنار غروب های عاشقانه و جذابش آن را به یکی از پیشرفته ترین روستای جهان تبدیل کرد، تا جایی که درآمد مردم این منطقه از همین راه تامین می گردد. این روستا در کنار یک شیب تند قرار گرفته و چشم انداز بی نظیری به دهانه سانتورینی دارد. مشخصه اصلی این روستا که باعث شهرت آن شده، خانه و ساختمانهای سفید آن بوده که برای گردشگران بسیار جذاب هستند.

روستای اویا

روستای ایز

ایز (Eze) روستای کوچکی است که در امتداد ریویرا (Riviera) فرانسه قرار دارد. این روستا بدلیل جذابیت های تاریخی و قرون وسطایی خود و همچنین چشم اندازهای طبیعی فوق العاده درصدر زیباترین روستاهای دنیا قرار دارد. یک قلعه قرون وسطایی در اینجا وجود دارد که از طریق سنگفرش هایی باریک قابل دسترسی است. از بالای قلعه نمای زیبایی از دریای مدیترانه و باغهای کاکتوس قابل مشاهده بوده که ارزش سختی راه را برای علاقمندان دارد. یک کلیسای قدیمی با صلیب مصری نیز در این روستا وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

روستای ایز
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با تعدادی از زیباترین جزیره های توریستی دنیا

Abbas .PRZ ، پنج شنبه 6 شهریور 1399

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با باشکوه ترین جزایر جهان بیشتر آشنا شوید.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 13 دی 1399

    روستای بایبری درانگلیس از همه زیباتراست.

    • 8 دی 1399

    روستای ونگن درآلپ سوئیس ازهمه زیباتراست.