هتل ارگ گوگد گلپایگان و تجربه گذراندن شبی در بنایی افسانه ای

هتل ارگ گوگد گلپایگان بنایی تاریخی بوده که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد. از ارگ گوگد در زمان صلح با عنوان کاروانسرا و در زمان جنگ یا حمله اشرار به عنوان دژی نظامی استفاده میشده است. در حال حاضر، از ارگ گوگد به عنوان هتل سه ستاره استفاده می شود و شما می توانید با اقامت در این بنای تاریخی، لحظات بسیار خاطره انگیزی را برای خود و خانواده رقم بزنید. با ما در این مقاله خواندنی و جالب همراه شوید تا از تاریخچه ارگ گوگد گلپایگان و شماره تماس ارگ گوگد گلپایگان آگاهی یابید.

ارگ گوگد

معماری

هتل ارگ گوگد گلپایگان یکی از بزرگترین بناهای خشت و گلی هست. در ساختمان بنا دو طبقه موجود بوده که این خود بیانگر نظام و آرایش طبقاتی در اجتماع آن روزهاست. در این بنا استر و استربان در طبقه پائین و در کنار یکدیگر بودند و در طبقات بالا بازرگانان و افراد شاخص مستقر می شدند. در دیوارهای مرتفع ارگ، سوراخ هایی دیده می شوند که به عنوان سیستم امنیتی هشدار دهنده استفاده می شدند؛ به این صورت که کبوترهایی را در این سوراخ ها اسکان می دادند و وقتی این کبوتران بیقراری و سر و صدا می کردند، ساکنین متوجه ورود مهاجمین توسط قلاب یا نردبان می شدند. در شاه نشین حوض آبی وجود دارد که در گذشته هر زمان که درب توسط مهاجمین آتش زده می شد، با آب این حوض برای خاموش کردن آن اقدام می کردند.

از طرفی دیگر، در قسمت جنوب شرقی هتل ارگ گوگد گلپایگان چاه آبی وجود دارد که نشان می دهد مردمان آن دوره برای روزهای مقاومتشان در ارگ فکر بی آبی را کرده بوده اند. بر روی درب ورودی، دو درکوب دیده می شود که یکی مختص به زنان است و دیگری مختص به مردان که برعکس دیگر مناطق ایران زن کوب در سمت راست قرار دارد. ارگ حالا بصورت مهمانسرایی آرام درآمده و میتوان آوای دلپذیر پرندگان و جوی آب را در آن شنید. ارگ به صورت مربعی بوده و وسعت آن شش هزار و چهارصد متر مربع است. در چهار گوشه ارگ برج هایی قرینه به ارتفاع 12 متر دیده می شوند. در حیاط ارگ میتوان درختانی بلند را به تماشا نشست و همینطور حوض فیروزه ای در میان حیاط جلوه ای بی نظیر دارد.

تاریخ ساخت بنا به حدود چهارصد سال پیش باز می گردد و تنها سند مکتوبی که از این بنا موجود است، متعلق به حدود صد و چهل سال پیش هست. همین سند نبشته ای دارد که نشان می دهد که نصف بنای ارگ را علیخان بختیاری به عنوان مهریه به همسرش واگذار کرد. این بنای تاریخی با شماره 2574 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

معماری ارگ گوگد

اقامتگاهی دیدنی

این هتل سه ستاره دارای 19 اتاق بزرگ و تمیز، حیاتی بزرگ و سالن پذیرایی 200 نفره بوده که میتوان برای میهمانی های مختلف از آن استفاده کرد. اتاق ها با انواع مشک ها و کوزه ها تزئین شده و حس تاریخی بودن این مکان کاملا به انسان منتقل می شود. با این حال، در این اقامتگاه سنتی نیز میتوان نشانه هایی از زندگی مدرن را یافت، چرا که در این هتل به راحتی میتوان به اینترنت دسترسی پیدا کرد و از آن استفاده کرد. ارگ دارای رستورانی شیک و سنتی، سفره خانه، فروشگاه و کافی شاپ است. رستوران دارای غذاهای سنتی و ایرانی به همراه پخت نان تازه و غذاهای فرنگی با موسیقی زنده هست. شما می توانید از فروشگاه هتل صنایع هنری دستی برای سوغات تهیه کنید. هتل از نظر دسترسی به نقاط دیگر تاریخی بسیار عالی بوده و در نقطه خوبی واقع شده است.

امکانات هتل شامل سیستم سرمایشی و گرمایشی، ماهواره مرکزی، اینترنت، حمام و سرویس بهداشتی بوده و در این هتل اقامت کودکان زیر دو سال به همراه خانواده رایگان هست. پارکینگ هتل نیز به صورت روباز و دارای نگهبان است. اگر دلتان می خواهد شبی را در یک ارگ تاریخی به دور از هیاهو صبح کنید، سری به ارگ گوگد بزنید؛ ارگی که نزدیک به 4 قرن از عمر آن می گذرد و در شهر 7 هزار ساله گلپایگان قرار دارد. اقامت در ارگ گوگد حتما شما را هیجان زده خواهد کرد. وقتی در استراحتگاه خود دراز کشیده اید، حتما به این فکر کنید که در مکانی در حال استراحت هستید که قرنها قدمت دارد و تاریخچه ارگ گوگد گلپایگان سرشار است از خاطرات انسانهایی که شبها را در آن به صبح رسانده اند.

هتل ارگ گوگد

اطلاعات کلی

آدرس ارگ گوگد گلپایگان: گلپایگان، گوگد، مجتمع فرهنگی و تاریخی ارگ گوگد

شماره تماس ارگ گوگد گلپایگان: 03157330095

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

ارگ گوگد گلپایگان همچنان راوی تاریخ است

گلاره یوسف پور ، جمعه 27 فروردین 1400

براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، ارگ گوگد گلپایگان همچنان راوی تاریخ است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :