جاذبه های گردشگری آنتالیا که از دید مخفی مانده اند!

در سال های اخیر کشور ترکیه، به دلیل شرایط آب و هوایی، پوشش گیاهی متنوع و چشم نواز، مراکز خرید متعدد و پر زرق و برق و هم چنین جاذبه های گردشگری آنتالیا مورد توجه گردشگران در سراسر جهان واقع شده است و همه ساله میزبان تعداد قابل توجهی از این گردشگران می باشد. در دل کشور ترکیه شهرها و استان هایی وجود دارد که مقصد این سفرهای گردشگری می باشند. آنتالیا یکی از این مقاصد می باشد که بالغ بر 30 درصد سفرهای کشور ترکیه به این استان می باشد و لقب قلب صنعت گردشگری ترکیه را به خود اختصاص داده است. این استان به دلیل ویژگی های خاصی که دارد چون آهن ربایی قوی مسافران را به سمت خود جذب می کند. آنتالیا چنان پر جاذبه و چشم نواز است که می توان از قسمت قسمت آن لذت برد. اما در میان این زیبایی ها و جاذبه ها، مکان ها و جاذبه هایی وجود دارند که از نگاه ها و توجه ها به دور مانده اند و به نحوی مغفول مانده اند. قصد داریم که ذره بین در دست گیریم و دیدنی های آنتالیا را شناسایی و معرفی نماییم. به همین منظور در ادامه به سفر به آنتالیا خواهیم پرداخت و جاذبه های گردشگری آنتالیا را معرفی خواهیم کرد.

نمایی از شهر آنتالیا

معرفی سفر به آنتالیا

استان آنتالیا با مرکزیت شهر آنتالیا که تنها یک استان از 81 استان کشور ترکیه می باشد و در کنار ساحل دریا کشیده شده و دارای 657 کیلومتر مرز مشترک با دریای مدیترانه است. همین امر منطقه را به یک منطقه مدیترانه ای بدل کرده و سبب شده که پلاژها، بندرگاه ها و شهرهای کوچک و بزرگ زیادی در این منطقه پدیدار شوند. برخی از این شهرها و بنادر یاد شده دارای قدمتی قابل توجه هستند. به عنوان مثال می توان به محل باستانی و تاریخی زانتوس اشاره نمود که اخیراً در لیست میراث جهانی جاذبه های گردشگری آنتالیا قرار گرفته است. مرسین و کارامان در شرق آنتالیا، قونیه در شمال استان و اسپارتا و بوردور در جهت غربی آنتالیا واقع شده است و جنوب این استان را دریای مدیترانه پوشانده است. برای رسیدن به آنتالیا راه های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از هواپیما و راه هوایی برای رسیدن به دیدنی های آنتالیا می باشد. درون این استان فرودگاهی با نام Antalya Havalimani وجود دارد که پروازهای داخلی و بین المللی این استان را تحت پوشش خود قرار می دهد. تردد های هوایی این فرودگاه در کشور ترکیه بسیار بالا می باشد. این رفت و آمدها به سبب گردشگران پرشماری است که آنتالیا را به عنوان محل گذران اوقات فراغت برگزیده اند. علاوه بر فرودگاه یاد شده، فرودگاه دو شهر آدانا و آسپارتا نیز کار خدمت رسانی به گردشگران و حمل و نقل آنان را در سفر به آنتالیا مدیریت می کنند. حال که به یک شناخت نسبی از موقعیت جغرافیایی این استان رسیده ایم به سراغ معرفی جاذبه های گردشگری آنتالیا خواهیم رفت.

معرفی سفر به آنتالیا

گردش در میان آب های آبی، آکواریوم مجلل آنتالیا

آکواریوم فوق العاده زیبا و مجلل آنتالیا ترکیه دایه دار بزرگ ترین آکواریوم تونلی دنیاست. این جاذبه های گردشگری آنتالیا چنان حیرت انگیز است که تمامی گردشگران را به وجد خواهد آورد. انواع و اقسام حیوانات و جانوران آبزی و دریایی در این آکواریوم نگهداری می شوند. علاوه بر تماشای جانوران آبزی، تفریحات دریایی و سرگرمی های زیر آب و آموزش های جانورشناسی نیز برای بازدیدکنندگان آکواریوم تدارک دیده شده است. آکواریوم آنتالیا که در سال 2014 و 2015 میلادی منتخب گردشگران تریپ ادوایزر شده است، دارای 40 آکواریوم می باشد که بر اساس حیوانات آبزی دسته بندی شده و تم های گوناگون دارد. علاوه بر این آکواریوم ها، تونلی با طول 131 متر و عرض 3 متر نیز تعبیه شده است که امکان حرکت در میان ماهیان را به گردشگران می دهد. ساعت کاری آکواریوم آنتالیا از روز یک شنبه تا پنج شنبه و از ساعت 10 صبح تا ساعت 8 شب می باشد و میزبان مسافرانی است که قصد بازدید از دیدنی های آنتالیا را دارند.

گردش در میان آب های آبی، آکواریوم مجلل آنتالیا

سفر در تاریخ، موزه باستانی آنتالیا ترکیه

موزه باستانی شهر آنتالیا که در مکانی به مساحت 30000 متر مربع احداث گردیده است، دارای 13 سالن نمایشی می باشد که آثار به جا مانده و مکشوفه از دوران باستان تاکنون را به نمایش گذاشته است. موزه باستانی آنتالیا در سال 1922 به همت یک معلم ترکیه ای به نام سلیمان فیکری ارتن افتتاح گردید تا به محل گردآوری و نگهداری گنجینه های تاریخی کشور ترکیه تبدیل شود. در موزه یاد شده علاوه بر سالن های یاد شده قسمتی تعبیه شده که مخصوص کودکان می باشد و این امتیاز را به آنان می دهد که نقاشی های خود را بکشند و در گالری موجود در مجموعه به نمایش بگذارند. موزه باستانی آنتالیا می تواند شما را به گشت و گذار در تاریخ مهمان کند. بازدید از این موزه را در سفر به آنتالیا از دست ندهید.

سفر در تاریخ، موزه باستانی آنتالیا ترکیه

مناره Yivli و دروازه Hadrian

دروازه تاریخی Hadrian که قدمتی 130 ساله دارد یکی از دیدنی های آنتالیا می باشد که با معماری خاص خود و کنده کاری های منحصر به فردی که دارد، به عنوان ورودی اصلی Kaleici شناخته می شود. در کنار این دروازه بی نظیر در کشور ترکیه، مناره ای قد علم کرده است که مشهور ترین نماد آنتالیا به حساب می آید. مناره Yivli که به دستور سلطان علاالدین بنا گردیده چنان فاخر و چشم نواز می باشد که نمی توان از بازدید آن غافل گردید. این مناره به عنوان یکی از بی نظیرترین دیدنی های آنتالیا به جا مانده از دوره سلجوقیان می باشد.

مناره Yivli و دروازه Hadrian

مکان تاریخی جذاب Termessos

شهر تاریخی Termessos که در قسمت شمال غربی استان آنتالیای ترکیه و بر روی یک کوه بنا گردیده است، جزئی از پارک ملی Gulluk Dagi می باشد که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. برنامه ها و تدابیر زیادی در نظر گرفته شده تا از این میراث تاریخی به خوبی حفظ و حراست صورت پذیرد و تا به امروز نیز موفق بوده اند.

مکان تاریخی جذاب Termessos

سرزمین قهوه ای رنگ شن در ترکیه

در زمینی به مساحت 7000 متر مربع مکانی پدید آمده است که سرزمین شن نام دارد. در این شهر شنی تعداد قابل توجهی مجسمه شنی از چهره های مطرح جهان طراحی و ساخته شده که در نمایشگاهی گرد هم آمده اند و چشم بازدید کنندگان را خیره می سازد و تحسین همگان را بر می انگیزد. در شهر شنی آنتالیا هنرمندانی فعالیت دارند که می توانند شمایلی از چهره شما را با شن بر روی بوم طراحی کنند. پس اگر شما هم دوست دارید تابلویی شنی از چهره خود به یادگار داشته باشید، بازدید از شهر شنی را در اولویت گشت و گذار خود در بین دیدنی های آنتالیا قرار دهید.

شهر شنی

بازدید از حیات وحش در باغ وحش بزرگ آنتالیا ترکیه

بسیاری از دوست داران محیط زیست و حیوانات با دیدن چنین باغ وحشی، سر ذوق می آیند. گونه های مختلف جانوری در محیطی کاملاً طبیعی و حفاظت شده به حیات خود ادامه می دهند و دوست داران طبیعت می توانند از شانس بازدیدشان برخوردار گردند. شاید اروپائیان عمده گردشگران این مکان را تشکیل دهند، اما هستند ایرانیانی که با حضور در چنین مکانی در ترکیه از گونه های جانوری خاص باغ وحش که از دیدنی های آنتالیا در زمان سفر به آنتالیا است، بازدید به عمل می آورند.

باغ وحش آنتالیا

پارک خوش عطر و رنگ Karaalioglu

این پارک در کشور ترکیه مکانی است که به شدت عکاسان را حیرت زده خواهد کرد. پارکی که در آن انواع و اقسام گیاهان زینتی و سر سبز کاشته شده است. گیاهانی که با آب و هوای مدیترانه ای منطقه سازگاری فراوانی دارند. عطر گیاهان و گل های بی نظیر پارک همگان را مست خود خواهد ساخت و اوقات خوشی را برای گردشگران در سفر به آنتالیا محیا می سازد.

پارک

سواحل پر از آرامش آنتالیا ترکیه

همان طور که پیش تر نیز اشاره گردید، استان آنتالیا در قلب ترکیه در کنار مدیترانه شکل گرفته است. همین امر سبب گردیده که سواحل بی نظیری در این استان به جاذبه گردشگری بدل شود که گردشگران و مسافران را به سوی خود می خواند. سواحلی که می توان اوقاتی را به دور از هیاهوی شهر در آن گذراند و به صدای امواج دریای مدیترانه گوش فرا داد. از جمله سواحل معروف استان می توان به بلک، لارا و کمر اشاره کرد. توصیه می کنیم که غروب یکی از روزهای سفر خود را در سواحل بی مانند منطقه سپری کنید.

سواحل آنتالیا

مفرح چون تفریحات آبی

با پیشرفت صنعت گردشگری در سراسر جهان، کمتر شهر ساحلی را می توان یافت که از تفریحات آبی بی بهره باشد. استان آنتالیای ترکیه نیز از این قاعده خارج نمی باشد. شرکت های گردشگری متعددی در این بخش سرمایه گذاری کرده اند و انواع و تقریحات آبی را در این ناحیه برپا نموده اند. غواصی، پاراسیلینگ، رفتینگ، جت اسکی و قایق سواری تنها بخشی از تفریحات بی شمار آبی منطقه به حساب می آید. در کنار ساحل دریا، پارک های آبی و استخر های هتل های مجلل آنتالیا نیز خدماتی را در زمینه تفریحات آبی ارائه می کنند که زمینه ساز خاطراتی شیرین در سفر به آنتالیا می باشند.

تفریحات آبی

بازدید از سه قسمت چشم نواز آنتالیا

صدای آبشار گوش نواز Manavgat هر شنونده و گردشگری را به وجد می آید. پس از یک روز پر بازدید و پر جنب و جوش تماشای تلالو آب زلال همراه با صدای آن خستگی روز را از تن شما خارج می کند و روح و جان شما را جلا می دهد. در کنار آبشار یاد شده Aspendos نیز می تواند برای شما شگفت انگیز و جالب توجه باشد. در این مکان آمفی تئاتر قدیمی به چشم می خورد که طعنه به آمفی تئاتر های روم می زند. معماری فاخر این آمفی تئاتر دست کمی از معماری های خاص روم باستان ندارد. علاوه بر مکان های یاد شده نمی توان از Perge غافل شد. این مکان، مکانی است که محل گردآوری مجسمه های تاریخی و باستانی می باشد و برای علاقه مندان به تاریخ جالب توجه خواهد بود.

Manavgat

شهر باستانی اولد تاون

به جرأت می توان گفت که از دست دادن تماشای چنین شهری قدیمی غیر ممکن است. این منطقه که یکی از زیباترین مناطق آنتالیا به حساب می آید با خانه های سقف قرمزی که دارد، نگاه ها را به سوی خود جلب خواهد ساخت. با گشت و گذار در دل این شهر قدیمی، ضمن آشنایی با معماری خاص این منطقه، می توانید از بوتیک ها، مغازه های فروش سوغاتی و انواع رستوران ها و گالری های هنری بهره مند شوید. اولد تاون که در جاده آتاتورک آنتالیا واقع شده دارای دو دورازه بزرگ، یک برج ساعت و یک میدان اصلی با نام Kale Kapisi می باشد. به علاوه مسجدی قدیمی نیز در دل این شهر یافت می شود که Tekeli Mehmet نامیده می شود. بازدید از شهر باستانی اولد تاون آنتالیا را از دست ندهید.

اولدتاون

دنیای دلفین ها در Sealanya

شاید شما هم صحبت هایی درباره هوش بالای دلفین ها چیزهایی شنیده باشید و یا تصاویری از حرکات نمایشی آنان را در رسانه های مختلف تماشا کرده باشید. در Sealanya شما این امکان را دارید که از نزدیک با دنیای دلفین ها آشنا شوید. این پارک دارای قسمت های مختلفی است که برخی از آن ها عبارتند از شنا کردن دلفین ها، شنا با شیرهای دریایی، نمایش دلفین ها، نقاشی کشیدن دلفین ها، نمایش فوک ها.اگر به آنتالیا رفتید، حتماً به این پارک زیبا بروید و هر آنچه که در رسانه ها دیده اید به نظاره بنشینید. استان توریستی آنتالیا، جاذبه های کوچک و بزرگ زیادی دارد که هر کدام از آن ها به نوعی دیدنی است و ویژگی های خاص خود را دارند که می توانند تمام سلیقه ها را پاسخگو باشد. امید است که شناخت ایجاد شده زمینه ساز سفری خاطره انگیز در ترکیه شود.

دنیای دلفین ها

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری استرالیا که از چشم گردشگران دور مانده اند!

ن. چرمچی ، چهارشنبه 27 شهریور 1398

در این نوشتار قصد داریم به معرفی نقاط دورافتاده و کمتر شناخته شده استرالیا بپردازیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :