7 شهر از زیباترین شهرهای جهان برای دویدن

مردم جهان به دو دسته تقسیم می شوند آن هایی که در تعطیلات به تمرین و ورزش می پردازند و آن هایی که این کار را انجام نمی دهند. ولی باشگاه هتل را فراموش کنید. دوندگان میدانند که حضور در باشگاه هتل در تعطیلات چیزی جز اتلاف وقت نیست و دویدن در شهر بهترین روش برای تمرین و تماشا است، دو تیر و یک نشان (دو سنگ و یک پرنده). ما زیباترین شهرهای جهان برای دویدن و پیاده روی را برای شما در 7 تا از شیک ترین شهرهای دنیا برای دویدن در گردشگری و سفر انتخاب کردیم، کل کاری که باید انجام دهید این است که سفر خود را رزرو کنید و لیست پخش آهنگ های خود را مرتب کنید! پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از بهترین شهرها برای دویدن....

بهترین شهرهای پیاده روی در دنیا

نیویورک

چه اینکه طرفدار ساختمان امپایر استیت باشید یا یک ویزیتور طرفدار هارلم و بروکلین باشید، بیگ اپل یک چشم انداز عالی در شهر است.
اما به عنوان کسی که پیاده روها را به سمت مرکز راکفلر، مت و میدان تایمز نشانه گذاری کرده است، خواهد دانست که ترافیک سنگین نیویورک و سیستم شبکه ای برای دویدن چندان مناسب نیست.
به لطف خدایان دوندگی (!) و در سنتچرال پارک (پارک مرکزی) چیزی آرامش بخش تر از نظاره کردن طلوع خورشید در افق منهتن و تلالؤ نور آن در فضای سبز پارک نیست.
طولانی ترین مسیر در پارک درایو است، که در آن می توانید یک مسیر 6 مایلی را در خیابان آسفالت بپیمایید. در آنجا، خطوط باریک برای دوندگان و دوچرخه سواران در دو مسیر رفت و برگشت وجود دارد، بنابراین هیچ بهانه ای برای تصادف وجود ندارد. با این حال، سنتچرال پارک تنها گزینه ی دویدن در شهر نیست.
در سمت غرب شهر اقامت دارید؟ به سمت مسیر سبز (گرینوی) رودخانه ی هادسون حرکت کنید و با چشم انداز ساحل نیوجرسی از یک طرف و منظره ی خیره کننده ی آسمان خراش ها در سمت دیگر بدوید. مسیر سنگ فرش شده ای در امتداد لبه ی غربی جزیره ی منهتن است، که از برونکس تا باتری پارک دارای نقاط دسترسی در تمام طول 11 مایلی آن است.
اگر در جنوب غرب اقامت دارید، چرا از مسیر آبی استفاده نمی کنید و به سمت بروکلین از زیباترین شهرهای جهان برای دویدن نمی روید؟ پل ویلیامز برگ می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. ترافیک گردشگران در این پل کمتر از پل بروکلین یا منهتن است. این پل با طولی تنها برابر 1.38 مایل، یک مسیر خوب برای پیاده روی کوتاه است، بنابراین انرژی زیادی برای شما برای گشت و گذار در خود ویلیامزبرگ است.

نیویورک

آمستردام

شهر کانال ها و تضادها و همچنین از شیک ترین شهرهای دنیا برای دویدن. از فرهنگ غنی موزه ی امپراطوری و تراژدی انه فرانک هویس، تا موزه ی هنرهای جنسی و عطر و بوی شگف انگیز شاه دانه از کافی شاپ ها، شهرهای کمی در دنیا چنین ویژگی های متناقضی را ارائه می کنند.
دوندگان بیشتر نگران هستند که در این شهر بیشتر به دو چرخ نیاز دارند تا دو پا، ولی پیش از رزرو سفر، نیازی برای شروع تمرینات سه گانه ندارید.
سال گذشته، پس از میزبانی از مسابقات ورزشی قهرمانی اروپا، شهر مسیر جدید برای دوندگی بدون توقف راه اندازی کرد، بنابراین می توانید بدون مواجهه با ترافیک پیاده روها را طی کنید. در آنجا با علائم نقره ای و تابلوهای فاصله نشانه گذاری شده است، و می توانید مسیر خود را در اسکله های قدیمی در مارین ترین، و در فلووپارک، مارتین لوترکینگ پارک و وسترپارک بیابید. با وجود اینکه وسترپارک در مرکز شهر واقع شده، ولی توریست های کمتری نسبت به سایر پارک های شهر دارد، و می توانید به انجام چند تمرین قدرتی نیز در آن بپردازید.
مسیر دویدن طولانی تری نیاز دارید؟ دویدن در کنار مسیر عابر پیاده در کنار روخانه ی آمستل را امتحان کنید. ابتدا از طریق مرکز شهر از پل اسکینی مگر و اگر بخواهید 7 مایل کامل را طی کنید، به سمت شهر زیبای اودرکرک از بهترین شهرها برای دویدن، بدویید.
یک مسیر جایگزین، مسیر جنوب به سمت جنگلی است که سه برابر پارک مرکزی است و دارای سه مسیر اختصاصی است. 5 کیلومتر در طول بسبان، 10 کیلومتر برای نیمی از دامنه ی بوس و کل دامنه، البته اگر به دنبال حضور در یک مسابقه ی نیمه ماراتن هستید! تمامی این مسیرها از فروشگاه بوس وینکل شروع می شوند، که اگر به همراه کسی می دوید که می خواهد مسیر متفاوتی از شما بدود، این می تواند مفید باشد. این مسیرها نزدیک به شیفول هم هستند، بنابراین اگر در حالت انتظار پرواز هم هستید، این گزینه ی مناسبی برای شما است.

آمستردام
ریکیاویک

در واقع، جزیره نباید یک مسیر خوب برای دویدن باشد. دلیل آن در اسم آن نهفته است. شرایط آب و هوای سرد و لغزندگی خیابان، اغلب شرایط منتخب مردم برای دویدن نیستند.
آن هایی که در زمستان به ریکیاویک سفر می کنند تا شفق های قطبی و آبشارها، چشمه های آب گرم و مناظر دایره ی طلایی را در تمام شکوه یخ زده اش ببینند، نیاز به انجام تمرین های متناسب برای سازگاری با شرایط دارند، ولی در ماه های تابستان و وقتی که روزها طولانی تر هستند، هوای تازه و دمای گرم تر هوا، منجر به عالی شدن شرایط برای دویدن می شود.
برخلاف بسیاری از شهرها، پارک های ریکیاویک برای دویدن بسیار کوچک هستند. خوشبختانه، مسیرهای ساحلی به سمت شمال و جنوب شهر، فوق العاده هستند و می توانید دو مسیر را به هم یکی کنید و یک مسیر 17 کیلومتری را حول قسمت قدیمی ریکیاویک از بهترین شهرها برای دویدن با منظره ی عالی اقیانوس بدوید.
حتی در مرکز شهر، مسیرها چندان پرجمعیت نیستند و این گزینه های 5 و 10 کیلومتری امکان لذت بردن از یک گشت و گذار واقعی را فراهم می کند.

ریکیاویک

زیاترین شهرها
وین

ترکیب معماری و کیک های شکلاتی این موارد وین را به یک موقعیت عالی برای تفریح و شیک ترین شهرهای دنیا برای دویدن تبدیل کرده است.
بسیاری از مناظر وین در کنار رینگستراس واقع شده اند، یک بلوار ساخته شده در قرن 19 ام که در کنار مسیر استحکامات اصلی شهر ساخته شده است، که تخریب شده اند.
این خیابان گرد با عرض 57 متر و طول 5 کیلومتر، مجلل ترین خیابان اروپا نامیده شده است و نه تنها خانه ی مجسمه های با شکوه است، بلکه میزبان معماری های محبوبی هم است، از ساختمان پارلمان که از یک معبد یونانی مدل شده است گرفته، تا تالار شهر گوتیک و سالن اپرای نئورنسانس. این شهر همچنین جایی است که هتل ساچر را خواهید یافت، جایی که در آن، Sachertorte معروف شهر ابداع شد.
یک تیکه از کیک شکلاتی هم می تواند یک پاداش عالی پس از دویدن باشد، و برخلاف شلوغ بودن خیابان، دویدن لذت بخش خواهد بود، که در آن فضای کافی بین ماشین ها و ساختمان ها برای دویدن و دوچرخه سواری وجود دارد. به 2400 درخت مسیر از افرا، نمدار، چنار و شاه بلوط چشم بدوزید تا از دویدن لذت ببرید.
طرفداران سینما می توانند به پارک پراتر بروند، خانه ی چرخ فلکی که در فیلم اورسون ولس با عنوان مرد سوم مشهور شده است. مسیر 4.5 کیلومتری هائوپتلی به مستقیمی یک خط کش است و توسط تابلوهای علامت نشانه گذاری شده است تا بتوانید به تمارین فاصله ی بپردازید و یا اگر به دنبال یک مسیر ساکت تر در بهترین شهرها برای دویدن هستید، مسیر 13 کیلومتری به سمت چمنزارها مناسب است.
جزیره ی دانوب با 21 کیلومتر طول و تنها 70 تا 120 متر عرض، علاوه بر دارا بودن شبکه ای از مسیرهای پیاده روی، یک ساحل شهری، یک زمین بازی آبی و یک محوطه ی اجاره ی قایق هم دارد. بنابراین گزینه های زیادی برای هرکسی وجود دارد.

وین

برلین

گنبد شیشه ای رایشستاگ. تخته سنگ های بتنی یادبود خاطره ی حادثه ی دلخراش هولوکاست. عظمت دروازه ی کلاسیم براندنبرگ. نقاشی رنگارنگ باقیمانده از دیوار برلین. برلین از زیباترین شهرهای جهان برای دویدن ویژگی های معروف زیادی دارد، ولی برای دونده ها، یک مکان برای شکستن رکوردهای ماراتن هم است!
مسیر صاف و تختی که دنیس کیمتو در سال 2014 آن را در مدت زمان 2:02:57 دوید، اگرچه نمی توانید رکورد اورا بشکنید!، ولی همین موضوع به اندازه ی کافی الهام بخش خواهد بود.
برای گشت و گذار، از پوستادمر پلاتز شروع کنید و مسیر پیشرو را تا ایستگاه بازرسی چارلی ادامه دهید، از میدان زیبای گندارمنمارکت و آنتر دن لیندن، دروازه ی براندبرگ و تایرگارتن، ریه ی مرکزی برلین عبور کنید
در غرب، پارک در قصر شارلوتنبرگ، دارای یک مسیر ساده و تخت 4 کیلومتری است که از آرامگاه ملکه لوییس می گذرد.
برای یک مسیر محلی تر و با توریست های کمتر، تمپلوفر فلد را امتحان کنید. فرودگاه سابق به سمت جنوب مرکز شهر، در حال حاضر یک منطقه تفریحی با مسیر پیاده روی 6 کیلومتری است. یا اگر بتوانید تا سال بعد منتظر شوید، یک فضای کاملا سبز منتظر شما خواهد بود. IGA، یک باغ مدرن و بزرگ در منطقه ی مرزن، از آوریل تا اکتبر در حال ساخت خواهد بود و وقتی که ساخت آن تمام شد درست مثل پارک المپیک لندن به یک پارک تبدیل شد که یک مسیر عالی جدید برای پیاده روی ایجاد کرد.

برلین

پاریس

چیزهای بسیاری که پاریس را برای یک گذار شهری جالب می کند می تواند مانند سنگ های لغزنده برای یک دونده به نظر برسد. سنگ فرش ها، ابرهایی از دود گازوییل و پنیرهای فراوان برای خوردن...
مسافت های طولانی را در لوور طی خواهید کرد، موزه ی درسای و مرکز پومپیدو، اما نه به سرعت. بهترین راه برای داشتن یک دویدن بدون وقفه، حرکت به سمت بالای پارک مرکزی شهر پاریس از شیک ترین شهرهای دنیا برای دویدن است.
جای قدمهای ارنست همینگوی را دنبال کنید، که به وضوح در حلقه ی 1.3 مایلی حول باغ های لوکزامبورگ در بانک شرقی یافت می شود؛ در غرب، می توانید چرخی در اطراف تویلریز بزنید، یا جمعیت را کنار بزنید و از شانزه لیزه تا طاق پیروزی به دویدن ادامه دهید و یک مسیر سه مایلی را طی کنید. پاریس را می توان به عنوان یکی از بهترین شهرها برای دویدن انتخاب کرد.
برای فواصل طولانی تر، کمی بیشتر از مرکز به سمت مسیر درختکاری شده ی بویز دو وینسنس و بویز دو بلونی پیش بروید. دومی 35 مایل پیاده روی دارد، و اولی حدود 11 کیلومتر است. هشداری برای آنهایی که دیروقت یا زود حرکت می کنند. این مکانها جای پیاده روی پس از تاریکی هوا نیست.
اگر دویدن در سپیده دم یا غروب را دوست دارید، وقتی که جمعیت کمتر شد، به سمت سین بروید. اکنون  بخش های بسیاری برای ماشین ها بسته شده اند و امکان گشت و گذار و دویدن همزمان فراهم شده است. از نتردام شروع کنید و به سمت راست بروید و در یک مسیر 7 مایلی، از پومپیدو، لوور، تولوریز و میدان کنکورد قبل از عبور از رودخانه در پونت دلینا عبور می کنید.

پاریس

بارسلونا

بیشتر برای مهمانی هایش مشهور است تا دویدن سرعتی، می توانید برای بیدار شدن برای یک دویدن زودهنگام بعد از یک شبگردی در پر زرق و برق ترین شهر اسپانیا از زیباترین شهرهای جهان برای دویدن تلاش کنید. اما این تلاش ارزشش را دارد. ترکیبی از ساحل، شهر و کوه که بارسلونا از بهترین شهرها برای دویدن را برای گشت و گذار بسیار جذاب می کند، به این معنی است که به ترکیبی از مکان های متفاوت برای دویدن نیز دارد.
برای یک دویدن بی وقفه در برخی از بهترین چشم اندازهای این شهر بدون نیاز به سربالایی رفتن نمی توانید به Carretera de les Aigues  برسید. در حدود 10 کیلومتر آنطرف تر، پیمودن مسیری نه چندان طولانی و صاف، مسیر پیاده رو نشده که با آبنماها علامت گذاری شده را دارید، که حدود یک فوت از پارک ملی کویوسرولا با چشم انداز پرندگان شهر در کل مسیر راه دارد. دسترسی به حمل و نقل عمومی راحت است. با مترو به Peu  de Funicular و سپس از funicular به مسیر پیاده رو بروید.
المپیک 1992 سواحل بارسلونا را تبدیل به تفرجگاه ساحلی کرده که در طول ساحل ادامه دارد و یک مسیر دوست داشتنی هموار را با چشم انداز دریا فراهم آورده است. با شروع از هتل W، مسیر سنگ فرش شده تقریبا 3 مایل ادامه می یابد، چندین مجسمه ی مدرن و عجیب و غریب و بندرگاه المپیا هاربر را پشت سر می گذارید. برای طولانی تر کردن مسیر، بجای آن از پلازای کاتولونیا شروع کنید و به سمت لاس رامبالاس پیاده رویی به سمت ساحل بدوید. زیباترین شهرهای جهان برای دویدن انتخاب کنید و لذت ببرید.
برای برخی از قسمت های ناهموار و تپه های، به Montjuic، بلندترین نقطه ی بارسلونا بروید. این خانه ی قلعه ی Montjuic، استادیوم المپیک و سالن های دیگر و گالری های بسیار است و در بالا چشم اندازهای زیبایی در شهر وجود دارد. از Mirador de Colom شروع کنید و وقتی به سمت جاده های پر پیچ و خم به سمت بالای قلعه می دوید، آماده ی شگفت زده شدن باشید. برای یک مدار تقریبا هفت مایلی، باغ های بوتانیک، مجموعه ی المپیک، موزه هنر ملی و Miro Foundation را قبل از برگشتن به پایین و شهر پشت سر بگذارید.

بارسلونا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین شهرهای جهان برای زندگی | معرفی زیباترین و دنج ترین شهرها

، سه شنبه 11 مهر 1396

در اینجا به معرفی 10 تا از بهترین شهرهای جهان برای زندگی که توسط مجله فوریس که متعلق به سازمان تحقیقاتی فاکت است بیان شده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :