خرید در سوق واقف و لذت تفریح در بازاری عربی

خرید سرگرمی محبوبی در دوحه است. شهری که در آن یک مرکز خرید باشکوه یا فروشگاه با طراحی سطح بالا همیشه به شما نزدیک است اما اگر به دنبال چیزی با احساس قدیمی تر و همچنین سرزنده در شب هستید، سوق واقف جایی است که باید در آن به گشت وگذار بپردازید. این بازار پرپیچ وخم که نام آن به بازار ایستاده ترجمه شده است، قدیمی ترین بازار پایتخت قطر و مقصد توریستی مهم آن است. مسیرهای تحت پوشش با ده ها فروشگاه کوچک پر شده که محصولات خود را به نمایش می گذارند و در امتداد دیوارهای سنگ پوش بازار قرار دارند. اگر در هنگام سفر خود به اینجا از راهروهای باریک بازار بگذرید همه چیز از پوشاک تا ادویه، عطر تا الماس، روغن های معطر تا شاهین و خیلی چیزهای دیگر را پیدا می کنید. Souq Waqif نه تنها یک بازار پرطرفدار است بلکه خانه ای برای انواع مختلف رستوران های سنتی و کافه ها است که انواع مختلفی از طعم های محلی و منطقه ای را ارائه می دهند. همچنین قلیان سراها و فروشگاه های عتیقه جذاب و همچنین گالری های هنری و هتل های لوکسی نیز در آن وجود دارند. این بازار یک دیگ جوشان از افراد محلی و خارجی و مکانی برای مرور و کشف، مبادله و خرید، استراحت و بحث است. به گفته آمال الشامری، مدیر اجرایی شرکت آغوش دوحه که یک پلتفرم محلی برای برگزاری جلسات فرهنگی و رویدادهایی برای معرفی فرهنگ قطری به مهاجران و بازدیدکنندگان است، گذر از ساختمان ها با بوی غذا و ادویه ها تا صنایع دستی زیبا و پیچیده باعث می شود تا بتوان با فرهنگ قطری ارتباط برقرار کرد.این سوق امروز یکی از مکان های غنی فرهنگی در دوحه و یک قطعه تاریخی قطر است."می توان در قلب دوحه جلوی آب نشست. مکان سوق به 100 سال قبل به زمانی بر می گردد که تجار محلی برای خرید و فروش احشام، ادویه، پشم، مروارید و دیگر کالاهای خام دور هم جمع می شدند اما از آنجا که مراکز خرید دهه ها در سراسر دوحه رشد قارچی داشتند، خرید در سوق واقف به تدریج با کمبود توجه و خرابی روبرو شد. پس از اینکه یک آتش بزرگ در سال 2003 بسیاری از آن را از بین برد، به منظور حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و معماری آن یک نماسازی برای سوق صورت گرفت. از ساختمان های مدرن سبقت گرفت و ساختارهای سفیدی به خود دید. کوچه های سنگ فرش شده، فانوس های قدیمی، درب های چوبی بزرگ و سقف های ساخته شده از بامبو نیز بدان اضافه شده است. همه این ها به این مکان ظاهری قدیمی بخشیده اند و یک تغییر دلپذیر از آسمان خراش های بلند و ساختار مدرن غالب فضای شهری دوحه را ایجاد نموده اند. در اینجا 10 مورد از دیدنی های سوق واقف را در زمان تفریح در سوق واقف برایتان گردآوری کرده ایم.

خرید-در-سوق-واقف

برای کمد لباس و خانه خود در بین دیدنی های سوق واقف خرید کنید

چه به دنبال روسری های سنتی، عباهای قلاب دوزی شده و خلعت های دوخته شده با خیاط باشید یا به دنبال دیگ ها، ماهیتابه ها یا دیگر وسایل آشپزخانه باشید، سوق واقف همه این ها را دارد. یک نمایش فراوان از محصولات موجود وجود دارد حتی بعضی محصولاتی که نمی دانستید وجود خارجی دارند! همان طور که شما در بسیاری از کوچه های پرپیچ وخم سرگردان می شوید، شاید گم شوید اما دلسرد نشوید. ممکن است جواهری در انتظار شما باشد. چانه زدن در زمان تفریح در سوق واقف بسیار تشویق شده و بخشی از جاذبه است اما به یاد داشته باشید که پول نقد بیشتری داشته باشید زیرا بعضی فروشنده ها کارت قبول نمی کنند. اگر بیشتر از چیزی که می توانید حمل کنید، خرید کرده اید، دسته کوچکی از مردان با چرخ دستی همیشه برای کمک به شما آنجا هستند تا اقلام خریداری شده را در ازای چند ریال قطری تا ماشینتان بیاورند.

برای کمد لباس و خانه خود خرید کنید

طعم های جدید را در زمان خرید در سوق واقف امتحان کنید

اگر عاشق پخت وپز هستید و به دنبال طعم های جذابی می گردید، بخشی از سوق را که چند قدم دورتر از ورودی اصلی Doha Corniche از دست ندهید. کیسه های پر از ادویه های رنگارنگ جلوی مغازه ها قرارگرفته اند درحالیکه جعبه های کناری با آجیل و برگ های چای پرشده اند. زعفران، سماق، شیرینی، عسل، گل خشک و لیموی حفظ شده را می توانید در اینجا خریداری کنید. وقت خود را برای کاوش میان مزه های وسوسه کننده و صحبت با فروشندگانی بگذارید که می خواهند با هزاران گزینه هوس انگیز شما را در خرید در سوق واقف هدایت کنند. شما همچنین می توانید شیشه خالی خود را آورده و از مغازه داران بخواهید آن را با لایه هایی از ادویه های معطر پر کنند، یک هدیه عالی!

طعم های جدید را مزه کنید

در گلد سوق به خرید جواهر بروید

درست نزدیک ناحیه اصلی سوق واقف، گلد سوق قرار دارد. یک ساختمان جدا با بیش از 40 مغازه خاص در جواهر 18 و 22 عیار و با کیفیت عالی. شما در حال جستجو برای گردنبندها و گوشواره های خیره کننده و یا جواهرات پرزرق وبرق و ساعت های با کیفیت بالا هستید و همه چیز را در اینجا پیدا می کنید. پیشنهادهای حیرت انگیزی نیز شامل طلا و جواهر عروس مانند بندهای طلا و زیورآلات موجود می باشند. درحالی که پنجره های فروشگاه های درخشان آن ها با قطعات لوکس ساخته شده پر شده، بسیاری از مغازه داران خوشحال هستند که یک آیتم سفارشی برای طرح خود ایجاد کنند. شما همچنین می توانید طلا و جواهر خود را تغییر اندازه داده و یا تعمیر کنید و یا حتی یک آویزه شخصی با نام خود به عربی در زمان تفریح در سوق واقف درست کنید.

در گلد سوق به خرید جواهر بروید

در بین دیدنی های سوق واقف شیک شام بخورید

هیچ بازدیدی از گلد سوق بدون توقف در یکی از غذاخوری های آن کامل نخواهد بود. برخی از رستوران های عالی عبارت اند از Damasca One یک جای دوطبقه که غذاهای عربی را از سراسر سوریه و مشرق ارائه می دهد، Parisa شبه کاخ و پرزرق وبرق که مزه های ایرانی را زیر نورافشان های مزین و آویزان از سقف آینه ای خواهید چشید و رستوران Qatari با نیمکت های بیرونی چوبی. در ماه های زمستانی به یکی از تراس های مسقف در دسترس بروید مخصوصاً یکی از رستوران های مورد علاقه Tajine که غذای مراکشی سرو می کند. اطمینان حاصل کنید که تاس کباب بچه شتر را در بین دیدنی های سوق واقف امتحان کنید.

شیک شام بخورید

مشاهده مردم هنگام قلیان کشیدن در زمان خرید در سوق واقف

سوق واقف کل سال باز است و از نوامبر تا ماه مارس می توان بیشترین لذت را از آن برد زمانیکه خورشید خلیج هنوز به آن شدت سوزان نیست. در آن ماه ها، زمان ایده آل برای بازدید از بازار آخر عصر یا ساعات اولیه شب است. قلیان کشیدن یک فعالیت فراغت محبوب برای برخی از قطری ها است و اگر شما یک میز در فضای باز در یکی از کافه ها را انتخاب کنید، می توانید در محیط پر جنب وجوش بازار مردم محلی را ببینید که در حال قلیان کشیدن هستند. اگر احساس می کنید که نیاز دارید تا یک چیز خوش طعم را امتحان نمایید یک توقف سریع در یکی از غرفه های بازار داشته باشید که چای شیرین، شربت های تازه و بستنی در زمان تفریح در سوق واقف می فروشند.

مشاهده مردم هنگام قلیان کشیدن

در مورد شکار با شاهین بیشتر یاد بگیرید

در لبه سوق واقف، فالکن سوق باشکوه به پرنده های شکاری اختصاص داده شده است که عمیقاً توسط قطری ها مورد احترام و عزت هستند. الشامری از آغوش دوحه توضیح می دهد: "فالکونری یک ورزش است که به تاریخ قطر برمی گردد و هنوز به طور گسترده انجام می شود. درون سالن نمایشگاه ساختمان طاق دار، پرنده های شاهانه ای روی طاقچه های چوبی ایستاده اند و سرهایشان معمولاً با روپوش های ساده یا مزین پوشانده شده است. تحت نظارت مغازه دار می توانید درخواست کنید که یک شاهین را روی دست خود بنشانید. شاهین ها در اینجا معمولاً به فروش می رسند و برای هزاران دلار در مزایده های عمومی خریداری می شوند. همچنین یک بیمارستان شاهین در نزدیکی وجود دارد که صاحبان آن ها می توانند پرندگان ارزشمند خود را برای درمان در زمان خرید در سوق واقف بیاورند.

در مورد شکار با شاهین بیشتر یاد بگیرید

از اسطبل های اسب بازدید کنید

با یک پیاده روی کوتاه از فالکن سوق، اسطبل های اسب برای دادن حس یک عصر دیرین طراحی شده اند. اسب های عربی ارزشمند نقش مهمی در زندگی روزمره مردم محلی ایفا می کردند. هیچ هزینه ای برای ورود وجود ندارد بنابراین مردم آزاد هستند که وارد شوند و در زمین هایی بگردند که به یک ناحیه شنی فضای بازار می رسد. این مکان محلی است که پلیس داخل بازار شروع به اسب سواری می کند و یکی دیگر از جذابیت های تفریح در سوق واقف است.

از اسطبل های اسب بازدید کنید

در یک هتل بوتیک اقامت کنید

اگرچه دوحه به عنوان خانه اکثر برندهای شناخته شده جهان شناخته می شود، هتل های منحصربه فردی در سرتاسر پیرامون سوق گسترش یافته است. با ترکیب ظرافت و راحتی بوتیک های آرومایلا، الجسرا، مشیرب، نجد، المغرب، البیده، بسم الله، النجادا و الجومروک کوچک و خودمانی هستند درحالی که استانداردهای لوکس بودن را هم حفظ می کنند. حتماً از یک وعده غذایی در یکی از بالکن ها یا تراس های سقف این هتل ها لذت ببرید درحالی که از دیدگاه های نفس گیر افق مرئی دوحه دیدن می کنید. یک اتاق دیگر می خواهید اینجا رزرو کنید؟ این هتل ها در فاصله پیاده روی از راه پرپیچ وخم پوشیده با درخت نخل و موزه بی نظیر هنر اسلامی طراحی شده توسط معمار چینی قرار دارد.

در یک هتل بوتیک اقامت کنید

سوغاتی های ارزان بگیرید

به دنبال سوغاتی برای نزدیکترین و عزیزترین خود هستید؟ می توانید از جواهرات کوچک مانند اقلام چرمی، لامپ های زیبا و صنایع دستی زیبا انتخاب کنید که شامل مواردی از قبیل شیکرهای نمک و فلفل به شکل یک زن و شوهر در لباس های سنتی و عکس های قدیم قطر چاپ شده در لایه های فومی است. دیگر سوغاتی های کلاسیک در این زمینه عبارت اند از عرب دلاه (کاسه های قهوه)، بافته های بادیه نشین ها، پشمینه دوزی ها، سبد ها و گلیم ها.

سوغاتی های ارزان بگیرید

هنر محلی را بررسی کنید

دیدنی های سوق واقف تنها محلی برای خرید و غذا خوردن نیست و میزبان شما تعداد زیادی از گالری های هنری و فضاهای نمایشگاهی است. در قلب آن مرکز هنرهای نمایشی سوق واقف واقع در نزدیکی انتهای جاده مرکزی بازار است. در داخل راهروهای سالن بزرگ با ردیف هایی از ایستگاه های کاری به طور منظم قرار گرفته و هنرمندان بین المللی و محلی اغلب آنجا رفت وآمد می کنند. در پشت یک سری از فضاهای نمایشگاهی موقت و ویترین های نمایشی جنبه های تجسمی از زندگی قطری و رویدادهای جاری را نشان می دهند. اگر این موردپسند شما است، این مرکز جایی است که باید یک عکس از شما و شرکت شما داشته باشد.

هنر محلی را بررسی کنید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تفریح در سیتی سنتر دیره دبی | لذت تفریح و شادی در سرزمینی عربی

مهیار قاسمی ، دوشنبه 8 مرداد 1397

در اینجا به یکی از بهترین مرکز خرید های دبی یعنی سیتی سنتر دیره می پردازیم. فروشگاه های سیتی سنتر دیره دبی به خصوص برای ایرانی ها می تواند جالب باشد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :