جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت، پارکی زیبا و دیدنی در آمریکا

پارک ملی یوسمیت برای هنرمندان، صخره نوردان و دوستداران طبیعت جالب و دیدنی است. عکس های سیاه و سفید خیره کننده ای از یوسمیت در دهه 1920 وجود دارد که به چشم اندازهای زیبا و مناظر چشم نواز این پارک ملی اشاره می کند. پس از جنگ جهانی دوم کوهنوردانی که به این پارک برای کوهنوردی می آمدند، به سختی و هیجان انگیز بودن صعود به صخره های این پارک اشاره می کردند. معروف ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت، دره یوسمیت می باشد. در خارج از این دره دو راه اصلی برای دسترسی به مناطق دیگر این پارک وجود دارد. جاده Tioga یکی از آن هاست که از غرب تا شرق این پارک کشیده شده و با عبور و مرور در این پارک می توانید از مناظر بسیار زیبای اطراف آن و تفریح در پارک یوسمیت لذت ببرید. به دلیل ارتفاع زیاد جاده Tioga در فصل بهار جاده دیگر این پارک به نام Glacier باز می شود. در سراسر پارک از پیاده روی، دوچرخه سواری، صعود به قله ها و صخره ها، رفتن به موزه ها و گالری ها در بین دیدنی های پارک یوسمیت لذت ببرید.

دیدنی های پارک یوسمیت

آبشارهای دیدنی

Yosemite Falls یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت می باشد. سنگ های گرانیتی بر روی صخره های سر به فلک کشیده خودنمایی می کنند. وقتی به سمت این دره می روید، از هر طرف و از هر زاویه ای این دره بسیار متفاوت و همچنین بسیار زیباست. آبشار بزرگ و خیره کننده ای که در این دره وجود دارد، تعجب و تحسین هر گردشگری را به خود جلب می کند. هنگامی که به زیبایی های پایان ناپذیر این دره و آبشار و اطراف آن نگاهی می اندازید، چشمان خود را نمی توانید حتی برای چند لحظه ببندید. در اطراف این دره همچنین مکانی برای یک پیک نیک یک روزه وجود دارد که Swing Bridge نام دارد.

Yosemite Falls

گنبد نیمه

گنبد نیمه یا Half Dome یکی از مشهورترین دیدنی های پارک یوسمیت است و به ویژه در میان کوهنوردان بسیار مشهور است چرا که این مکان از اولین مقاصد کوهنوردهای بزرگ بوده است. اگر به این منطقه بروید و به کوه ها و صخره های حیرت انگیز آن که در آسمان ها کشیده شده اند و زیبایی بسیار خاصی دارند، نگاه کنید در می یابید که چرا این مکان یکی از محبوب ترین مکان ها برای صخره نوردان و کوهنوردان قهار و بزرگ می باشد. شما می توانید مناظر این جاذبه دیدنی را از دور و از طریق تونل هایی که در این مکان وجود دارند ببینید. منطقه Glacier Point بهترین جا برای لذت بردن از مناظر و عناصر طبیعی این کوه می باشد. اگر به شکل این کوه و سنگ های آن نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که چرا آن را نیمه گنبد می نامند. اگر می خواهید این کوه و سنگ های آن را از نزدیک ترین فاصله ببینید، دریاچه Mirror در پای این کوه است که از طریق آن می توانید از نزدیک ترین فاصله ممکن نیمه گنبد را در زمان تفریح در پارک یوسمیت مشاهده کنید.

گنبد نیمه

El Capitan

El Capitan یک قطعه سنگ قهوه ای رنگ بسیار بزرگ در دره شمالی یوسمیت می باشد. این سنگ 1000 فوت بالاتر از نیمه گنبد قرار دارد. از سمت تونل ها این سنگ در سمت چپ دره قرار دارد. El Capitan یک قطعه سنگ بزرگ و با حالت تقریبا عمودی و ایستاده است که بطور قابل توجهی بالاتر از هر چیزی است که در این کوه دیده می شود! برای دیدن این قطعه سنگ می توانید به درون این دره رفته و آن را از دور ببینید اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند که از منطقه El Capitan Meadow دره شمالی یوسیمت عکسبرداری کنند. از آنجا که این مسیر یک مسیر یک طرفه است در هنگام رفتن خود به سمت El Capitan Meadow می توانید این قطعه سنگ بزرگ را ببینید. اگر می خواهید این قطعه سنگ را از نزدیک ببینید، از سمت راست جاده ای که در این منطقه قرار دارد به سمت این قطعه سنگ بروید. در ادامه مسیر جاهایی برای نشستن و پیک نیک نیز وجود دارد. معمولا کوهنوردان حرفه ای و کسانی که قصد صعود به این کوه را دارند در این منطقه اردوهای خود را برپا می کنند. بازدید کنندگان معمولی عموما از این جلوتر نمی روند چرا که صعود به این قله نیازمند تجهیزات و مهارت زیاد می باشد. در ژوئن سال 2017 کوهنوردی به نام الکس هونولد به عنوان اولین نفر توانست بدون هیچ وسیله و تجهیزاتی از این قطعه سنگ بزرگ بالا برود و نام خود را به عنوان اولین کسی ثبت کند که توانست از El Capitan بدون هیچ طنابی و به سلامت بالا برود. طول مدت این صعود 3 ساعت و 56 دقیقه بود.

El Capitan

منظره Tunnel

منظره Tunnel بخشی از جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت می باشد که در آن می توان این دره و تمام کوه های اطراف آن را از دور و به صورت کامل ببینیم. از منظره Tunnel کل این دره و کوه های اطراف آن را شبیه به یک تونل می بینیم. صبح زود از اینجا می توانید تمام کوه را در سایه ببینید اما بهتر از آن در هنگام ظهر و بعدازظهر است زمانی که خورشید اشعه های نور خود را بر روی این کوه ها و صخره ها می پاشد و آن ها را روشن می کند. اگر از سمت دره به سمت Glacier Point بروید، Tunnel View را زودتر می بینید.

منظره Tunnel

Glacier Point

بطور کلی برای دیدن دیدنی های پارک یوسمیت باید در این منطقه بگردید و جست و جو کنید. Glacier Point در ارتفاع بیش از 7200 فوت به شما یک نمایش زیبا از سرتاسر دره را ارائه می دهد. همچنین از این نقطه می توانید دیگر جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت را نیز ببینید. می توان گفت این نقطه زیباترین و بهترین چشم اندازها را از پارک ملی یوسیمت و مناظر اطراف آن به ما می دهد. یکی از زیبایی های این پارک ملی این است که از نقاط مختلف مناظر مختلف و زیبایی دارد. اگر شما در هر نقطه مختلف از این پارک ملی بایستید، مناظر مختلفی می بینید. حرکت از ابتدای پارک ملی یوسمیت تا نقطه گلیکوپتر (Glacier Point) حدود یک ساعت طول می کشد اما در طول پیاده روی خود به این نقطه نیز می توانید از مناظر دیدنی طول مسیر استفاده کنید. مسیر پیاده روی به این نقطه حدود 5 مایل می باشد. این مسیر پیاده روی یک مسیر شیب دار می باشد. در نزدیکی Glacier Point ،Washburn Point یک نقطه دیگر می باشد که منظره جالبی را از این دره حیرت انگیز دارد.

Glacier Point

Bridalveil Fall

یکی دیگر از نقاط بسیار زیبای دیگر برای داشتن یک دید به این پارک ملی Bridalveil Fall می باشد. این نقطه در سمت جنوبی دره یوسمیت قرار دارد. در Bridalveil Fall یک آبشار زیبا وجود دارد که رسیدن به آن بسیار آسان است. از این آبشار راه کوتاه و راحتی وجود دارد که شما را به پای کوه می رساند. در Bridalveil Fall می توانید صدای آب را که به صخره ها برخورد می کند و جاری می شود به خوبی بشنوید.

Bridalveil Fall

پیاده روی

دور از انتظار است که به این پارک ملی بروید و در یکی از مسیرهای پیاده روی این دره قدم نزنید! این پارک پر از مسیرهای پیاده روی مناسب و همچنین مسیرهایی برای دوچرخه سواری می باشد. حتی در برخی از این مسیرهای صندلی های چرخ دار نیز می توانند تردد کنند. از محبوب ترین راه های پیاده روی، مسیر پیاده روی به سمت آبشار این پارک می باشد. دیگر مسیر زیبا و دیدنی مسیر دسترسی به دریاچه های آلپ و مراتع این پارک می باشد. مسیرهای آسان و کوتاه همیشه شلوغ تر و پرترددتر هستند اما کسانی که می توانند از مسیر های سخت تر و ارتفاعات بلند، مسیر خود را پیدا کنند، می توانند از جمعیت و شلوغی فرار کنند. همچنین پیاده روی در جاده Tioga نیز مرسوم است اما این جاده تنها در تابستان باز است. یکی دیگر از معروف ترین مسیرهای پیاده روی در این پارک، مسیر دسترسی به گنبد نیمه می باشد. این مسیر یک مسیر پیاده روی با یک کابل راهنما در سراسر آن می باشد و از طریق آن می توانید حدود 4800 فوت ارتفاع را بالا بروید. مسیرهای پیاده روی نیز برای پیاده روی های خانوادگی وجود دارد. یکی از این مسیرهای پیاده روی مسیر دسترسی به Vernal Fall Footbridge می باشد. همچنین در فصل تابستان یعنی زمانی که جاده Tioga باز است می توانید با خانواده خود برای پیاده روی به این جاده بروید. تورهای زیادی نیز در این پارک برگزار می شوند که می توانید در قالب این تورها به چند مسیر پیاده روی پرطرفدار رفته و از مناظر اطراف آن و پیاده روی در آن لذت ببرید. مسیرهای دسترسی به مناطقی مثل Sentinel Dome و Taft Point و Glacier Road، مسیرهایی هستند که در موقع غرب آفتاب بهترین منظره را دارند. اگر دوست دارید در یک جمع به این منطقه سفر کنید و تنها نباشید، تور های مسافرتی که برای پراک ملی یوسیمت طراحی می شوند، بهترین گزینه برای شما در زمان تفریح در پارک یوسمیت هستند.

پیاده روی

کوهنوردی

پارک ملی یوسمیت معروف ترین مکان برای کوهنوردی و صخره نوردی در ایالات متحده می باشد. گنبد نیمه و El Capitan از صخره هایی هستند که مقصد هر کوهنورد حرفه ای می باشد. بیش از چندین دهه است که این پارک ملی جایی برای کوهنوردی کوهنوردان حرفه ای می باشد. ورزشکاران معروفی مثل رابینز، وارن هاردینگ، جیم بریدول و الکس هانولد همگی به این صخره ها صعود کردند و نام خود را بر بالای این کوه زیبا حک کرده اند. اردوگاه چهارم اردوگاهی است که در دهه 1950 ساخته شد و یکی از بهترین جاهایی است که هرساله کوهنوردان زیادی در این منطقه چادرهای خود را برپا می کنند و اردو می زنند. این اردوگاه در فهرست اماکن ملی و تاریخی ثبت شده چرا که اهمیت زیادی در ورزش کوهنوردی دارد. در این دره، صخره نوردی و کوهنوردی به صورت همیشگی وجود دارد و هر زمانی که به این پارک بیایید، کوهنوردانی را می بینید که به صخره El Capitan چسبیده و از آن برای تفریح در پارک یوسمیت بالا می روند.

کوهنوردی

Tioga

مناظر کوهستانی خیره کننده زیادی در امتداد Tioga وجو دارند. این جاده از سمت شرق به غرب دره یوسیمت کشیده شده و مکان فوق العاده برای پیاده روی و کمپینگ تابستانی است. دریاچه های بکر و مراتع مملو از گل و گیاه از مناظر اطراف این جاده هستند. با توجه به ارتفاع بلند این جاده و سرد بودن این منطقه در زمستان این جاده تنها در فصل تابستان عبور و مرور داشته و باز است. این جاده در بالاترین ارتفاع خود در ارتفاعی حدود 9455 فوت قرار دارد. نقاط دید Olmsted Point، Lake Tenaya و مسیرهای پیاده روی زیبا از دیگر عناصری هستند که در اطراف این جاده در بین دیدنی های پارک یوسمیت وجود دارند.

جاده Tioga

موزه و روستای سرخپوستی

در حالی که اکثر مردم تنها به شگفتی های طبیعی یوسمیت توجه می کنند، منطقه سیرا نوادا در داخل این منطقه و اطراف یوسمیت بیش از 3000 سال است که سکنه و مردم محلی در آنجا زندگی می کنند. شما می توانید همه چیز را در مورد اولین مردمان سکونت یافته در این دره در موزه یوسمیت و روستای سرخپوستی یاد بگیرید. موزه های این منطقه هنرهای مربوط به مردم بومی این دره را نشان می دهند و کسانی وجود دارند که به سوالات شما در مورد این دره و ساکنان آن پاسخ می دهند. خارج از این موزه چند ساختمان سنتی و ساخته شده از پوست وجود دارد که مردم محلی در خانه هایی مثل این زندگی می کنند. بازدید از این موزه رایگان بوده و در روستای دره یوسیمت و در بین دیدنی های پارک یوسمیت قرار دارد.

موزه Yosemite و روستای سرخپوستی

دوچرخه سواری

خانواده ها و گروه های دوستانه می توانند از مسیرهای دوچرخه سواری ساخته شده در این پارک استفاده کنند. مسیرهایی در این پارک ملی وجود دارند که طول آن ها به 12 مایل می رسند. یکی از محبوب ترین مسیرهای دوچرخه سواری در این دره، مسیر دوچرخه سواری در شمال رودخانه یوسمیت می باشد که به دریاچه mirror منتهی می شود. بسیاری از مردم در این مسیر پیاده روی می کنند اما شما می توانید در این مسیر دوچرخه سواری نیز بکنید و بخش شیب دار انتهای مسیر را پیاده بروید. در دیگر نقاط این دره مثل اطراف گنبد نیمه، مسیرهایی وجود دارند که مخصوص عبور و مرور ماشین ها و اتوبوس ها می باشد. برای دوچرخه سواری در این مسیرها لازم نیست دوچرخه همراه با خود بیاورید چرا که دوچرخه های اجاره ای در جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت به فراوانی یافت می شوند.

دوچرخه سواری

Ansel Adams

اگر چه طیف عکس های گرفته شده توسط عکاس معروف Ansel Adams تنها به این پارک ملی محدود نمی شود اما معروف ترین و زیباترین عکس های این عکاس از دیدنی های پارک یوسمیت می باشد. این تصاویر از جاهای مختلف این دره از جمله گنبد نیمه و صخره های بلند آن می باشد. تمام این عکس ها در گالری که به نام همین عکاس دایر شده، در دید عموم قرار گرفته است. اگر در روستای یوسمیت در حال گشت و گذار هستید، این گالری می تواند یک توقف بسیار جالب و کوتاه برای شما باشد. حتی اگر هنرمند هستید یا قصد خرید یک تابلو را دارید، این مجموعه عکس می تواند یک مجموعه بسیار الهام بخش برای شما باشد. این فروشگاه همچنین عکس ها، تولیدات صنایع دستی و کتاب های مختلف را نیز به فروش می رساند.

گالری Ansel Adams

اقامتگاه های مناسب پارکی دیدنی

اگر می خواهید مواظب خرج کردن خود در زمان تفریح در پارک یوسمیت باشید، بهترین مکان برای اقامت خود این پارک است. اقامت در داخل این پارک یعنی دیگر استرس این را نخواهید داشت که برای خودروی خود جای پارک پیدا کنید و یا مسیر زیادی را از خانه خود به این پارک آمده و با شلوغی پارک مواجه شوید. در اطراف این پارک تعداد بسیار محدودی هتل و اقامتگاه قرار دارد اما با کمی گشتن می توانید هتل های خوبی را در اطراف این پارک پیدا کنید. از هتل های درون این پارک می توان به The Majestic Yosemite Hotel اشاره کرد که یکی از هتل های راحت و لوکس در زمان تفریح در پارک یوسمیت است. این هتل در سال 1927 ساخته شده است. این هتل در قلب این پارک ملی و در اطراف معروف ترین دیدنی های پارک یوسمیت قرار دارد. نمای این هتل با سنگ ها تزئین شده و درون آن هتل های لوکس و زیبا و مدرنی وجود دارد. ال پورتال یکی از بهترین گزینه ها برای مسافران این پارک می باشد. 30 دقیقه از روستای یوسمیت به طرف شهر کوچک El Portal یک هتل به همین نام قرار دارد. Rush Creek Lodge یکی دیگر از اقامتگاه ها است که در طول بزرگراه 120 و با حدود 50 کیلومتر فاصله در غرب یوسمیت قرار دارد. این هتل دارای اتاق ها و سوئیت با بالکن، استخر بزرگ، اتاق بازی و رستوران می باشد و هتل دیگری نیز در فاصله ای دورتر قرار دارد. نام این هتل Oakhurst می باشد و برای تفریح در پارک یوسمیت مناسب می باشد.

در هنگام سفر به این پارک ملی کجا اقامت کنیم؟

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری پارک یوسمیت| پارکی دیدنی و زیبا در قلب آمریکا

علی حیدرنژاد ، یکشنبه 4 شهریور 1397

مدت زمان طولانیست که پارک یوسمیت آمریکا الهام بخش هنرمندان است. عکس سیاه و سفید خیره کننده انسل آدام در ابتدای دهه 1920 توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :