رنگارنگ ترین سواحل جهان | لیستی از جالب ترین سواحل در جهان

در این قسمت از مجله همگردی 12 مورد از حیرت انگیزترین خطوط ساحلی روی زمین را معرفی می کنیم که شن هایی از رنگ های سیاه گرفته تا صورتی دارند. اگر از آن دسته افراد علاقه مند به سواحل و آشنایی با آنها هستید، کافیست در این بلاگ ما را همراهی کرده تا لیستی از سواحل رنگارنگ جهان و نمونه ای از تصاویر رنگارنگ ترین سواحل جهان را در اختیار شما قرار دهیم.

سواحل رنگارنگ جهان : خلیج هورسشو (Horseshoe)، برمودا

جای تعجب نیست که این ساحل سرخ در کرانه های جنوبی برمودا یکی از پرطرفدارترین ها است. (ترکیبی از صدف های شکسته، مرجان و کلسیم کربنات، رنگ صورتی ظریف شن را ایجاد کرده است.) با وجودی که آب اینجا بسیار دلپذیر است ولی احتمالا بیشتر دوست خواهید داشت که پاهایتان را بر روی ساحل سرخ اینجا بگذارید (این منطقه به جریان های پاشنه (موج هایی که زیر سطح آب دریا جریان دارد) شناخته می شود که خطرناک است). به هر حال ماموران نجات غریق همیشه از ماه می تا سپتامبر مشغول به فعالیت است.

سواحل رنگارنگ 1

رنگارنگ ترین سواحل جهان : پورتور فررو (Porto Ferro)، جزیره ساردینیا، ایتالیا

این ساحل طویل در گوشه شمالی جزیره، شنی به رنگ اخریی دارد یعنی ترکیبی از سنگ اهک نارنجی، صدف های شکسته و رسوبات آتشفشانی. اگر می خواهید منظره باشکوه را از بالا ببینید که رنگ نارنجی به زیبایی با آبی بلوری آب تضاد پیدا کرده است باید از یک تل شنی 65 فوتی در پشت ساحل بالا بروید که منظره ای ایده آل دارد.

سواحل رنگارنگ 2

رنگارنگ ترین سواحل جهان : پاپاکولا (ساحل شنی سبز) [Papakolea]، هاوایی

این ساحل در نزدیک جنوبی ترین نقطه جزیره بیگ آیلند (و جنوبی ترین نقطه آمریکا) قرار دارد، و از رنگ سبز تیره شبیه به زیتونی برخوردار است که از ماده معدنی رسوب کرده در اینجا ناشی از قله آتشفشانی نزدیک این منطقه به وجود آمده است. پایین رفتن برای رسیدن به آب خود ماجراجویی دیگری است بازدیدکنندگان باید حدود سه مایل را در امتداد صخره های دریایی پیاده طی کنند - ولی قدم زدن در کنار شن های با طراوت لذتی ایده آل است.

سواحل رنگارنگ3

سواحل رنگارنگ جهان : ساحل ویک (Vik)، ایسلند

ویک که در بین بومی ها با نام رنیسفیرا (Reynisfjara) شناخته می شود، مشهورترین ساحل شنی سیاه جزیره است. سیاه پررنگ شن این ساحل حاصل از مواد مذاب آتشفشانی است (آتشفشان کاتلا در نزدیکی اینجا) که در دریا جریان پیدا کرده است، سخت شده است و به تکه های کوچکی تقسیم شده است تا این ساحل را تشکیل دهد. این ساحل همچنین از غارها، صخره ها و ستون های بازالت بزرگی برخوردار است.

سواحل رنگارنگ 4

رنگارنگ ترین سواحل جهان : خلیج کای هلولو (ساحل شنی قرمز) [Kaihalulu] ، مائوئی، هاوایی

این نقطه دور افتاده با شن قرمز که در خط ساحلی جنوب شرقی مائوئی درست در جنوب هانا قرار دارد، در نتیجه فرسایش مخروط خاکستری دماغه کایوکی (Ka’uiki) ایجاد شده است. مسیر دسترسی به ساحل نامرغوب دارد – برای رسیدن به آب فیروزه ای باید مسیر سراشیبی را پایین بروید ولی مناظر باشکوه مسیر ارزش طی این مسیر را دارد. همچنین این خلیج کوچک، پاتوق کسانی است که کاملا لخت در زیر نور خورشید، آفتاب می گیرند.

سواحل رنگارنگ6

سواحل رنگارنگ جهان : خلیج راملا (Ramla)، جزیره غودش، مالت

این ساحل زیبای مدیترانه ای در جزیره مالتی غودش، رنگ نارنجی روشن شن هایش را از محتوای زیاد آهنش به دست آورده است. بعد از اینکه در ورودی یک آفتابگیری رویایی را تجربه کردید، می توانید به کشف خرابه های رومی در غار کالوپسو که در نزدیکی اینجاست بپردازید، گفته می شود این محل همانی است که در ادیسه هومر ذکر شده است (جایی که در آن پری دریایی کالوپسو، ادیسه را به مدت هفت سال به عنوان "زندانی عشق" نگه داشت).

سواحل رنگارنگ7

رنگارنگ ترین سواحل جهان : پونالئو (ساحل شن سیاه) هاوایی، هاوایی

شن سیاه در این ساحل جنوبی بیگ آیلند زمانی شکل گرفت که مواد مذاب آتشفشانی از دو آتشفشان فعال اطراف (ماونا لوا و کیلاویا) وارد آب شد، سرد شد و به تکه های کوچک شکسته شد و این ساحل را شکل داد. همچنین این مکان به محل رفت و آمد دو گونه در خطر از لاک پشتان هم شناخته می شود، یعنی لاک پشت سبز و لاک پشت پوزه عقابی. اگرچه شما اجازه ندارید که به این موجودات باشکوه دست بزنید ولی می توانید عکس هایی را از آن ها در اینستاگرام خود قرار دهید.

سواحل رنگارنگ8

سواحل رنگارنگ جهان : ساحل با شن های صورتی، جزیره هاربور، باهاما

شن های صورتی حدودا سه مایل از خط ساحلی اقیانوس اطلس این جزیره دلکش را پوشانده است. این شن ها رنگ باشکوه شان را از صدف های قرمز مخلوقاتی میکروسکوپی (به نام روزنداران [foraminifera]) گرفته اند که در ترکیب با مقداری مرجان سفید به این صورت در آمده است. شنا کردن در اینجا امن و ساده است چون این منطقه کمربندی از صخره مرجانی در دور دست دارد.

سواحل رنگارنگ9

رنگارنگ ترین سواحل جهان : ساحل میوریوای (Muriwai)، آوکلند، نیوزیلند

درحالیکه چندین ساحل شن سیاه خارق العاده در جهان وجود دارد ولی چه تعداد از آن ها هستند که درخشش نیز دارند؟ شن سیاه حیرت انگیز ساحل میوریوای از ترکیب مواد معدنی (از جمله آهن و تیتانیوم) حاصل از آتشفشان های باستانی منطقه به وجود آمده است. همچنین این ساحل پهن که 37 مایل در خط ساحلی غربی ناحیه آوکلند گسترده است، خانه بزرگترین دسته پرندگان مهاجر در نیوزیلند به نام سفید غاز است.

سواحل رنگارنگ10

سواحل رنگارنگ جهان : ساحل با شن های قرمز، جزیره پرنس ادوارد، کانادا

تقریبا نصف خط ساحلی 500 مایلی جزیره پرنس ادوارد از شن قرمز (به عبارتی : غنی از اکسید آهن) بهره می برد. مخصوصا قسمت جنوبی جزیره در این مجموعه مورد تحسین است که حتی اسم مستعار آن هم شن قرمز (red sand) است! مهم نیست که شما حس و حال چه کاری را داشته باشید آفتاب گرفتن در زیر نور خورشید، پیدا کردن صدف خوراکی از زیر شن رنگ غنی و زنگاری ساحل بستر باشکوهی را برای شما فراهم می کند.

سواحل رنگارنگ11

رنگارنگ ترین سواحل جهان : ساحل فایفر (Pfeiffer)، بیگ سور، کالیفورنیا

شن ساحل فایفر که بخشی از جنگل ملی لس پادرس است، ترکیبی از رنگ بنفش و ارغوانی تیره را از کریستال های گارنت منگنزی به ارث برده است که از سنگ های اطراف شسته شده و به اینجا آورده شده اند. این مکان با رنگبندی نادر و صخره سنگی با حفره ای به شکل سوراخ کلید حیرت انگیز آن که درست در کنار ساحل قرار دارد از جاهایی است که حتما باید دید.

سواحل رنگارنگ12

سواحل رنگارنگ جهان : ساحل هایمس (Hyams)، نیو ساوت ولز، استرالیا

گهگاهی، اندکی نبود رنگ هم می تواند خوب باشد و این مورد قطعا درباره ساحل هایمس صدق می کند، ساحلی که سفیدترین شن در جهان را دارد و در کتاب رکورد گینس ثبت شده است. از تفریحات نزدیک اینجا می توان به مسیرهای پیاده روی، غواصی، قایق سواری و موج سواری روی موج های خلیج جرویس (Jervis) نام برد.

سواحل رنگارنگ13

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با شماری از معروف ترین مناطق رنگارنگ جهان آشنا شویم

الهام یاوری ، دوشنبه 10 مرداد 1401

با ما در مقاله معروف ترین مناطق رنگارنگ جهان همراه شده تا شما را با شماری از دیدنی ترین مناطق رنگارنگ جهان آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :