اسرار پنهان ورشو | ورشو پایتخت لهستان و پاریس شرق اروپا

بیش از 85 درصد ساختمان های شهر ورشو Warsaw که بخاطر زیبایی سبک باروک آن، زمانی با عنوان "پاریس شرق" شناخته می شد، در میانه ویرانگری های جنگ جهانی دوم نابود شده است. اما این شهر که پایتخت کشور لهستان است، با وجود گذشته پر فراز و نشیب خود، از خون و خاکستر جنگ نجات یافته است و شکوه پرآوازه آن توسط کسانی که به دیده بصیرت به آن بنگرند، همچنان یافت می شود. برای آشنایی بیشتر با زندگی در ورشو با این مطلب همگردی همراه باشید تا مشخصات ورشو را بهتر بشناسید:

اسرار پنهان ورشو ، پایتخت لهستان و پاریس شرق اروپا

جذابیت شهر ورشو در چیست !؟

نیت اسپینو که بیست سال پیش از سان فرانسیسکو آمریکا به این شهر نقل مکان کرده است می گوید : "روزی یک مرد عاقل به من گفت: وقتی در شهر ورشو قدم می زنی و به دور و برت نگاه می کنی، از خودت بپرس آیا این ساختمانی که مشغول نگاه کردن به آن هستم زشت است یا کثیف است ؟ این نصیحت، دید مرا به این شهر تغییر داد و بنابراین در دو تا سه سال گذشته، برخی از بنا های کثیف و قدیمی این شهر به وسیله شستشو با شن تمیز شده و هم اکنون می درخشند."برای بسیاری ازافرادی که زندگی در ورشو را برگزیده اند، جذابیت واقعی این شهر در نماهای ساختمان هایش نیست؛ بلکه در زندگی در ورشو می دانند و به اعتقاد آنان زندگی پرشور و انرژی درونی آن نهفته است. کارولینا لیزوا که یک راهنمای تور با سابقه می باشد و از شهر لودز Łódź در لهستان مرکزی به ورشو نقل مکان کرده است، می گوید : "زمانی که در حال نقل مکان به ورشو بودم، نمی دانستم چگونه با این شهر که تبدیل به خانه جدیدم شده بود سر خواهم کرد. اما بعد از یک فصل تابستان آفتابی که زمانم را به دوچرخه سواری، تماشای زندگی پرشور و انرژی شهر از کافه های کوچک، استراحت کردن در کناره رود ویسلا Wisla یا ویستولا Vistula و خواندن در مورد گذشته سخت و رو به شکوفایی این شهر بی نظیر گذراندم، همه چیز برایم ساده شد."
کسانی که برای مدت طولانی زندگی در ورشو را انتخاب کرده اند، این حقیقت را که کمی جستجو و مقدار زیادی صبر در این شهر، نتایج فوق العاده ای به بار می آورد تایید می کنند. 

جذابیت شهر ورشو در چیست !؟

جذابیت های شهر ورشو، پایتخت تاریخی لهستان

مشخصات ورشو چیست که مردم عاشق این شهر می شوند!؟

یکی از جالب ترین مشخصات ورشو، پایتخت لهستان این است که پر از نکات شگفت انگیز و غافلگیر کننده است که در جاهایی که اصلا انتظار آن را ندارید به جلوی چشمتان می آیند. ساشا ناسلین، پسر فرانسوی روسی که سه سال پیش از بلژیک به این شهر نقل مکان کرده و در وبلاگ خود در مورد سفر هایش می نویسد می گوید : "من در کمال تعجب، یک پیست اسکی در مرکز شهر پیدا کردم، یک ساحل استوایی در کناره رود ویستولا Vistula و یک آهو که در پارک سازینکی Łazienki Park آزادانه به زندگی مشغول بود! البته خیلی خوش شانس بودم که تنها یک بار توانستم این آهو را ببینم."
از دیگر مشخصات ورشو این است که این شهر که توسط رودخانه ویستولا Vistula به دو قسمت تقسیم شده است، یک مرکز شهر بخصوص ندارد؛ بلکه دارای دو نیم-شهر با شخصیت ها و ویژگی های کاملا متفاوت است. کارولینا لیزوا می گوید : "کناره غربی رودخانه ویستولا Vistula پر از زرق و برق و فریبندگی است، سرشار از زندگی شبانه پرشور؛ در حالی که کناره شرقی رودخانه توسط هنرمندان مورد کشف دوباره قرار گرفته است و فضایی بسیار اصیل بهمراه جاذبه های بسیار جالب به بازدید کنندگان ارائه می دهد."
ساشا ناسلین عاشق گشت و گذار در منطقه های بوهمیایی Praga در کناره شرقی رودخانه می باشد؛ منطقه ای با بار ها، سالن های تئاتر و هنر خیابانی بسیار جذاب.

چرا مردم عاشق این شهر هستند !؟

کناره غربی و شرقی رودخانه ویستولا

مشخصات ورشو از منظر ابعاد و انرژی

ساکنان ورشو همچنین، قدردان اندازه معقول و منطقی شهر هستند؛ چرا که باعث می شود تازه واردان به شهر بتوانند به راحتی در آن رفت و آمد کنند و همه چیز در دسترسشان باشد. کارولینا لیزوا می گوید : "هر کدام از 18 منطقه این شهر دارای یک بازار تره بار، یک پارک با انواع فعالیت های تابستانی، بار های محلی و مکان های جالب برای کشف هنرمندان جدید هستند."
از مشخصات ورشو این است که به وسیله انرژی بالایی که از حالت دائمی در حال بازآفرینی بودن آن می آید و عملیات بازسازی که همچنان در سرتاسر شهر ادامه دارد ضربان دارد. نیت اسپینو می گوید : "شهر کراکو Kraków دارای بار هایی است که از قرن پانزدهم میلادی به عنوان بار فعالیت می کرده اند؛ در حالی که در شهر ورشو، منطقه های دارای زندگی شبانه در دهه گذشته مرتبا تغییر کرده اند." این پویایی و جنب و جوش وقتی با کمی حس رقابت با همسایه ها، به ویژه شهر های توریستی اطراف (مانند پراگ به طور خاص) ترکیب می شود، انرژی منحصر به فردی تولید می کند که اسپینو آن را با انرژی شهر بیجینگ (پکن) مقایسه می کند.

ابعاد و انرژی ورشو چقدر است !؟

ابعاد و انرژی ورشو

زندگی در این شهر چگونه است !؟

اولین چیزی که ساکنان جدید از مشخصات ورشو می بایست یاد بگیرند این است که چگونه در خیابان های پر هیاهو و شلوغ آن رفت و آمد کنند. کارولینا لیزوا می گوید : "زندگی در ورشو پرسرعت است. شما باید یاد بگیرید چگونه رانندگی کنید؛ رانندگی که به هیچ کجای دیگر در لهستان شبیه نیست. می بایست سریع و پر جنب و جوش باشید، از تمامی فرصت ها برای جا دادن خود در میان ترافیک استفاده کنید و در زمان تغییر لاین ها در رانندگی، به سرعت تصمیم گیری نمایید."البته برای کسانی که ترجیح می دهند از شلوغی و هیاهو به دور باشند، متروی جدیدی در شهر افتتاح شده است. نیت اسپینو می گوید : "ترافیک وحشتناک است؛ بنابراین من از مترو استفاده می کنم. متروی شهر جدید و خوب است و باعث می شود از شلوغی صبح و بعد از ظهر در شهر رهایی پیدا کنم." هزینه حمل و نقل عمومی در این شهر تقریبا کم است؛ به طوری که 69 درصد از هزینه حمل و نقل در شهر لندن ارزان تر به شمار می رود. در حقیقت، ساکنان این شهر دائما در مورد این که این شهر نسبت به پایتخت های دیگر اروپا ارزان تر است سخنرانی می کنند. برای مثال اقامت در این شهر 60 درصد ارزان تر است و خوردن و آشامیدن نصف خوردن و آشامیدن در لندن یا پاریس، هزینه بر می دارد.

زندگی در این شهر چگونه است !؟

ترافیک شهر ورشو

نکات دیگری که بهتر است از مشخصات ورشو بدانیم

طبق نظر مردم محلی، مهاجران جدید به این شهر، بهتر است در فصل های بهار یا تابستان به آن نقل مکان کنند. نیت اسپینو می گوید : "زمستان ها ابری و تیره هستند و روز ها بسیار کوتاه می باشند؛ که هر دو این نکات از سرمای زمستان ناخوشایند ترند." اسباب کشی در ماه های خوش آب و هوا تر و آفتابی تر می تواند تطابق دادن شما با این شهر را آسان تر سازد.
خوشحال بودن شما در شهر ورشو به این بستگی دارد که چقدر دوستان محلی پیدا کرده باشید و در گروه ها و فعالیت های حقیقی و مجازی عضو باشید. نیت اسپینو می گوید : "به یک گروه ملحق شوید، یک کلوب دونده ها، کلوب قایق سواران، کلوب علاقمندان به نوشیدنی، هر گروهی که باشد فرقی نمی کند."
بسیاری از مردم در ورشو، زبان انگلیسی را بسیار راحت و روان صحبت می کنند؛ بنابراین اگر انگلیسی بلد باشید، براحتی می توانید با همه ارتباط برقرار کرده و راه خود را د راین شهر پیدا کنید؛ اما ساکنان شهر بر اهمیت یادگیری زبان لهستانی برای برقراری ارتباط حقیقی با شما تاکید دارند. نیت اسپینو می گوید : "مردم لهستان وقتی به زبان انگلیسی صحبت می کنند بسیار متفاوت از زمانی هستند که به زبان لهستانی صحبت می کنند. وقتی از انگلیسی استفاده می کنند، بسیار تودار هستند؛ چرا که این زبان، زبانی است که برای بیزنس استفاده می شود و نمی توان به وسیله آن، روابط اجتماعی صمیمی برقرار کرد."
اما یادگیری زبان لهستانی و سرمایه گذاری روی آن، برای شناخت تاریخ و انرژی موجود در این شهر، ارزش سعی کردن دارد. کارولینا لیزوا می گوید : "بهتر است با مردم ورشو دوست شوید و اجازه دهید شما را به جاهایی که دوست دارند ببرند."

نکات دیگری که بهتر است در مورد ورشو بدانیم
نکات دیگری در مورد ورشو
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفری ارزان به پاریس شرق اروپا، با تور مجارستان نهال گشت

نهال گشت ، یکشنبه 26 مرداد 1399

بوداپست که به خاطر موزه ها و جاذبه های سنتی زیبا و منحصر به فردی که از تارخ کهن مجارستان در خود جای داده، به "پاریس شرق اروپا" نیز مشهور است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :