ویژگی های مکان مناسب برای اقامت در سفر

وقتی که به مسافرت می رویم همواره دغدغه این را داریم که در کجا بمانیم. آیا این مکان مناسب برای اقامت در سفر هست یا نه؟ کدام مسافرخانه یا هتل مکان مناسب و راحتی برای ماندن است. آیا در این اقامتگاهی که می خواهیم بمانیم امنیت مالی و جانی وجود دارد یا نه ؟ و خیلی از اما و اگرهای دیگر که مطئمنا قبل از سفرمان و در طول برنامه ریزی برای رفتن به مقصد مورد نظر با آن مواجه شده ایم. نگران نباشید ما اینجا در مجله ی همگردی مطلبی را آماده کرده ایم تا به شما کمک کنیم تا یک انتخاب اقامت مناسب در سفر داشته باشید و ویژگی های مکان مناسب برای اقامت در سفر را بدانیم. درادامه همراه ما باشید.

اقامت در سفر

اقامت مناسب در سفر

اگر بخواهیم فکر جیبمان باشیم، مطمذنا اقامت در هتل ها هزینه ای نسبتا سنگینی را به ما تحمیل خواهد کرد اما در عوض با ماندن در هتل شما می توانید به امکانات کافی و وافی دسترسی داشته باشید و فقط برای تفریح و یا خرید و ... نیاز خواهید داشت تا از هتل خارج شوید، زیرا که تمام وسایل لازم برای اقامت تان در هتل و همچنین اقامت مناسب در سفر فراهم است، از خوراک گرفته تا اینترنت وای فای رایگان و ... هتل ها را معمولا بر حسب تعداد ستاره رده بندی می کنند، از این رو هرچه تعداد ستاره های یک هتلی بیشتر باشد مطمئنا امکانات آن خاص تر و بیشتر خواهد بود. معمولا اقامت در هتل ها به خاطر هزینه ی بالایی که دارد بیشتر از چند روز نیست البته گفتیم بستگی به بودجه ی شما دارد.

مکان مورد نظر برای اقامت

اقامت در هتل آپارتمان ها

این نوع اقامتگاه ها در واقع برای کسانی که می خواهند زمان بیشتری را در آنجا اقامت کنند، مناسب و مطلوب خواهد بود، زیرا که در این نوع اقامتگاه ها شما با خدمات اقامتی همچون هتل ها و آرامشی چون خانه برخوردار خواهید بود. در واقع در این نوع اقامتگاه ها می توانید خودتان آشپزی کنید، انگار در خانه خودتان هستید ولی از نظر قوانین اقامت یا نظافت و رزرو و ... قوانینی شبیه هتل در ان ها حکم فرما می باشد. مطمئنا به دلیل به صرفه بودن از نظر اقتصادی این نوع اقامتگاه ها مناسب برای کسانی است که می خواهند با خانواده خودشان چندین روز بیشتر در شهر یا مکانی اقامت کنند.

هتل آپارتمان

اقامت در خانه هتل ها

در جاهایی که در انجا امکان ساخت هتل نیست یا احداث هتل به دلیل تعداد مسافر از صرفه اقتصادی مناسب و بالایی برخوردار نیست مردم محلی خانه های خود را با تمام امکاناتش به مسافران اجاره می دهند این جور مکان ها هم از نظر هزنیه به صرفه تر است و هم این که انگار در خانه ضخصی خودتان هستید.
در مجموع دراین مطلب ما به سه مورد از مکان هایی که می توانید در انها اقامت داشته باشید، پرداختیم. این که در کدام یک از این اقامتگاه ها سکنی گزینید؛ بستگی به مواردی دارد که در توضیح ان ها بیان کردیم.

توصیه ها و ویژگی های مکان مناسب برای اقامت در سفر

1) رزرو سوئیت های چند نفره برای کسانی که خانوادگی و با تعداد نفرات بالایی مسافرت می کنند به جای رزرو اتاق های متعدد می تواند بهتر و آسان ترین گزینه باشد.
2) اقامت در هتل برای کسانی که خودشان دوست دارند غذای خود را درست کنند مناسب نخواهد بود بنابر این می توانید از هتل خانه یا هتل آپارتمان استفاده نمایید.
3) از خالی بودن اتاق های هتل در زمانی که می خواهید به آن وارد شوید مطمئن شوید، می توانید از طریق تماس با هتل مورد نظر یا از طریق اینترنت اتاق رزرو کنید تا به در بسته نخورید.
4) تحویل اتاق های هتل برای ورود شما معمولا ساعت 12 ظهر می باشد.
5) اگر در هتل خانه ها اقامت می کنید، این نکته را مد نظر داشته باشید که حتما همراه خود لوازم شخصی دمپایی و ملحفه و ... ببرید چون ممکن است نظافت این جور خانه ها برای شما راضی کننده نباشد.
6) در هنگامی که در خانه ها اقامت می کنید حواستان باشد که از وسایل گرانقیمت خود، دوربین های عکاسی، گوشی و کامپیوتر خودتان محافظت به عمل آورید و نکات ایمنی را در این رابطه رعایت کنید.
7) معمولا وقتی که بخواهید در خانه ها اقامت کنید صاحب خانه ها برخی از امکانات مانند تلویزیون، رختخواب اضافی و یا لوازم پخت و پز را ممکن است در اختیارتان قرار ندهند لذا در این مورد از همان اول که می خواهید پول را پرداخت کنید صحبت کنید تا مشکلی پیش نیاید.
8) اگر دوست دارید غذاهای سنتی منطقه ی محل اقامتتان را به جای غذای رستورانی نوش جان کنید، توصیه ما این است که در هنگام رزرو اتاق فقط منوی صبحانه را انتخاب نمایید.
9) درمواقعی که می خواهید در هتلی اقامت کنید در مورد این که آیا می توانید از رستوران و غذا خوری هتل استفاده کنید یا نه حتما سوال کنید.
10) در برخی شهر هایی که مسافر به انجا کم تردد دارد، تنها راه معتبر بودن اعتماد و اطمینان به صاحب خانه می باشد و چاره ای نیست اما در شهرهایی مانند شیراز، اصفهان و مشهد چون که خانه های اقامتی دارای کد هستند. لذا در این صورت ماندن در انها از امنیت بیشتر برخوردار است و معتبر می باشند.
11) درست است که در صورت اقامت در هتل شما هزینه ی بیشتری را می پردازید، اما آسایش هتل معمولا بیشتر از آسایش خانه هتل هایی است که مخصوصا با صاحبخانه بخواهید همسایه باشید.
12) اگر می خواهید به جایی سفر کنید و برنامه ریزی می کنید می بینید شب به مقصدتان خواهید رسید، در این صورت حتما از قبل جا رزرو نمایید تا بعد از رسیدن به مقصد دچار مشکل نشوید
13) قبل از رزرو اتاق برای اقامت در هتلی خاصی می توانید درمورد این که دارای سرویس بهداشتی ایرانی یا فرنگی است یا این که منظره ی اتاق ها چگونه می باشد و آیا برای کودکان تخت تاشو دارد یا نه سوال کنید و از راهنمایی های لازم برخوردار شوید.
14) برخی از شهرهای بزرگ و مسافر خیز چون مشهد در زمان های خاص زیارتی یا شهرهایی چون کاشان در زمان گلابگیری چون مسافر زیادی به آنجا سفر می کنند. امکاناتشان ممکن است نسبت به زمان هایی که کمتر مسافر به این مکان ها می رود فرق کند. چه در هزینه ها یا در تعداد خانه هایی با امکانات مناسبی که می توانید در انجا سکنی گزینید.
بنابراین نکاتی که از اقامت مناسب در سفر در این مطلب عرض کردیم از مواردی است که با رعایت آنها و با تکیه بر تجربیات خودتان و یا افرادی که در طول سفرهای گذشته به مقصد مورد نظر داشته اند می توانید بهترین مکان برای اقامت در ان مقصد مورد نظر را برگزینید.
امیدواریم سفری خوب، خاطره انگیز و مهم تر از همه بی خطر داشته باشید.

هتل ها و هتل اپارتمان ها

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با ویژگی های کوله پشتی مناسب برای سفر

مسلم علیمحمدی ، شنبه 10 خرداد 1399

در ادامه مقاله به چند نکته مهم درباره خرید بهترین کوله پشتی های برای سفر اشاره کرده ایم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :