اثر هنری ژاپنی در ایران!

طبق گفته فاطمه محسنی، مسئول واحد حفاظت و مرمت آثار و تزئینات وابسته به معماری سعدآباد، پروژه حفاظت و مرمت تابلو معرق ژاپنی موجود در یکی از مخازن مجموعه سعدآباد در آزمایشگاه و کارگاه حفاظت و مرمت آثار و تزئینات وابسته به معماری این مجموعه به پایان رسید. این مقاله درباره اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری پیرامون مرمت تابلو معرق ژاپنی می باشد.

به نقل از خبرگزاری مهر، این تابلو معرق با ابعاد 41/5×24/5 سانتی متر ترکیبی از  فلز و صدف، برش های طولی از خار جوجه تیغی و چوب با نقوشی از درختچه های شکوفه دار همراه با پرندگان و نقشی از گیاهان حاشیه مرداب بوده که از آثار موزه ای است و در مخزن مجموعه سعدآباد نگهداری می شود. آسیب های وارده بر اثر مذکور شامل ریختگی بخش صدف و تیغ، آلودگی و چرکی، خراشیدگی و ساییدگی سطح فلزی و چوبی، خوردگی فلزی و جداشدگی اتصال قطعات معرق بوده است. عملیات مطالعات، حفاظت و مرمت انجام شده بر این اثر شامل شناسایی میکروسکوپی قطعات تشکیل دهنده و ریخت شناسی میکروسکوپی، پاک سازی با حلال پس از تست، استحکام بخشی اتصالات معرق، وصالی، بازسازی بخش های ریختگی، موزون سازی رنگی و اجرای فیلم استحکام  بخش نهایی خواهد بود.

مرمت تابلو معرق ژاپنی
تابلو معرق ژاپنی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اهمیت ژاپنی ها برای ایران!

گلاره یوسف پور ، جمعه 4 خرداد 1397

این مقاله پیرامون اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره ژاپنی ها در ایران و اهمیت جذب گردشگران ژاپنی برای ایران می باشد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :