در زیر شهر اندیمشک چه می گذرد؟!

بنابر گفته یوسف دیناروند، سرپرست کاوش نجات بخشی در محدوده حفاری شرکت آب و فاضلاب اندیمشک، فصل اول کاوش نجات بخشی در محدوده حفاری شرکت آب و فاضلاب اندیمشک خوزستان به کشف گورهایی مربوط به دوره های اسلامی و پارتی در این شهر منجر شده است. این مقاله درباره اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری پیرامون کشف گورهای پارتی در اندیمشک می باشد.

به نقل از ایسنا، شهریور سال گذشته در جریان عملیات حفاری و لوله گذاریِ شرکت آب و فاضلاب شهرستان اندیمشک در سطح این شهرستان کارکنان این شرکت در بلوار پیروزی با آثاری تاریخی مانند ظروف سفالی و بقایای استخوانی برخورد می کنند. در جریان انجام این عملیات در دو نقطه دیگر نیز نمونه ای ازاین آثار به دست آمد که باعث شد میراث فرهنگی عملیات لوله گذاری را متوقف و کاوش نجات بخشی در این مناطق را آغاز کند. در کنار ظروف سفالی به دست آمده در دیواره ها در روزهای نخست کاوش در چاله های حفاری شده برای لوله کشی آب و فاضلاب، دو ظرف سفالی سالم به دست آمد اما پس از آن کاوش های بیشتر نشانه هایی از بقایای دوران اسلامی در شهرستان اندیمشک یافت شد. تصاویر قدیمی نشان می دهد که حداقل در 40 تا 50 سال پیش استقراری احتمالا مسکونی به شکل یک تپه در نزدیکی این مکان وجود داشته که امروزه اثری از آن دیده نمی شود. در این فصل از کاوش، مطالعات میان رشته ای مانند ژئومورفولوژی و استخوان باستان شناسی نیز در کنار کار باستان شناسی صورت گرفته که نتایج آن به کسب اطلاعات دقیق تر از گذشته اندیمشک کمک می کند.

گورهای پارتی در اندیمشک
گورهای پارتی عجیب در اندیمشک

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

شهر زیر زمینی نوش آباد کاشان | شهری عجیب در کاشان !

رزا اعتمادمقدم ، یکشنبه 11 شهریور 1397

دوست داری با یه شهر زیر زمینی که 1500 سال از عمرش می گذره و تو سرزمین باستانی تپه های سیلک، یعنی کاشان قرار گرفته آشنا بشی؟

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :