همه چیز درباره بازار تهران؛ بازاری تاریخی و دیدنی در پایتخت

هر شهری برای خود بازارهایی داشته که در آنها، انواع اجناس پیدا می شوند. اگر ساکن پایتخت هستید، به احتمال 90 درصد به بازار بزرگ تهران رفته اید. حتی، اگر ساکن تهران هم نباشید و در شهرستان و شهرهای دیگر زندگی کنید هم به احتمال زیاد نام این بازار به گوشتان خورده و کنجکاو هستید که در این بازار چه خبر است که تا این حد آوازه اش در سراسر ایران پیچید. افرادی که به این بازار رفته باشند می دانند که در آن هر نوع کالایی با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت را پیدا خواهند کرد. با ما در مقاله همه چیز درباره بازار تهران همراه باشید تا بدانید بازار بزرگ تهران کجاست و با راسته های بازار بزرگ تهران آشنا شوید.

بازار بزرگ تهران

تاریخچه و موقعیت

اگر بخواهیم در مورد گذشته این بازار قدیمی اطلاعات کسب کنیم، اولین چیز این است که در ادوار گذشته و در هنگام ساخت بازارها، سقفی برای آنها تعبیه نمی شد و آسمان آبی رنگ سقف بازار را تشکیل می داد. فردی به نام سرتوماس هربرت در سفرنامه ای که از خود به جای گذاشت، در مورد بازار بزرگ تهران نوشته هایی دارد. او نیز در مورد مسقف نبودن بازارهای تهران سخن به میان آورد. اگر بخواهیم براساس مقاله همه چیز درباره بازار تهران در مورد زمان ساخت بازارهای تهران به صورت دقیق تر سخن بگوییم، باید گفت که در زمان حکومت محمد شاه قاجار بازار بین الحرمین و در زمان حکومت ناصرالدین شاه بازار امیر و بازار کفاش ها احداث شدند.

این بازار در مرکز شهر یعنی منطقه 12 بچشم می خورد. اگر بخواهیم در مورد جهات اصلی این بازار سخن بگوییم، باید گفت که امتداد این بازار قدیمی از سمت شرق به خیابان مصطفی خمینی، از سمت غرب به خیابان خیام، از شمال به 15 خرداد و از جنوب نیز به خیابان مولوی می رسد. نکته ای دیگر که باید براساس بازار بزرگ تهران کجاست بدانیم، محل رسیدن یا همان تقاطع خیابان ها بوده که در این محل ها چهارراه مولوی، میدان محمدیه و چهارراه سیروس دیده می شوند.

بخشهای دیدنی بازار

بخش لباسهای زنانه

یکی از دغدغه های بانوان، پیدا کردن لباس مورد نظر با بهترین جنس و قیمت هست که در بازار بزرگ تهران به راحتی این دغدغه از بین خواهد رفت. کافی است تا به راسته ای به نام راسته جعفری سری بزنید. در این راسته انواع لباس زنانه اعم از شلوار، مانتو و شال در طرح و رنگهای مختلف بچشم می خورند.

بخش لباسهای زنانه

بخش خشکبار

عده بسیاری هم برای خرید خشکبار برای منزل خود این مکان را انتخاب می کنند. اگر جز این دسته از افراد هستید که تمایل به خرید خشکباری مثل انگور و کشمش یا حتی انواع سبزی را دارید، می توانید به راحتی در بازار چهارسوق پیدایش کنید.

بخش خشکبار

بخش لوازم آرایشی

عده ای نیز از گشت و گذار در دل بازارهای قدیمی قصد خرید بهترین لوازم آرایشی را دارند، چرا که مکان های قدیمی و تاریخی معمولا بهترین اجناس را ارائه می دهند. برای چنین خریدهایی به کوچه مروی سری بزنید تا تنوع اجناس و قیمت باور نکردنی آنها چشمتان را مسحور خود کنند.

بخش لوازم آرایشی

بخش ساعت و جواهرات

راسته ای به نام راسته زرگرها ساعت و جواهراتی را در اختیار مشتریان قرار می دهد که اجرت ساخت آنها نسبت به دیگر مکانها کم هست. گشت و گذار خود را به این راسته بکشانید تا برق جواهرات و ساعت های مختلف راهنمای شما برای ادامه مسیرتان باشد.

بخش ساعت و جواهرات

بخش لوازم خانگی

چنانچه هدف شما از آمدن به این بازار خرید لوازم خانگی هست، خود را به راسته ای به نام حاجب الدواله برسانید تا قیمت و تنوع لوازم شما را شگفت زده کند.

بخش لوازم خانگی

صرف ناهار در رستوران ها

بیشتر افرادی که به راسته های بازار بزرگ تهران می روند، پس از چندین ساعت پرسه زنی، میل به خوردن غذایی باکیفیت و خوشمزه را دارند. به آن دسته از افراد باید گفت که پس از بازارگردی خود را به رستورانهای موجود در این مکان قدیمی برسانند تا از عطر و طعم غذا به وجد بیایند. رستوران های بسیاری را در دل این مکان قدیمی خواهید دید که غذاهای خوشمزه ای دارند.

صرف ناهار در رستوران ها

نحوه دسترسی

براساس مقاله بازار بزرگ تهران کجاست باید بدانید که این بازار در محدوده طرح ترافیک هست. پس، چنانچه قصد رفتن به این مکان با ماشین شخصی را داشته باشید، کمی به مشکل برخورد خواهید کرد. شما می توانید به وسیله مترو یا تاکسی های مربوطه خود را به این محل برسانید و از مشکل طرح ترافیک راحت شوید. چنانچه قصد رسیدن به این مکان را داشتید، توسط خط یک تجریش - کهریزک می توانید در ایستگاه های 15 خرداد یا خیام پیاده شده و با تابلوهای راهنما خود را به مکان مورد نظر برسانید. اگر هم تاکسی مدنظرتان بود، پایانه های آزادی و صادقیه راه بازار را در پیش خواهند گرفت. البته، پایانه های دیگری نیز برای رسیدن به این مکان تاکسی دارند و با پرسش به راحتی می توانید سوار ماشین های مقصدتان شوید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

فرحزاد تهران و همه چیز درباره آن

- ، دوشنبه 29 دی 1399

در این مطلب به طور کامل، درباره فرحزاد و همچنین تاریخچه و جاذبه های دیدنی آن صحبت کرده ایم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :