پارک آنتلوپ کنیون | تکه ای از بهشت در آریزونای امریکا

پارک آنتلوپ کنیون آریزونای امریکا یکی از مکان هایی که عده بسیاری از مردم آن را به عنوان تفریحی برای روزهای تعطیل خود انتخاب می کنند، گشت و گذار در دل پارک و طبیعت می باشد که طبیعت مأمن آرامش و انرژی می باشد. اگر در هنگام تعطیلات طبیعت هایی که انتخاب می کنید، چشم انداز و منظره زیبایی را در دل خود جای نداده باشند، به جای این که سرشار از آرامش شوید، کلافه و بی حوصله راه خانه را در پیش گرفته و ترجیح می دهید که در خانه استراحت کنید. برای این که با چنین مشکلی مواجه نشوید، باید با انواع پارک و طبیعت ها در شهرها و کشورهای مختلف جهان آشنا شوید تا در صورت سفر به آن نهایت لذت را از بودن در دل طبیعت ببرید. یکی از زیباترین پارک ها و طبیت ها که آوازه اش در سراسر جهان طنین انداز شده، پارک آنتلوپ کنیون می باشد که چشم اندازهای زیبای موجود در آن همگی ساخته دست خداوند می باشد و انسان هیچ دخالتی در ایجاد آن ها نداشته است. موقعیت این طبیعت رویایی در ایالتی به نام آریزونا در امریکا به چشم می خورد که باعث شهرت این ایالت در کل امریکا شده است. پس با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای سفر به پارک آنتلوپ کنیون در آریزونای امریکا...

انتلوپ کنیون

معرفی پارک آنتلوپ کنیون آریزونای امریکا

قبل از این که به تفسیر کامل زیبایی های پارک آنتلوپ کنیون در آریزونای امریکا بپردازیم، نگاهی اجمالی و کوتاه به تمام قسمت های آن داشته باشیم. این پارک همان طور که در بالاتر به آن اشاره شد، از دسته طبیعت هایی است که با چشم اندازهای زیبا و منحصر به فرد خود تکه ای از بهشت را در امریکا به وجود آورده است. این بهشت کوچک در آریزونا صخره هایی را در دل خود جای داده است که شکل عجیب آن ها چشم هر گردشگری را مسحور خود می کند. شاید کنجکاو باشید که چگونه ممکن است چنین طبیعت زیبا و رویایی در امریکا ساخته دست طبیعت باشد؟! در جواب این سوال باید گفت که فرسایش صخره ها طی زمان های طول و دراز توسط آب و باد، چنین منظره افسانه ای را شکل داده است که امرزه یکی از عجایب شناخته می شود. از دیگر ویژگی های این صخره ها باید به تغییر رنگ آن ها اشاره کرد که در طول روز رنگ های مختلفی را از خود به چشم افراد حاضر در محل می رساند. اگر چندین روز در ساعات مختلف به این پارک افسانه ای سر بزنید، هیچ گاه یک رنگ ثابت را بر روی این صخره ها نمی بینید.

صخه های آنتلوپ کنیون

ریشه نام آنتلوپ کنیون

نام این طبیعت نیز مانند چشم اندازهایش عجیب است و عده زیادی را در آریزونای آمریکا به تحقیق و جستجو وادار کرد. طبق تحقیقاتی که در مورد نام این مکان زیبا در آریزونا انجام شد، نتیجه ای با این مضمون به دست آمد که در گذشته این طبیعت عجیب، زیستگاه بزگوزن هایی از نوع شاخ چنگالی یا همان Pronghorn Antelope بوده است و با مرور زمان این زیستگاه به یک پارک طبیعی زیبا و خاص در این منطقه در امریکا تبدیل شده است. نام این طبیعت شگفت انگیز نیز ز همین بزگوزن ها گرفته شده است.

ریشه نام انتلوپ کنیون

موقعیت پارک آنتلوپ کنیون آریزونای امریکا

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، منطقه ای به نام آریزونا این طبیعت سحرانگیز را در دل خود جای داده است. در واقع دریاچه ای به نام پاول در امریکا وجود دارد که این طبیعت زیبا در حوالی این دریاچه گزارش شده است. اگر به لاس وگاس سفر کردید و هوس دیدن منظره ای افسانه ای را کردید، با 4 ساعت رانندگی خود را به غارهای بی نظیر این منطقه برسانید تا سفر خود را با قدم زدن در این غارها مرموز کنید. این پارک به قدری بی نظیر و خاص است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را از سراسر جهان به سمت امریکا و در نهایت به سمت خود می کشد و با آن ها سخن می گوید. در صورت سفر به آریزونا به این بهشت کوچک نیز سر بزنید.

موقعیت انتلوپ کنیون

ناواهویی و ناواهو در پارک آنتلوپ کنیون در آریزونای امریکا

طبق تحقیقاتی که در این منطقه در آریزونای امریکا به عمل آمده است، به عقیده محققان این پارک از دو بخش (بالایی و پایینی) تشکیل شده است. به بخش بالایی ناواهویی یا The Crack، به بخش پایینی نیز The Corkscrew گفته می شود. البته این دو بخش با نام های Upper Canyon و Lower Canyon نیز شناخته می شوند. جالب است بدانید که این دو نام بدون معنا نیستند و هر کدام معنای زیبایی را به خود اختصاص داده اند که عبارت اند از: ناواهویی؛ منطقه ای که آب از میان صخره ها می گذرد و ناواهو؛ قوس های سنگی مارپیچ.
اگر بخواهیم معنی این جملات را در زبان انگلیسی نیز جستجو کنیم به عباراتی تحت عنوان Tse bighanilini و Hazidistazi بر خواهیم خورد. برای توصیف این دو بخش باید گفت که در بخش بالایی یا همان ناواهویی باید قدم زد و از نورپردازی زیبا و بی مانند طبیعت و صخره ها لذت برد که به زیبایی هر چه تمام تر باریکه های نور از هزارتوی صخره های رنگارنگ عبور می کنند و منظره ای تکرار نشدنی در آریزونای امریکا را ایجاد می کنند. از دیگر ویژگی های این بخش از پارک در آریزونا، به بالاتر بودن قیمت ورودی آن، حضور عکاسان از سراسر جهان و مسیری هموار و بدون سختی اشاره کرد که همه این ویژگی ها دست به دست هم داده اند تا طبیعتی خاص را در این منطقه از امریکا به وجود آورند. پس با خیالی آسوده و بدون استرس از این که چگونه صخره های رنگارنگ را پشت سر بگذارید، به این بخش رفته و نهایت لذت را از سفر به طبیعتی افسانه ای ببرید.
در مورد بخش پایینی این دره سحرانگیز در امریکا باید گفت که این منطقه سرشار از سکوت و آرامش است و می توانید به راحتی با قدم زدن در این بخش، خود را در فضایی به دور از هر گونه مزاحمی پیدا کنید. در این قسمت از طبیعت مرموز آنتلوپ کنیون قدم بزنید و از نردبان هایی که در این قسمت تعبیه شده است به مناطق مختلف راه پیدا کنید. حتما از این بخش در این پارک بی نظیر در آریزونای امریکا دیدن کنید که خالی از لطف نخواهد بود.

بخش پایینی انتلوپ کنیون

طرز به وجود آمدن این طبیعت در پارک آنتلوپ کنیون آریزونای امریکا

اگر به این منطقه در آریزونا سفر کنید، حتما اولین سوالی که در ذهنتان شکل خواهد گرفت، نحوه ایجاد شدن این طبیعت و صخره های عجیب و غریب می باشد. در جواب این سوال باید گفت که این منظره زیبا و هیجان انگیز توسط سیل های شدید و پشت سر همی بوده که در این منطقه اتفاق می افتاده است. از زیبایی های این منطقه در آریزونای امریکا در گذشته های دور آبگیرهایی بوده است که در بخش بالایی این منطقه در آریزونا وجود داشته است. نقش این آبگیر ها در اصل جمع آوری باران ها در طول سال بوده است که این آب ها را به مرور زمان به راه آب های باریک خود منتقل می کرده است. اگر به دیوار های این منطقه دقت کنید، احساس می کنید که موج آب به جنس این دیوارها در آمده است و خشک شده است؛ چرا که عبور این آب ها از راه های باریک باعث می شده که به مرور زمان بر وسعت این پهنا افزوده شود و در نهایت در عصر امروز چنین طبیعت خارق العاده ای را به وجود آورد. نکته جالب این است که هنوز هم در این منطقه شاهد ای گونه سیل ها می باشیم، برای مثال حدود 12 سال پیش در این منطقه جاری شدن سیلی شدید، حدود 5 ماه بازدید از بخش پایینی آنتلوپ کنیون ممنوع شده بود.

طرز شکل گیری انتلوپ کنیون

زمان مناسب برای گشت گذار در این منطقه آریزونا

هر شهر و کشور و هر طبیعتی در روزهایی از سال بهترین آب و هوا را برای پرسه زنی دارند که با دانستن زمان این شرایط جوی، می توانیم سفر خود را دلپذیر تر کنیم. پارک آنتلوپ کنیون در امریکا نیز از طبیعت ها و پارک های پرطرفدار می باشد که اکثر گردشگران در فصول خاصی از سال به این منطقه سفر می کنند. هدف گردشگران از انتخاب زمان مناسب برای سفر به این منطقه در امریکا دو مورد می باشد؛ اول این که به دلیل بارش های شدید در فصل زمستان این منطقه بسیار خطرناک می باشد و دوم این که برای عکاسی از این منطقه در آریزونا باید فصلی را انتخاب کنند که تابش آفتاب به بهترین نحو ممکن در این طبیعت افسانه ای صورت بگیرد. برای عملی کردن این دو هدف باید در روزهای ماه آوریل تا سپتامبر به این پارک سفر کنید که هر دو هدف را شامل می شود و با سافاری به گشت و گذاری لذت بخش در دل آنتلوپ کنیون می پردازید. برای یک بار هم که شده این طبیعت زیبا را در لیست مقاصد گردشگری خود بگنجانید تا از سحرآمیز بودن آن به وجد بیایید.

سافاری در انتلوپ کنیون

نکته مهم

این طبیعت در آریزونا بر خلاف این که مملوء از سکوت و آرامش است، در فصل هایی مثل پاییز و زمستان که بارش باران به اوج خود می رسد، یکی از خطرناک ترین مکان های ممکن در دنیا می شود؛ از همین رو هنگامی که در فصل های بارانی قصد رفتن به این پارک در امریکا را کردید حتما توسط دوستان خود و راهنمایانی که تسلط کامل بر این منطقه دارند سفر کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. نمونه بارز این نکته را می توان در چندین سال پیش مشاهده کرد که حدود 11 توریست با یک راهنما به این منطقه سفر کردند و سیلی شدید جاری شد و متأسفانه تنها کسی که توانست با این سیل مقابله کند و سالم به آغوش خانواده اش بازگردد، فرد راهنما بود؛ چرا که او تمام کارهایی که برای مقابله با سیل های عظیم این منطقه لازم بود را آموزش دیده و یاد گرفته بود. با وجود چنین مثالی باید تمام نکات ایمنی لازم برای سفر به این پارک را رعایت کرد که در هنگام گشت و گذار در این منطقه از امریکا آرامش خاطر داشته باشیم.

نکات ایمنی در انتلوپ کنیون

سخن آخر

برای رهایی از یکنواختی روزمرگی ها گاهی لازم است تا در مکانی متفاوت قدم بگذاریم. آنتلوپ کنیون دقیقا از مکان ها و طبیعت هایی است که با چند ساعت پرسه زنی در آن می توان حسی عجیب و تکرار نشدنی را لمس کرد. این منطقه در آریزونای آمریکا پارکی منحصر به فرد می باشد که دنیایی متفاوت را ایجاد کرده است. اگر قصد سفر به امریکا را دارید حتما سری به این بهشت کوچک بزنید تا حال و هوای زندگیتان تغییری اساسی کند.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دره آنتلوپ کنیون، جاذبه گردشگری فوق العاده در آمریکا

زهرا یاراحمدی ، جمعه 19 مرداد 1397

مشهورترین جاذبه گردشگری ایالات متحده آمریکا، دره آنتلوپ کنیون است که سالانه توجه بسیاری از گردشگران و عکاسان را به خود جلب می کند.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 17 اردیبهشت 1397

    بهشت ولی در جهنم خبیث ترین انسانها زندانی

    • 17 اردیبهشت 1397

    با سلام در طبس هم همچین جای هست معروف به کال جنی که براثر فرسایش زمین به وجود آمده