سفری جذاب به شهرستان بهاباد در استان یزد

دهکده گردشگری صادق آباد، رودخانه شور، کاج وحشی بنستان، کوه ریگ و آسمان تاریک شرق بهاباد را می توان از اماکن دیدنی بهاباد نام برد. از مهم ترین صنایع دستی شهرستان بهاباد می توان به گیوه چینی و تخت کشی، اسی ریسی نخ ریسی، کار بافی، گلیم بافی، نمد مالی و... نام برد. در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان بهاباد ...

بهاباد یزد

قلعه قدیمی روستای ده عسکر

روستای ده عسکر از روستاهای تابعه ی آسفیج و از اماکن دیدنی بهاباد است که قدمت بالایی دارد. از جمله آثار قدیمی باقی مانده آن می توان به قلعه قدیمی این روستا که با شکل و طراحی منحصر به فرد در دوران صفویه احداث گردیده است و برج دیده بانی تمام خشت و گل آن که حدود 400 سال قدمت دارد، اشاره کرد.

آسیاب سنگی روستای جنت

روستای جنت در کوهستان کمکوییه ی آسفیج واقع شده است و از آثار قدیمی و جذاب آن می توان به آسیاب سنگی و تنوره ی آن که جذابیت خاصی در سردر آن طراحی شده است، اشاره کرد. ترمیم و راه اندازی آن با توجه به کوهستان زیبا، سد پرآب و جذاب حاجی آباد کمکوییه، درختان غول پیکر قدیمی و... می تواند زمینه توسعه گردشگر باشد.

قلعه ی جنت آباد

این قلعه در حوالی روستای احمد آباد، مرکز دهستان جلگه، در 12 کیلومتری بهاباد واقع شده است و هنوز حصار و چهار برج دیده بانی و نگهبانی این قلعه سالم مانده است. وجود صفه، اطاق ها و راه روهایی به سبک معماری دوره زندیه در این قلعه کاملا مشهود است.

قلعه جنت

برج دیده بانی قدیمی قلعه ببروییه

روستای ببروییه از روستاهای پرجمعیت دهستان بنستان است که در شش کیلومتری مرکز دهستان واقع شده است. در مرکز بافت قدیمی، روستای قدیمی تمام خشتی به محیط 35 در بلندی 12 متر دیده می شود. علاوه بر این، برج سنگی قدیمی ای نیز در حاشیه روستا – که امروزه بافت جدید آن را شامل می شود – و یک برج خشت و گل واقع در ارتفاعات کاملا مجاور روستا دیده می شود که احاطه بر کل روستا و روستاهای هم جوار دارد. قدمت این برج ها حدود 400 سال تخمین زده شده است.

اماکن تاریخی بهاباد

1- منطقه گردشگری رودخانه شور
2- قلعه جنت آباد (زندیه)
3- مجموعه تاریخی حاجی آباد (قاجاریه)
4- بقعه شیخ ممد (صفویه)
5- سایت موزه سن نگاره (پیش از تاریخ)
6- برج عظیم آباد (زندیه)
7- اردوگاه دانش آموزی
8- کاج وحشی بنستان (4000 ساله)
9- قلعه ده عسکر (صفویه)
10- بقعه زیارتی
11- درخت کهنسال بنه (چند هزار ساله)
12- خانه تمام سنگی (قاجاریه)شهرستان بهاباد

بهاباد

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفری مجازی به مقاصد گردشگری شهرستان خاتم یزد

هانیه گل محمدی ، دوشنبه 27 فروردین 1397

شهرستان خاتم به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود و هم جواری با استان های فارس و کرمان از نظر قومی و فرهنگی دارای ویژگی های خاص خود می باشد...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :