آماده شدن برای کوله گردی!

همان طور که در قسمت قبلی خدمت شما همراهان مجله گردشگری همگردی عرض کردیم، کوله گردی یا بک پکینگ از جمله کارهای مهیج و لذت بخشی است که با رعایت برخی نکات کلیدی که در قسمت های قبلی بیان کردیم می توان سفری امن و خاطره انگیز داشت. در بخش های قبلی ما یاد گرفتیم که چطور برای یک سفر کوله پشتی گردی آشنا شویم و چه کارهای مقدماتی و ابتدایی را باید انجام دهیم تا در دل طبیعت دچار مشکلی نشویم.

کوله گردی

در ادامه به برخی نکات دیگر اشاره می کنیم

آشنایی با خطراتی که در مقصد وجود دارد از ضروریات است. رعد و برق یکی دیگر از خطراتی است که در جنگل ممکن است جان شما را تهدید کند بنابراین برای این قضیه برنامه ریزی داشته باشید و اموزش های لازم را در برابر طوفان و صاعقه یاد بگیرید و بتوانید سرپناهی برای خود در طبیعت پیدا کنید.
همراه داشتن آب به مقدار لازم در طول سفر می تواند امری حیاتی باشد و حداقل باید چیزی در حدود 2 لیتر اب به ازای هر نفر همراهتان باشد.
در کوله گردی اگر مجبور شدید آب آشامیدنی خود را از طبیعت به دست بیاورید حتما آن را بجوشانید.
گذاشتن یک یادداشت در ماشین خودتان که پارک کرده اید می تواند خیلی کمک کار باشد یا به دفاتر جنگلبانی درباره سفرتان و شروع مسیر گردشگریتان در طبیعت خبر دهید.
جزئیات سفرتان را با یک نفر در میان بگذارید و با در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل سفر خود اگر مشکلی در طبیعت برای شما پیش امد دراین صورت آنها می توانند خیلی سریع و راحت به جستجوی شما بپردازند و شما را پیدا کنند.
سعی کنید آرام تر حرکت کنید و سرعتتون در حد 3 تا 5 کیلومتر باشد، زیرا در این صورت می توانید از زیبایی های طبیعت نهایت لذت را ببرید و چادر زدن در مکان هایی که به آب دسترسی دارد از ضروریات کوله گردی یا بک پکینگ در جنگل به حساب می آید.
آویزان کردن بقچه غذا با یک طناب بر روی درخت می تواند غذایتان را از دستبرد خرس ها و دیگر حیوانات در امان نگه دارد همچنین لوسیون، شامپو، آدامس و خمیر دندان را نیز می توانید بر روی شاخه ی درختی اویزان کنید.
قبل از سفرتان برررسی کنید، ببینید می توانید برای خودتان یک همراه پیدا کنید که تجربه کوله پشتی گردی داشته باشد و با مقصدی که می خواهید بروید آشنا باشد. در مورد طول سفرتان حتما اگر گروهی سفر می کنید با یکدیگر هماهنگی انجام دهید و مشخص کنید که کجاها می خواهید چادر بزنید.
آموزش های لازم در خصوص کمک های اولیه و کوله گردی را فرابگیرید تا در مواقع شکستگی، خون ریزی و ... بتوانید خیلی سریع مشکلتان را حل کنید.
از کوه زدگی، ارتفاع زدگی و ...که در ارتفاع ممکن است برای شما پیش بیاید اطلاعات لازم را درموردش داشته باشید و بتوانید در صورت بروز مشکل به مدیریت و درمان آن بپردازید.
امن ترین راه سفر در طبیعت گروهی سفر کردن است و گروه های کوچک 2 تا 5 نفره برای این کارمناسب می باشد و همراه بودن یک فرد باتجربه و آشنا به مسیر می تواند سبب شود سفرتان بی خطر و خاطره انگیز شود. داشتن حوله های کوچک خیلی می تواند در سفر کوله پشتی گردی به کارتان بیاید با ان می توانید عرق هایتان را با آن خشک نمایید. همراه خود بطری آبی که فیلتر دار باشد داشته باشید تا بتوانید آب را ضد عفونی کنید. شارژرهای خورشیدی یا پاور بانک ها و باتری اضافه می تواند به شما کمک کند در مواقعی که شارژ گوشیتان تمام شد بتوانید در دسترس باشید.

چگونه یک کوله گردی خوب داشته باشیم

چادر زدن در کوله گردی
کوله گردی تفریحی خاطره انگیز
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آماده شدن ایران برای پذیرایی از گردشگران خارجی

گلاره یوسف پور ، شنبه 24 خرداد 1399

براساس آخرین اخبار بدست رسیده، آماده شدن ایران برای پذیرایی از گردشگران خارجی به چشم می آید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :