آشنایی با شهر اسکی کرمن | غارهای باستانی در کریمه

در بالای کوهی به نام مسا (mesa) در ناحیه باغچه سرای کریمه در 6 کیلومتری منگوپا شهر تاریخی اسکی کرمن قرار گرفته است در واقع این ناحیه شهری از حدود 300 غار قدیمی تشکیل شده است که روزگاری در اواخر قرن ششم توسط ساکنان بیزانس ساخته شده است. و به عنوان پایگاه اصلی امپراطوری رم در شبه جزیره کریمه به شمار می رفت. غارهای اسکی کرمن از امنیت بالایی در مقابل تهدیدات محیطی و خارجی برخوردار بودند و در طول قرن های متمادی در اطراف آن خانه های بزرگی ساخته شد که ساکنان آن ها به صدها نفر و بیشتر می رسیدند. این مردم در داخل این غارهای باستانی اسکی کریمه، کلیسا و معبد نیز داشتند زیرا آن ها به مذهب و اعتقادات دینی بسیار پایبند بودند و این را می توان در نقاشی هایی که نوع پوشش و لباس را برای زنان و مردان نشان می دهد و بر دیوارها نقش بسته یا از تصویر مسیح و مریم مقدس که در این کلیساها بوده مشاهده نمود. دوره رونق شهر باستانی اسکی کرمن در قرن دهم آغاز شد و تقریبا سه قرن طول کشید. در آن زمان قلمرو آن به 9 هکتار گسترش یافت و جمعیت آن به سه هزار نفر رسید که عمدتا مشغول باغبانی و کشاورزی بودنداسکی کرمن مرکز بازرگانی و صنایع دستی و مرکز مهم اداری و سیاسی جنوب شرقی کریمه شد. این شهر یک شهر قرون وسطایی با شکوه بود که با بخش های مستطیلی که توسط خیابان های عریض تقسیم شده بودند ساخته شده بود. علاوه بر ساختمان های مسکونی، دارای چندین معبد و کلیسا نیز بود.
در مجموع، اسکی کرمن در حدود 300 غار دارد که بیش از هر شهر دیگری در این شهر تاریخی غار وجود دارد .اغلب مردم در اینجا برای نیازهای خانگی کار می کردند و برخی از غارهای اسکی کرمن به عنوان فروشگاه های خواربار استفاده می شدند و شبکه جداگانه ای از غارهای اسکی کرمن به عنوان انبار مواد غذایی و مایحتاج ضروری به کار می رفت که ذخایر آن به ساکنان شهرقرون وسطایی کمک کرد تا در برابر محاصره طولانی مدت مقاومت کنند.

اسکی کرمن
شهر باستانی اسکی کرمن در کریمه

حمله مغول و نابودی شهر باستانی اسکی کرمن

از آن جهت که این منطقه جزو مناطق صعب العبور و سخت بود تصرف آن توسط دشمنان امکان پذیر نبود و در نهایت تا قبل از قرن 13 که مغول ها توانستند اینجا را فتح کنند این ناحیه جزو نواحی مسکونی به شمار می آمد. با وجود سرنوشت مصیبت باری که بر سر این شهر آمده است ، شهر توانست بقایای بسیاری از استحکامات، معابد، و خانه های مسکونی را که در صخره ها بودند حفظ کند. اکنون این فرصت را برای هر گردشگر و توریستی به جهت بازدید از خانه های سنگی شگفت انگیز و پیاده روی در خیابان های قرون وسطی مهیا کرده است.
آخرین منطقه ای که مغولان در تصرفاتشان توانستند ان را فتح کنند اسکی کرمن بود. غارهای باستانی اسکی کریمه بعدها خالی از سکنه شد و به عنوان مکانی برای اهداف تجاری توسط همسایه های هموجوار این منطقه استفاده می شد و امروزه جزو یکی از مقاصد گردشگری به شمار می رود که علاقمندان خاص خود را دارد.

خانه های باستانی در اسکی کرمن

غارهای سنگی اسکی کرمن

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با شهر سوخوتای، شهر باستانی تایلند

hb ، شنبه 12 مرداد 1398

سوخوتای، شهری است تاریخی و فوق العاده دیدنی با محیطی کاملا سرسبز که از جاذبه های توریستی نیز برخوردار هست.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :