10 مناطق دیدنی تایلند که حتما باید آنها را ببینید!

تایلند با داشتن سواحل سفید خیره کننده، جنگل های زیبای گرمسیری و جاذبه های فرهنگی از زیباترین کشورهای جهان به شمار می رود. ما با بررسی دیدنی های تایلند لیستی از زیباترین مناطق دیدنی تایلند را انتخاب کرده ایم. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای معرفی جاهای دیدنی تایلند...

تایلند

پای

پای در صد کیلومتری بزرگترین شهر شمالی تایلند یعنی چیانگ مای قرار گرفته که یکی از جادویی ترین روستا ها برای مسافران به شمار میرود. تقریبا هیچ منطقه ی کوهستانی بهتر از این روستا وجود ندارد، به دلیل اینکه فضای بسیار آرام، اقامت گاه های ارزان و اسپاهای متعدد در این روستا وجود دارد. هم چنین طیف بسیار وسیعی از آبشارها و چشمه های آب گرم در اطراف این منطقه وجود دارد که بسیاری از آن ها هنوز کشف نشده اند.
چه کاری بهتر از طی کردن جاده های پر پیچ و خم این منطقه با دوچرخه یا با تورهای متعدد مسافرتی وجود دارد؟ در این مسیر مردم قبیله ای را میبینید که در روستاهای کوچک در دامنه ی کوه ها در نزدیکی پای از مناطق دیدنی تایلند زندگی میکنند که فرهنگ قدیمی خود یعنی فرهنگ برمه را حفظ کرده اند. در اطراف پای بهترین غذاهای گیاهی و سنتی را به شما ارائه میدهند و همچنین مدارس متعدد یوگا و مکان های بسیار محبوب به ویژه برای علاقه مندان به یوگا و مدیتیشن وجود دارد که میتوانید از آن ها لذت ببرید.
با وجود اینکه شاهد روزافزون گردشگران در این منطقه هستیم پای ماهیت جادویی خود را حفظ کرده است و هنوز مکان هایی دارد که بازدیدکنندگان میتوانند در تمام طول سفر خود برنامه برای انجام دادن داشته باشند.

پای

کوه تائو

این جزیره در رتبه بندی در میان جزایر توریستی بیشترین رتبه و مناظر آرام و خیره کننده ای دارد. در حالی که مسافران بیشتر تمرکز خود را روی جزایر بزرگ همسایه مثل کوه ساموئی و فانگان می گذارند به ندرت میتوانند مناظری زیباتر و بی نقص تر از سواحل سفید و آب های فیروزه ای در اطراف این جزیره پیدا کنند. طیف رنگی از غروب این جزیره ار نمیتوان در کلمات توصیف کرد. در این منطقه سایت های غواصی و دنیای بسیار شگفت انگیز و متنوعی در زیر آب وجود دارد که شما میتوانید درآب های گرم غواصی کنید. هم چنین شگفتی های زیبایی در کوه ها وجود دارد برای کوهنوردان و روزتان را با خوردن کوکتل های میوه ای به لذت بسیار به پایان برسانید.

ده منطقه تایلند 2

کوه جوم

این جزیره از دیدنی های تایلند و یک مکان منحصر به فرد است که بین رابی و کو لانتا یای واقع شده است. به دلیل گنجایش 3000 نفری این جزیره کمی خروج از سواحل آن برای افراد سخت است. سواحل این جزیره عمدتا سنگی است و منظره ی بسیار زیبایی از اقیانوس دارد اما به تعداد انگشت شماری ساحل در این جزیره برای آفتاب گرفتن و آب تنی وجود دارد. در این جزیره تعدادی کافه و رستوران وجود دارد که به طور کلی تعدادشان کم است و برای کسانی که میخواهند در منطقه ی آرام تری به سر ببرند مناسب است. جو جزیره به صورتی است که بازدیدکنندگان میتوانند در فضایی آرام و دوستانه به سرببرند. شب های این جزیره ستاره ای و آرام است و هیچ صدایی جز صدای امواج را نمیشنوید. کوه جوم از جاهای دیدنی تایلند به شمار می آید که باید دید.

ده منطقه تایلند 3

یوتایایا

این منطقه نزدیک به 50 کیلومتری پایتخت تایلند، بانکوک قرار گرفته است که پس از مدتی شهرت چشمگیری پیدا کرد. خرابه های باستانی این جزیره جزء میراث جهانی یونسکو هستند که بسیار شگفت انگیزند. یوتایایا از جاهای دیدنی تایلند بر روی یک جزیره بین پاساک، چاوفرایا و رودخانه لاپبوری ساخته شده است. این منطقه به مدت 417 سال توسط حکومت پادشاهی اداره میشده که در طول قرن 16 ارتش و مراتب مالی و فرهنگی خود را از دست داد. این شهر در زمانی که پایتخت امپراتوری تایلند بود دارای بیش از 400 معبد و شاهکار معماری بود که در نهایت توسط متجاوزان برمه در سال 1767 فتح شد و پس از آن با تلاش های بسیار تا حد زیادی این شهر را بازسازی کردند و عظمت قبلی را به آن بخشیدند و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

یوتایایا

چیانگ مای

چیانگ مای از دیدنی های تایلند و همچنین یکی از مهمترین مراکز فرهنگی تایلند است که صدها معبد و مناظر باستانی دارد. این مکان پایتخت پادشاهی سابق (لانا) است که مناظر و جذابیت های خاص خود را دارد و فعالیت در فضاهای باز مثل پیاده روی، قایقرانی یا دیدن اردوگاه فیل ها بسیار جذاب است. در سال های اخیر این منطقه تبدیل به مرکزی برای خانه های یوگا و سلامت شده است که بازدیدکنندگان زیادی را برای استفاده از این مناطق و خوردن غذاهای گیاهی فراخوانده است. اگر این فعالیت ها برایتان کافی و جذاب نیست باید بگویم که در این منطقه رستوران های ملی و بین المللی وجود دارند که بهترین غذاها از جمله غذاهای سنتی خاوسویی و غذاهای فرانسوی را تهیه میکنند. همچنین بازارگردی های متعدد به صورت روزانه به ویژه در تعطیلات آخر هفته، آثار هنری دست ساز و غواصی های توریستی و دیدن خیابان های اطراف بسیار لذت دارد. دیدن کوه ها و معبدهای خیره کننده در دویی سوتپ و چشم اندازهای پانوراما ویا قدم زدن در مناطق قدیمی شهر و در کنار رودخانه پینگ جذابیت جادویی و چشمگیری دارد.

Chiang Mai

رلیای

شبه جزیره رلیای از مناطق دیدنی تایلند نه تنها دارای سواحل شگفت انگیز است بلکه یک بهشت واقعی از سنگ های مختلف است که فرصتی برای داشتن یک تجربه خوب از سفر را فراهم میکند. رلیای یا رئی لو در نزدیکی کرابی در دریای اندام قرار دارد. کلبه ها و حصارهای رنگارنگ اطراف آن در این شبه جزیره جمعیتی از مسافران و گردشگران را جذب خود کرده است. در این منطقه همه به دنبال کشف مسیرهای جدید جنگلی گرمسیری هستند. کوه های پانوراما در رلیای این منطقه را تبدیل به جزیره ای کرده است که تنها از طریق قایق یا کشتی به آن میتوانید دسترسی داشته باشید هم چنین این شبه جزیره به غارها و تالاب هایی زیبا منتهی می شود.

ده منطقه تایلند 6

فانوم رانگ

فانوم رانگ از معروفترین معابد و مناطق دیدنی تایلند است. این پروژه در طول 17 سال گذشته به شکوفایی سابق خود بازگشته است و اخیرا توسط سازمان میراث فرهنگی یونسکو مورد بررسی قرار گرفته است. این معابد از ماسه سنگ ساخته شده است و از قرن دهم تا سیزدهم به عنوان یک معبد هندو اختصاص داده شده به شیوا شناخته شده است. این مکان در حین حکومت سلسله پادشاهان ساخته شده است و در بالای یک قله ی آتشفشان ساخته شده است. همچنین به عنوان نمادی خیره کننده نیز به شمار میرود. خورشید چهار بار در سال به دور تمام 15 پناهگاه موجود در این منطقه میچرخد. در ماه آوریل این مجموعه را برای فستیوال پرنور فانوم، که از جمله مراسم های سنتی براهمین است آماده میکنند.

ده منطقه تایلند 7

چیانگ رئی

چیانگ رای یکی از جذاب ترین شهرهای شمالی و جاهای دیدنی تایلند به شمار میرود که دارای انواع مختلفی از آثار طبیعی و تاریخی است. این شهر در قرن هفتم تاسیس شد و اولین پایتخت پادشاهی لانا بود. این منطقه در نزدیکی مثلث طلایی واقع شده که منطقه ای مرزی در رودخانه مکونگ است که در آن تایلند، لائوس و برمه مشاهده می شود که بعدها یک قطب مهم برای تجارت تریاک شد. بازدیدکنندگان میتوانند ویرانه ها و زیارتگاه های متعددی را بیابند و یا از طریق راه های کوهستانی به جستجوی روستاهای قبیله ای بپردازند. شاید جذاب ترین معبد شناخته شده وات رونگ خن باشد که معبد سفید نیز نامیده میشود. این معبد یکی از خیره کننده ترین معابد و دیدنی های تایلند است که در معماری های غیرمتعارف و مدرن توسط معمار چلرمچای کیست پپات ساخته شده است. برای کسانی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر راجع به میراث پادشاهی لانا، شیوه زندگی در شمال و مناطق دیدنی تایلند هستند چیانگ رای ارزش سفر کردن را دارد.

ده منطقه تایلند 8

کوه ماک

استقبال بسیار زیاد گردشگران از کوه ماک یکی از مناطق دیدنی تایلند، باعث حفظ ارزش های فرهنگی و ماهیت بودایی این منطقه شده است. این مکان یکی از آخرین نقاط معتبر باقی مانده در تایلند است. خانه های کوچکی با 10000 راس درخت نخل، دهکده ماهیگیری، درخت و معابد جذاب کوه ماک که در 40 کیلومتری آن واقع شده فضایی منزوی را ایجاد کرده است که به غیر از چند استراحتگاه و رستوران این مکان عمدتا در معرض نابود شدن است. یک پارک دریایی در نزدیکی این منطقه وجود دارد که فرصتی را فراهم کرده که زندگی دریایی را تجربه کنید و علاوه بر آن فعالیت هایی مانند بادبانی در این ناحیه وجود دارد. پس ازینکه سواحل را رویت کردید به پیاده روی در جنگل های گرمسیری و دیدنی های تایلند بپردازید و یا با دوچرخه در جزیره گشت و گذار کنید. کوه ماک یکی از مناطق آرام در بین جاهای دیدنی تایلند به شمار میرود.

ده منطقه تایلند 9

فچابوری

به راحتی میتوانید از طریق بانکوک به این مکان یکی از جاهای دیدنی تایلند دسترسی پیداکنید. فچابوری یکی از قدیمی ترین شهرک های تایلند به شمار میرود. فچابوری یکی از برجسته ترین و مشهورترین مناطق تایلند تا قرن 18 به شمار می آمده است. این شهر دارای ساختمان های متعدد تاریخی از قرن 12 معابد باشکوه تاکوهووانگ و کاخ سلطنتی است. کشاورزی در این منطقه در حال رشد است و در بازارهای سنتی آن کالاهای محلی و ادویه جات متعددی وجود دارد. گردشگران از این شهر به عنوان یک شهر خواب آلود یاد میکنند به این ترتیب میتوان به فرهنگ و شیوه ی زندگی مردم این شهر پی برد. برای علاقه مندان به طبیعت در این منطقه جنگل های گرمسیری، زیارتگاه های جادویی و غارهایی وجود دارد که دیدنشان بسیار لذت بخش است. بر خلاف دیگر مناطق موجود در تایلند فچابوری از دیدنی های تایلند پس از سقوط امپراتوری بزرگ آسیا عمدتا دست نخورده باقی مانده است و به همین دلیل است که اغلب از آن به عنوان زندگی Ayutthaya نام برده می شود و بازدیدکنندگان میتوانند آثار قرن گذشته که تاکنون حفظ شده اند را ببینند.

ده منطقه تایلند 10

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به ایرلند | جزیره های ایرلندی که حتما باید آنها را ببینید

ن. چرمچی ، پنج شنبه 31 خرداد 1397

مطلب زیر، برای شما توضیح می دهد که چگونه می توانید در بهترین جزیره های ایرلند به گشت و گذار بپردازید و از یک سفر خاطره انگیز لذت ببرید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :